Råd/tanker rundt selskap på OSEBX

Investor92
OSEBX 06.06.2020 kl 22:13 853

Hei, og god kveld!

Jeg føler OSEBX har gått opp for mye for fort. Grunnet dette solgte jeg meg ut av DNB i går med en avkastning på 25 %, og dermed sikret meg gevinst. Nå har jeg kun Yara og EQNR i porteføljen min fra OSEBX. Disse er tunge og store selskap med god cashflow, riktignok er EQNR volatil mtp oljepris, men er long på den. Yara har jeg tro på å få solgt til 400 kr med en GAV på 320.

Selv om jeg generelt synes OSEBX er per i dag dyr mener jeg man kan finne noen selskap som fortsatt er "rimelig", men god og trygge som vil sikre en avkastning 4-5 måneder frem i tid. Jeg har sett litt på lakssektoren og føler Grieg Seafood er en god kandidat med dagens prising av kursen. Det jeg lurer på er hva dere andre tenker om GSF sammenlignet med Mowi, Bakka, Salmar, Austevoll og Lerøy? Føler selv de sistnevnte allerede har hentet mye av fallet og det er lite potensiale sammenlignet med GSF (correct me if I'm wrong).

Jeg er ikke låst til at jeg må kjøpe noe fra laksesektoren. Har også tenkt på Hydro, Entra og Ocean Yield som potensielle kandidater.

Det hadde vært veldig fint med innspill/råd i disse tider hvor ting er volatilt og optimismen er kanskje noe overbærende?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Investor92
07.06.2020 kl 11:15 822

Anyone?
Redigert 21.01.2021 kl 08:24 Du må logge inn for å svare