PHO - Er dette en `Once In A Lifetime Opportunity` ?

Slettet bruker
PHO 05.09.2018 kl 12:26 34849

At ikke flere tar gevinst etter en drøy dobling av kursen i sommer er i seg selv et bevis på at aksjen er veldig sterk, og jeg tenker at mange vet hvorfor.
Selv om det har vært 2 feriemåneder i kvartal 3, så er det all grunn til å tro at utplasseringen av scope har vært massiv i f t foregående kvartaler, og et hvert utplassert scope fra Karl Stortz = økt etterspørsel etter Cysview.
Det er nesten for godt til å være sant at Photocure har en avtale med Stortz i forkant av lanseringen av KS sine Flexiscope med HD-video.
I dette tilfellet er KS like avhengige av Photocure som PHO er av Stortz, og sammen er de krutt.
Det var ikke vanskelig å forstå ut av presentasjonen ved Q2 at etterspørselen etter de nye scopene akselererte inn i kvartal 3 enda det var Juli og hetebølge.
Flexiscopene har bare vært i salg i noen få måneder, men de var nok veldig kjærkomne når de ble lansert.

Mange tror at selskapet ikke klarer Net Profit i Q3, men med 13 mill. mindre i engangskostnader i Q3 enn Q2. (Som kjent avskrev Photcure sluttpakkene til 6 ansatte som måtte gå inkl Kjetil Hestdal og gjorde med dette rent bord i Q2).

Selv om utgiftene til salgsorganisasjonen øker vesentlig i Q3, så tror jeg neppe det blir snakk om mer enn 3-4 mill i økning.
Etter min mening skal det godt gjøres å ikke få et høyere salg av Cysview totalt i USA, -gamle markeder (IPSEN sine områder), og nye markeder (Canada, Australia og NEW zealand).
Da mine Damer og Herrer ligger veien åpen for at vi får det første Net Profit av selve driften i Photocure sin historie.

Jeg tenker at alle som sitter stille med sine PHO-aksjer har mye oppmuntrende og gledelig å se frem til, og den gode fremtiden er relativt nært forestående.
Personlig gleder jeg meg til Q3 med Bellete og forhåpentlig en topp CEO på parketten i November.

Jeg har kursmål på 100 i 2018, og 150 ved pres av Q4 i februar 2019.

Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
bateman
07.09.2018 kl 07:38 5294

Ulike meninge er viktig og høst velkommen. Det finnes alltid mange ulike grunner til bekymre seg for investering.

Men når vi snakker om potensialet og mulighetene til Photocure er det lett å bli hysterisk, med god grunn.
Stikkord, SoC, bruttomarginen og markdet i US.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Durable
07.09.2018 kl 07:41 5280

Så enten lykkes man og aksjen stiger til 5.000kr eller så går alt i dass og selskapet konk’er?
Det virker som endel her inne faktisk tror det er slik.

Javel, så kanskje PHO ikke får det noe særlig til i USA. Og da ender man kanskje opp med en veldig skuffende markedsandel på fattige 10%?
I så fall vil man jo som investor likevel ha både doblet og triplet pengene sine, minst, i løpet av et par-tre år.

Så, igjen, kan noen fortelle meg, saklig begrunnet, hvorfor det skulle være noe særlig risiko forbundet med inngang i PHO på dette nivået?
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Realisten
07.09.2018 kl 08:09 5192

Den største risikoen nå tenker jeg er det som skjer ellers i verden. Handelskrig, krasj i fremvoksende økonomier og en ustabil president over dammen. Jeg tipper markedene faller stygt ved en politisk krise i USA.

Det fundamentale i Photocure påvirkes jo selvfølgelig ikke av dette, så jeg antar at aksjen relativt raskt vil hente seg inn igjen. Det kan derimot være lurt å ha litt cash på konto for å utnytte en slik situasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Sydney
07.09.2018 kl 08:20 5173

Jeg vil også si tidsaspektet. Hvor lang tid tar det før en når markedsandeler i USA??kursen vil jo ikke triples om man tar en halv prosent i året.. Vi får vel en del svar i november. Skulle gjerne hatt en oppdatering fra cysview.com? Er det noe økning på scopes??
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.09.2018 kl 08:44 5081

Thepower
God morgen!
Ikke overraskende så blir mitt innlegg provoserende for deg og du bruser med fjærene som en påfugl. Jeg kan forsikre deg om at jeg verken misunner deg og dine 46000 aksjer eller andre som måtte ha flere. Hvor mange aksjer den enkelte her på forumet har, eller hvor mange jeg har, er fullstendig uinteressant. Bortsett fra at man bør kunne anta at skribenter som sitter med en betydelig andel aksjer i et selskap har sine grunner til å gjøre det. Og dess flere man sitter med dess mer skulle man tro man hadde satt seg inn i selskapet og ders potensiale.

