SOFTOX - En pussig kombinasjon.......så PASS PÅ!

Hammers
HAMMER 07.06.2020 kl 02:19 15029

Mange mener mye om SOFTOX. Helt greit det, men hvordan skille de ulike synene fra hverandre?
Etter mitt syn gjøres dette helt klart best via chartet. Det som viser investorenes pengestrøm i selskapet!
Bildet ser i dag SLIK ut; https://www.tradingview.com/x/8jokUM7p/
(etter å ha åpnet linken; KLIKK på chartet og detaljene blir tydeligere).

- Kursen har i dag så vidt brutt under støtten, men ikke nok til at jeg vil si SELG!
- Med videre fall - og klarere brudd ligger neste støtte på 63,50.
- Det er 2 HELT ULIKE tekniske indikasjoner på nettopp dette kronebeløpet!

1. Ved brudd på dagens viser formasjonen over "90-nivået" et fallpotensiale til 63,50.
2. En horisontal motstandslinje ligger på akkurat samme sted! Se de 2 strekene i chartet.

Bruddet er fortsatt IKKE bekreftet, men hvis/NÅR det skjer er potensialet i første omgang som jeg sier!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 06:10 Du må logge inn for å svare
fabian2
07.06.2020 kl 04:27 7364

Her er jo Hammer både foran og bak , så hvorfor i all verden i tillegg underskrive med hilsen Hammers ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
07.06.2020 kl 10:20 7087

Er vel ikke vanskelig dette, jo fortere verden får kontroll over pandemien, jo lavere vil etterspørsel etter SOFT OX produkter være. Får vi bølge nr. 2 av viruset mot høsten vil Softox gå bra en stund utover
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
07.06.2020 kl 10:22 7072

Tipper fallet i Softox vil stoppe på 25-30 før event ny oppgang kommer
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
HP17
07.06.2020 kl 10:32 7026

Neste støtte på kr 63.50?
Så mye faller ikke kursen fremover, salget er i gang og produksjonen er 9 doblet. Det vil da være helt merkverdig om kursen skal falle så mye fremover. Her vil du bomme kraftig Hammers. Trenger du nye linjaler?
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Dølle
07.06.2020 kl 10:37 6995

Er ny her så skal vel gå stille i dørene , men hammers er absolutt en ressurs på forum. Leser hans innlegg med langt større interesse en ytringer om rally, og ønske om å bli rik i en fei.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Dølle
07.06.2020 kl 10:38 6985

Er ny her så skal vel gå stille i dørene , men hammers er absolutt en ressurs på forum. Leser hans innlegg med langt større interesse en ytringer om rally, og ønske om å bli rik i en fei.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
HP17
07.06.2020 kl 10:44 6969

Hvis du er ny på forumet, hvordan vet du da alt ar Hammers er en ressurs? Også skal du gå stille i dørene men poster 2 innlegg med identisk innhold?

Jeg kan garantere med 98% sannsynlighet at kursen aldri faller til kr 63.50.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.06.2020 kl 11:05 6903

Dette har kanskje noe med Copyright å gjøre, Fabian 2
For øvrig begynner jeg å innse at jeg og sikkert mange andre bør lære oss teknisk analyse. Hvis ikke vil vi gå mot økonomisk ruin.

Disse kurvene og strekene har en betydning som vi ikke kan være foruten hvis vi skal ha troverdighet og suksess i aksjemarkedet
Det vil åpne seg en ny verden som er både mystisk og spennende. Med høye blå fjell og blodrøde dype daler som det er risikabelt å bevege seg i
En kan falle utfor et stup og slå seg halv i hjel hvis en ikke er forsiktig nok eller tar unødige sjanser. Men samtidig kan en nå en topp og få en lykkefølelse på linje med den Hillary og Tenzing følte da de var først på M. Everest
Men i motsetning til tidligere har man nå utviklet hjelpemidler. Både for oppturer og nedturer
Dette er de såkalte bruddlinjene. Her må man passe på å ikke få høydesyke når det går oppover, men trekke seg tilbake og samle nye krefter. Mange gjør her en feil de har fått svi for. Ved oksygenmangel får man en lykkerus og forsetter oppover mot den sikre fortapelse.
Likedan når det blåser opp til uvær : Det er ingen skam å snu!
Men alt dette var mye verre før når en ikke hadde noen hjelpemidler. Knapt nok et kart og en høydemåler
Nå har man TA som er sikrere enn Banken!
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Aaleby
07.06.2020 kl 11:58 6799

