Chicago, dødeligste dag på 60 år

Fjordgubben
09.06.2020 kl 09:53 1234

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=35024

18 drap registrert siste døgn i mai, og 25 personer drept den helgen. Politiet mottok 64.000 nødanrop, mot normalt 15.000.

Antall drap forklares med at det er færre politifolk i gatene pga alle demonstrasjonene, som binder opp mange politifolk lokalt rundt demonstrasjoner i noen få gater.

Både drapsofrene og gjerningsmennene er unge svarte.

Så hva mener egentlig disse unge svarte amerikanerne, at black lives don’t matter??
Redigert 09.06.2020 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.06.2020 kl 10:04 1226

DEFUND THE POLICE
Slettet bruker
09.06.2020 kl 10:13 1213

E9. Defund them. Bedre å gi skattepenga til BLM og Clinton Foundationen, eller investere dem i importert av nye trygdemottakere.
Slettet bruker
09.06.2020 kl 11:19 1188

– Flytt dere, hvite mennesker!
Av Julie Dahle 9. juni, 2020
– Hvis man er misfornøyd og ikke forstår at sorte mennesker vil stå ved siden av hverandre, så får man bli hjemme. Det er white supremacy, sier talsperson for Black Lives Matter Denmark, Bwalya Sørensen.
De mange hvite blant de 15.000 demonstrantene var ikke ønsket foran bannerne. – Flytt dere vennligst. Flytt dere.
Hvite mennesker – still dere her.
https://www.document.no/2020/06/09/black-lives-matter-denmark-flytt-dere-hvite-mennesker/

Når man deler inn mennesker etter hudfarge på en demonstrasjon mot rasisme, så skulle man tro at bunnen var nådd...
Slettet bruker
09.06.2020 kl 11:45 1174

I New York hadde de på 80-90 tallet gode resultater med "broken window theory". Blant annet under ledelse av den nå senile galningen Rudy Giuliani. Tror det hadde svart seg å tenke mer i slike baner sammen med andre forebyggende tiltak.

The broken windows theory is a criminological theory that states that visible signs of crime, anti-social behavior, and civil disorder create an urban environment that encourages further crime and disorder, including serious crimes. The theory suggests that policing methods that target minor crimes such as vandalism, public drinking, and fare evasion help to create an atmosphere of order and lawfulness, thereby preventing more serious crimes.

https://en.wikipedia.org/wiki/Broken_windows_theory

I New York lot de det imidlertid gå for langt med den nå uakseptable stop and frisk taktikken. Teorien bak har jeg imidlertid klokketro på. Dersom man lar en knust rute forbli ureparert så øker man sjansen for at annen vandalisme og kriminalitet skal slå rot. I byer går typisk 1/3 av budsjettet til politi. Om man kan fordele disse ressursene til forebyggende tiltak så tror jeg det vil hjelpe på kriminaliteten.
atnorhe
09.06.2020 kl 11:56 1157

Verden har opplevd galskap før, men da var det fornuften som seiret. Nå er fornuften feid vekk, og galskap er den nye «fornuft».

Galskapen har vært åpenbar i mange tiår, men fornuften hadde trange kår. Europa er forandret i fra et fungerende demokratisk samfunn, til et ikke bærekraftig «libanesisk» trygdesamfunn .
atnorhe
09.06.2020 kl 13:17 1139

Jeg glemte å nevne at Chicago har svart demokratisk styre. Svart politisjef og svart borgermester.

In 2016, the population of Hispanics exceeded that of Blacks to become Chicago's second largest minority group with non-Hispanic Whites representing 32.6% of the population, Hispanics at 29.7% of the population, and Blacks at 29.3% of the population.
Fjordgubben
09.06.2020 kl 13:31 1124

Tja, at man fikk ned kriminaliteten i New York var jo fordi man ansatte veldig mange i politiet, som hadde tid og ressurser til å ta seg av mye mer av kriminaliteten, dvs alt fra stort til smått.

Dette krever jo at man har tilgang til ressurser, noe jeg tviler på at man har i dag.

Dette er en nedadgående spiral, så suksessen i New York vil ikke gjenta seg.
Slettet bruker
09.06.2020 kl 13:36 1116

Hvilken kanal kan man se dette live?
Slettet bruker
09.06.2020 kl 13:53 1108

Kamala Harris ble spurt i går om defunding the police. (Et tåpelig uttrykk)

I think that a big part of this conversation really is about reimagining how we do public safety in America,” Harris began. “We have confused the idea that to achieve safety, you put more cops on the street instead of understanding to achieve safe and healthy communities, you put more resources into the public education system of those communities, into affordable housing, into home ownership, into access to capital for small businesses, access to health care regardless of how much money people have. That's how you achieve safe and healthy communities.”