Og det er på bakgrunn av det potensialet PHO i disse dager viser det blir litt pussig å lese at du mener kursutviklingen hittil har vært fantastisk. OK, ser man isolert på kursutviklingen, så skjønner jeg deg og kan tildels være enig. Men personlig mener jeg man bør se på kursutviklingen inrelasjon til potensialet til selskapet og hvilke verdier man bør kunne forvente at selskapet over tid vil fremvise.

At selskapet har en heller trist og traurig historie de siste ti årene gjør det ikke til en selvfølge at selskapet skal fortsette de neste timårene i samme traurige spor. Og jeg mener Q2 presentasjonen bar bud om at selskapet står midt i et taktskifte. Og når det kommer til aksjemarkedet så velger jeg å se fremover og legge langt mindre vekt på historien, spesielt når styret og ledelsen har tatt strategiske grep som nå viser seg å materialisere seg. Og det er jo nettopp her det spennende med å operere i aksjemarkedet ligger; evner man ut fra foreliggende faktorer å lese seg/ analysere seg til hva som vil kunne skje inn i fremtiden? Fasiten vil vi uansett ikke få før fremtiden er blitt nåtid og fortid. Og ingen av oss kan utelukke overraskelser som skjer fordi man ikke kan forutse alle relevante faktorer.

Men i tilfellet PHO finnes det etterhvert såpass mange kjente faktorer at det blir veldig vanskelig å komme frem til noen annen konklusjon enn at PHo går mot en suksessrik fremtid der potensialet er overveldende. Ikke dermed sagt at hele potensialet blir tatt ut. Men med det potensialet som PHO har, så skal svært lite av dette potensialet tas ut før verdien blir betydelig høyere enn dagens knappe kr 60,-. Følgelig er også fallhøyden i PHO svært lav. Og i aksjemarkedet lå man kunne akspetere en viss risiko. Hvis ikke bør man ha pengene sine i bank.

Og det er med dette som bakgrunn jeg finner det en smule pussig at en person med 46000 aksjer hevder at utviklingen av aksjekursen har vært fantastisk. Hvilke markedsandel må PHO ta for å kunne forsvare en aksjekurs til kr 60,-? Dersom vi regner at PHO kan prises med en PE på 20 så snakker vi om en bunnlinje på kr 64,8 mill! Og vi snakker om et selskap som visstnok selger sitt produkt i det amerikanske markedet med en margin på 95%. Men la oss være noe mer beskjeden, la oss anta at de kun får 60% margin. Med en bruttopris på 980USD og kurs 8,4 så vil 60% utgjøre kr 4939,-. Dvs at selskapet må selge 13120 doser for forsvare en aksjekurs på kr 60,-. Dersom vi i tillegg benytter JADOC sitt konservative anslag at det totale antall doser som PHO kan selge i det amerikanske markedet utgjør 825000 enheter PR år ( noe som focuss og andre vil være lynende uenig i, forståelig nok) så må PHO kapre hele 1,59% av det amerikanske markedet for å forsvare en kurs på kr 60,-. (Merk deg at at jeg ikke har tatt inn inntjeningen fra Europa, ei heller andre markeder utenfor USA.)

Det er også verdt å merke seg at 13120 doser vil innebære at det gjennomføres 100 undersøkelser PR år på de 130 scopene som var utplassert ved utløpet av første halvår 2018, noe som utgjør vel 8 undersøkelser PR scope PR måned. Tror vi at antallet blir såpass lavt? Ikke jeg.

Og basert på dette mener du altså at kursutviklingen har vært fantastisk! Du får ha meg unnskyldt, men jeg er ikke enig med deg. Vi snakker tross alt om er produkt som slår knockout på alt som i dag finnes på det amerikanske markedet. Et produkt som hjelper til med å diagnostisere den femte største kreftformen i USA.