Verden vil ikke få kontroll på pandemien før til neste år. Den er skrevet i stein så sant ikke viruset selv tar knekken på seg selv ved å mutere til en vesentlig svekket versjon (som er lite trolig). 2021 vil være sårproduktets år hva Softox angår, hvor lavere etterspørsel etter SafeDes vil fremstå som en parentes i det store bildet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
bj111
07.06.2020 kl 14:16 6655

Her er Hammers i sitt ess, TA kan han og det er langt bedre enn å snakke om fjorårets regnskap som han gjorde i en annen tråd med vanvittig respons.
TA er verd å sette seg litt inn i for de som ikke har gjort det. Det Hammers sier er at Softox nå rører seg mot en motstand som ikke er brutt enda. Brytes den så kan vi få et større fall. Alt forpurres dersom det kommer nyheter f.eks informasjon om hva selskapet har av inntekter med SafeDes. At korona er under kontroll er en påstand med store modifikasjoner. Så lenge mennesker klarer å holde seg til de smittevern regler som er gitt med bruk av håndrens, avstand, hoste i armen så kan korona holdes i sjakk. Alle har vel fått med seg helgens store demonstrasjoner og mange har sikkert vært innom et butikksenter i helgen. Trenger vel ikke være rakettforsker for å se hvilken vei dette fort kan gå dersom det var smitte blant noen som har vært på disse plassene. Å holde korona i sjakk betyr å holde orden på befolkningen og det et akilleshælen som det er i ferd med å bli en betennelse i. Jeg blir gledelig overrasket om vi unngår en oppblomstring av korona i løpet av sommeren i Norge og Europa.
Vi er litt tilbake til januar i holdninger. Det var nesten ikke smittede, kun i Kina og det var da ikke noe å bry seg om. Nå er smittetallene så lave at det ikke er noe å bry seg om. Danmark stengte fort fordi de så en ekstrem akselerasjon i antall smittede fra noen få til mange 100 på noen få dager.
Investering i helseaksjer og nødvendige varer som dekker primærbehov er trolig noe av det bedre fremover når vi dessverre trolig skal inn i en ny periode med fall i økonomien grunnet ny oppblomstring av korona.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Dubois
07.06.2020 kl 14:22 6620

Ja helsevesnet bruker nok mindre desinfisering etter corona.....
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Dubois
07.06.2020 kl 14:24 6612

TA handler kun om å handle på gammel informasjon, og da er man forsent ute.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
bj111
07.06.2020 kl 14:57 6765

TA handler om historisk informasjon og er en etablert analysemodell. Så etablert er den at man vel kan på et vis si at den får en selvoppfyllende profeti i mange tilfeller. Modellen har selvsagt sine begrensninger men det har alle modeller og strategier. Mange som har gjort gode penger ved bruk av TA. Hammers sier her at han ikke ser etablert brudd på støtten. Strategien vil da være å avvente litt for å se hvor sterk den er. Holder den eller blir det et etablert brudd som signaliserer videre nedgang. Holder den kan det gi signal om oppgang. Nyheter er ikke endel av den analysen noe de fleste i Softox venter på. Men de sitter på Softox grunnet det fundamentale og ikke TA. Viktig skille.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Dubois
07.06.2020 kl 15:07 6724

TA gir mening om du er en algoritme, nettopp fordi det er få andre variabler det er lett for algoritmen å fortså. Du trenger AI for å unngå det, noe som er vanskelig å lage. Det er fult mulig å se en trend uten å se på TA grafene, svakheten til TA strekene er at de trenger noe som sier ned eller opp før de kan vise en retning. Da er man forsent ute og taper deretter penger.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Hefner
07.06.2020 kl 15:15 6703

TA er bare svada. Maksimalt en kuriositet, men å faktisk bruke tid på det er latterlig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
sirwin
07.06.2020 kl 15:21 6682

Fyren har null interesse av softox, artig at han da holder på med TA 0219 lør natt. Nok oppmerksomhet her, skal noe skrives så bruk noen av de andre soft trådene. Da altså de uten klovnens ticker
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Assenassa
07.06.2020 kl 15:25 6660

Tja. Kan dere gi eksempler på andre aksjer der Hammers har tatt kraftig feil?
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
bj111
07.06.2020 kl 15:33 6620

Bruker selv ikke TA på softox men å avskrive det som svada er noe kunnskapsløst. Anbefaler å begynne å følge med på det da det er ganske fascinerende hvordan disse strekene ofte stemmer selv når det strider mot det fundamentale. Men hver og en får jo gjøre sin vurdering men å kalle det svada når det peker ned eller sidelengs mens å like det når det peker opp, ja det er kunnskapsløst.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
oivindl
07.06.2020 kl 15:38 6600

"Her er Hammers i sitt ess, TA kan han..."

