Woulgan ut til norske apotek
Det går nå rykter om at det er tre store grossister som leverer Woulgan til apotek i Norge: Norsk Medisinaldepot AS, Apokjeden distribusjon AS og Alliance Healthcare AS. Kanskje noen her på forumet har info som kan bekrefte dette?
Det ville i såfall være overraskende positivt :-)
Det ville i såfall være overraskende positivt :-)
Redigert 20.01.2021 kl 11:30
Du må logge inn for å svare
oppturen
05.06.2020 kl 14:07
2808
Kan jo væra at med dramatisk økte inntekter så ser en muligheter til å ta ut potensialet i Woulgan også?
Oh Gud, skal vi nu tilbage til at snakke om Woulgan igen? Fint at Woulgan-pølsevognen sælger i tre apoteker i et af verdens mindste lande, men produktet skal SÆLGES FRA, og det er ikke "overraskende positivt", at det nu findes på et lille norsk apotek til 300 NOK pr 4g. Woulgan har solgt rundt 1 MNOK pr. kvartal de sidste mange kvartaler, og det er der intet nyt i. Det er de patetiske salgstal der gør, at firmaet har taget den fornuftige beslutning at lægge satsningen ned.
Historien er AZ. Historien er SBG adjuvant. Woulgan er fortiden. Glem det og begrav det.
Historien er AZ. Historien er SBG adjuvant. Woulgan er fortiden. Glem det og begrav det.
rufus01
05.06.2020 kl 14:13
2745
Ser ingen grunn til ytterligere bekreftelse på dette. Informasjonen er lagt ut på facebook gruppen av tidligere største aksjonær. Han har nok denne informasjonen fra sikre kilder i ledelsen. Fantastisk dette for alle de som har behov for dette produktet, selv om det fremdeles er alfor få som kjenner til woulgan selvfølgelig.
Redigert 05.06.2020 kl 14:15
bj111
05.06.2020 kl 14:16
2733
Det hadde vært helt glimrende men strategien måtte i så fall legges helt om noe jeg er helt trygg på at dagens ledelse ville gjøre dersom de skulle satset på Woulgan allikevel. Dansken kommer vel til å gråte sine tårer men han får ta seg en fisketur å fange en havørred eller to så går det nok over. Setter han kroken i beinet eller brenner seg når han steiker fisken så kommer woulgan veldig godt med. Finnes ikke noen over eller ved siden av. Kun en dårlig historie med feil klassifisering.
Jeg tror ikke Woulgan er på vei ut til apoteker for det har feil klassifisering og er ikke salgbart. Falske rykter.
Jeg tror ikke Woulgan er på vei ut til apoteker for det har feil klassifisering og er ikke salgbart. Falske rykter.
Dette vil ikke utgjør noe som helst på kursen eller resultatet. Men er grei informasjon til de som har behov for Woulgan :-)
Eneste jeg ser som kan drive Woulgan er dramatisk økte salgstall i Tyskland, Portugal, Nederland og UK. Men det har jo vist seg
at UK & Tyskland er et vanskelig marked å penetrere. Men verre ting har skjedd før, så vi kan jo ikke avfeie Woulgan. Det som kan bli spennende å se er hvordan Nederland og Portugal tar i mot produktet.
Eneste jeg ser som kan drive Woulgan er dramatisk økte salgstall i Tyskland, Portugal, Nederland og UK. Men det har jo vist seg
at UK & Tyskland er et vanskelig marked å penetrere. Men verre ting har skjedd før, så vi kan jo ikke avfeie Woulgan. Det som kan bli spennende å se er hvordan Nederland og Portugal tar i mot produktet.
Redigert 05.06.2020 kl 14:23
rufus01
05.06.2020 kl 14:25
2696
Det er vel ikke snakk om såvidt jeg vet, at apoteker tar inn woulgan for salg. Men woulgan kan bestilles gjennom apoteker, og det er en vesentlig forskjell. Uansett positivt!
oppturen
05.06.2020 kl 14:29
2671
Når jeg får tenkt meg om never jeg å huske at Biotec ville ta tilbake distribusjonen i Norge ettersom salget i Norge hadde feilet totalt.
Jo mer fremgang/markedsoenetrering Biotec kan vise til jo høyere må vel en pris kunne bli ved salg.
Jo mer fremgang/markedsoenetrering Biotec kan vise til jo høyere må vel en pris kunne bli ved salg.
bj111
05.06.2020 kl 14:45
2590
Det beste er om de selger litt av det uten å bruke noen penger på å få solgt det. Får gode inntekter fra AZ og på et tidspunkt tar tak i Woulgan og retter opp i gamle feil for mulighetene er der men ikke før om et par år. Vet ikke hvordan man skal regne en fornuftig salgspris på et slikt produkt men man kan vel ta årsinntekt fra produkter å gange det opp med et eller annet. Genererer det 5 mill pr år i inntekt så bør det vel kunne ganges med 20 hvilket gir 100 mill. Jo lenger WB forblir i Biotec desto bedre.
Ja det eneste positive ved det her er nok, at det bliver en løftestang til en bedre salgspris til et firma, der kan finde ud af at eksekvere en korrekt klassificering og salgsstrategi.
rufus01
05.06.2020 kl 15:50
2433
Feil fokus, det mest positive med dette er at det blir lettere å få tak i woulgan for de som trenger det!
bj111
05.06.2020 kl 15:51
2427
I grunn rett og ser man på FB så er det ganske klart at noen der kjente noen som trenger det. Synd det er så mange som trenger det men ikke vet om det.
Selvfølgelig er det godt for patienterne, ingen tvivl. Det koncentrerer jeg mig bare ikke om på et aktie-forum.
bj111
05.06.2020 kl 20:50
2140
Så får du konsentrere deg om det du vil som f.eks TA som du responderer mye på :-)
Woulgan er et kvalitets produkt og det blir spennende å se hva det ender med. Det har en ganske stor verdi og ettersom det ikke er solgt enda men gjort mer tilgjengelig så kan en jo håpe at fornuften seirer til slutt. Det ene er å la det ligge å selge det som kommer av seg selv, da har man muligheten på et senere tidspunkt å gjøre noe med det når kassen er full.
Det andre er å selge det men da til en god pris. En netto inntekt på 5 mill gir vel en aksjeverdi på 100 million om man bruker en PE beregning med 20. Såpass bør man vel kunne forvente ettersom mulighetene for produktet er enorme?
Woulgan er et kvalitets produkt og det blir spennende å se hva det ender med. Det har en ganske stor verdi og ettersom det ikke er solgt enda men gjort mer tilgjengelig så kan en jo håpe at fornuften seirer til slutt. Det ene er å la det ligge å selge det som kommer av seg selv, da har man muligheten på et senere tidspunkt å gjøre noe med det når kassen er full.
Det andre er å selge det men da til en god pris. En netto inntekt på 5 mill gir vel en aksjeverdi på 100 million om man bruker en PE beregning med 20. Såpass bør man vel kunne forvente ettersom mulighetene for produktet er enorme?