PEN - Meldinger i september og oktober - bånn gass
Hva kan vi forvente oss i løpet av september og oktober hva angår meldinger og fremdrift Nigeria og Gabon?
For status Tunisia henvises til Pareto konferansen 12. september, hvor Panoro skal delta. Presentasjonen legges samme dag ut på hjemmesiden. Tror ikke på big news, men det er her investormiljøet mingler og skaper allianser.
Man er inne i en tid hvor særlig september og oktober står i fokus. For Aje og Nigeria gjelder at simulerings studien meldes ferdig. MX Oil har meldt at det kommer en update like etterpå. Aje lisensen arbeider med å inkorporere Turonian oil rim development plan i hovedprosjektet for gass. Markedet har ikke fått bekreftet at myndighetene har godkjent FDP Turonian gassprosjektet. Men ligger implisitt, ettersom forlengelsen på 20 år er knyttet opp mot utbygging av gass, samt FDP for Turonian gass ble sendt inn med søknad om forlengelse på Aje samtidig - sommer 2017. FID integrert O&G må forventes i Q4. Oil rim boring, Turonian antatt i løpet av H1 2019. Om det blir boring i Cenomanian reservoaret vet markedet ikke før simulation study er ferdig og meldt i løpet av september.
Det virker logisk at Aje partnerskapet ikke melder funding Aje, før man vet eksakt hvilke brønner som skal bores og scope of work ifm. Aje utbyggingen. I løpet av september og oktober må forventes at markedet får innsyn i hvilke planer og utbyggingsfremdrift som Aje lisensen ser for seg ifm. Turonian og Cenomanian. Samtidig må legges til grunn at markedet får opplyst en finansieringsordning som blir blinket ut og status hertil. Personlig tror jeg som Align Research at Glencore eller annen offtaker tar funding videre utbygging på Aje via offtake agreement. Dog ikke 100%, kanskje rundt 70% - kilde Align Research. MX Oil ved CEO har indikert prosjektfinansiering.
September og oktober vil bli banebrytende for PEN hva angår Dussafu. Resultat ifm. boring av sidesteg Ruche brønnen, hvor sistnevnte ble meldt med suksess 31. august. At kontrakt inngås med Borr Drilling for Norve fom. Juli 2019 forventes også i september. Så gjenstår hovedseansen – first oil Dussafu. Enten i løpet av ultimo september eller primo oktober. Ad first oil, max 20 børsdager.
For status Tunisia henvises til Pareto konferansen 12. september, hvor Panoro skal delta. Presentasjonen legges samme dag ut på hjemmesiden. Tror ikke på big news, men det er her investormiljøet mingler og skaper allianser.
Man er inne i en tid hvor særlig september og oktober står i fokus. For Aje og Nigeria gjelder at simulerings studien meldes ferdig. MX Oil har meldt at det kommer en update like etterpå. Aje lisensen arbeider med å inkorporere Turonian oil rim development plan i hovedprosjektet for gass. Markedet har ikke fått bekreftet at myndighetene har godkjent FDP Turonian gassprosjektet. Men ligger implisitt, ettersom forlengelsen på 20 år er knyttet opp mot utbygging av gass, samt FDP for Turonian gass ble sendt inn med søknad om forlengelse på Aje samtidig - sommer 2017. FID integrert O&G må forventes i Q4. Oil rim boring, Turonian antatt i løpet av H1 2019. Om det blir boring i Cenomanian reservoaret vet markedet ikke før simulation study er ferdig og meldt i løpet av september.
Det virker logisk at Aje partnerskapet ikke melder funding Aje, før man vet eksakt hvilke brønner som skal bores og scope of work ifm. Aje utbyggingen. I løpet av september og oktober må forventes at markedet får innsyn i hvilke planer og utbyggingsfremdrift som Aje lisensen ser for seg ifm. Turonian og Cenomanian. Samtidig må legges til grunn at markedet får opplyst en finansieringsordning som blir blinket ut og status hertil. Personlig tror jeg som Align Research at Glencore eller annen offtaker tar funding videre utbygging på Aje via offtake agreement. Dog ikke 100%, kanskje rundt 70% - kilde Align Research. MX Oil ved CEO har indikert prosjektfinansiering.
September og oktober vil bli banebrytende for PEN hva angår Dussafu. Resultat ifm. boring av sidesteg Ruche brønnen, hvor sistnevnte ble meldt med suksess 31. august. At kontrakt inngås med Borr Drilling for Norve fom. Juli 2019 forventes også i september. Så gjenstår hovedseansen – first oil Dussafu. Enten i løpet av ultimo september eller primo oktober. Ad first oil, max 20 børsdager.
Redigert 21.01.2021 kl 08:11
Du må logge inn for å svare
polion
26.09.2018 kl 19:51
6832
Fluen: Du gjør dette unødig vanskelig, eller misforstår med hensikt. Såre enkelt (m/eksempel): Man har 400% avkastning, men vet samtidig at om man venter 2 uker så er sjansen over 80% for at man ender opp med 450% avkastning. I tillegg vet man at aksjen er kraftig derisket og at et havari er fjernt. Ei heller kjenner man til andre aksjer på OSE som har tilsvarende positive triggere på en såpass ekstrem kort horisont. Dvs. intet tilsvarende attraktivt case å investere i hvis man velger å avhende PEN. Jeg er følgelig av den oppfatning at i dette tilfellet så blir det direkte feil å ta gevinst. For alle oss som er i markedet, vil jeg tro at hensikten/drivkraften til enhver tid er å få max avkastning, eller ?
Jeg vil ellers tro at vi begge har vært borti aksjer som både har gjort 10 og 15-gangen. Er man en generell "pudding", så vil man være sjanseløs på å gjøre den berømte "kula". Ser man derimot at mesteparten av aksjens potensiale er tatt ut, ja da er selvsagt talen en helt annen.