Det er helt greit å være pessimistisk, men det får da være grenser! Dersom jeg virker euforisk og useriøs når jeg stiller meg positiv til er selskap som i realiteten er så til de grader underpriset, ja så kan jeg leve med det.

Ha en fortryllende børsdag! Det gjelder også deg thepower. Og ikke bekymre deg over tiden jeg bruker på HO. Den er min egen og jeg styrer den 100% selv. Og ja, jeg har et meget godt liv utenom. ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.09.2018 kl 08:45 5073

Utfordringen på Cysview.com er at selv om det ikke dukker opp nye klinikker på oversikten, kan det ha kommet til flere. Dahl opplyste i mail at langt fra alle klinikker ønsker å stå der grunnet interne retningslinjer og policy.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Springer
07.09.2018 kl 08:54 5033

Uten at det bør tillegges særlig vekt tipper jeg at ThePower er like Norsk som de fleste andre her inne.
Slik uttrykker en god Nordmann seg:
"The fact that from what I can gather the major shareholders don`t appear to be increasing their stockholdings is also not what I would like to see."
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Sydney
07.09.2018 kl 09:01 4999

Ja at dere ikke har skjønt det enda.. det er vel uredd eller somsa eller en eller annen forum troll som styrer på. Hvem var det som skrøyt så voldsomt av å ha så masse Nano aksjer London?? Sikkert samme patetiske figur her .
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
stimar
07.09.2018 kl 09:01 4996

Springer
Har tenkt det samme;-)
"Never bullshit a bullshiter"
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Hardly
07.09.2018 kl 09:08 4966

今天開放正面。在一天結束之前我們是否看到65?
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
07.09.2018 kl 09:14 4939

sí, creo que veremos hoy 65
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
focuss
07.09.2018 kl 09:35 4857

Thepower
Synes denne diskusjonen våres kom litt skjevt ut og grunnen til det kan vi vel alle dele ansvaret for. Du mener potensiale er 120 og mener mitt estimat på 1900 er tullball. Regner vel med at diskusjonen tok fyr fordi vi er flere som virkelig mener at 20% markedsandel egentlig er konservativt. Når du mener 120 uten å knytte det til en markedsandel du synes virker realistisk så blir 120 bare ett tilfeldig tall. Så har du rett i at kursdobling på kort tid er fantastisk, mens LM har rett i at når man legger potensialet til grunn og sammenlikner med andre biotech aksjer så er aksjen fortsatt svært billig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.09.2018 kl 09:36 4853

Sydney
Joda, tanken har slått meg også. Men de får bare drive på. Jeg forventer at baisserne vil øke på i takt med aksjekursen. Slik var det i NANO og jeg forventer ikke noen annen utvikling i tilfellet PHO. Uansett, det blir vanskelig å argumentere mot fakta som PHO kommer til å presentere i kvartalene fremover. Og jeg lå ærlig innrømme at jeg synes det er befriende å sitte i et selskap som har et FDA godkjent produkt og som er kommet til kommersialisering av produktet. Det skader heller ikke at produktet er overlegent det som allerede finnes i markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Sydney
07.09.2018 kl 09:37 4843

Ikke mange dagene til vi er på 120 om dette fortsetter ihvertfall. 5% om dagen..
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
bateman
07.09.2018 kl 09:52 4877

La oss ta et eksempel, se på Nano som er priset til ca 3 milliarder kroner. Jeg mener det potensielle markedet er ca det samme som for Photocure og Nano, ca 6-7 milliarder kroner. Men når kan Nano forventet inntekter? i 2021-2022? Og det i sterk konkurranse med andre selskaper. Photocure seiler nå inn som SoC og er i begynnelsen av et akselererende salg. Kursen skal kraftig opp her på kort og mellomlang sikt for at Photocure skal oppnå riktig markedsverdi. Per dags dato er det ikke priset inn noen forventning til økt salg eller suksess.


