PEN - Meldinger i september og oktober - bånn gass

gunnarius
PEN 05.09.2018 kl 18:45 38902

Hva kan vi forvente oss i løpet av september og oktober hva angår meldinger og fremdrift Nigeria og Gabon?

For status Tunisia henvises til Pareto konferansen 12. september, hvor Panoro skal delta. Presentasjonen legges samme dag ut på hjemmesiden. Tror ikke på big news, men det er her investormiljøet mingler og skaper allianser.

Man er inne i en tid hvor særlig september og oktober står i fokus. For Aje og Nigeria gjelder at simulerings studien meldes ferdig. MX Oil har meldt at det kommer en update like etterpå. Aje lisensen arbeider med å inkorporere Turonian oil rim development plan i hovedprosjektet for gass. Markedet har ikke fått bekreftet at myndighetene har godkjent FDP Turonian gassprosjektet. Men ligger implisitt, ettersom forlengelsen på 20 år er knyttet opp mot utbygging av gass, samt FDP for Turonian gass ble sendt inn med søknad om forlengelse på Aje samtidig - sommer 2017. FID integrert O&G må forventes i Q4. Oil rim boring, Turonian antatt i løpet av H1 2019. Om det blir boring i Cenomanian reservoaret vet markedet ikke før simulation study er ferdig og meldt i løpet av september.

Det virker logisk at Aje partnerskapet ikke melder funding Aje, før man vet eksakt hvilke brønner som skal bores og scope of work ifm. Aje utbyggingen. I løpet av september og oktober må forventes at markedet får innsyn i hvilke planer og utbyggingsfremdrift som Aje lisensen ser for seg ifm. Turonian og Cenomanian. Samtidig må legges til grunn at markedet får opplyst en finansieringsordning som blir blinket ut og status hertil. Personlig tror jeg som Align Research at Glencore eller annen offtaker tar funding videre utbygging på Aje via offtake agreement. Dog ikke 100%, kanskje rundt 70% - kilde Align Research. MX Oil ved CEO har indikert prosjektfinansiering.

September og oktober vil bli banebrytende for PEN hva angår Dussafu. Resultat ifm. boring av sidesteg Ruche brønnen, hvor sistnevnte ble meldt med suksess 31. august. At kontrakt inngås med Borr Drilling for Norve fom. Juli 2019 forventes også i september. Så gjenstår hovedseansen – first oil Dussafu. Enten i løpet av ultimo september eller primo oktober. Ad first oil, max 20 børsdager.
Redigert 21.01.2021 kl 08:11 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
26.09.2018 kl 11:07 11461

Test av flow etc bør ikke ta mer enn to uker. Tror melding kommer senest fredag
Black Peter
26.09.2018 kl 11:35 11394

Ok.

Da blir det 4 brønner i fase 2, da må det vel begynne å bli fullt mhp kapasiteten for Adolo. Hvis de får "dekket" investeringen gjennom fradrag, og oljeprisen er 80+ er det vel ikke fare for noe annet enn at fase 2 blir meldt snart, og med ønske om å komme i gang så fort som mulig.

Mange muligheter i denne aksjen! Ikke så mye aksjer til salgs heller, tror det kan komme et run snart..
Redigert 26.09.2018 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.09.2018 kl 12:35 11270

Med snitt på 10 000 b/d på fire brønner blir det 40 000b/d som er akkurat kapasitet på Aldoro når det gjelder prosessering av oljen.

Imidlertid ble det nevnt på Q2 at kapasiteten relativt lett kunne økes. Ellers kan jo selvsagt produksjonen strupes fra en eller flere brønner.

Blir det et problem kan vi vel kalle det et luksusproblem. ?