Det har du sikkert rett i. Problemet er at TA ikke har noen påviselig sammenheng med fremtidig aksjekurs.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.06.2020 kl 15:44 6582

Får ta en kjapp "kollektiv" besvarelse her;
- Fabian; Du henger deg opp i uvesentlige detaljer!
- Birgerd; Selvsagt en tom og meningsløs floskel fra deg. Har du ikke noe bedre? Er du en Jante?
- "BJØRN"; Endelig to innlegg med litt substans på denne tråden. Delvis enig med deg.
- HP17; Neivel. Vi får se HVIS det nevnte bruddet blir bekreftet. Nei, kjøpte ny linjal i fjor. Gikk fra tre til plast....🙄!
- Dølle; Takker. Jeg krangler ikke med deg om akkurat DET.....🤭🤭🤭!
- Merida; Bra beskrevet!
- Aaleby; I den vestlige verden synes epidemien å være på kraftig retur. Softox selgert vel ikke så mye til Afrika/Asia?
- Dubois; Enig. Da faller man trolig raskt tilbake mot normalt salg (fra dagens påståtte 9x så mye). Ned mot 4-5 mill pr år.
- Doboir (2); Tror ikke du kan noe særlig om TA ut fra svaret ditt.
- bj111; 2 gode og saklige innlegg fra deg. NEI, bruddet har IKKE funnet sted (klart nok) - og det er SLUTTKURS som gjelder.

Litt generelt:
Tråden er kun et forsiktig varsel til akajonærene - ikke en konklusjon som pr dd varseler fall.
Jeg sier ikke AT JEG tror at kursen kan bryte ned mot 63 ved et EVT brudd.

Det er det deres medaksjonærer som handler aksjen som gjør. Det er DE som begynner å tvile på caset!
Det er DE som lager chartet og de signalene jeg tolker i det.
DERES handelsmønster - og ikke MITT......for jeg har aldri hatt aksjer i SoftOx!

Som "bj111" så korrekt sier; Evt "breaking news" kan selvsagt forrykke alle spådommer.
Den ENESTE svakheten med TA. At systemet normalt ikke klarer å fange opp "Lyn fra klar himmel"!
Dvs, noen ganger er også dette mulig, men da har det på forhånd vært lekkasjer og enkelte aktører har handlet på nyheten før de slippes.
Slikt skjer helst i de litt useriøse børsselskapene.

Hilsen Hammers........som nå henger "lektorlua" på knaggen igjen!
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
oivindl
07.06.2020 kl 15:44 6565

"Bruker selv ikke TA på softox men å avskrive det som svada er noe kunnskapsløst."

Å kalle det kunnskapsløst er vel litt drøyt. Tilgjengelig kunnskap viser vel tvert i mot at det ikke virker.
Det er tilhengere av TA som må dokumentere effekten.
Husk da på at det er bare to retninger en aksje kan bevege seg, enten opp eller ned.
Om tusen tipper retning, vil statistikk tilsi at 500 får rett, uten bruk av TA.
Enkelte eksempler på at TA "virker" er selvfølgelig ikke nok som dokumentasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Hefner
07.06.2020 kl 15:56 6520

TA fungerer til noen ting: gir økte inntekter til meglerhusene pga mer transaksjoner = mer inntekter, det gir høyere volum og mer likviditet på børsen. Folk kan selge verktøy og kunnskap om TA for en dyr penge, ala investtech etc. Det er med andre ord et bra verktøy for å flytte penger fra retail-investorers lomme til de store aktørene, samt for personer å selge denne kunnskapen videre.

Jeg mener at TA helt fundamentalt (no pun intended), ikke gir logisk mening, eller i alle fall ikke burde brukes som et sentralt verktøy når man vurderer en investering. Observerer at du mener dette er kunnskapsløst, noe som er ironisk og faktisk ganske morsomt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
oivindl
07.06.2020 kl 15:56 6519

"Leser hans innlegg med langt større interesse en ytringer om rally, og ønske om å bli rik i en fei."

