NANO: avgBEARDARKCLOUDCOV+spekSALG3ukersDT m formert5dHS i2.top

Hugoil
NANO 05.09.2018 kl 17:40 78421

FUNDAMENTALT:

Det foregår et par interessante tråddiskusjoner nå.

Den ene går på hva vi kan komme til å oppleve av endringer/ny info/guiding fra selskapet som ikke tidligere er guidet. Men med fokus på positivt utslag, og ikke negativt slik vi tidligere har erfart. Nå har jo selskapet/behandlede pasienter hatt mye tid på seg i 2017 og 2018. Det kan gi overraskende gode utslag, med indikasjoner allerede 1. november for abstractet til ASH i desember. I midten av oktober har vi en annen konferanse hvor NANO pleier å delta. Der kan det komme DLBCL-resultater. I tilleg har det blitt funnet en nylig publisert artikkel i journal, flere kan komme.

Den andre tråddiskusjonen tar opp igjen Betalatuins gode effekt- og bivirkningsprofil, samt enkelheten i bruk - sammenlignet med andre medisiner. Det gjør Betalutin godt egent til singel agent medisin og i kombinasjon med flere andre medisiner enn tidligere antatt.


TEKNISK:
kvarterchart: https://imgur.com/a/k7UrfVm
- stigende trend i kurs og rsi
- har brudt 4 dagers fallende topplinje

dagchart: https://invst.ly/8iz9u
- støtte i 100dagers snitt
- støtte i bunn av 5mnd stigende trendkanal
- støtte i fallende blåstiplet sentrallinje i den fallende trendkanalen fra ATH des. 2016
- har en etablert dagBULL HARAMI på støttene over

Har kjøpt 5 kassetter i det siste.
Redigert 21.01.2021 kl 06:59 Du må logge inn for å svare
spaggio
08.09.2018 kl 22:48 5783

Algeta ble solgt for ca 17,5 mrd. hvis jeg husker riktig !
Tilsvarer 360.- konvertert i Nanoverdi pr. aksje, ikke inflasjonsjustert !
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Merlin
08.09.2018 kl 22:52 5787

Omsetningen av farmaaksjer regnes normalt i US$. At dollaren har steget vil selvfølgelig gi et bedre oppgjør ved omregning til norske kr. Regnestykket stemmer.

Pengehåndtering. Mange fikk seg en skikkelig leksjon ved krakket i 2008, mange var overinvestert med belånte aksjer. Å ha cash i reserve er første bud for investorer. Det kan utnyttes ved crash og ved store dipp.

Du får begrunne da, hvorfor du ikke engang tror på Roy Larsens prisantydning på 400kr. Lenge før Nano fikk fast track.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Picosalax
08.09.2018 kl 23:04 5766

Men ærlig talt. Du kan vel ikke oppjustere historisk salgskurs på Algeta til dagens dollarkurs. Det blir for dumt
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Merlin
09.09.2018 kl 05:29 5619

Salget var i dollar. Omsetningen skjer stort sett i annen valuta i nkr. Svak nkr. gir dermed høyere verdi enn nkr. Et salg til samme dollarbeløp nå, som gir høyere kronebeløp er dermed relevant. Hvis du tror prisen i nkr. er uforandret ved synkende kronekurs får du spørre deg selv hvor god du er i valutaregning før du henter inn ordet dumt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Kappa3278
09.09.2018 kl 07:12 5600

Har vært mange og det er fremdeles mange her på HO som fantaserer om oppkjøp av BP.
LM, sammen med "lenkegjengen" på gamle HO skrev om dette til det kjedsommelige, helt fra kursen var på all time high.
Veldig stille fra den fronten nå....
Det som imidlertid er fakta er jo att kursen etter den famøse svindel emisjonen stort sett har gått en vei, og det er nedover med sporadiske svingninger opp.
Kursen har etter emisjonen ikke vært i nærheten av denne.
DNB har i sin siste analyse av nano ett kursmål på 110, en dobling av dagens kursen,
Kan jo spørre de av dere som er DnB kunder, hvor mange av dere har fått anbefaling fra megler om kjøp av nano? oppside er jo 100%, burde være en fantastisk investering...
Dette har ikke noe med bassing å gjøre, men fakta og burde være enkelt å forholde seg til.
Skriverier om hvor fantastiske produkt nano har, og de som ikke skjønner dette er mindre begavet blir og er i beste fall barnslig.
Om eller når nano presenterer tilfredsstillende resultater vil BP komme på banen, men garantert ikke før.
Så er det opp til nano å levere varen BP vil ha, det har de ikke gjort så langt.


Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
09.09.2018 kl 08:10 5567

Formålet med emisjonen var å skaffe penger til videre drift. Dette klarte de til fulle. Å kalle det en «svindelemisjon» er bare latterlig dumt.
Er du 7 år ?
Ble noen tvunget til å delta ?
I biotec svinger stemningen fra depresjon til eufori og tilbake. Akkurat nå er det depresjonen som råder. Den er trolig forsterket av at aksjonærene flytter penger til Pho og til PCIB (for å kunne delta i emisjonen).
Jeg har selv vektet meg noe ned i Nano, men har en snikende følelse av at det er nå man bør kjøpe med begge hender.
Man finner ikke bedre kjøpstidspunkter enn når alle er negative, dersom selskapet står foran et gjennombrudd. Noe som kan komme under ASH i desember
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
jorove
09.09.2018 kl 08:12 5562

Glemmer man det fundamentale og kun ser på aksjekursen, ja da blir man negativ. Men det er så enkelt at markedet ofte tar feil. Kjøpsmuligheter kalles det. Vi er feks nå inne i en periode der det skjer utrolig mye, paradigme rulles ut, mange mennesker får sine doser med Betalutin. Men i investorøyne så skjer kun det som meldes.

Synes Bravo fint oppsummerer det fundamentale i Nano under Q2 presentasjonen:

So why have I joined Nordic Nanovector? And this is the question I get asked many times, and I think that the answer lies in what you have here. So first thing is Betalutin. And again you just need to look at the data and ask a few oncologists about the data, and they tell you how impressed they are. This is a one single-dose product that has very, very significant efficacy with very mild -- with an incredible safety profile, very mild side effect. And this is on third-line follicular lymphoma, so on patients that have very little else to try. And I'm not an expert in the field. I'm not an oncologist. I'm not a scientist, but we have Lisa that will explain the data later on, so you're in very good hands there.

Not only we have Betalutin. We own Betalutin. And a lot of companies our age have already given away certain parts of their portfolio. We own everything, which is a great position to be in. And we have Betalutin which is being developed in third line but, like all the oncology products, will move -- and that is the strategy, as you will see in a minute, will move into second line and eventually larger indications in the space. And we have a pipeline that today we have stopped because we need to preserve the cash to get to the PARADIGME readout with the cash we have at hand, but that provides further upside. And hopefully, the day we have the resources, we can put those products back into development.

Very importantly, at the end, I didn't start my research on Nordic Nanovector on the assets. I started with the board and the management team. It doesn't matter how good the asset. If you have the wrong team, you will never get to the market. So first, you need to have the team, and I think that the U.S. companies know this very well. First, you put the team in place, then you find the assets. Here we have the team and we have an incredible asset. Finally, it's not that we have a lot, but we have sufficient cash to get to the readout of PARADIGME. And it's our commitment to go with the cash we have at hand until the readout of PARADIGME.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Kappa3278
09.09.2018 kl 08:27 5521

Scoopfinder, jeg vet hva formålet med emisjonen var.
Denne emisjonen var en klassisk "pump and dump" emisjon, har du ikke skjønt dette kan du umulig ha skjønt noe som helst av det som foregår på børsen.
Kursen rett opp, så en emisjon, og etter det har kursen ikke vært i nærheten av emisjonskursen.
DnB sitt kursmål i dag to år etter emisjonen er lavere en det emisjonskursen var for to år siden.
Alle emisjoner har til formål å skaffe penger, det er det som skjedde i forkant av emisjonen jeg og mange med meg her på HO reagere på
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
09.09.2018 kl 08:31 5517