Redigert 26.09.2018 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
26.09.2018 kl 12:38 11249

Minner om dette:
Drilled with the Borr Norve jackup unit in 115 metres water depth, the DRNEM-1 well reached a vertical depth of 3,400 meters within the Dentale Formation. Log evaluation, pressure data and fluid samples indicate that approximately 15 metres of good quality oil pay was encountered in the Gamba Formation and 25 metres of oil pay in stacked reservoirs within the Dentale Formation. Additional technical evaluation in currently being undertaken to appraise this discovery.

The forward plan includes a sidetrack which will appraise the Dentale sands in an updip location and the lateral extent of the Gamba reservoir. Panoro expects to provide a further update in September.

Dersom planen følges får vi melding i september, siste børsdag i september er fredag.
bmw5
26.09.2018 kl 12:43 11226

Etter første olje inn i Adolo`s prosess anlegg med store separatorer samt enormt rørsystem må alt sjekkes igjen og igjen for hver trykk økning \ flow for lekkasjer. Dette tar tid. Er det små lekkasjer må de tettes. Det er nesten usannsynlig om alt var tett.
BWO og Pen har tilsammen grunnleggende kunnskap om hvordan de skal handtere sin oljevirksomhet med hensyn til geologi, boreteknisk og hvordan man bygger opp en brønn samt prosess anlegg. Alt faller på plass til rett tid okke som.
JUICEitUP
26.09.2018 kl 12:57 11185

Her holdes det igjen av både kjøpere og selgere. Sitter også med følelsen av at det bygger seg opp et unormalt høyt trykk i aksjen, nesten som vulkanen som bare ryker litt for deretter å eksplodere i kaskader av aske og lava. Håper vi skal eksplodere oppover og ikke implodere :-)

Det vi trenger nå er flow melding hvor flow er innenfor indikerte intervall. Deretter trenger vi en positiv vurdering av Ruche avgrensingsbrønn som kommersiell drivverdig. Deretter hører vi gjerne om lisensforlengelse i Tunisia og en overordnet men noe mer detaljert plan før FID. Deretter hører vi gjerne om forsert fase 2 på Dussafu og til slutt hører vi gjerne om FID i forbindelse med Oljebrønn på AJE, evt. salg av hele lisensen. Innfrir alt dette er vi på 30 kroner ved juletider.
polion
26.09.2018 kl 15:19 11010

Vil tro at de som nå driver og selger seg ut på kr. 21,50-nivået, kommer til å angre bittert innen 1-2 ukers tid. Og kom ikke til meg med den forslitte klisjeen og tåpeligheten om at; «man blir aldri fattig av å ta en gevinst». Hvis sjansen er formidabel (over 80%) for at en aksje innen meget kort tid vil få et betydelig kursløft, da har man rett og slett tabbet seg kraftig ut hvis man avhender umiddelbart. PS. Jeg ser da selvsagt bort fra de som er i akutt pengenød eller de som er så nervøse av natur at de egentlig burde holdt seg langt unna aksjemarkedet.
Fluefiskeren
26.09.2018 kl 16:21 10899

Polion

Det er personer med inngang på 5 kr og under. Det er da ikke direkte galt å ta gevinst da vel? Ingenting stiger til himmelen. Folk må få gjøre som de vil synes nå jeg.
Redigert 26.09.2018 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
26.09.2018 kl 16:35 10839

Re fluefiskeren

Folk gjør jo som de vil uansett. Det polion påpeker er at det fortsatt er svært mange triggere som kan utgjøre stor forskjell i kursen. Nå er det jo ikke gitt at flow er på den høye delen av intervallet eller at det er garantert at Ruche er kommersielt drivverdig så det er klart at her kan det også komme nesestyvere. Det er imidlertid mange indikatorer som borger for positive nyheter når man ser på track record til BWO hittil og hva de så langt har sagt om Ruche. Jeg vurderer sannsynligheten for positive nyheter som mye større enn negative. De som selger ser nok på dette med helt andre briller og det må de naturligvis få lov til.