Jeg vil ellers tro at vi begge har vært borti aksjer som både har gjort 10 og 15-gangen. Er man en generell "pudding", så vil man være sjanseløs på å gjøre den berømte "kula". Ser man derimot at mesteparten av aksjens potensiale er tatt ut, ja da er selvsagt talen en helt annen.
Black Peter
26.09.2018 kl 20:14
6792
Vanskelig å si hva markedet priser selskapet for eksklusiv Dussafu. Og hvor mye er det vi har i fremførbart underskudd? Jeg leser 800mill en plass og 2,3milliarder en annen plass. Selskapsskatt?
Flow kan ha en oppside på minst 8kr aksjen alene, men jeg vil ikke gå rundt å håpe på 15000fat, får ta det vi får..
Må sove litt på dette.
Flow kan ha en oppside på minst 8kr aksjen alene, men jeg vil ikke gå rundt å håpe på 15000fat, får ta det vi får..
Må sove litt på dette.
Trond.heim
26.09.2018 kl 20:24
6772
Jeg går rundt og håper på 15000 fat. Ingenting med PEN har vært i nærheten av å snakke opp kursen. Når de nevner 7500 fat pr brønn så tror jeg dette er realistisk.
Min kortversjon er at nærmere 10000 fat enn 15000 fat er en skuffelse.
Jeg tror også at brønnresultatet vi venter på er udelt positivt.
Det er slik jeg forstår det jeg lest, vi får svaret om få dager
Min kortversjon er at nærmere 10000 fat enn 15000 fat er en skuffelse.
Jeg tror også at brønnresultatet vi venter på er udelt positivt.
Det er slik jeg forstår det jeg lest, vi får svaret om få dager
Fluefiskeren
26.09.2018 kl 21:43
6651
Polion
Tror vel ikke jeg gjør det så vanskelig. Det er jo forresten også mulig å selge f.eks. halvparten av aksjene. Det er det veldig mange som gjør.
Tror vel ikke jeg gjør det så vanskelig. Det er jo forresten også mulig å selge f.eks. halvparten av aksjene. Det er det veldig mange som gjør.
polion
26.09.2018 kl 22:01
6357
Føler man at man har liggende inne et grisegodt bet, samtidig som det ikke ser ut til å finnes noen bedre bet å hoppe på, samtidig som man også ønsker å være posisjonert i aksjemarkedet, hvorfor da selge en eneste aksje? Er dog fullstendig klar over min kverulerende rolle oppi dette, og at det øyensynlig ser ut til at jeg nesten stiller som en "selvskyldnerkausjonist" for et kursløft i PEN, men det får nå så være.
Redigert 20.01.2021 kl 20:02
Ruter8
26.09.2018 kl 22:14
6327
Har vært med i mange år i Pen. Kjøpte en betydelig mengde i dag (for meg i allefall). På et konservativt anslag av produksjon ligger det en framdeles en betydelig oppside. Dersom oppkjøp er begrunnet i framførbart fradrag på 800 mil vil det ytterlige ligge en bonus.
gunnarius
26.09.2018 kl 22:18
6304
Så en kilde som viste til at en offshore brønn med 2.000-5.000 fat per dag ble ansett som fair, mens intervallet 5.000-8.000 fat per dag ble vurdert som good. Med 7.500 x 2 på Dussafu ligger man tett opp mot max. Tror som sagt det er mer realistisk å se hen mot nedre region - uten å bli skuffet. Men jeg vet ikke, har bare selv satt taket for OK til alt >10.000.
Har forsøkt å dra igang en debatt rundt Tunisia, som jeg tror vil bli en suksess for PEN med produksjon, trolig en gang i 2019. Fint om folk bidrar her, slik at ikke markedet glemmer dette kjerneeiendelet til PEN i Tunisia, nemlig Salloum. Med 25 personer i staben og dedisert team med General Manager og fullt utbygget organisasjon (teknisk/operasjonelt) , er det liten grunn til å tro at det ødsles med tiden, selv om fornyelse av "permit" først må bli formalisert. Faktisk har PEN utover personell og organisasjon fått meg seg kontorer/lager og inventar/lagerbeholdning etter DNO, hvor sistnevnte skal ha kostet rundt USD 6 milll. i innkjøp.
Tror ikke markedet skjønner at ved den tid permit er forlenget, så trykker PEN bare på knappen. Da kjører trolig dette her videre med to brønner på Salloum med fast-track production som siktemål. Ser det kun er opplyst FDP, så det må nok en FID til, men det bør ikke ta for lang tid. Det er disse to brønnene - en ny og en som skal bores dypere - som utgjør boreforpliktelsene til samlet USD 12 mill., som PEN rimeligvis ønsker å innfri selv - uten at det må tolkes som en tvang. Var nok delvis derfor at DNO trakk seg ut og inn med PEN. Så fulgte det da med kapital USD 8.6 mill. til å ta del av denne boreforpliktelsen.
Skal bli meget interessant å se hva PENs farm out bringer med seg. For slik PEN har skissert denne dediserte tredejparten, vil kandidaten bli partner. Spørsmålet vil bli: Hva og hvordan kompenseres PEN og hvilken andel får den nye partneren.
Ikke mange som skjønner at PENs nåværende 87.5% andel (Sfax Offshore Exploration Permit - "SOEP") - som Salloum er en del av - sannsynligvis vil gjøre PEN til operatør for et utbyggingsfelt ved tid forlengelsen er et faktum.
Har forsøkt å dra igang en debatt rundt Tunisia, som jeg tror vil bli en suksess for PEN med produksjon, trolig en gang i 2019. Fint om folk bidrar her, slik at ikke markedet glemmer dette kjerneeiendelet til PEN i Tunisia, nemlig Salloum. Med 25 personer i staben og dedisert team med General Manager og fullt utbygget organisasjon (teknisk/operasjonelt) , er det liten grunn til å tro at det ødsles med tiden, selv om fornyelse av "permit" først må bli formalisert. Faktisk har PEN utover personell og organisasjon fått meg seg kontorer/lager og inventar/lagerbeholdning etter DNO, hvor sistnevnte skal ha kostet rundt USD 6 milll. i innkjøp.