Det var eufori i forkant av emisjonen. Det er vanlig i biotec, og et meget fornuftig tidspunkt å gjennomføre emisjonen på.
Hvis du har skjønt så mye mer enn meg er du sikkert styrtrik. Hyggelig for deg ?
Jeg tror ikke du engang har skjønt hva Nano jobber for, men jeg kan gi deg et hint.
Det har noe å gjøre med å kurere kreft.
Du tror de jobber med et slags pyramidespill for å generere aksjeverdier
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2018 kl 10:43 5399

Den emisjonen har vært særdeles viktig for progresjonen i selskapet. Og dersom de som gikk inn da hadde horisont til produkt til marked, eller lengre, realisering av ytterligere av pipeline, vil de få igjen for investeringen.
Synes heller de bør ha en stor takk, oh trist på deres, og deres med-aksjonærers vegne hvordan kursen har vært siden den gang.
Vi er nå nærmere mål enn noensinne, og meglerhusene tar ikke engang inn over seg progresjonen som har kommet i form av FTD eller at pivotal fase er i gang i forhold til LOA. De har ikke gjort særskilte beregninger for hvordan selskapet skiller seg ut mot andre selskap på historisk statistiske data engang. Det er noen av metodene meglerhusene må bruke for å prøve å holde et kursmål ikke for langt unna dagens tullete kurs.
Det blir vind i seilene igjen, men for all del, ha tålmodighet, og ikke ta belåninger som dere ikke kan holde i tilstrekkelig tid med påregning av volatilitet som bransjen er beryktet for, og rentestigninger til de som har hytte/hus/bil løsninger i stedet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
focuss
09.09.2018 kl 11:16 5106

Om kursen skal opp eller ned herfra er avhengig av EN faktor: Rekrutterings hastigheten. Hvor mange er nå rekruttert til Paradigme? Uten informasjon om det tror jeg dere bare kan glemme å få noe nytt kursmål fra noe meglerhus. Så kan man si at så lenge vi ikke hører noe så går det som planlagt. Da kan man leve i troen om at det går som planlagt helt til det kommer melding om at det ikke går som planlagt lenger. Håpløst for en investor å følge med på sin investering på slik informasjons politikk. Mange vil vurdere risikoen de da pådrar seg blir for høy
Redigert 09.09.2018 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2018 kl 11:34 5072

Vet ikke focuss, du prater som om det er helt uvanlig i biotek. Som om det er en overraskelse til alle investorer i biotek.
Det er ikke et innsyn jeg hadde forventet, så hvorfor det nå taes som en stor overraskelse og bombe er jeg skeptisk til.
Vil ha litt forståelse for sentimentet siden det nå er lengre tid til neste avlesning når slik informasjon blir mer synelig.
Er også enig i at det er et ankepunkt hvorvidt det er nødvendig at denne informasjonen ikke er offentlig. Så all forståelse for kritikken sådan.
Men å kalle det kritikk av NANO blir misvisende, da det er mer bransjen en kritiserer.
Hvor mange ganger det ble nevnt hvordan selskapet har fokus på å få H12020 final readout, samt over 70% av ressurs-forbruket i NANO siste periode(husker ikke om det var kvartal eller halvår) var til PARADIGME, vet ikke, jeg er ikke urolig for at selskapet ikke gjør sitt beste for å få ting på plass. Og om ting tar 6 måneder lengre tid, noe jeg tror er mindre enn 50% sjanse for(kan gå inn å gjøre mer nøyaktige beregninger her for rekrutteringstakt mot antatte åpne sentre over tid, men det er gjort før og andre har bedre kalkuleringer omkring det på TI), er det faktisk ikke noen krise. Ja ikke en bekymring engang. Så for min del som investor er ikke dette noe jeg tenker mye på.

