VOW VS NEL

Slettet bruker
VOW 06.06.2020 kl 21:10 991

Over en periode på 4-5 år har jeg dekket begge selskapene relativt tett.
Begge selskapene er utrolige spennende langsiktig.
Når fokuset på ESG kom frem hos investorene for 2-3 år siden, har engasjementet og trykket bare økt.
NEL er i dag priset til drøye 24MRD!!
Det er et helt spinnvilt tall, gitt regnskapet og vekst, kontakter etc.
Det sier noe om interessen hos investorene.
Personlig mener jeg at NEL ikke er verdt dagens markedsverdi på bakgrunn av deres resultater, som alltid har vært tap, og relativt beskjedene revenue på kontaktene som kommer inn. ( GITT PRISINGEN DE HAR FÅTT)

Basert på fundamental analyse og generelt sterk kunnskap om markedet, så mener jeg at investorene som ønsker å eksponere seg inn mot ESG har muligheter for å minimum tredoble pengene sine på VOW i dag på ett års sikt.

En prising på VOW med 7,5mrd markedsverdi, er ingenting sammenlignet med NEL i dag.
Jeg støtter at NEL potensielt kan ha større muligheter long, men vekst-takten og regnskapene deres er veldig sammenlignbare i dag og har vært i mange år, foruten at den STORE FORSKJELLEN MELLOM SELSKAPENE ER AT VOW TJENER PENGER, OG DET GJØR IKKE NEL.

God helg og godt år.

Mvh
BigOil
Slettet bruker
06.06.2020 kl 21:48 914

Men PE VOW er da 151 - altså 151 år å tjene inn kursen under 24 kr. Må vel sies å være stivt priset det og.....?

SS
JosefK
06.06.2020 kl 22:32 829


Tøys og tull. Å sammenligne Skoda med Lamborghini er det kun fjortiser som driver med. Nel er unik, hellig og som aksje er det småsparernes hevn over analytikere, finans fiff, shortere og markedsmanipulasjon.

Sammenlign vow med Tomra og da skal jeg nikke meg enig.

Nel er løsningen på fornybart og løsningen på forurensing fra transport, prosess industri og landbruk. Å sammenligne Kinderegg med simpel melkesjokolade er noe alle vet er rent vås.

I tillegg kurerer H2 korona. Så vet dere det. Og jeg lyver ikke en gang.

Nel💜💜💜💜💜