For en god stund siden når kursen var betydelig lavere var det flere av oss som spurte oss selv om de som solgte da var opplyst om caset PEN. Konklusjonen var vel at det var de ikke og så langt har det vært riktig konklusjon. Jeg tipper at flere av de som selger nå fortsatt ikke har satt seg godt nok inn i mulighetene til selskapet og selger på grunn av at de er fornøyd med avkastningen og ikke godt nok vurderer fremtidsutsiktene. Så får vi jo se etter hvert om det er en riktig betraktning.
Fluefiskeren
26.09.2018 kl 16:48 10810

Tja. Mange har meget stor gevinst og ikke alle nyheter er positive.

En liten korreksjon. Ruche er erklært kommersiell for lenge siden. Du tenker nok på Ruche NE som er et eget prospekt ca 3,5 km fra Ruche, men ved kommersielt funn kan det hende de vil kalle hele greia for Ruche. Eller utvidet Ruche helst da det aldri kan bli samme felt uten at det er en forbindelse mellom dem. Det kan avgjøres ved trykkmålinger og reservoarparametre.

EDIT. Bare for å poengtere så sitter jeg personlig med videre. Og BWO har ikke lang track record innen oljeleting. Dussafu er vel første gang. Korriger meg dersom jeg tar feil.
Redigert 26.09.2018 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
polion
26.09.2018 kl 19:51 6537

Fluen: Du gjør dette unødig vanskelig, eller misforstår med hensikt. Såre enkelt (m/eksempel): Man har 400% avkastning, men vet samtidig at om man venter 2 uker så er sjansen over 80% for at man ender opp med 450% avkastning. I tillegg vet man at aksjen er kraftig derisket og at et havari er fjernt. Ei heller kjenner man til andre aksjer på OSE som har tilsvarende positive triggere på en såpass ekstrem kort horisont. Dvs. intet tilsvarende attraktivt case å investere i hvis man velger å avhende PEN. Jeg er følgelig av den oppfatning at i dette tilfellet så blir det direkte feil å ta gevinst. For alle oss som er i markedet, vil jeg tro at hensikten/drivkraften til enhver tid er å få max avkastning, eller ?

Jeg vil ellers tro at vi begge har vært borti aksjer som både har gjort 10 og 15-gangen. Er man en generell "pudding", så vil man være sjanseløs på å gjøre den berømte "kula". Ser man derimot at mesteparten av aksjens potensiale er tatt ut, ja da er selvsagt talen en helt annen.
Black Peter
26.09.2018 kl 20:14 6497

Vanskelig å si hva markedet priser selskapet for eksklusiv Dussafu. Og hvor mye er det vi har i fremførbart underskudd? Jeg leser 800mill en plass og 2,3milliarder en annen plass. Selskapsskatt?

Flow kan ha en oppside på minst 8kr aksjen alene, men jeg vil ikke gå rundt å håpe på 15000fat, får ta det vi får..

Må sove litt på dette.
Trond.heim
26.09.2018 kl 20:24 6477

Jeg går rundt og håper på 15000 fat. Ingenting med PEN har vært i nærheten av å snakke opp kursen. Når de nevner 7500 fat pr brønn så tror jeg dette er realistisk.
Min kortversjon er at nærmere 10000 fat enn 15000 fat er en skuffelse.

Jeg tror også at brønnresultatet vi venter på er udelt positivt.

Det er slik jeg forstår det jeg lest, vi får svaret om få dager
Fluefiskeren
26.09.2018 kl 21:43 6356

Polion

Tror vel ikke jeg gjør det så vanskelig. Det er jo forresten også mulig å selge f.eks. halvparten av aksjene. Det er det veldig mange som gjør.
polion
26.09.2018 kl 22:01 6113

Føler man at man har liggende inne et grisegodt bet, samtidig som det ikke ser ut til å finnes noen bedre bet å hoppe på, samtidig som man også ønsker å være posisjonert i aksjemarkedet, hvorfor da selge en eneste aksje? Er dog fullstendig klar over min kverulerende rolle oppi dette, og at det øyensynlig ser ut til at jeg nesten stiller som en "selvskyldnerkausjonist" for et kursløft i PEN, men det får nå så være.
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Ruter8
26.09.2018 kl 22:14 6083

