Rasisme i Norge

Slettet bruker
05.06.2020 kl 21:12 586

Det holder ikke lenger å bare ikke være rasist. Kravet er at alle nå skal bli antirasister.

Hvem er med?
Slettet bruker
05.06.2020 kl 21:18 582

Det gidder jeg ikke. Har ikke gjort noe galt som jeg føler skam og skyld for, slik som antirasistene
Slettet bruker
05.06.2020 kl 21:32 577

Jeg tror det nå er allment bestemt at alle hvite skal føle skyld og ansvar for urett som rammer mørkhudete uavhengig av hva vi gjør. Silence is violence, som en av demonstrantene sa på fjernsyn i dag.
Slettet bruker
05.06.2020 kl 21:47 563

Har fått med meg det du. Tell det sier je bare: for fucks sake..
Slettet bruker
05.06.2020 kl 21:55 557

Det kan godt være hverdags rasisme her i landet som i andre land. Ubetenksomme spørsmål eller kommentarer som ikke var vondt ment kanskje, men som likevel får folk til å føle seg utenfor, annerledes, ekskludert. For folk er generelt nærtagende, ingen av oss er så hardhudet som vi later som. Noen av historiene og eksemplene som folk kommer med derimot, har jeg vanskeligheter for å ta helt seriøst, må jeg innrømme. Som da en ung mørkhudet kvinne sa hun la merke til at hvite holdt ekstra hardt på vesken sin når hun kom inn på bussen. Som om de var redde for at hun skulle stjele dem. Det vet jeg ikke helt om jeg tror på. At folk skal være redde for at unge damer stjeler vesker. Unge menn derimot, det er greit. Men unge damer, uansett hvor mørkhudet. Nei, det tror jeg ikke helt på. Om noe må nok det være innbilt. Tror jeg. Og det er ikke noe galt i det. Vi innbiller oss alle noe. Ingen av våre verdener ser helt like ut, selv om vi lever på den samme kloden. I min verden for eksempel, er jeg som en Gud å regne, og alle damene kaster seg etter meg i håp om at jeg vil gi dem øm og kjærlig hard seks som de ikke kan få noe annet sted av noen andre noen gang jadda
Slettet bruker
05.06.2020 kl 21:55 557

Føler du noe skyld da HverdagsOnd? Je nekter. Je vil bare leve et rolig altanliv uten å få kjeft.
Slettet bruker
05.06.2020 kl 22:02 547

Enig.
Slettet bruker
06.06.2020 kl 00:37 519

Samfunnet har blitt fullstendig sinnsykt, og det er KGB som har skylda. Det er de som satte i gang all galskapen under den kalde krigen.

Men nå som det er helt åpenbart at de vant den kalde krigen overlegent, ved å infiltrere Vesten og ødelegge den innenfra, så undrer jeg meg faktisk over om Putin ler så han triller rundt på gulvet, eller om han er veldig bekymret, nå som han ser resultatet av hva de har stelt istand?
Slettet bruker
06.06.2020 kl 08:43 492

‘Har ikke gjort noe galt som jeg føler skam og skyld for, ‘

Sjefsargument.
Slettet bruker
06.06.2020 kl 08:45 490

Takk for support, the himcat.
Slettet bruker
06.06.2020 kl 09:17 478

KGB hadde en liten pause på 90 tallet men gjennoptok gamle teknikker når den gamle KGB offiseren Putin hadde blitt varm i stolen. Jeg tror derfor ikke Putin er bekymret. Han gleder seg over hver eneste splittelse i vesten han lykkes med å fyre oppunder.
Slettet bruker
06.06.2020 kl 10:46 457

Ja, kanskje...på den ene siden er Vesten jo utrolig svak nå sammenlignet med Russland. Vi har tusenvis av statsstøttede aktivist-organisasjoner som alle river og sliter i samfunnet hver sin vei. Som tusenvis av mann i en robåt som alle ror hver sin vei. Helt etter KGB-oppskriften er statsreligionen nærmest oppløst og ikke-eksisterende, og dermed er samfunnslimet det samme. Vi har ingenting som forener oss lenger. Ingenting vi alle kan enes om, hvor vi alle drar i samme retning. Det én for én og alle hver for seg som gjelder, og holdningen går igjen helt fra bunnen til toppen av samfunnspyramiden. Det handler om å stå på krava, og fremme sin egen sak, Det handler om hvor mye man selv kan karre til seg av statskassa.

Selv de minste bagateller skal diskuteres offentlig hvis noen føler seg krenket over et eller annet. Alle stemmer skal fremmes og høres, uansett hvor idiotisk budskapet måtte være. Det er så man nesten blir svimmel av å bla nedover en nyhetsside. Har noen sagt noe om noe, så er det noen andre som reagerer, er oppgitt, forbannet, eller krenket. Og alle skal høres.

