Bevegelser i poLight

VNVN
PLT 09.06.2020 kl 09:21 40932

Hva skjer?
Redigert 21.01.2021 kl 08:06 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
17.06.2020 kl 08:03 5075

If not all Subscription Rights are validly exercised in the subscription period, subscribers having
exercised their Subscription Rights and who have over-subscribed will have the right to be allocated
remaining Offer Shares on a pro rata basis based on the number of Subscription Rights exercised by
the subscriber.

Det er prosentvis overtegning i forhold til rettigheter som benyttes. Alle som har overtegnet får dele aksjer fra de som ikke har tegnet seg, med fordeling etter "størrelse" på eierskap.
Myrabakk
17.06.2020 kl 08:09 5078

E24 har fått mail om dette i dag...;)

Det er gått ut børsmeldiing om dette, så de skal ha det klart...
Alekxxx
18.06.2020 kl 18:07 4855

Ser at salget av xun klokken har virkelig tatt seg opp fra 10 stk per døgn til 70 i døgnet. Og dette er i xun sin egen nettbutikk.
Selges vel andre steder og.
Redigert 18.06.2020 kl 18:08 Du må logge inn for å svare
Kraamz
18.06.2020 kl 21:55 4662

Det du sier her, høres meget bra ut men jeg finner altså ikke igjen denne klokken på nettet🤔 kunne du sendt link?

De har tatt bort alle youtube videoer av den bortsett fra 1 fra Xiaomi world🤔 Søker på google men finner ikke den under navnet Xun smartwatch pro.
Myrabakk
18.06.2020 kl 23:46 4508

Tusen takk for deling!

Gøy å se denne igjen. Jeg forstår det slik at en av klokkene skal videre ut i Asia nå om litt. Jeg er spent på om det er denne eller Xiaomi Learning watch 4PRO. Holder en knapp på 4PRO, siden denne har headingen i mitus nettbutikk i Kina.

Jeg har jobbet litt med Xiaomi sine avdelinger for å få svar på når klokkene kommer til Europa. Etter litt mailkorrespondanse viser det seg at noe selges i Hong Kong, mens annet selges i Kina. For eksempel er ikke Mitu i Hong Kong. Det er vanskelig å korrespondere med gjengen, da de gjerne tar ei uke før jeg får svar, og oftest er det feil avdeling som ber meg kontakte en annen, osv...

Men en ting som er sikkert er at 4PRO har fått topplassering i nettbutikken, og har vært det ei stund:
https://xiaomi-mi.com/mitu-watches/
Myrabakk
18.06.2020 kl 23:54 4487

Nei, det har ikke kommet noe om emisjonen. Har saumfart begge nettstedene. Det er for dårlig. Regner med at de tenker at de har dekket dette ved at de nevnte at poLight hentet 40 millioner i den rettede emisjonen.
Slettet bruker
19.06.2020 kl 09:44 4236

Nå spør jeg helt oppriktig. Er det tegn til at PLT kurs kommer til å rase?
happi67
19.06.2020 kl 09:53 4214

Ser jo at kursen dipper rundt 57 til 60 og har gjort det en stund. Mine tanker er hvis det ikke kommer noen positive meldinger iløpet an juni så kan vi nok handle billigere i juli. Nå var siste melding 5 mars som har noe med kunder å gjøre så, nå må det komme noe snart. Eller er det en del som mister troen.
edvin
19.06.2020 kl 10:10 4186

Selv har jeg ingen tro på at kursen kommer til å rase, og ser ingen tegn til det så lenge de store sitter i ro og det ikke kommer et større nedsalg. At kursen siger litt nedover nå på små volumer tipper jeg skyldes utålmodighet fra mange småaksjonærer, kombinert med at en del sikker innløser tildelte aksjer tildelt i emisjonen som ble kjøpt for kr 55.
Det er altfor mange triggere fremover til at kursen kommer til å gå betydelig ned, og at den faller noe tilbake er en god kjøpsmulighet inn mot nye oppdateringer fra selskapet. De kommer ! ;-)
Myrabakk
19.06.2020 kl 10:54 4120

Nå ser jeg at kursen er ned et par-tre prosent, og at det er en god del aksjer på litt under 58 som selges. Enten er det noen som har kjøpt veldig mange aksjer i emisjonen, eller så er det en aktør som selger seg ned.

