Verft klarte ikke levere RoRo til Siem - bedre marked for WWL?

Landmannen
WWL 05.09.2018 kl 15:11 1916

Siem har kansellert fire nybygg pga rot på verftet, se https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/09/Boersras-etter-Siem-kansellering. Da må han vel få bygget disse et annet sted, siden kroatene på verftet har knotet det til. Færre skip inn i markedet bør vel kunne gi WWL en sjanse til å få økt ratene sine noe?
Slettet bruker
07.09.2018 kl 12:44 1777

ned i dag.. Noen som kan forklare?
Slettet bruker
07.09.2018 kl 12:50 1766

Den har hatt en jevn nedgang siden januar i år, gå inn å se siste rapporter fra selskapet. Der finner du noe av grunnen, handelskrigen/handelsuroen som foregår nå påvirker også kursen på denne aksjen.
Landmannen
07.09.2018 kl 19:11 1688

Bakoverlent ledelse, fraværende styre samt generelt manglende eierskap til resultatoppnåelse har gjort WWL til en førsteklasse shortkandidat, og det var vel noe av det vi så i dag. Jeg har solgt meg kraftig ned, med kraftig tap, men har beholdt en liten lyttepost. Den kommer nok tilbake, men det skal en del til før WWL får småaksjonærenes tillit tilbake. Veldig synd, for ut i fra selskapsverdsetting slik jeg lærte på Merinobygget i sin tid burde det vært vesentlig nærmere sammenheng mellom aksjekurs og egenkapital per aksje, men det er klart at tradisjonelle verdsettinger ikke fungerer like godt på et selskap som i hovedsak eies av to familier.