Tror ikke markedet skjønner at ved den tid permit er forlenget, så trykker PEN bare på knappen. Da kjører trolig dette her videre med to brønner på Salloum med fast-track production som siktemål. Ser det kun er opplyst FDP, så det må nok en FID til, men det bør ikke ta for lang tid. Det er disse to brønnene - en ny og en som skal bores dypere - som utgjør boreforpliktelsene til samlet USD 12 mill., som PEN rimeligvis ønsker å innfri selv - uten at det må tolkes som en tvang. Var nok delvis derfor at DNO trakk seg ut og inn med PEN. Så fulgte det da med kapital USD 8.6 mill. til å ta del av denne boreforpliktelsen.
Skal bli meget interessant å se hva PENs farm out bringer med seg. For slik PEN har skissert denne dediserte tredejparten, vil kandidaten bli partner. Spørsmålet vil bli: Hva og hvordan kompenseres PEN og hvilken andel får den nye partneren.
Ikke mange som skjønner at PENs nåværende 87.5% andel (Sfax Offshore Exploration Permit - "SOEP") - som Salloum er en del av - sannsynligvis vil gjøre PEN til operatør for et utbyggingsfelt ved tid forlengelsen er et faktum.
TyCooNy
26.09.2018 kl 22:26
6274
https://fr.infosgabon.com/exploitation-petroliere-au-gabon-les-potentialites-du-bloc-dussafu-presentees-a-ali-bongo-ondimba/
Men tror man skal ta oppgitte tall her med en klype salt..
Men tror man skal ta oppgitte tall her med en klype salt..
Fluefiskeren
26.09.2018 kl 22:31
6260
Gnnarius
Fint. Har etterlyst litt diskusjon selv om dette og du er vel nesten den eneste tatt som har tatt hansken.
Det som er veldig spesielt med Salloum er vanndybden. Dette feltet ligger helt opp mot land og det kan se om som en liten del av det til og med er onshore. Hadde jeg tatt på meg vadebuksa mi kunne jeg nesten bare gått ut brønnene.
Så grunt vann er forhåpentlig gunstig, men er selvsagt litt skummelt miljømessig hvis det blir lekkasjer. Lekoil har et litt tilsvarende felt i Nigeria, men her ligger en større del onshore. Ihvertfall i følge dem selv har utbyggingen gått veldig bra.
Fint. Har etterlyst litt diskusjon selv om dette og du er vel nesten den eneste tatt som har tatt hansken.
Det som er veldig spesielt med Salloum er vanndybden. Dette feltet ligger helt opp mot land og det kan se om som en liten del av det til og med er onshore. Hadde jeg tatt på meg vadebuksa mi kunne jeg nesten bare gått ut brønnene.
Så grunt vann er forhåpentlig gunstig, men er selvsagt litt skummelt miljømessig hvis det blir lekkasjer. Lekoil har et litt tilsvarende felt i Nigeria, men her ligger en større del onshore. Ihvertfall i følge dem selv har utbyggingen gått veldig bra.
Chuck Norris
26.09.2018 kl 23:01
6161
Jeg har vært usikker på hva man skal forvente av produksjon.
Har hatt en følelse av det hele veien har blitt brukt veldig konservative tall fra selskapene.
Har forsøkt å finne relevant info og kom over dette sitatet fra en nettside angående Gamba formasjonen på Etame feltet:
“Two appraisal wells – Etame Field 3 and Etame Field 4 – tested 7,600 and 9,800 barrels of oil per day respectively.”
Link: https://www.offshore-technology.com/projects/etameoffshorefield/
Bør vel være lov å håpe på 15000:-)
Har hatt en følelse av det hele veien har blitt brukt veldig konservative tall fra selskapene.
Har forsøkt å finne relevant info og kom over dette sitatet fra en nettside angående Gamba formasjonen på Etame feltet:
“Two appraisal wells – Etame Field 3 and Etame Field 4 – tested 7,600 and 9,800 barrels of oil per day respectively.”
Link: https://www.offshore-technology.com/projects/etameoffshorefield/
Bør vel være lov å håpe på 15000:-)
PipedPiper
26.09.2018 kl 23:16
6134
Har fulgt med på oljeaksjer i noen år nå og spesielt Dno. Som de fleste sikkert har fått med seg har dette selskapet den siste tiden blitt svært likvid.
Hva gjør man så når kontoen er full,bortsett fra å gi utbytte?
Mitt orakeltips for september er at de kommer til å kjøpe opp enten Faroe petroleum eller Pen:)
Pp
Hva gjør man så når kontoen er full,bortsett fra å gi utbytte?
Mitt orakeltips for september er at de kommer til å kjøpe opp enten Faroe petroleum eller Pen:)
Pp
helloween
26.09.2018 kl 23:16
6128
Hadde vært noe om vi kunne Etame Field 4?9800 tønner på en brønn?
oivindl
26.09.2018 kl 23:45
6063
Polion: "Man har 400% avkastning, men vet samtidig at om man venter 2 uker så er sjansen over 80% for at man ender opp med 450% avkastning."
Regner med du mener noe annet enn det du skriver i eksempelet .
10% avkastning på to uker er vel ikke så eksepsjonelt :-)
Regner med du mener noe annet enn det du skriver i eksempelet .
10% avkastning på to uker er vel ikke så eksepsjonelt :-)
agawu
26.09.2018 kl 23:58
6035
TyCooNy: det fremgår vel ikke av artikkelen at dette er den stabiliserte produksjonsraten. Forhåpentligvis er dette bare et tall som de måtte hoste opp pga møtet. Fra annen artikkel nevnes det at de planlegger å dra produksjonen opp til 15.000 fat pr dag 'in the near future'.