Har vært med i mange år i Pen. Kjøpte en betydelig mengde i dag (for meg i allefall). På et konservativt anslag av produksjon ligger det en framdeles en betydelig oppside. Dersom oppkjøp er begrunnet i framførbart fradrag på 800 mil vil det ytterlige ligge en bonus.
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
gunnarius
26.09.2018 kl 22:18 6060

Så en kilde som viste til at en offshore brønn med 2.000-5.000 fat per dag ble ansett som fair, mens intervallet 5.000-8.000 fat per dag ble vurdert som good. Med 7.500 x 2 på Dussafu ligger man tett opp mot max. Tror som sagt det er mer realistisk å se hen mot nedre region - uten å bli skuffet. Men jeg vet ikke, har bare selv satt taket for OK til alt >10.000.

Har forsøkt å dra igang en debatt rundt Tunisia, som jeg tror vil bli en suksess for PEN med produksjon, trolig en gang i 2019. Fint om folk bidrar her, slik at ikke markedet glemmer dette kjerneeiendelet til PEN i Tunisia, nemlig Salloum. Med 25 personer i staben og dedisert team med General Manager og fullt utbygget organisasjon (teknisk/operasjonelt) , er det liten grunn til å tro at det ødsles med tiden, selv om fornyelse av "permit" først må bli formalisert. Faktisk har PEN utover personell og organisasjon fått meg seg kontorer/lager og inventar/lagerbeholdning etter DNO, hvor sistnevnte skal ha kostet rundt USD 6 milll. i innkjøp.

Tror ikke markedet skjønner at ved den tid permit er forlenget, så trykker PEN bare på knappen. Da kjører trolig dette her videre med to brønner på Salloum med fast-track production som siktemål. Ser det kun er opplyst FDP, så det må nok en FID til, men det bør ikke ta for lang tid. Det er disse to brønnene - en ny og en som skal bores dypere - som utgjør boreforpliktelsene til samlet USD 12 mill., som PEN rimeligvis ønsker å innfri selv - uten at det må tolkes som en tvang. Var nok delvis derfor at DNO trakk seg ut og inn med PEN. Så fulgte det da med kapital USD 8.6 mill. til å ta del av denne boreforpliktelsen.

Skal bli meget interessant å se hva PENs farm out bringer med seg. For slik PEN har skissert denne dediserte tredejparten, vil kandidaten bli partner. Spørsmålet vil bli: Hva og hvordan kompenseres PEN og hvilken andel får den nye partneren.

Ikke mange som skjønner at PENs nåværende 87.5% andel (Sfax Offshore Exploration Permit - "SOEP") - som Salloum er en del av - sannsynligvis vil gjøre PEN til operatør for et utbyggingsfelt ved tid forlengelsen er et faktum.
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
TyCooNy
26.09.2018 kl 22:26 6030

https://fr.infosgabon.com/exploitation-petroliere-au-gabon-les-potentialites-du-bloc-dussafu-presentees-a-ali-bongo-ondimba/

Men tror man skal ta oppgitte tall her med en klype salt..
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
26.09.2018 kl 22:31 6016

Gnnarius

Fint. Har etterlyst litt diskusjon selv om dette og du er vel nesten den eneste tatt som har tatt hansken.

Det som er veldig spesielt med Salloum er vanndybden. Dette feltet ligger helt opp mot land og det kan se om som en liten del av det til og med er onshore. Hadde jeg tatt på meg vadebuksa mi kunne jeg nesten bare gått ut brønnene.