Dette går nok helt fint. Det er bare en anledning for flere potensielle aksjonærer å komme inn i poLight, eventuelt andre å øke. Vi så høsten 2019 at en stor aktør solgte seg ned og dumpet aksjene, like før meldingene om leveransene til smartklokkene kom. Kursen var vel opp omtrent 1000% etter det, om jeg ikke husker feil. Det som er positivt i dette, er at jeg ser at det er kjøpere som handler inn 1000 aksjer i slengen nå på salg. Det er antakelig ikke noen av småaksjonærene, nå rett etter emisjonen. Jeg har i alle fall ikke noe mer å handle for nå etter å ha kjøpt inn enormt mye, så jeg får vel snakke for meg selv kanskje.

Jeg skal i alle fall sitte helt i ro med mine drøye 20k aksjer, uansett om det er noen som selger seg enda mer ned. Jeg har funnet ut at det beste er å forholde seg i ro.
edvin
19.06.2020 kl 11:10 4093

Helt enig i det du skriver her Myrabakk!
Sjekket akjsonæroversikten pr i går og det ser ut til at av av de på topp 10 så er det Alliance Venture Polaris og Nordnet Livsforsikring som fortsatt selger seg noe ned, i tillegg til LHH. Dette er imidlertid små volumer av total beholdning, og ikke noe man bør bekymre seg over. Tipper de konverterer noen av tildelte emisjonsaksjer?

Selv overtegnet jeg og fikk enda flere aksjer i emisjonen enn jeg hadde fått tildelt, i tillegg kjøpt enda flere over børs på dette nivået. Skulle som deg ønske at jeg hadde penger til å kjøpe enda mer ;)
Computum
19.06.2020 kl 11:29 4081

Ordrer i størrelsesorden for noen hundre-tusen er meldt iår. Dette begynner å bli ganske pusslete.
Leifjuster
22.06.2020 kl 17:48 3774

Ja nå må vi se fremgang her snart....
happi67
22.06.2020 kl 18:53 3697

Tror det skjer mye i kulissene men savner virkelig en god nyhet Nå. Men kjøpte litt mer i rein frustrasjon i dag.
Leifjuster
22.06.2020 kl 19:06 3674

Heheh! Ja, ser jo der blant alle patenter. TLens er potensielt med i utrolig mange!
Rhinoster
22.06.2020 kl 19:07 3705

Ja jeg må si at PLT har vært den aksjen som har skuffet mest i min portefølje i år. Her på forumet er det de samme 3-5 personer som hauser hverandre opp med opp til 10 år gamle patenter, men selskapet selv har lite resultater å vise frem til
happi67
22.06.2020 kl 19:27 3676

Vil påstå at det er mange nye patenter som vises og personlig synes jeg de er veldig dyktig. Samt de kan dokumentere det de skriver. Men det er lite lyd fra ledelsen, dessverre.
Myrabakk
22.06.2020 kl 19:46 3634

He, he, tenker jeg er en av de du mener. Får ta meg friheten til å si hva jeg tenker da:

Patentene som er kommet frem er ikke gamle. Det at vi er imteresserte i patenter som er omtrent 4-12 måneder er at når teknologien er patentert, så tar det noen måneder før det er prøvd ut i et testprodukt, såkalt poc-fase. Deretter er det ytterligere testing, i såkalt evt-fase, før endelig designwin og markedslansering. Det er helt vanlig at ting ta mellom 4 og 12 måneder her, kanskje mer etter som det er noen produkter OEMs legger mye penger og prestisje i. Sammenlignet med medisin er dette raskt. Det tar gjerne 2 til 5 år før en medisin som er funnet virksom og patentert før den kan selges...

Når vi så markedslansering og kommersialisering av Tlens januar 2020 var det etter mange års jobbing og beskyttelse av design gjennom patenter. Nå er dette gjort, og da er det flere som er interesserte i denne nye teknologien som patenterer inn Tlens i sine produkter som forhåpentligvis skal ut på markedet.

Entusiasme er særlig å spore når det er et stort produkt eller en stor produsent som patenterer inn Tlens😉.