(http://www.lenouveaugabon.com/hydrocarbures/2609-14022-bw-energy-veut-porter-sa-production-petroliere-a-15-000-barils-par-jour)
(http://www.lenouveaugabon.com/hydrocarbures/2609-14022-bw-energy-veut-porter-sa-production-petroliere-a-15-000-barils-par-jour)
gunnarius
27.09.2018 kl 00:03
5827
Google translate:
BW Energy wants to increase its oil production to 15,000 barrels a day
Wednesday, September 26, 2018 19:07
(New Gabon) - Received in audience by the President of the Republic, Ali Bongo Ondimba, Lin Espey, General Manager of the oil company BW Energy, told the Head of State that he intends to bring the production of the company from 8,000 barrels today to 15,000 barrels, in the near future.
According to the communiqué of the presidential communication, Ali Bongo Ondimba encouraged the investment efforts of the BW Energy Group in Gabon. Because these, he says, are consistent with the policy of diversification of the country's economy.
During the meeting with the head of state, the general manager of the Norwegian company was assisted by the geoscience director, Javed Akhtar, and the general manager of the Gabonese subsidiary, Beka Nguema.
The Norwegian company launched the operation of the Dussafu site on 6 September, at the end of the conclusion of a contract for exploitation and production sharing with the Gabonese State. At first, it is question for the tanker to produce 8000 barrels a day.
BW Energy wants to increase its oil production to 15,000 barrels a day
Wednesday, September 26, 2018 19:07
(New Gabon) - Received in audience by the President of the Republic, Ali Bongo Ondimba, Lin Espey, General Manager of the oil company BW Energy, told the Head of State that he intends to bring the production of the company from 8,000 barrels today to 15,000 barrels, in the near future.
According to the communiqué of the presidential communication, Ali Bongo Ondimba encouraged the investment efforts of the BW Energy Group in Gabon. Because these, he says, are consistent with the policy of diversification of the country's economy.
During the meeting with the head of state, the general manager of the Norwegian company was assisted by the geoscience director, Javed Akhtar, and the general manager of the Gabonese subsidiary, Beka Nguema.
The Norwegian company launched the operation of the Dussafu site on 6 September, at the end of the conclusion of a contract for exploitation and production sharing with the Gabonese State. At first, it is question for the tanker to produce 8000 barrels a day.
PetroMonkey
27.09.2018 kl 01:56
5728
At first it is question to produce 8000 barrels per day ......
I suppose this could be interpreted as first they test at 8000 bopd, before ramping production up to 15000 bopd. This statement for a politician, not a technician or engineer to understand.
I suppose this would be a prudent approach to take the increased pressures and flow in smal changes inorder to avoid a big mess if something isn't quite right.
Remember the comment about Catcher, FPSO are not cars, you don't just turn the key and it just starts without any issues, it's a complicated unit.
It would be improper for BW to release any real numbers for production here without informing the market first.
DNO can buy PEN, I own both for exactly that reason.
I suppose this could be interpreted as first they test at 8000 bopd, before ramping production up to 15000 bopd. This statement for a politician, not a technician or engineer to understand.
I suppose this would be a prudent approach to take the increased pressures and flow in smal changes inorder to avoid a big mess if something isn't quite right.
Remember the comment about Catcher, FPSO are not cars, you don't just turn the key and it just starts without any issues, it's a complicated unit.
It would be improper for BW to release any real numbers for production here without informing the market first.
DNO can buy PEN, I own both for exactly that reason.
Børsbjarne
27.09.2018 kl 07:40
5561
Så kom meldingen fra Pen
Det var dejligt så skal vi nok lidt op i dag???
PEN: PANORO ENERGY: SUCCESSFUL COMPLETION OF APPRAISAL WELL ON DUSSAFU, OFFSHORE GABON
07:31
Oslo, September 27, 2018- Panoro Energy (the Company or Panoro with OSE
ticker: PEN) is pleased to report the successful drilling and completion of
the Ruche North East (DRNEM-1) appraisal well located inthe Dussafu Marin PSC,
offshore Gabon.
On August 31, 2018, Panoro announced an oil discovery in the pre-salt Gamba and
Dentale reservoirs, with log and pressure data indicating approximately 15
metres of good quality oil pay encountered in the Gamba Formation and 25 metres
of oil pay in stacked reservoirs within the Dentale Formation.
The Ruche North East oil discovery has now been further appraised by drilling a
sidetrack (DRNEM-1ST1) to the northwest to test the lateral extent and
structural elevation of both the Gamba and Dentale reservoirs. The sidetrack was
drilled to a total depth (TD) in the Dentale of 3,600 metres, (3,285 metres True
Vertical Depth Subsea (TVDSS) approximately 800 metres from the original
wellbore and found approximately 34 metres of total oil pay (TVD) in the Gamba
reservoir and Dentale reservoirs. In addition, several other stacked sands with
oil shows were encountered. The rig has been demobilized and the well will now
be plugged and abandoned. The joint venture will now perform an evaluation of
the future production of these resources in the next development phases.
John Hamilton, CEO of Panoro, said: We are very pleased by this positive
appraisal sidetrack which demonstrates the materiality of the resources base on
the entire Dussafu permit. With Tortue Phase 1 now in production, and planning
for Phase 2 underway, the successive Ruche area discoveries provide the basis
for future development phases to unlock the full potential of Dussafu over the
next 20 years.
Enquiries
Panoro Energy ASA +44 203 405 1060
John Hamilton, Chief Executive Officer investors@panoroenergy.com
About Panoro Energy
Panoro Energy ASA is an independent E&P company based in London and listed on
the Oslo Stock Exchange with ticker PEN. The Company holds production,
exploration and development assets in Africa, namely the Dussafu License
offshore southern Gabon, the Sfax Offshore permit in Tunisia, and OML 113
offshore western Nigeria. In addition to discovered hydrocarbon resources and
reserves, both assets also hold significant exploration potential. For more
information, please visit the Companys websit
Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=460275
© Oslo Børs
Det var dejligt så skal vi nok lidt op i dag???