Så grunt vann er forhåpentlig gunstig, men er selvsagt litt skummelt miljømessig hvis det blir lekkasjer. Lekoil har et litt tilsvarende felt i Nigeria, men her ligger en større del onshore. Ihvertfall i følge dem selv har utbyggingen gått veldig bra.
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Chuck Norris
26.09.2018 kl 23:01 5917

Jeg har vært usikker på hva man skal forvente av produksjon.
Har hatt en følelse av det hele veien har blitt brukt veldig konservative tall fra selskapene.
Har forsøkt å finne relevant info og kom over dette sitatet fra en nettside angående Gamba formasjonen på Etame feltet:
“Two appraisal wells – Etame Field 3 and Etame Field 4 – tested 7,600 and 9,800 barrels of oil per day respectively.”
Link: https://www.offshore-technology.com/projects/etameoffshorefield/
Bør vel være lov å håpe på 15000:-)
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
PipedPiper
26.09.2018 kl 23:16 5890

Har fulgt med på oljeaksjer i noen år nå og spesielt Dno. Som de fleste sikkert har fått med seg har dette selskapet den siste tiden blitt svært likvid.

Hva gjør man så når kontoen er full,bortsett fra å gi utbytte?

Mitt orakeltips for september er at de kommer til å kjøpe opp enten Faroe petroleum eller Pen:)

Pp
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
helloween
26.09.2018 kl 23:16 5884

Hadde vært noe om vi kunne Etame Field 4?9800 tønner på en brønn?
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
oivindl
26.09.2018 kl 23:45 5819

Polion: "Man har 400% avkastning, men vet samtidig at om man venter 2 uker så er sjansen over 80% for at man ender opp med 450% avkastning."

Regner med du mener noe annet enn det du skriver i eksempelet .
10% avkastning på to uker er vel ikke så eksepsjonelt :-)
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
agawu
26.09.2018 kl 23:58 5791

TyCooNy: det fremgår vel ikke av artikkelen at dette er den stabiliserte produksjonsraten. Forhåpentligvis er dette bare et tall som de måtte hoste opp pga møtet. Fra annen artikkel nevnes det at de planlegger å dra produksjonen opp til 15.000 fat pr dag 'in the near future'.
(http://www.lenouveaugabon.com/hydrocarbures/2609-14022-bw-energy-veut-porter-sa-production-petroliere-a-15-000-barils-par-jour)
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
gunnarius
27.09.2018 kl 00:03 5585

Google translate:

BW Energy wants to increase its oil production to 15,000 barrels a day

Wednesday, September 26, 2018 19:07

(New Gabon) - Received in audience by the President of the Republic, Ali Bongo Ondimba, Lin Espey, General Manager of the oil company BW Energy, told the Head of State that he intends to bring the production of the company from 8,000 barrels today to 15,000 barrels, in the near future.

According to the communiqué of the presidential communication, Ali Bongo Ondimba encouraged the investment efforts of the BW Energy Group in Gabon. Because these, he says, are consistent with the policy of diversification of the country's economy.

During the meeting with the head of state, the general manager of the Norwegian company was assisted by the geoscience director, Javed Akhtar, and the general manager of the Gabonese subsidiary, Beka Nguema.

The Norwegian company launched the operation of the Dussafu site on 6 September, at the end of the conclusion of a contract for exploitation and production sharing with the Gabonese State. At first, it is question for the tanker to produce 8000 barrels a day.

Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
PetroMonkey
27.09.2018 kl 01:56 5486

At first it is question to produce 8000 barrels per day ......

I suppose this could be interpreted as first they test at 8000 bopd, before ramping production up to 15000 bopd. This statement for a politician, not a technician or engineer to understand.

I suppose this would be a prudent approach to take the increased pressures and flow in smal changes inorder to avoid a big mess if something isn't quite right.

Remember the comment about Catcher, FPSO are not cars, you don't just turn the key and it just starts without any issues, it's a complicated unit.

It would be improper for BW to release any real numbers for production here without informing the market first.

DNO can buy PEN, I own both for exactly that reason.
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Børsbjarne
27.09.2018 kl 07:40 5319

Så kom meldingen fra Pen
Det var dejligt så skal vi nok lidt op i dag???