Bare så det er sagt, jeg har aksjer i Pcib og Nano også.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.09.2018 kl 09:56 4861

Jeg har tidligere antatt at vi passerer 70 i september, 80 i oktober og 100 i november. Hvordan kursen vil gå etter Q3 kommer nok an på hva ledelsen presenterer. Men i den grad ledelsen bekrefter et akselererende salg av flexiscope, så utelukker jeg ikke at vi ender 2018 langt innpå 100-tallet. For enn så lenge er det nok en del større investorer som holder igjen i påvente av at man får en bekreftelse på at de som ble antydet på Q2 presentasjonen virkelig marterialiserer seg gjennom bekreftede salg. Spennende blir det okke som.
Men vi kan ikke utelukke at eksterne forhold eller i markedet kan få negativ effekt også på PHO.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
07.09.2018 kl 10:04 4826

Jeg er ikke med på å tippe kurser, det blir bingo.
Men på lang sikt skal vi langt opp. Det er nok for meg.
Denne holdningen gjør også at jeg ikke blir skuffet når vi opplever dipper.
Det vil alltid være tradere som ikke forstår hva som skjer, og som derfor selger seg ut underveis, stakkars :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
bateman
07.09.2018 kl 10:05 4819

Londonmannen, jeg leste en artikkel her hvor det står at DNB sine fond etc, vekter seg opp i biotek fremover, fordi man frykter storm i verdens finansmarkeder. Farmasi og biotek er ansett som en trygg havn i urolige tider, så et krakk eller børsuro kan faktisk være positivt for selskaper denne bransjen som har finansieringen på plass. I så måte ser både Photocure og Pcib veldig attraktiv ut.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.09.2018 kl 10:07 4812

BATEMAN
PHO er vel knapt nok priset inn at de ved utgangen av Q2 allerede hadde 130 scope utplassert. Begynner man å regne på dette antallet så ser man jo galskapen i prisingen.
130 scope
1 behandling pr dag, 5 dager i uken, i 40 av 52 uker i året.
kr 5000,- i fortjeneste pr dose
21,6 mill aksjer i PHO
PE på 20
Dette skulle gi en EPS på kr 6,- og en aksjekurs på kr 120,-.

Men i mellomtiden har PHO solgt scope i et akselererende tempo. Man kan også hevde at selskapet sitter igjen med mer enn kr 5000,- netto når hver dose selges for USD 980,-.

Og i rettferdighetens navn bør man skule en smule til hvilke potensiale det er for å selge scope, selv om man kun konsentrerer seg på de 25 tettest befolkede områdene i USA. Da begynner det virkelig å svinge! Og likevel er det altså investorer som kvitter seg med PHO aksjer på disse nivåene. Skulle gjerne visst hvilke rasjonale de har for å gjøre det, men jeg respekterer at den enkelte må gjøre som han selv vil. Men det er ikke ensbetydende med at vi andre skal skjønne hvorfor de gjør det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.09.2018 kl 10:09 4797

bateman
Ja, det er ingen overraskelse at proffe investorer og fond anser farmasiaksjer som en safe haven når ruskevær truer markedet. Spesielt farmasiaksjer som har godkjente produkter de selger i et marked. For folk blir syke og trenger legehjelp og medisiner enten oljeprisen går i dass eller går i peak, og selv om banker ramler over ende eller går som det griner. Slik er det bare.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
07.09.2018 kl 10:12 4789

De befolkede områdene er ganske bra dekket allerede : (se kart)

https://www.cysview.com/find-a-center
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
bateman
07.09.2018 kl 10:16 4772

Ja, dessverre så er etterspørselen etter produktene stabil og økende, uavhengig hvordan det går på børsene og finansmarkedene.
Og, så enkelt som du fremstiller det er det faktisk. Prisen av Photocure er helt feil, men markedet kjenner fortsatt ikke til selskapet, enn så lenge ligger pengene på gaten.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Sjog
07.09.2018 kl 10:29 4721

Jeg er av de mer ferske PHO-aksjonærene og lurer på hvorfor det er snakk om bare USA. Er ikke potensialet stort også i andre deler av verden?
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Computum
07.09.2018 kl 10:43 4684

"Let’s jump on our white horses and go for a bullish ride. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. The market is telling you about a new profit. Do not miss this bullish opportunity."

https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=PHO.OL

:-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.09.2018 kl 11:00 4899

Sjog
Jo, det har du helt rett i. Og PHO er også på vei inn i Australia, NZ og Canada. Refusjonsavtaler her kan ventes når tid som helst.
Men selskapets hovedfokus er nå gjennombrudd i USA, noe de etter min mening står midt oppi. Dette er et marked som krever store ressurser fra et selskap som PHO og de ekspanderer nå salgsorganisasjonen sin for å imøtekomme behovet som ikke uventet er akselererende.
Se på Q1 og Q2 rapportene fra i år og merk deg hvordan antall scope øker fra kvartal til kvartal. Rett nok er Q3 et kvartal der også amerikanerne har ferieavvikling, men jeg er overbevist om at selskapet også i dette kvartalet vil vise at der er utplassert flere scope enn hva som ble gjort i Q2.
Og dersom man går inn og leser seg opp på de fordelene såvel klinikker som pasienter får ved å benytte flexiscope, så er det ikke vanskelig å skjønnet at suget kommer fra markedet. Spørsmålet er hvorvidt scope prodsenten Storz evner å etterkomme den økende etterspørselen. Det får vi vel svar på når Q3 fremlegges 8 nov 2018.