PEN: PANORO ENERGY: SUCCESSFUL COMPLETION OF APPRAISAL WELL ON DUSSAFU, OFFSHORE GABON
07:31
Oslo, September 27, 2018- Panoro Energy (the Company or Panoro with OSE
ticker: PEN) is pleased to report the successful drilling and completion of
the Ruche North East (DRNEM-1) appraisal well located inthe Dussafu Marin PSC,
offshore Gabon.
On August 31, 2018, Panoro announced an oil discovery in the pre-salt Gamba and
Dentale reservoirs, with log and pressure data indicating approximately 15
metres of good quality oil pay encountered in the Gamba Formation and 25 metres
of oil pay in stacked reservoirs within the Dentale Formation.
The Ruche North East oil discovery has now been further appraised by drilling a
sidetrack (DRNEM-1ST1) to the northwest to test the lateral extent and
structural elevation of both the Gamba and Dentale reservoirs. The sidetrack was
drilled to a total depth (TD) in the Dentale of 3,600 metres, (3,285 metres True
Vertical Depth Subsea (TVDSS) approximately 800 metres from the original
wellbore and found approximately 34 metres of total oil pay (TVD) in the Gamba
reservoir and Dentale reservoirs. In addition, several other stacked sands with
oil shows were encountered. The rig has been demobilized and the well will now
be plugged and abandoned. The joint venture will now perform an evaluation of
the future production of these resources in the next development phases.
John Hamilton, CEO of Panoro, said: We are very pleased by this positive
appraisal sidetrack which demonstrates the materiality of the resources base on
the entire Dussafu permit. With Tortue Phase 1 now in production, and planning
for Phase 2 underway, the successive Ruche area discoveries provide the basis
for future development phases to unlock the full potential of Dussafu over the
next 20 years.
Enquiries
Panoro Energy ASA +44 203 405 1060
John Hamilton, Chief Executive Officer investors@panoroenergy.com
About Panoro Energy
Panoro Energy ASA is an independent E&P company based in London and listed on
the Oslo Stock Exchange with ticker PEN. The Company holds production,
exploration and development assets in Africa, namely the Dussafu License
offshore southern Gabon, the Sfax Offshore permit in Tunisia, and OML 113
offshore western Nigeria. In addition to discovered hydrocarbon resources and
reserves, both assets also hold significant exploration potential. For more
information, please visit the Companys websit
Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=460275
© Oslo Børs
gunnarius
27.09.2018 kl 07:51
5521
Helt perfekt - da har man Ruche som option for utbygging også. Da var en av to viktige hendelser på Dussafu avklart.
Når det gjelder BW Adolo må antas at BW Adolo vil bli gjenstand for tilsvarende prosedyre som for BW Catcher:
Meldt for Catcher 7. januar 2018::
BW Offshore is pleased to announce that the BW Catcher FPSO on 6th January 2018 received the First Oil Certificate following the successful completion of the 72-hour interim performance test subsequent to the introduction of hydrocarbons on 23rd December 2017.
Dvs. det tok ca. to uker etter first oil før performance test og sertifikat ble meldt. For Adolo gjelder at first oil ble meldt 17. september.
Når det gjelder BW Adolo må antas at BW Adolo vil bli gjenstand for tilsvarende prosedyre som for BW Catcher:
Meldt for Catcher 7. januar 2018::
BW Offshore is pleased to announce that the BW Catcher FPSO on 6th January 2018 received the First Oil Certificate following the successful completion of the 72-hour interim performance test subsequent to the introduction of hydrocarbons on 23rd December 2017.
Dvs. det tok ca. to uker etter first oil før performance test og sertifikat ble meldt. For Adolo gjelder at first oil ble meldt 17. september.
Joda, funnet er kommersielt drivbart og vil definitivt bli bygget ut. Produksjonen er startet på Tortue og hadde det vært problemer der så hadde det vært meldt. Man hadde ihvertfall ikke skrevet dette dersom det ventes skuffelser: With Tortue Phase 1 now in production....Dette går på skinner og Mozartkulene renner inn ;-).
Børsbjarne
27.09.2018 kl 08:03
5465
Her er meldinger fra BWO
BWO:GJORT OLJEFUNN I RUCHE NORTH EAST
07:37
Oslo (TDN Direkt): BW Offshore har gjort et oljefunn i avgrensningsbrønnen ved Ruche North East, DRNEM-1, i Dussafu-lisensen, ifølge en melding torsdag.
Selskapet avslutter nå boreoperasjonene i Dussafu-lisensen for 2018, og riggen som ble brukt til boringen blir nå frigjort, opplyses det.
Brønnen påtraff en kolonne på 40 meter i Gamba- og Dentale-formasjonene i det originale brønnhullet, og en sidestegsbrønn ble boret til om lag 800 meter nordvest for brønnhullet som traff 34 meter med olje i samme formasjoner.
Teknisk og kommersielt personell vil nå vurdere den potensielle utviklingen av disse ressursene.
HH, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
© TDN delayed
BWO:GJORT OLJEFUNN I RUCHE NORTH EAST
07:37
Oslo (TDN Direkt): BW Offshore har gjort et oljefunn i avgrensningsbrønnen ved Ruche North East, DRNEM-1, i Dussafu-lisensen, ifølge en melding torsdag.
Selskapet avslutter nå boreoperasjonene i Dussafu-lisensen for 2018, og riggen som ble brukt til boringen blir nå frigjort, opplyses det.
Brønnen påtraff en kolonne på 40 meter i Gamba- og Dentale-formasjonene i det originale brønnhullet, og en sidestegsbrønn ble boret til om lag 800 meter nordvest for brønnhullet som traff 34 meter med olje i samme formasjoner.
Teknisk og kommersielt personell vil nå vurdere den potensielle utviklingen av disse ressursene.