Favorittene mine til nå er vel disse på topp 5:
Qualcomm
Xiaomi underscreen cam
Huawei underscreencam
Microsoft smartbriller
Zebra barcodes

Qualcomm fordi de leverer prosessor til nesten alle OEMs, underscreencam fordi det er et uendelig stort marked, smartbriller siden det er tenkt å erstatte telefon i fremtiden og Zebra siden de har enormt mange barcodeprodukter.

Alle disse er fra sent 2019, og tidlig 2020. Det vil si at de kan realiseres fra nå av og fremover inn i 2021. Når vi blir entusiastiske over dette er det langsiktig investering som gjelder.

Og selvfølgelig: alle velger å høre på det de selv vil, og gjerne sjekke opp om det er noe på trappene. Spenningen med poLight er at du gjennom OEMene sine patenterte produktløsninger faktisk kan forutse muligheten til at noe skjer. Finner du for eksempel et patent fra Apple som viser at de vurderer å bruke Tlens i sine fremtidige smarttelefoner så vet du fort potensialet... Xiaomi og Huawei er heller ikke langt bak i salgstall😀.

Jeg forsøker å holde meg selv oppdatert på det som kommer, og velger å dele dette på forum. Da kan noen sikkert oppfatte det som haussing, og da beklager jeg det😉

Rekdal
22.06.2020 kl 20:35 3578

Vi er veldig mange som er takknemlige for jobben dere gjør for å finne patenter.
Jeg ser ikke på det som hausing, men et sted man kan dele patenter og informasjon. De aller fleste patenter som har blitt delt i det siste er fra 2019/2020. Om man synes det er patenter som har gått ut på dato tror jeg kanskje man har missforstått, og det er helt greit. Fortsett å dele, vi er mange som følger med i det stille og setter veldig stor pris på den jobben dere gjør.
Myrabakk
22.06.2020 kl 20:44 3566

Takk for det! Da fortsetter jeg å dele når jeg har tid til å lete litt😉
Bells
22.06.2020 kl 20:52 3592

Grav , del og spekuler. Har vært ivrig leser siden tidlig September 2019. Takker for alt dere har funnet frem av patenter og personer med viktige linker til markedet.
Selv mener jeg det er nokså sikkert at dette blir stort og at når ballen først begynner å rulle vil den rulle fort.
VantageVolante
22.06.2020 kl 20:58 3605

Ja, det håper jeg. Det kalles god informasjon. Ikke haussing. Takk for innsatsen dere!!

Og.....jeg lukter ketchup lang vei her. Først kommer en liten skvett, deretter har jeg på følelsen at det blir viltert.
Borsisto
22.06.2020 kl 21:59 3578

Jeg kaster meg på her, utrolig unødvendig å slenge med leppa til de som gir så mye av sin tid til å informere resten.
Myrabakk og Kraamz er en stor grunn til at jeg har fortsatt å kjøpe opp så mange aksjer jeg klarer opp gjennom, selv om det har stått stille i år.
Ikke gi dere med den gode jobben dere gjør! Spanderer helaften på begge hvis det viser seg at vi slår gjennom til slutt! :D
Rhinoster
22.06.2020 kl 22:02 3573

Jeg må understreke at det ikke var ment som et personangrep mot deg eller andre på forumet.

Prøver bare å få frem hvordan det føles å lese 1500+ innlegg som nesten kun er positive når kursen faller / stagnerer med minimalt daglig volum, virker rart at det er så liten interesse for aksjen hvis den er så fantastisk og så mange følger den. Minimal media dekning er det også,

Arti at du nevner medisin, jeg sitter på et par medisin aksjer som har i teorien mindre å vise frem til men likevel opplevd mye større interesse og oppgang så langt i år.

Nå lurer jeg på en ting som jeg ikke ser noen har spurt om før: Hvis denne linsen er så fantastisk og unik, hvorfor har ikke større selskap eks. samsung/apple/sony osv. selv utforsket slike kamera løsninger? Altså noe med raskere repons tid og lavere strøm forbruk. Eller har de det uten at jeg har fått det med meg?

xave
22.06.2020 kl 22:04 3560

Myrabakk, du har vel vært i dialog med Isaksen før, Ikke sant? Tror du han hadde svart ang tidsperspektiv / fremdrift i selskapet. Uten at han røper noen spesifikke detaljer
Kraamz
22.06.2020 kl 22:46 3501