Men etterhvert vil nok også andre markeder oppleve samme økende bruk av BLC som vi nå ser skje i USA. "The sky is the limit" er en forslitt floskel, men jeg har vel aldri vært borti et selskap der denne floskelen passer bedre enn på PHO.

Men som i enhver annen investering i aksjemarkedet, så er også PHO beheftet med risiko. Bare så det er sagt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.09.2018 kl 11:04 4884

LM, dessverre blir ikke eksisterende skop brukt så ofte som en gang om dagen. Litt mer en en gang i uken ser det ut til, hvis du tar de tall fra siste kvartals presentasjon som utgangspunkt. Utrolig lav ja. Spørsmål er hvorfor?
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Sjog
07.09.2018 kl 11:08 4870

Takk for svar Londonmannen, kommer nok til å øke min langsiktige beholdning her.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
liang
07.09.2018 kl 11:19 4845

Det stadige tilbakevendene dilemaet...når skal en gevinstsikre eller totalt la være?

Hær er der vel ingen fasit og mye beror vel på hvor dyktig en er.

Mine betraktninger:

-utsetter en seg for å investere i høyrisiko så går en garentert på noen smeller og da er det viktig at når en treffer så må en ha nerver til " å stå løpet ut".
Gjør en ikke det så må en vurdere andre sektorer med mindre risiko.
Det gir ingen mening i å hoppe av med noe lommerusk når en satser i så høy risiko.

PHO er en selvsagt kandidat som en sterkt bør vurdere å henge med på så lenge som mulig før en sprekker.
Les snøffelens innlegg om PHO. De sier det meste om hva en trenger å vite om dette selskapet og forklarer veldig godt hvorfor en kan ta patentsituasjonen i PHO med knusende ro.

Så prøv å glede dere når dere endelig har truffet innerblink.

---------------------------------------------
Har forsøkt å følge Snøffelen på tekinvestor men har store problemer med å finne frem i dette forumet.
Sikkert bare meg.
Noen som har et tips om dette forumet hvorledes en kan finne frem en oversikt over snøffelens innlegg på tekinvestor?

For meg betyr det mye at snøffelen er meget positiv til PHO og støtter langt på vei slik jeg forstår det de positive verdi-anslagene.

Radforsk og snøffelen , rene dynamitten :))
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.09.2018 kl 11:30 4808

onuk
At brukshyppigheten av scope foreløbig ser ut til å være færre enn en gang daglig kan nok bero på forskjellige årsaker. Jeg antar at slike scope, som alle andre tekniske duppeditter, trenger opplæring og en innkjøringsperiode. Det er nok noe treghet i personellet/behandlere som hittil har vært vane med å benytte hvitt lys. Endringsvegring er jo ikke noe nytt fenomen, verken i sykehussektoren eller andre steder i samfunnet. Det kan jo også hende at scope blir satt i out of action status, enten pga av mangel på opplært personell, teethning problems i innfasingsperioden, tekniske problemer m.m.

Men det må da være en årsak til at salget er akselererende, og da må vi kunne forvente at også brukerfrekvensen blir akselererende etterhvert som innkjøringesperiodene er over, personellet er opplært og holdningen til nytt materiell/teknologi endre seg fra skepsis til entusiasme.

At brukerfrekvensen enn så lenge synes å være lav bekymrer meg fint lite.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
07.09.2018 kl 11:37 4785

Det er ca 700.000 som har blærekreft i USA.
Jeg tviler på at de foretrekker hvitt lys for å beholde noen kreftsvulster
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.09.2018 kl 11:42 4764

Nei, det tenkte jeg meg nesten. ;) Du er ikke noe særlig bekymret for noe som helst som har med PHO å gjøre om dagen......