HH, finans@tdn.no
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
© TDN delayed
polion
27.09.2018 kl 08:17
5381
Oivindl 23.45: Mente det jeg skrev, men ønsket å være særdeles moderat i anslaget. 10% på 2 uker er dog allikevel en p.a.-avkastning på 260%, men jeg bør kanskje korrigere teksten til «minimum 450% avkastning».
Husk at jeg i eksemplet også hadde tilføyelsen: «Ei heller kjenner man til andre aksjer på OSE som har tilsvarende positive triggere på en såpass ekstrem kort horisont. Dvs. intet tilsvarende attraktivt case å investere i hvis man velger å avhende PEN.
Husk at jeg i eksemplet også hadde tilføyelsen: «Ei heller kjenner man til andre aksjer på OSE som har tilsvarende positive triggere på en såpass ekstrem kort horisont. Dvs. intet tilsvarende attraktivt case å investere i hvis man velger å avhende PEN.
oivindl
27.09.2018 kl 08:35
5291
Ok, Polion, men da er vel denne ganske subjektiv og ikke så innlysende:
"Ei heller kjenner man til andre aksjer på OSE som har tilsvarende positive triggere på en såpass ekstrem kort horisont"
Det sitter nok noen i f. eks IOX som vil være uenig med deg. Personlig sitter jeg i begge.
Men nå har vi jo fått den første triggeren allerede, så får vi se om det kan bidra til den utviklingen vi begge håper på. :-)
"Ei heller kjenner man til andre aksjer på OSE som har tilsvarende positive triggere på en såpass ekstrem kort horisont"
Det sitter nok noen i f. eks IOX som vil være uenig med deg. Personlig sitter jeg i begge.
Men nå har vi jo fått den første triggeren allerede, så får vi se om det kan bidra til den utviklingen vi begge håper på. :-)
gunnarius
27.09.2018 kl 08:36
5283
RNS Number : 0646C
MX Oil PLC
27 September 2018
27 September 2018
"MX Oil" or the "Company"
Half-yearly report for the six months to 30 June 2018
MX Oil plc, an AIM quoted oil and gas investing company, is pleased to announce its unaudited half-year results for the six months to 30 June 2018.
Outlook
Now that the Company has received the updated CPR, work is currently underway on modelling the potential for new oil wells in both the Turonian and Cenomanian. Subject to the outcome of this modelling work, the Company expects to see further development drilling in 2019.
https://www.voxmarkets.co.uk/rns/announcement/c525e7e9-11bd-438d-822a-a176593c6709/
Yes, helt som forventet. MX Oil melder at beroende på simulation modelling study, så planlegges det med boring i 2019. Dette er helmax og som forventet, som vi har diskutert her på forumet. Også som selaco viste til fra Pareto konferansen hvor John hadde opplyst: Det planlegges med en brønn i Turonian og Cenomanian. Dette samsvarer også med hva Align Research rapporten/analysen nevner, nemlig boring av en brønn i H1 2019.
Ser ut til at det virkelig løser seg på Aje også.
MX Oil PLC
27 September 2018
27 September 2018
"MX Oil" or the "Company"
Half-yearly report for the six months to 30 June 2018
MX Oil plc, an AIM quoted oil and gas investing company, is pleased to announce its unaudited half-year results for the six months to 30 June 2018.
Outlook
Now that the Company has received the updated CPR, work is currently underway on modelling the potential for new oil wells in both the Turonian and Cenomanian. Subject to the outcome of this modelling work, the Company expects to see further development drilling in 2019.
https://www.voxmarkets.co.uk/rns/announcement/c525e7e9-11bd-438d-822a-a176593c6709/
Yes, helt som forventet. MX Oil melder at beroende på simulation modelling study, så planlegges det med boring i 2019. Dette er helmax og som forventet, som vi har diskutert her på forumet. Også som selaco viste til fra Pareto konferansen hvor John hadde opplyst: Det planlegges med en brønn i Turonian og Cenomanian. Dette samsvarer også med hva Align Research rapporten/analysen nevner, nemlig boring av en brønn i H1 2019.
Ser ut til at det virkelig løser seg på Aje også.
Langløperen
27.09.2018 kl 08:52
5204
Noen som har ordredybden i sanntid? Hvordan ser ting ut?
Svindel2
27.09.2018 kl 08:57
5173
Lang gratis konto på netfonds, så har du dybder i sanntid på web: https://www.netfonds.no/quotes/live.php
toddB
27.09.2018 kl 08:58
5168
Langløperen skrev Noen som har ordredybden i sanntid? Hvordan ser ting ut?
Nokså rolig. Vi begynner nok på 22,5 men ikke veldig mange før vi ser 23. Ligger 27000 på 22,5
Langløperen
27.09.2018 kl 08:59
5157
Langløperen skrev Noen som har ordredybden i sanntid? Hvordan ser ting ut?
Takk herrer!
toddB
27.09.2018 kl 09:03
5145
Ligger rundt 23 nå. Bwo også opp over 4%
canarias
27.09.2018 kl 09:06
5137
Der kom volumet tilbake, faller tilbake på lite volum og stiger på høyt volum, dette liker vi
PetterX
27.09.2018 kl 09:06
5133
Gratulerer alle medaksjonærer. Eventyret fortsetter... :)
Øretriller
27.09.2018 kl 09:07
4417
De som selger nå må jo virkelig være i pengeknipe! Her er det jo bare å holde på hatten til vi er GODT oppi luften.
PetroMonkey
27.09.2018 kl 09:12
4388
Volume over 500k på 10 minutter ....
Wow
Wow
Alby
27.09.2018 kl 09:21
4341
Ser ut som noen driver å bremser oppgangen, salg nå er da merkelig ?
Black Peter
27.09.2018 kl 09:24
4326
Takk for MXoil innlegg Gunnarius!