Så ja, KGB-strategien hentet fra «The Art Of War» om å infiltrere og svekke fienden innenfra, har vært en suksess. Vi har aldri vært mer splittet, og aldri vært mindre samstemte.

Men, da denne strategien ble iverksatt var det umulig å forutse hvor sinnsykt samfunnet egentlig kunne bli, og ikke minst hvor raskt ting kan snu i et digitalt samfunn med sosiale medier og utallige influensere overalt. Så ja de har lykkes, vi er infiltrert og ferdig demoralisert innenfra, men vi er også ekstremt ustabile og psycho. Du har liksom ingen forutsetninger for å kunne vite hva vi finner på i morgen. Vi kan snu på en femøring i de aller fleste saker. Og vi kan klikke i vinkel for den minste ting. Vi kan plutselig finne på å bombe et land sønder og sammen helt uten grunn. Og hvis noen f.eks. synes at befolkningen i et land har valgt seg en feil president kan du ikke se bort fra at en influenser plutselig skriker ut at det er russernes skyld...

PS: se bare på disse demonstrasjonene som plutselig har tatt helt av, og det midt i en pandemi. Fordi noen influensere plutselig hang seg opp i akkurat dette ene drapet. At den drepte var en ruset straffedømt rans- og voldsmann spiller ingen rolle. Av tusenvis av politidrap årlig var det akkurat drapet på denne fyren som fikk det til å klikke i vinkel. Uttrykket batshit crazy er ganske treffende hvis man skal beskrive dagens vestlige «samfunn».
Redigert 06.06.2020 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.06.2020 kl 10:51 452

.777. for president!
Slettet bruker
06.06.2020 kl 11:21 437

Enig med Plenbrus,.

.FP .FP .FP!

.777. for president!
Slettet bruker
06.06.2020 kl 19:54 404

Je liker denne tråden gett. Om alle øss på tråden + Korsar hadde blitt satt tell å styre landet tenker je nøkk det hadde blitt orden på sakene se. Ja tell og med Jabba.
Slettet bruker
06.06.2020 kl 21:00 392

Echo 9 look
Slettet bruker
07.06.2020 kl 11:50 373

Er Silence is Violence et uttrykk for en ny norm i et samfunn der vi er blitt det vi deler på sosiale medier og der identitetspolitikk er blitt så viktig?
Redigert 07.06.2020 kl 11:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2020 kl 17:21 350

Den får du gå til moskeen din med, og be dem om å stryke nær halve Koranen. Begynn med følgende små smakebiter: «De som forkaster islam må drepes. Hvis de vender seg bort [fra islam], pågrip dem og drep dem der dere finner dem.» «Ta dem aldri som venn eller hjelper.» (sure 4:89)
«De vantro er en klar fiende for dere.» (sure 4:101)
«“Si, ‘dere Skriftens folk [jøder og kristne][…]’, som han gjorde til aper og svin og avgudsdyrkere!» (sure 5:60)
«Ta ikke jøder eller kristne som auliya [venner/beskyttere/hjelpere].» (sure 5:65)
«Og kjemp mot dem til det ikke lenger er noe fitnah (vantro) og all religion vil være rettet mot Allah.» (sure 8:39)
«De verste krek overfor Allah er de som er vantro, og ikke vil tro.» (sure 8:57)
«Og gjør deg klar til å kjempe mot dem [vantro] med all din kraft.» (sure 8:60)
«Profeten oppfordrer de troende til krig. 20 av dere skal overvinne 200, og hvis det er 100 av dere skal dere overvinne 1000 av dem som ikke tror, fordi de ikke har fått forstand.» (sure 8:65)
«Bekjemp de vantro som bor nær dere, og la dem finne hardhet i dere. Vit at Allah er med dere.» (sure 9:123)
«Dere vantro (kristne og jøder) har deres Gud, og vi har vår. De vil aldri være den samme.» (sure 109:6)
«De kristne sier: Isa [Jesus] er Guds sønn. Det er galt, det de hevder. Måtte Allah drepe dem.» (sure 113:7)
Ifølge dagens offisielle definisjon på rasisme så faller ovennevnte påbud klart inn under norsk straffelov, som "Egnet til å fremkalle frykt...".
Slettet bruker
07.06.2020 kl 18:29 336

Er det meg du snakker til?
Slettet bruker
07.06.2020 kl 19:15 316

Ja
Slettet bruker
08.06.2020 kl 00:29 295

Beklager, beklager. Feil svar til feil tid til feil sted. Håper å unngå gjentakelser.