Vel, det var da også et godt sammenligningsgrunnlag. Intetsigende innlegg om rally, får man i beste fall tåle som tegn på entusiasme, men innhold har de ikke.
Om listen ligger der, er jeg enig.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.06.2020 kl 16:10 6480

Heffner;
"Økte inntekter til meglerhusene"; Vel i dag kan man handle "gratis". Nordea har en kurasje på 0,04%.
Handle for 100.000 og betale kr 40 i kurtasje. Handle for 10.000 og betale kr 4 i kurtasje.

Verktøy; Jeg kjøper aldri analyser. Dette KAN jeg. Aksjehandel uten TA er for min del UTENKELIG!
Ingen logisk mening; 100% uenig. Mine klokkeklare treff på ballen vitner om noe annet enn "dine meninger".
En av de siste var vel da jeg spådde NAS til kr 4 - HVIS motstanden på kr 30 ble brutt!
Spådommen satt så det suste!. En av "flere 100" opp gjennom årene.

Hilsen Hammers........som sier NOK om DET.
SOFTOX på denne tråden!
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Aaleby
07.06.2020 kl 16:13 6463

"- Aaleby; I den vestlige verden synes epidemien å være på kraftig retur. Softox selgert vel ikke så mye til Afrika/Asia"

Den er på retur så lenge samfunnet evner å kontrollere viruset, herunder ved hjelp av blant annet utstrakt bruk av desinfeksjonsmiddel. Kun massevaksinasjon vil kunne begrense behovet for SafeDes og lignende produkter.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
oivindl
07.06.2020 kl 16:19 6439

Det paradoksale med TA, er at det er helt SIKKERT, inntil det kommer opplysninger om det som faktisk påvirker aksjekursen.
Med alle mulige slags forbehold, kan man i ettertid få alt til å passe inn i chartet.

Her et lite eksempel
14. mai sluttet OSEBX på 737,25
Samme dag skriver Hammers:
"Faglig" en morsom dag - der OSEBX går som antydet inne i den fallende buen jeg har pratet om de siste dagene.

16. mai skriver han:
"Også jeg har generelt trukket med ut av børsen, bortsett fra at jeg prøver med noen små og kortsiktige "stunts" fra tid til annen.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at det etter hvert blir nedjusteringer av Q2 og Q3 i takt med selskapenes ulike befatninger med Corona."

Ser ikke mye positivt ut mao.
Men fra 14. mai startet en, så og si, kontinuerlig stigning på over 15% til dagens nivå.
Ikke akkurat innertier der altså.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Dubois
07.06.2020 kl 16:23 6419

TA er basert på relativt "gamle tall", man trenger altså en bevegelse i fortiden for å spå fremtiden. Problemet med det er at man alltid vil komme senere enn de som vurderer nåtids fakta kontra gårsdagens nyheter.

Nas er et dårlig eksempel, den gikk ikke til under 4kr grunnet at motstanden på 30 ble brutt. Men en pandemi som åpenbart rammer reisenæringen værst, og dermed trua selskapets eksistens. TA spår ikke det, TA legger ikke sammen 1 og 1, Den leser kun av en graf som er basert på gammel informasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
oivindl
07.06.2020 kl 16:36 6385

"Mine klokkeklare treff på ballen..."

Og her en like klokkeklar bom:

"NEL har ALDRI vært så elendig drevet som i dag (ref resultatene) - og Løkke har ALDRI vært så rik som i dag (ref kursen)!
En gedigen mismatch mellom prestasjon og belønning.

Hilsen Hammers......som uansett vet hva HAN hadde gjort!"

Det er vel ingen tvil om hva Hammers her anbefaler.
Siden det har NEL steget omlag 50%
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.06.2020 kl 16:38 6373

TA viser aksjonærens "stemning" i en aksje. Selger de - kjøper de? Dette sett over tid.
Det er de som skaper signalene. Ikke TA i seg selv eller meg som skriver om dem.

NAS falt som en stein fra 30. Akkurat som spådd! Viktigst for meg det! Ikke nødvendigvis årsaken.
Tror nok det var langt mer enn pandemien som lå bak, selv om dette satte en fart i prosessen.