Det beste med disse meldingene er vel at folk nå tenker: er det noe vits å selge denne aksjen? Det er så mye kortsiktig(og langsiktig) potensiale her, 2 faser i Duffasu+ Aje + ++. Denne aksjen kommer(med forbehold om oljeprisen) til å doble seg mange flere ganger og det er bare å vente å se at det skjer! Alt ligger klart :)
Det beste med disse meldingene er vel at folk nå tenker: er det noe vits å selge denne aksjen? Det er så mye kortsiktig(og langsiktig) potensiale her, 2 faser i Duffasu+ Aje + ++. Denne aksjen kommer(med forbehold om oljeprisen) til å doble seg mange flere ganger og det er bare å vente å se at det skjer! Alt ligger klart :)
Trond.heim
27.09.2018 kl 09:30
4296
Meldingen som skulle komme i september ( innen fredag) kom i dag torsdag. Veldig betryggende at alt går på skinner og at planlagt scedule følges 100%. Alt kommer som skissert, på løpende bånd og fortsatt er alle meldingene positive.
Om få dager kommer produksjonstallene.
Om få dager kommer produksjonstallene.
TK-RJ
27.09.2018 kl 09:32
4285
Sykt bra volum. Mulig DNO tar sine par millioner aksjer nå. Riktig tidspunkt.
cinet
27.09.2018 kl 09:35
4265
BWO :
- De positive resultatene fra Ruche North East er en ytterligere bekreftelse på potensialet i Dussafu-lisensen, sier BW Offshore-sjef Carl K. Arnet i en kommentar.
- Ved å kombinere våre kunnskaper om området, våre ressurser og en velegnet FPSO, er vi i ferd med å omdanne Dussafu-lisensen til en betydelig produserende eierandel med oppside, påpeker han.»
BETYDELIG... store ord fra en stor mann i et stort selskap. Her blir det oktoberfest og nye kursmål !
- De positive resultatene fra Ruche North East er en ytterligere bekreftelse på potensialet i Dussafu-lisensen, sier BW Offshore-sjef Carl K. Arnet i en kommentar.
- Ved å kombinere våre kunnskaper om området, våre ressurser og en velegnet FPSO, er vi i ferd med å omdanne Dussafu-lisensen til en betydelig produserende eierandel med oppside, påpeker han.»
BETYDELIG... store ord fra en stor mann i et stort selskap. Her blir det oktoberfest og nye kursmål !
Trond.heim
27.09.2018 kl 09:38
4245
Kan noen som forstår seg på dette forklare hvor bra dette er?
Først kom melding om 15 meter oil pay i Gamba og 25 meter innen Dentale.
Jeg forstår det dithen at de nå har avdekket ytterligere 34 meter oil pay i Gamba og Dentale.
Kan noen sette dette i perspektiv?
Først kom melding om 15 meter oil pay i Gamba og 25 meter innen Dentale.
Jeg forstår det dithen at de nå har avdekket ytterligere 34 meter oil pay i Gamba og Dentale.
Kan noen sette dette i perspektiv?
oivindl
27.09.2018 kl 09:43
4219
Alby: "Ser ut som noen driver å bremser oppgangen, salg nå er da merkelig ?"
Jeg vil tro det finnes både private og finansielle aktører som har sine egne retningslinjer for porteføljen sin.
Feks maks 50% innen olje eller maks 25% i en enkelt aksje. Da kan det hende de selger for å rebalansere porteføljen. Behøver altså ikke bety manglende tro på aksjen.
Om det er tilfellet i pen vet jeg ikke.
Ellers har jeg ingen tro på floskler ala 'det er aldri galt å ta gevinst' eller 'du har ikke tapt før du selger'.
Det er, ja kun floskler.
Jeg vil tro det finnes både private og finansielle aktører som har sine egne retningslinjer for porteføljen sin.
Feks maks 50% innen olje eller maks 25% i en enkelt aksje. Da kan det hende de selger for å rebalansere porteføljen. Behøver altså ikke bety manglende tro på aksjen.
Om det er tilfellet i pen vet jeg ikke.
Ellers har jeg ingen tro på floskler ala 'det er aldri galt å ta gevinst' eller 'du har ikke tapt før du selger'.
Det er, ja kun floskler.
Trond.heim
De har borret en avgrensningbrønn 800 meter ut til siden. Deretter gått gjennom samme sonen og fått bekreftet at de oljeførende lag strekker seg ut i store områder.
De har borret en avgrensningbrønn 800 meter ut til siden. Deretter gått gjennom samme sonen og fått bekreftet at de oljeførende lag strekker seg ut i store områder.
Paypal
27.09.2018 kl 09:45
4215
Vi bør nok erkjenne at kunnskapsnivået for aksjen generelt ute i markedet er svakt. Spredte innlegg andre steder om den formidable stigningen på 5-600 % har ikke hatt stor virkning. Dere kan se på X-strainvestor hvor lite fokus det er på denne. Naturligvis kan årsaken her være at mange har snakket aksjen nord og ned, og ikke vil gå tilbake på dette.
Dette er likevel gunstig, -for de her inne som har satt seg grundig inn i aksjen. Oppmerksomheten vil nok øke framover da meglerhusene ikke kan overse dette i lang tid. Og samarbeidet med BWO vil hjelpe på dette. Personlig er jeg glad for gode oppdateringer fra Gunnarius, Fluefiskeren m.fl. Jeg kommer ihvertfall ikke til å selge noe som helst før langt ut i 2019. Når var deadline for DNO-dealen ?
Dette er likevel gunstig, -for de her inne som har satt seg grundig inn i aksjen. Oppmerksomheten vil nok øke framover da meglerhusene ikke kan overse dette i lang tid. Og samarbeidet med BWO vil hjelpe på dette. Personlig er jeg glad for gode oppdateringer fra Gunnarius, Fluefiskeren m.fl. Jeg kommer ihvertfall ikke til å selge noe som helst før langt ut i 2019. Når var deadline for DNO-dealen ?