Hei Rhinoster🙂 Viktig med kritiske syn i et marked som i dag! Dette med Polymerlinse er noe det har vert førsøk rundt fra flere tidligere, de som knakk koden her var sintef via lengre forskning og utprøving. Polymerlinsen til polight har igjennom mange år blitt optimalisert og tilpasset modulering for å kunne møte dagens krav til robusthet og standarder. Det er først no teknologien og kravene for det neste steget er klart, her kommer tlens inn som en av flere muligheter🤞 fordelene til Tlens er flere enn for bla Liquid lens, noe som gjør at det ser meget lyst ut😃
Vi er flere her som er meget intressert i å følge firmaet og mulighetene! Jeg selv sitter derfor stor pris på at vi er så mangen å diskutere/dele med👍

Håper noe av det vi finner kommer til livs og mener at om selv en liten % blir realitet, da går det meget så bra med PLT fremmover😊
perspektiv
22.06.2020 kl 22:47 3503

Ser ut som flere har glemt at covid var det som bremset denne fra å nå 100. Aksjen lå på 92 og var på vei opp i fart. Mangel på nyheter ville selvfølgelig dyttet denne ned, men covid eskalerte den utviklingen noe voldsomt. Jeg har dog tro på denne. Isaksen har selv bekreftet kommende prosjekter innen barcode, og nyheter innen neste kvartal. Jeg har hatt stor tro på polight hele veien. Synd at det har tatt så lang tid med nyheter, men de kommer. Vi er på kurs før smartwatch lanseringene, før covid og stillheten fra ledelsen lå vi på mer riktig kurs - men da med høyere forventninger og kursen var deretter. Mange aksjonærer er nok blitt utålmodige, og det er godt forståelig. Føler de fleste av oss har vært realistiske her, er vel heller det at flere har prøvd å holde motet oppe. Kraamz og Myrabakk har vært veldig behjelpelige med graving av patenter og andre kilder, har nok hjulpet mange å ha litt is i magen, inkludert meg selv. Alt kan vel tolkes som haussing da selskapet har kommet med såpass lite siden nyttår, da er det bare naturlig at aksjonærer prøver å bidra med sitt. Ihvertfall i en så sikker case som polight, føler jeg iallefall selv. Jeg kan ikke snakke for andre.
Mæukestaden
22.06.2020 kl 23:30 3429

En gyllen regel i aksjemarkedet er at når en blir utålmodig, så selger du. Og ikke lenge etter kommer nyheten du har ventet på. Det var en vis mann fra aksjemarkedet som sa dette en gang 😉
En ting jeg lurer på, er hvor mye kapital som trengs om de får et skikkelig gjennomslag. Det er nok langt fra summene de trenger i farmaselskapene. Derfor er risikoen i disse selskapene i en helt annen klasse.
Jeg tar det med ro at Polight og Isaksen sitter rolig. Det er fordi de vet hva som kommer. Om de hadde ropt etter medieoppmerksomhet hadde jeg vært mer skeptisk. Husker han fra HegnarTV. Han lot seg ikke provosere av Hegnar sine utsagn.
Slettet bruker
22.06.2020 kl 23:32 3438

Det var nå egentlig forventet at det skulle bli rolig til minst mai/juni. Slike ting er en lang prosess, og det kreves tid for å få dette ut i markedet. Jeg synes ikke det tar lengre tid enn forventet.

edit: Jeg forventet faktisk at kursen skulle falle litt. Tror forumet her har hjulpet til at kursen har holdt seg noenlunde. Usikker på dette, men det virker som det er mange store kjøpere på forumet.
Redigert 22.06.2020 kl 23:36 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
23.06.2020 kl 00:04 3407

Jeg har en del kontakt med ham ja. Hver gang jeg forsøker å få ham til å si noe om fremdrift eller progresjon så er svaret at det ikke er noe annet å melde enn i Q1-rapporten, eller i presentasjonen. Jeg har stor forståelse for det, da dette kan være kursdrivende.

Det han imidlertid har svart ut er heller bekreftelser på om poLights teknologi kan dekke det som patenter viser. De gangene han svarer direkte med bekreftelse så er jeg ganske sikker på at han er kjent med at det er patentert med Tlens, og gjerne at det er foretatt POC-fase på Tlens. Selvfølgelig kan han ikke bekrefte at det stemmer at det er Tlens, men når det tar under minuttet før det bekreftes at denne type teknologi kan leveres av poLight skjønner jeg at han ikke har rukket å lese hele beskrivelsen...