Men, går ikke brukshyppigheten på de første 120 utplasserte skop merkbar opp, allerede i inneværende kvartal, så bekymrer det i alle fall meg. Og mer enn en smule. Hva er vitsen med å kjøpe halvdyre duppeditter, hvis de fungerer mest/best som støvfang?
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
07.09.2018 kl 11:47 4752

Onuk, hvis du er bekymret burde du selge :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
lengeleve
07.09.2018 kl 11:52 4731

Det er jo litt komisk at folk får kjeft når de vurderer å selge med nesten 100% oppgang på en måned. Hører gjentatte ganger det blir sagt her at det er viktig med folk som er kritisk, men når noen kommer med en reell bekymring blir de slått ned med en gang.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
07.09.2018 kl 11:55 4723

Jeg synes det er flott at folk selger. Det er best for PHO at vi har aksjonærer som har tro på selskapet.
Kom gjerne med kritiske argumenter.
Men vi må også få lov til å argumentere mot uten å få kjeft
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.09.2018 kl 11:55 4722

Så du mener at hvis brukshyppigheten ikke går opp, så er det ikke noe å bekymre seg for? Bare å selge flere skop, som nesten heller ikke blir brukt. Det er ja også en form for logikk.
Takker for salgstipset. Uten deg hadde jeg neppe kommet på det. :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
07.09.2018 kl 11:57 4714

He he. la meg omformulere litt - jeg ville heller sagt at jeg ikke er bekymret for brukshyppigheten fordi jeg er rimelig sikker på st den vil gå opp.
Med 700.000 pasienter pluss refusjon ser jeg ingen grunn til å la dem støve ned
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.09.2018 kl 12:06 4679

Nå snakker vi scoopfinder. Jeg håper også den går opp. Merkbar og fort, som sagt allerede i inneværende kvartal.
Det kan ja tross alt ikke ta år og dag og lærer seg bruken av et sånn skop skulle man tro.
Men, hvis det altså ikke skjer (fort), så vil vi få skikkelig kursjuling etter neste presentasjon. Og hvis vi nå holder den siste hyggelige utenfor, så er ja kursfall etter en PHO presentasjon heller regelen enn unntaket.

Det som er halt klart er følgende: PHO må legge fram sterk økende tall, på alle plan i US for å kunne rettferdiggjøre kursoppgangen vi allerede har sett og som flere av dere forventer framover.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
focuss
07.09.2018 kl 12:07 4675

Scoopfinder
Regner med at de 700000 blærekreftrammede i USA følger mer en middels med på hva som skjer i den sektoren. Det kan gi 700000 gode ambassadører for BLC Cysview i USA. Sammen med BCAN og PHO ansatte samt professorer og leger i USA som promoterer produktet så har jeg vanskelig for å se at mer enn 80% særlig lenge vil akseptere annet enn BLC Cysview. Har også vanskelig for å se at mer enn 80% av sykehus/leger vil fortsette å tilby noe annet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
07.09.2018 kl 12:12 4653

Onuk
Du må få lov til å bekymre deg på samme måte som jeg må få lov til å være bekymringsløs.
Jeg tviler på at klinikker og sykehus går til anskaffelse av dyrt medisinsk utstyr, uten at de har gjort sine vurderinger i forkant. De driver neppe med prøving og feiling med slike investeringer.
At brukerhyppingheten i en tidlig fase ligger under det vi forventer når personellet er opplært og utstyret er blitt tatt aktivt i bruk i behandlingen, det må vi kunne forvente.

Og skulle, mot formodning, brukerhyppingheten forbli lav også utover i 2019, så er der absolutt grunn til å stille kritiske spørsmål om hvorfor der skjer.

Men er der noen som har fått kjeft for å komme med kritiske innspill? Dersom motargumenter er å anse som kjeft, så er man mer hårsår enn godt er. Og jeg kommer aldri til å la uberettiget kritikk stå uimotsagt. Men kjeft har jeg ikke tenkt å komme med. Dog kan jeg ikke forsikre meg mot at jeg blir oppfattet som å kjefte. Det gjør kona også når jeg blir for ivrig i en diskusjon.

Ha en fortreffelig helg! På tide å pakke bilen for en tur på hytta i helgen. Solen skinner over Bergen by!
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
lengeleve
07.09.2018 kl 12:52 4562

Scoopfinder, når du sier at "hvis du er bekymret må du bare selge" synes du det er et motargument?
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare