Brasil stopper detaljert COVID-19 rapportering
Tallene ble for stygge for presidenten som fortsatt fornekter at dette er en farlig sykdom.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/GGpazJ/brasil-slutter-aa-offentliggjoere-detaljerte-corona-tall
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/GGpazJ/brasil-slutter-aa-offentliggjoere-detaljerte-corona-tall
atnorhe
07.06.2020 kl 13:54
301
Men han er kjempepopulær i store deler av befolkningen.
Brasilianerne har ingen praktisk erfaring eller forståelse av demokrati, på samme måte som andre «demokratier» på kontinenter med mentalitet som vanskeliggjør dem nytte av det.
De foretrekker macho menn og demagoger som samsvarer med deres lynne.
Jeg klandrer ikke meg selv, og «føler»intet hverken den ene eller andre veien.
Uansett hvor tåpelig det kan virke, må det løses der det finnes. Ikke på et nisseloft i en snøhule uten noen referansepunkter.
Brasilianerne har ingen praktisk erfaring eller forståelse av demokrati, på samme måte som andre «demokratier» på kontinenter med mentalitet som vanskeliggjør dem nytte av det.
De foretrekker macho menn og demagoger som samsvarer med deres lynne.
Jeg klandrer ikke meg selv, og «føler»intet hverken den ene eller andre veien.
Uansett hvor tåpelig det kan virke, må det løses der det finnes. Ikke på et nisseloft i en snøhule uten noen referansepunkter.
Han har en lignende base som Trump. Ca 1/3 av befolkningen.
Fluefiskeren
07.06.2020 kl 14:07
284
Mange likheter med Trump
Kvitter seg med de som ikke er enig med han selv
Kommer med en rekke løgner
Benekter at mennesker kan påvirke klimaet
Kalte Korona for forkjølelse eller til nød en lett influensa
Støtter de som protesterer mot koronatiltak
Hever seg over landets smitteeksperter både på nasjonalt og regionalt nivå.
Støtter de som vil at det skal florere av våpen blant befolkningen
I tillegg kan vi for Bolsonaros del legge til ødeleggelse av Amazonas og nærmest forfølgelse av indianerne som bor der.
Begge to har et voldsomt høyt dødstall på den samvittigheten de antakelig ikke har grunnet sin takling av pandemien.
Kvitter seg med de som ikke er enig med han selv
Kommer med en rekke løgner
Benekter at mennesker kan påvirke klimaet
Kalte Korona for forkjølelse eller til nød en lett influensa
Støtter de som protesterer mot koronatiltak
Hever seg over landets smitteeksperter både på nasjonalt og regionalt nivå.
Støtter de som vil at det skal florere av våpen blant befolkningen
I tillegg kan vi for Bolsonaros del legge til ødeleggelse av Amazonas og nærmest forfølgelse av indianerne som bor der.
Begge to har et voldsomt høyt dødstall på den samvittigheten de antakelig ikke har grunnet sin takling av pandemien.
Redigert 07.06.2020 kl 14:08
Du må logge inn for å svare