Ellers er TA som ferskvare å regne - og signalene kan raskt endre seg.
Da gjelder det også å være rask på labben.........noe enkelte aldri ser ut til å skjønne her inne!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Hefner
07.06.2020 kl 16:40 6355

En aktør med en del kapital kan tegne hvilke som helst teknisk bilde personen måtte ønske. Si man har noen hundre mill og ønsker inngang i SoftOx (eller hvilket som helst selskap), da tegner man ganske enkelt en enorm HS-formasjon og venter på at TA-idiotene selger deg billige aksjer. Fantastisk konsept for de største aktørene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Dubois
07.06.2020 kl 16:50 6329

Ja eller trigge SL.

TA er for de som mangler strategiske evner, aka algortimer uten AI.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Stansikala
07.06.2020 kl 16:56 6301

Som investor må det være at investere sine midler i en koncern eller projekt, være noget som man ser en fremtid i. Det er så derfor jeg valgte at smide midler i Softox som også selv ser en fremtid i sårbehandling på både mennesker og dyr, hvilket jeg også selv tror der ligger kæmpe stor fremtid og marked i, samt tro en på inhalator test på bispebjerg i København vil kunne give et positivt resultat. At man så ved siden af så en mulighed i lave overflade disinfektion og hånddisenfektion ud fra stort set de samme ingredienser som et sekundært produkt, som ikke engang Softox selv ville turde drømme om at ville få den mulighed for den kickstart som nu er muligt pga. af Corona panikken og som også vedvarende derefter vil være et kæmpe marked for .... Ud fra de sidste meldinger vi har fået om at udnytte denne mulighed, må man sige at ledelsen ikke ligget på den lade side. At man nu allerede har fået 4 distributions selskaber til at varetage salg af en produktion som er 9 til 15 gange højere end først antaget, må det siges at økonomien for at nå det primære mål for sårbehandlingen, nu med stor sandsynlighed kan lade sig gøre uden yderligere emissioner, hvilket jo er fantastisk for os der allerede nu har aktier i Softox. At højdeskræk for nogle indtræffer må være uvidenhed eller en tro på at ens investering kan blive bedre forrentet i et nu gunstigt marked ,må højst sandsynligt være grunden til at nogen vælger at sælge på nuværende kurs. All-in er jeg dog ikke og er da også bedre forrentet for midler der lige nu ikke er investeret i Softox, men er sikker på jeg slår markedet ved at bibeholde min investering i Softox og tør simpelthen ikke at trade for midlerne jeg har i Softox.....Om Softox er noteret på Merkur eller ej, har jeg da sjældent troet på noget som jeg gør i denne aktie og det siger jeg selvom jeg har været investor i mange år.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
oivindl
07.06.2020 kl 17:00 6286

"Da gjelder det også å være rask på labben.........noe enkelte aldri ser ut til å skjønne her inne!"

Rask på labben, som å vente til OSEBX har steget 25% før man roper løp og kjøp?

Fint om du svarer konkret på de casene som blir nevnt, i stedet for å komme med mer eller mindre skjulte antydninger.
Nå vet jeg ikke hvem du tenker på med" enkelte" som ikke skjønner, men for min del er alle kommentarer grundig dokumentert.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
oivindl
07.06.2020 kl 17:06 6251

"TA viser aksjonærens "stemning" i en aksje. Selger de - kjøper de? Dette sett over tid.
Det er de som skaper signalene. Ikke TA i seg selv eller meg som skriver om dem"

Dette er ren ansvarsfraskrivelse.
Du er ellers rask til å fremheve deg selv hver gang du mener du har truffet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.06.2020 kl 18:13 6130

Jeg gidder ikke å svare deg - bortsett fra at jeg gjentar at det er slik tingene henger sammen.
Du kan godta -eller forkaste det!

Dette er en tråd om SoftOx - ikke om Hammers.......eller hva du tror om mine "skumle" hensikter her inne.
Jeg prøver å være saklig........ i motsetning til de vanlige hakkespettene som alltid skal vri tema fra SAK til Hammers!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
oivindl
07.06.2020 kl 18:25 6092

Å vri saken til Hammers, klarer du godt selv.
Men du kommer med en del påstander om fortreffeligheten til TA, og forsåvidt din evne til å tolke den, og dette bruker du i analysen av et selskap.
Da er det interessant å se om TA faktisk er så fortreffelig som du mener. Jeg har forøvrig ingen formening om dine hensikter.