Det har med fasen vi er inne i, og disposisjon av ressurser å gjøre. Vi har mye robuste data om effekt, så ikke årsak til bekymring den veien.
Videre har jeg belyst det innsynet som ble gitt i forrige presentasjon i en egen tråd her om hva de gir innsyn i angående rekruttering.
Dr. Lisa Rokjaer virket svært selvsikker og positiv i forhold til rekrutteringstakt(det ble stilt spørsmål om det), dette fra en person som virker svært profesjonell.

Men helt enig i at biotek er ikke for alle investorer, og at det kan virke som et håpløst marked for mange. Mye informasjon å sette seg inn i, spesielt når det påkreves kjennskap til konkurrentene i indikasjonen, samt indikasjoner en håper å komme inn i ellers.
Slettet bruker
09.09.2018 kl 12:30 5016

Ba om litt kalkuleringsstøtte på TI angående worst case scenario, hva må til for at søknad blir utsatt til 2021, her er svar:

"Etter noen trykk på kalkulatoren viser mine beregninger at om man innrullerer 0.10 pasienter pr senter pr mnd, og har en økning på 10 sentere pr kvartalspresentasjon vil man ha innrullert alle i mars 2020. 3mnd datareadout kan da gjennomføres juni 2020. pluss på 1-2 mnd for å lage søknad til fda og 6mnd behandlingstid hos fda gir godkjenning i Q1 2021.

Personlig tror jeg dette vil gå mye kjappere, men som en worst case er vel melding om godkjennelse tidlig i 2021 ikke helt avskrekkende"
Takk til @Hallakis

Økning i sentre samt rekrutteringstakt er lavt her, dette er et bear-case. Fremdeles bekymret for rekruttering?

Edit* Vil merke at her er ikke søknaden utsatt til 2021. Bear-caset er fremdeles H12020.
Redigert 09.09.2018 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
focuss
09.09.2018 kl 12:48 4978

Seks måneders behandlingstid hos FDA forutsetter at det gis Priority Review. Ellers så er det 10 måneder. Vil de basere seg på 3 mnd readout?
Redigert 09.09.2018 kl 12:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2018 kl 13:01 4948

Merker meg at du ikke har ankepunkt til rekrutteringstakt.
3 mnd readout vil inkludere 6 mnd readout på en større andel av populasjonen, så ikke utenkelig, men ikke garantert. Med de solide tallene Betalutin har bydd på er det absolutt ikke utenkelig.
Priority Review er det grunnlag for å søke om(ikke automatikk i godkjenning, men sannsynelig, 45 dager fra søknad er gjort til svar foreligger), hvorvidt NANO ønsker det er kanskje mer ett økonomisk spørsmål siden det koster å benytte denne løsningen. Prisen har falt fra 5 m $ til 2,8 m $.
Picosalax
09.09.2018 kl 15:30 4812

@Merlin
Fikk inntrykk av at Larsens kursanslag var temmelig luftig, uten nærmere redegjørelse. Markedet forstår ikke Nano osv. Dette er jo bare tøys og tull.
Markedet har full kontroll, og bestemmer kursene. Ser ingen grunn til å motbevise dårlige begrunnede kursanslag
Redigert 09.09.2018 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
Picosalax
09.09.2018 kl 16:02 4786

@Korsar
Jeg har en sterk salgsanbefaling på Bergenbio nå. Se TRVX, nano og PCIB
Lotepus
09.09.2018 kl 16:08 4774

Med den negativiteten som omkranser Nano fotiden er det vel ikke utenkelig at vi ser 40 tallet igjen snart
jorove
09.09.2018 kl 16:27 4747

Å påstå at markedet har full kontroll er i beste fall uvitende. Markedet har ikke kontroll på annet enn tilgjengelig informasjon og når det gjelder biotek så finnes det svært mye skjult informasjon. I Nano kan rekruttering gå så det suser samtidig som aksjekursen stuper. Og hva med verdiinvestorer? Hva er de tjener penger på, jo nettopp å kjøpe aksjer som er har lav verdsettelse i håp om at disse skal få normal eller høyere verdsettelse på sikt. Nano er også et veldig godt eksempel på at markedet ikke har full kontroll. Det er vel ingen tvil om at Nano er mer verdt nå enn på ATH? Uten at dette gjenspeiles i aksjekursen selvfølgelig.