PEN: PANORO ENERGY: SUCCESSFUL COMPLETION OF APPRAISAL WELL ON DUSSAFU, OFFSHORE GABON

07:31
Oslo, September 27, 2018- Panoro Energy (the Company or Panoro with OSE
ticker: PEN) is pleased to report the successful drilling and completion of
the Ruche North East (DRNEM-1) appraisal well located inthe Dussafu Marin PSC,
offshore Gabon.

On August 31, 2018, Panoro announced an oil discovery in the pre-salt Gamba and
Dentale reservoirs, with log and pressure data indicating approximately 15
metres of good quality oil pay encountered in the Gamba Formation and 25 metres
of oil pay in stacked reservoirs within the Dentale Formation.

The Ruche North East oil discovery has now been further appraised by drilling a
sidetrack (DRNEM-1ST1) to the northwest to test the lateral extent and
structural elevation of both the Gamba and Dentale reservoirs. The sidetrack was
drilled to a total depth (TD) in the Dentale of 3,600 metres, (3,285 metres True
Vertical Depth Subsea (TVDSS) approximately 800 metres from the original
wellbore and found approximately 34 metres of total oil pay (TVD) in the Gamba
reservoir and Dentale reservoirs. In addition, several other stacked sands with
oil shows were encountered. The rig has been demobilized and the well will now
be plugged and abandoned. The joint venture will now perform an evaluation of
the future production of these resources in the next development phases.

John Hamilton, CEO of Panoro, said: We are very pleased by this positive
appraisal sidetrack which demonstrates the materiality of the resources base on
the entire Dussafu permit. With Tortue Phase 1 now in production, and planning
for Phase 2 underway, the successive Ruche area discoveries provide the basis
for future development phases to unlock the full potential of Dussafu over the
next 20 years.

Enquiries

Panoro Energy ASA +44 203 405 1060
John Hamilton, Chief Executive Officer investors@panoroenergy.com

About Panoro Energy

Panoro Energy ASA is an independent E&P company based in London and listed on
the Oslo Stock Exchange with ticker PEN. The Company holds production,
exploration and development assets in Africa, namely the Dussafu License
offshore southern Gabon, the Sfax Offshore permit in Tunisia, and OML 113
offshore western Nigeria. In addition to discovered hydrocarbon resources and
reserves, both assets also hold significant exploration potential. For more
information, please visit the Companys websit

Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=460275


© Oslo Børs
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
gunnarius
27.09.2018 kl 07:51 5279

Helt perfekt - da har man Ruche som option for utbygging også. Da var en av to viktige hendelser på Dussafu avklart.

Når det gjelder BW Adolo må antas at BW Adolo vil bli gjenstand for tilsvarende prosedyre som for BW Catcher:

Meldt for Catcher 7. januar 2018::

BW Offshore is pleased to announce that the BW Catcher FPSO on 6th January 2018 received the First Oil Certificate following the successful completion of the 72-hour interim performance test subsequent to the introduction of hydrocarbons on 23rd December 2017.

Dvs. det tok ca. to uker etter first oil før performance test og sertifikat ble meldt. For Adolo gjelder at first oil ble meldt 17. september.
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2018 kl 07:54 5260

Joda, funnet er kommersielt drivbart og vil definitivt bli bygget ut. Produksjonen er startet på Tortue og hadde det vært problemer der så hadde det vært meldt. Man hadde ihvertfall ikke skrevet dette dersom det ventes skuffelser: With Tortue Phase 1 now in production....Dette går på skinner og Mozartkulene renner inn ;-).
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Børsbjarne
27.09.2018 kl 08:03 5223

Her er meldinger fra BWO

BWO:GJORT OLJEFUNN I RUCHE NORTH EAST

07:37
Oslo (TDN Direkt): BW Offshore har gjort et oljefunn i avgrensningsbrønnen ved Ruche North East, DRNEM-1, i Dussafu-lisensen, ifølge en melding torsdag.