Men du får med en liten faktasjekk på TA som en avslutning her for min del.
Kommer kun til å kommentere om det skulle dukke opp uriktige påstander, eller for å korrigere om jeg selv har gjort feil

Et lite tilbakeblikk.

Vi skriver 18.05 og OSEBX har nå steget 21,3% fra bunn 23. mars.
Da skriver Hammers:
"OSEBX har gått ganske så perfekt i forhold til det jeg har spådd - helt fra starten av mars i år.
- Først et gedigent fall (som jeg selvsagt benyttet meg av - var ute).
- Deretter en skarp rekyl som jeg selvsagt benyttet meg av. Kjøpte i sin tid VOW - som doblet seg ila en mnd's tid."

Hammers traff, i likhet med ganske mange andre, på fallet som kom.
Hva så med det som skjedde etter bunn 23. mars?

Det er vanskelig å finne noe i Hammers tidligere kommentarer som tilsier en skarp rekyl.
Snarere tvert i mot. Samme dag skriver han følgende:
"OSEBX ligger fortsatt under sin "ballistiske bane".
Så langt er det ingen endringer i chartet (bortsett fra at jeg har trukket banen litt ut i tid - som tidligere fortalt om):
https://www.tradingview.com/x/vhDqVKyY/"
Dette er en fallende kurve som han har nevnt en ukes tid, som viser et kommende fall. For sikkerhets skyld, har han altså strukket ut denne "ballistsiske banen" (som altså ser ut som en omvent U), for å få den til å passe i chartet.
Men i stedet for å følge denne banen, går børsen rett opp.

Har så Hammers benyttet seg av denne rekylen han snakker om; "en skarp rekyl som jeg selvsagt benyttet meg av"?
Vel, det kan ikke være store handelen, for dette skrev han to dager før.

"Også jeg har generelt trukket meg ut av børsen, bortsett fra at jeg prøver med noen små og kortsiktige "stunts" fra tid til annen."

Det virker i hvert fall ikke som han har benyttet denne rekylen spesielt godt.

Hadde Hammers gjort sine TA-betraktninger uten noe mer styr, hadde jeg ikke brydd meg om det. Men han gjentar til stadighet hvor dyktig han er, og hvor godt han treffer.
Se på dette so en FAKTA-sjekk og gjør dine egne vurderinger.

Hammers har selvsagt også truffet på noe av det han skriver, uten at jeg skal si noe bestemt om det.
Men når han bastant påstår "Jeg BOMMER IKKE - hvis det ikke kommer avgjørende nyheter ang Oljepris, Korona - eller annet som setter markedene på hodet!", så får han finne seg i å bli gått litt nærmere etter i sømmene. I tråden jeg viser til, tar han full honør for sin analyse, uten å nevne Corona, så da tar han vel også ansvar for det som skjedde fra bunn 23. mars.

Mine kommentarer er utelukkende basert på Hammers egne uttalelser sammenholdt med chart over utvikling på OSEBX.
https://finansavisen.no/forum/thread/82246/view/2038059?legacy=0
I den grad det skulle være faktiske feil i innlegget, beklager jeg det og vil i så fall rette opp om det blir påpekt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.06.2020 kl 20:56 5940

Alt må sees i sammenheng.
Bruddstykker fra ulikt ulike dager og ulike tråder nytter ikke. Det er SAMMENHENGEN som teller.
Bruddstykker er slikt som "Nytt på Nytt" driver på med når de skal kødde med folk! Tar ulike klipp og får et nytt innhold.

Dessuten blandes skriverier om AKSJE (stigende VOW) og index OSEBX som lå i en ballistisk bane.
Jeg trodde sistnevnte skulle falle videre helt til tråden "Løp og kjøp" ble opprettet.
Kurser er ferskvare - som fort går ut på dato. Nye momenter kommer raskt til. Spesielt i urolige tider.

Ellers kommenterer jeg ikke mer av hva du påstår.....siden det har minimal interesse for andre enn deg selv.
Er brødet jeg kjøpte i går fortsatt fersk - eller har det blitt hardt og gått ut på dato?

Hilsen Hammers............som minner om at dette er en tråd om SoftOx.
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare
fabian2
07.06.2020 kl 21:30 5867

Har nå mest inntrykk at det dreier seg om Hammer eller Hammers eller hammer eller hammers med hilsen Hammers eller Med hilsen hammer eller hammers
Redigert 21.01.2021 kl 03:20 Du må logge inn for å svare