Han sitter på mye mer enn vi vet. Det jeg anbefaler å følge med på nå fremover er topp 50 etter at emisjonsaksjene er kommet inn på VPS. Dersom OIMACON har økt så tar jeg det på et bombesikkert tegn på at noe stort kommer til å skje i poLight. Det er meget vanskelig for innsidere å handle aksjer i selskap som poLight siden det er så langsiktig jobbing med prosjektene. Et hvert kjøp fra ledelsen vil kunne tolkes til innsideinformasjon... således er emisjon en veldig enkel måte å handle på. Tror ikke det er meldepliktig heller, men der er jeg litt usikker.
Myrabakk
23.06.2020 kl 00:17 3386

Kloke ord!
Jeg tenker på samme viset, og har handlet jevnt og trutt. Et par ganger siden april har jeg daytradet noen aksjer bare for å forsøke å øke antallet poLight-aksjer med noen få siden det har vært lite cash til disp... Da er det med hjertet i halsen, for når de endelig slipper nyheter så er det så få aksjer i omløp utenfor topp 50 at det vil gå raskt opp.

Jeg mistenker at ganske så mange "skap-poLightere" er ute i andre aksjer når ting skjer der, og at de samler og øker opp kapitalen til de skal inn igjen her. Selv sitter jeg så rolig som jeg kan, siden daytrading er blitt mer og mer skummelt.
Myrabakk
23.06.2020 kl 00:23 3378

En ting til som jeg kom på:
Vi har lurt på hvorfor ikke noen meglerhus har tatt opp dekning på poLight. Dette fikk Isaksen spørsmål om fra meg på fredag, og han forteller at både Arctic Securities og ABG Sunndal Collier har dekning av selskapet. Da er det kanskje mulig å spørre disse om det er noen kursmål eller fremtidsutsikter for selskapene? Jeg vet i alle fall at Henriette Trondsen fra Arctic deltok i spørsmålsrunden ved Q&A til Q1.

Kanskje vi har noen som har kontakter eller er kunder inn mot disse, og som kan sende forespørsel?
VNVN
23.06.2020 kl 19:09 3135

Exercise of rights... Pierre Craaen
Hva tenker man om tidspunktet for dette da?
;-)
happi67
23.06.2020 kl 19:15 3126

Alle vet at det kommer noe positivt snart men en innside handel er at snart kommer fortere enn vi trodde, kanskje 👍
happi67
23.06.2020 kl 19:18 3213

Kursen blir nok 66 i morgen 👍
Redigert 21.01.2021 kl 00:11 Du må logge inn for å svare
Kraamz
23.06.2020 kl 19:33 3170

Rått!!
Redigert 21.01.2021 kl 00:11 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
23.06.2020 kl 19:39 3153

Jeg ser ingen argumeter som taler imot en slik kurs, så det kan godt hende. Jeg ville heller ikke blitt overrasket om vi så 70-tallet, men det er antakeligvis en del aksjonærer som ønsker å sikre seg den lille gevinsten som er til nå.

Håper nedsalget er ferdig, så slipper vi stadige påfyll av aksjer til 60,-. Men, jeg tenker at det kan være godt med litt cash på torsdag. De som har fått noen emisjonsaksjer til 55,- kr og vil sikre seg 10% fortjeneste kan fristes av salg når disse er tilgjengelige.

Et innsidekjøp er virkelig et positivt tegn for et hvert selskap. For poLight sin del er det vel enda et sterkt signal om at noe kommer til å skje. Nå mener jeg at meglerhusene bør komme med et kursmål eller en anbefaling snart. Det er nå så mange faktorer som taler for poLight nå. Innsidekjøp, teknisk analyse, kommersialisering, fulltegnet emisjon, 44% overtegning på rep.emi og en positiv CEO som kommer med positive meldinger på Q1-presentasjon.

Jeg er i alle fall meeeget godt fornøyd med å ha posisjonert meg med 100% poLight. Tror faktisk det er blitt over 20k nå, men må finregne litt. Jeg har i alle fall troen!
Redigert 21.01.2021 kl 00:11 Du må logge inn for å svare