Som Buffet sier: “Price is what you pay. Value is what you get.”
Redigert 09.09.2018 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
Merlin
09.09.2018 kl 21:02 7591

Larsens tall var overhodet ikke luftig. RL kjenner dette markedet bedre enn de aller fleste og hans referanse var nok Algeta.
Merlin
09.09.2018 kl 21:06 7572

Du har selvfølgelig rett jorove. De tålmodige tar fra de utålmodige. Vent og se!
bateman
09.09.2018 kl 22:24 7444

Ser at fonybarkrakk har opprettet en lukket gruppe om Nano hvor man ikke er velkommen til å kommentere.

Men må bare påpeke en åpenbar feil der, fornybarkrakk sier at ASH abstract er tilgjengelig om 2 uker. Sist jeg sjekket var det 1 november som var release av abstract.


Abstracts available online November 1, 2018, 9:00 a.m. Eastern time

http://www.hematology.org/Annual-Meeting/7514.aspx


Jeg mener disse gruppene som er lukket er en uting, da man ikke mottar nødvendig koreks av konsensus som skaper grobunn for matnyttige diskusjoner.
Dette med feil informasjon av release dato er et godt eksempl på en påstand som nå får stå uimotsagt på hand tråd da den er lukket.
Redigert 09.09.2018 kl 22:26 Du må logge inn for å svare
Merlin
09.09.2018 kl 23:01 7387

Jeg har lagt inn 1. november på den tråden.
Lotepus
10.09.2018 kl 09:25 7126

Blir vel mer og mer tydelig at vi skal ned på 40 tallet igjen denne uka . Litt synd på Merlin som om han har gjort som han anbefaler andre . Låne seg over pipa på huset , bilen , båten hytta samt besteforeldre . Håper for hans skyld han slipper tvangssalg med alle de lånene sine
Andersiverden
10.09.2018 kl 09:29 7100

NANO, BGBIO, TRVX...alle dipper på liten omsetning bortsett fra NANO. Ingen nyheter fra selskapene.
Hugoil
10.09.2018 kl 12:24 7024

https://imgur.com/a/aeTgBC5
- potensiell 2dagers DobbelBunn i kvarterchart
- støtte i en fallende sentrallinje fra nov16 og en stigende sentrallinje fra aug15. Det som kjennetegner sentrallinjene er at de er parallelle med andre viktige trendlinjer/evt. kanaler, samt at de har mange berørringer/touchpunkt
- RSI og stoch. viser oversolgt

Ligger an til en god dag i US i dag, olja er sterk på Iran-sanksjoner og børsene generelt ligger an til å få en oppgangsuke, dvs. slutter på kommende fredag høyere enn sist fredag.
--
DAX bryter nå sin 4dagers fallende topplinje og OSEBX kommer mest trolig til å bryte sin 6d fallende topplinje fram mot åpning US.
--
Om du forlenger gulvet i den fallende trendkanalen i startinnleggets link for kvarterchart, så tilbyr gulvet i trendkanalen en 3. støtte, sammen med de 2 sentrallinjene vist i dagchartet til høyre i linken over.
Redigert 10.09.2018 kl 12:44 Du må logge inn for å svare
Hugoil
10.09.2018 kl 13:01 6982

Har nå en avgitt BULL ENGULFING i kvarterchart og en avgitt BULL HARAMI i timeschart.
Hugoil
10.09.2018 kl 13:11 6952

Nordea 1 SICAV, som er JP Morgan, har lkjøpt seg kraftig opp og er inne på 37. plass.