Fluefiskeren
27.09.2018 kl 09:59
4143
Trondheim
Sidesteget ble gjort i samme formasjoner som hovebrønnen. Den ga litt mindre pay. Slik jeg leser melding ga hovebrønnen 40 m pay og sidesteget 34 m pay. Du kan ikke addere disse. Det positive er at de fant olje også i sidesteget slik at dem har er godt grunnlag for å beregne lateral utstrekning.
Ser at melding kan leses som 34 m pay i Gamba pluss 34 m pay i Dentale, men da skal jeg lese med subjektive øyne.
Da har vi fem felt som kan utbygges. Ruche, Tourtue, Moubenga, Ruche NE og kanskje Walt Withman.
EDIT
Og ikke glem prospektet Mupale som ligger mellom Ruche og Moubenga. Det ser stort ut og jeg tipper at det er neste letebrønn her.
Sidesteget ble gjort i samme formasjoner som hovebrønnen. Den ga litt mindre pay. Slik jeg leser melding ga hovebrønnen 40 m pay og sidesteget 34 m pay. Du kan ikke addere disse. Det positive er at de fant olje også i sidesteget slik at dem har er godt grunnlag for å beregne lateral utstrekning.
Ser at melding kan leses som 34 m pay i Gamba pluss 34 m pay i Dentale, men da skal jeg lese med subjektive øyne.
Da har vi fem felt som kan utbygges. Ruche, Tourtue, Moubenga, Ruche NE og kanskje Walt Withman.
EDIT
Og ikke glem prospektet Mupale som ligger mellom Ruche og Moubenga. Det ser stort ut og jeg tipper at det er neste letebrønn her.
Fluefiskeren
27.09.2018 kl 10:07
4112
Paypal
Du er nok inne på noe. Både her og på XI- forumet var det mange som elsket å kalle PEN for aksjen fra helvete.
Du er nok inne på noe. Både her og på XI- forumet var det mange som elsket å kalle PEN for aksjen fra helvete.
gunnarius
27.09.2018 kl 10:16
4069
900T eller 1.9% av utestående aksjer er bra til PEN å være, men volumet må fremdeles opp og holde seg der.
Fluefiskeren
27.09.2018 kl 10:19
3989
Forøvrig synes jeg det var litt utidig av BWO og antyde flow fra fase 1. Kan skape mye usikkerhet og også en kilde til at kursen ikke gikk mere enn gjorde foreløpig.
JUICEitUP
27.09.2018 kl 10:34
3936
Igjen innfrir BWO. Fantastisk bra jobbet spør dere meg. Mange signaler som tilsa positiv utfall, men man vet aldri før man får konklusjonen. Glimrende at denne meldingen kom nå slik at vi fikk tatt unna hele det store volumet som lå på salg opp til 23. Denne meldingen fører til at kurs gulvet nå legges høyre enn tidligere.
Tror ikke markedet skjønner hvor positiv denne meldingen er. Den sørger for at OPEX ved Ruche og andre tilgrensende områder blir betydelig lavere pr. tønne. 24-25 er innen rekkevidde innen kort tid.
Tror ikke markedet skjønner hvor positiv denne meldingen er. Den sørger for at OPEX ved Ruche og andre tilgrensende områder blir betydelig lavere pr. tønne. 24-25 er innen rekkevidde innen kort tid.
gunnarius
27.09.2018 kl 10:37
3928
"Forøvrig synes jeg det var litt utidig av BWO og antyde flow fra fase 1."
Tenker du da på som nevnt i media eller hva?
Tror man må legge til grunn 8.000 som preliminært og 15.000 som et mål som tilstrebes. Tror fremdeles at ved utførte tester og stabilisert produksjon blir det som guiding, 10.000-15.000.
Tenker du da på som nevnt i media eller hva?
Tror man må legge til grunn 8.000 som preliminært og 15.000 som et mål som tilstrebes. Tror fremdeles at ved utførte tester og stabilisert produksjon blir det som guiding, 10.000-15.000.
Chuck Norris
27.09.2018 kl 10:43
3897
Er ikke slik info meldepliktig?
Tviler sterkt på riktigheten i denne artikkelen.
Tviler sterkt på riktigheten i denne artikkelen.
JUICEitUP
27.09.2018 kl 10:50
3876
La nå flow komme når det kommer. Uanset ikke mange dagene til dette tallet foreligger, både preliminært og som mål på litt sikt.
Begynner virkelig å skimte konturene av at PEN blir et reelt oljeselskap å regne med. Med produksjon på AJE og Dussafu hvor vi i tillegg har Tunisia og det skal bores nye brønner på samtlige lokasjoner kan dette bli mye større enn mange tror. Får vi satt i gang de to nye brønnene på AJE, Fase 2 på Dussafu med 4 nye brønner og 2 i Tunisia som alle spruter olje i 2019 kan vi snakke utbytte allerede samme år.
Må få satt igang alle hjulene slik at FID meldingene kommer på løpende bånd.
Begynner virkelig å skimte konturene av at PEN blir et reelt oljeselskap å regne med. Med produksjon på AJE og Dussafu hvor vi i tillegg har Tunisia og det skal bores nye brønner på samtlige lokasjoner kan dette bli mye større enn mange tror. Får vi satt i gang de to nye brønnene på AJE, Fase 2 på Dussafu med 4 nye brønner og 2 i Tunisia som alle spruter olje i 2019 kan vi snakke utbytte allerede samme år.
Må få satt igang alle hjulene slik at FID meldingene kommer på løpende bånd.
mimsa
27.09.2018 kl 11:05
3812
Nå er det ikke så mange triggere igjen dette året. Med dagens nyhet opp kun 60-70 øre, da er PEN heldig om de bikker 24kr i løpet av november. Desember blir storslepp av aksjer og vi er nok tilbake under 20, men jeg synes dere bør være mer enn fornøyd med alt rundt 20. Som den framsynte investoren jeg er, vil jeg anbefale å ta gevinst på dagens nivå. Lykke til! Nå er det ut igjen på jakt, hvor jeg har mye større tro på utbytte.