Selskapet avslutter nå boreoperasjonene i Dussafu-lisensen for 2018, og riggen som ble brukt til boringen blir nå frigjort, opplyses det.



Brønnen påtraff en kolonne på 40 meter i Gamba- og Dentale-formasjonene i det originale brønnhullet, og en sidestegsbrønn ble boret til om lag 800 meter nordvest for brønnhullet som traff 34 meter med olje i samme formasjoner.



Teknisk og kommersielt personell vil nå vurdere den potensielle utviklingen av disse ressursene.

HH, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
© TDN delayed
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
polion
27.09.2018 kl 08:17 5139

Oivindl 23.45: Mente det jeg skrev, men ønsket å være særdeles moderat i anslaget. 10% på 2 uker er dog allikevel en p.a.-avkastning på 260%, men jeg bør kanskje korrigere teksten til «minimum 450% avkastning».
Husk at jeg i eksemplet også hadde tilføyelsen: «Ei heller kjenner man til andre aksjer på OSE som har tilsvarende positive triggere på en såpass ekstrem kort horisont. Dvs. intet tilsvarende attraktivt case å investere i hvis man velger å avhende PEN.
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
oivindl
27.09.2018 kl 08:35 5049

Ok, Polion, men da er vel denne ganske subjektiv og ikke så innlysende:
"Ei heller kjenner man til andre aksjer på OSE som har tilsvarende positive triggere på en såpass ekstrem kort horisont"

Det sitter nok noen i f. eks IOX som vil være uenig med deg. Personlig sitter jeg i begge.
Men nå har vi jo fått den første triggeren allerede, så får vi se om det kan bidra til den utviklingen vi begge håper på. :-)
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
gunnarius
27.09.2018 kl 08:36 5041

RNS Number : 0646C
MX Oil PLC
27 September 2018

27 September 2018

"MX Oil" or the "Company"

Half-yearly report for the six months to 30 June 2018

MX Oil plc, an AIM quoted oil and gas investing company, is pleased to announce its unaudited half-year results for the six months to 30 June 2018.

Outlook

Now that the Company has received the updated CPR, work is currently underway on modelling the potential for new oil wells in both the Turonian and Cenomanian. Subject to the outcome of this modelling work, the Company expects to see further development drilling in 2019.

https://www.voxmarkets.co.uk/rns/announcement/c525e7e9-11bd-438d-822a-a176593c6709/

Yes, helt som forventet. MX Oil melder at beroende på simulation modelling study, så planlegges det med boring i 2019. Dette er helmax og som forventet, som vi har diskutert her på forumet. Også som selaco viste til fra Pareto konferansen hvor John hadde opplyst: Det planlegges med en brønn i Turonian og Cenomanian. Dette samsvarer også med hva Align Research rapporten/analysen nevner, nemlig boring av en brønn i H1 2019.

Ser ut til at det virkelig løser seg på Aje også.
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Langløperen
27.09.2018 kl 08:52 4962

Noen som har ordredybden i sanntid? Hvordan ser ting ut?
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Svindel2
27.09.2018 kl 08:57 4931

Lang gratis konto på netfonds, så har du dybder i sanntid på web: https://www.netfonds.no/quotes/live.php
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
toddB
27.09.2018 kl 08:58 4926

Nokså rolig. Vi begynner nok på 22,5 men ikke veldig mange før vi ser 23. Ligger 27000 på 22,5
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Langløperen
27.09.2018 kl 08:59 4915

Takk herrer!
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
toddB
27.09.2018 kl 09:03 4903

Ligger rundt 23 nå. Bwo også opp over 4%
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
canarias
27.09.2018 kl 09:06 4895

Der kom volumet tilbake, faller tilbake på lite volum og stiger på høyt volum, dette liker vi
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
PetterX
27.09.2018 kl 09:06 4891

Gratulerer alle medaksjonærer. Eventyret fortsetter... :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:02 Du må logge inn for å svare