Her er ståa 3. april da de var på 83. plass, som er sist kjente plassering - det vil bla. si at Nordea SICAV aldri har vært inne på topp50 før:

83 67647 -4 107 0,13793 67647 201018609 NORDEA 1 SICAV JPMLSA NORDEA LUX UCIT BO 99309 JPMORGAN CHASE BANK NA BOURNEMOUTH, BH7 7DA United Kingdom Luxembourg Ordinary
Redigert 10.09.2018 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
Hugoil
10.09.2018 kl 14:14 6872

Jeg bemerker dette fra et innlegg på fornybars lukkede tråd:

"Jeg tror Nano har meget gode muligheter for selv små bedringer. Selv det vil kunne gi store positive utslag prosentuelt,"

Eksempel på små bedrigner er .feks. om bare et fåtall av de pasienter som lå rett under for å bli definert som PR, blir klassifisert som PR ved neste avlesning- så øker det ORR betydelig.

Så er det jo god sjangs for store forbedrigner også, f.eks. nye CR.

Ved å betrakte både smått og stort, så blir sannsynligheten/risk-reward dessto mer effisient for at ligger NANO med god gliding i overrennet for å kunne gjøre et langt hopp med stil. Sjangsen for å stå uten pokal blir mindre når også de små ting gir god uttelling. Det er jo en slik helhetsbetraktning man må gjøre før fond beveger seg inn på tribunen.
Redigert 10.09.2018 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
Intendenten
10.09.2018 kl 15:31 6750

Ok Hugoil, men hvorfor løftes ikke kursen i denne sammenheng? Mange har ventet på at "de store" skal inn som igjen vil gjenspeiles i kursen.
dr. Stockman
10.09.2018 kl 15:31 6747

En del har nok hoppet ut idag pga salgsanbefalingen fra Investtech. Kanskje de samme som hoppet inn pga kjøpsanbefalingen fra Investtech da aksjen nådde toppen for noen uker siden.
Lotepus
10.09.2018 kl 15:56 6691

En fornuftig, jordnær analyse av Nano i dag

Nordic Nanovector viser en svak utvikling innenfor en fallende trendkanal på mellomlang sikt. En videre svak utvikling innenfor trenden indikeres. RSI under 30 viser at momentumet i aksjen er sterkt negativt på kort sikt. Investorer har stadig gått ned i pris for å få solgt aksjen, noe som indikerer økende pessimisme og at kursen skal fortsette ned. Aksjen har støtte ved cirka 41,00 kroner og motstand ved cirka 69,00 kroner. Høy risiko. Vurdering: Salgskandidat, avslutter Investtech.
dr. Stockman
10.09.2018 kl 16:02 6668

Er vel pessimisme som gjør at utlendingene øker også da? Snarere skyldes nedgangen hyperoptimisme i en annen aksje som mange av oss også sitter med.
Intendenten
10.09.2018 kl 16:06 6663

Vi har jo alltid lært at vi skal agere motsatt av hva investtech sier.
Altså: Kjøp!
Hugoil
10.09.2018 kl 16:07 6656

Intendant: Fondet DNB Livsforsikring har solgt endel, de er mer indeksbasert.
Redigert 10.09.2018 kl 16:08 Du må logge inn for å svare
Hugoil
10.09.2018 kl 16:31 6602

Sluttet times BULL HARAMI CROSS på trippelstøtten nevnt over.

Se ordreboka: https://imgur.com/a/lT7D3YZ
Redigert 10.09.2018 kl 16:36 Du må logge inn for å svare
JonneHex
10.09.2018 kl 16:38 6579

Fikk denne nylig,, merk hvordan den og ble dyttet neom stoploss.?
Signal: Kjøp

Kursmål: 68,50

Stop loss: 54,50

Antatt tidshorisont: 2 - 50 dager

Nordic Nanovector har siden juni beveget seg sidelengs i et rektangel, mellom ca 56,50 og ca 68,50 kroner. Slike formasjoner gir ofte gode tradingmuligheter. Etter å ha falt tilbake siden 8. august er aksjen nær bunnen av formasjonen. Den er samtidig kortsiktig oversolgt, noe som typisk kan antas å øke sannsynligheten for at formasjonen forblir intakt og at aksjen i løpet av kort tid vil utvikle seg positivt. Vi oppgraderte NANO til kjøp mandag.
Slettet bruker
10.09.2018 kl 16:40 6581

Jonne,
Hvilket selskap er det som sier dette?