The senator went on to explain that “in many cities in America, over one-third of their city budget goes to police.” She asked, “What about the money going to social services? What about the money going to helping people with job training? What about helping with mental health issues that communities are being plagued with, for which we’re putting no resources?”

https://www.thedailybeast.com/kamala-harris-schools-the-view-host-meghan-mccain-on-defund-the-police?ref=home

atnorhe
09.06.2020 kl 13:53 1102

Og « teorien» omtrent utslettet «hverdagskriminalitet« som innbrudd og kostbar hærverk

De Blasio vil reversere det hele. Når Blomberg uttalte sine «profiling» teorier, var de også riktig.

Det var i de aller fleste tilfeller svart ungdom mellom 14 og 25 ( omtrentlig) Problemet var selvsagt at det oppfylte ikke det «ideelle» som hadde vært 100%.
Derfor ble det begått urett mot de som ikke var innblandet.

De Blasio var krystallklar på at han ville ikke ville opp enda. Skolene måtte vente, men han var like klar på at titusener BLM demonstranter måtte få lov å innta gatene skulder mot skulder.

Det som foregår nå er farlig for det eksisterende system, uansett hvilken urett svarte og brune har blitt og blir utsatt for, når demokratisk valgte myndigheter gir i fra seg myndighet til pressgrupper.

Ingen har så mange svarte milliardærer og suksessfulle i idrett og kultur som USA, men de er ikke skapt i et «velferdsanfunn».

USA er et eksperiment i fra starten. De svarte og latinerne har lenge hatt fordeler som minoriteter i utdanningssystemet. «Positiv diskriminering» er blitt et stort problem i USA, da motforestillinger er trykket ned der som her, og blir ikke representert.

Universiteter er blitt galehus med sin «identitets» galskap.
Ingen vet hvor dette ender hvis det ender.
Slettet bruker
09.06.2020 kl 13:53 1100

Noen av de voldeligste byene i verden i dag er i USA med Chicago som nr. 1 på daglig mord statistikken. Hjembyen til advokat Obama
https://www.derimot.no/fremtiden-var-norges-sikkerhet-knyttet-til-verdens-storste-konkursbo/
Slettet bruker
09.06.2020 kl 13:56 1092

Chicago Blodig 4. juli-helg: 101 skutt i Chicago http://www.vg.no/nyheter/utenriks/usa/blodig-4-juli-helg-101-skutt-i-chicago/a/24091136/
USA Oligarki. Barack Obamas egen hjemby Chicago blir mennesker drept hver dag. Tusener av barn i Chicago vokser opp med en forbrytergjeng som sin eneste familie. De bor i gamle rønner og tør ikke gå ut på gaten. 2308 personer er blitt skutt i Chicago hittil i år. Erick (19) er en av dem. http://pluss.vg.no/2014/11/21/1830/1830_23338982
https://www.youtube.com/watch?v=8nGYkEBDjX8
Mad in noway "fredsdue" Obama egen hjemby Blodig 4. juli-helg: 101 skutt i Chicago http://www.vg.no/nyheter/utenriks/usa/blodig-4-juli-helg-101-skutt-i-chicago/a/24091136/
Erick (19) er en av dem. http://pluss.vg.no/2014/11/21/1830/1830_23338982
https://www.youtube.com/watch?v=vTJWdtX90C0
atnorhe
09.06.2020 kl 14:07 1070

«Dvs alt fra stort til smått»

Nei det er ikke riktig. Politikken til Giuliani var å slå ned på all småkriminalitet (ruteknusing) og ved annen gang var det rett i fengsel med dobbel straff.

Alle resurser ble satt inn for å få bukt med hverdagskriminalitet, og den falt som Stein til jord med opp mot 90% ( tror jeg)

Han gikk deretter mot organiser krim i New York, men det var som å svette vann på gåsa. Noen ledere og soldater ble tatt, som ble erstattet umiddelbart.

Giuliani sin far skal ha hatt mafia forbindelser, som ikke var uvanlig blant de av Italiensk herkomst med suksess den gangen.
atnorhe
09.06.2020 kl 14:17 1065

Biden må velge hvem han vil til VP, bortsett i fra Kamala Harris. Hun er dønn uredelig, og hadde Aldri kommet dit hun er som hvit. Alt dreier seg svart lidelse. « that little girl was me» er farlig.
Redigert 09.06.2020 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.06.2020 kl 14:24 1059

Hva er det du legger i dønn uredelig? Hun har vel fått mest kritikk fordi hun var for streng når hun var statsadvokat.
atnorhe
09.06.2020 kl 14:58 1041

Kamala Harris was grandstanding again as she tried to bully Attorney General Jeff Sessions on Capitol Hill. Sessions, with his smooth southern drawl, outsmarted and outclassed Harris, who came off as a screaming shrew, and it’s no wonder with her tawdry past. Harris has a dirty little sex secret that is coming back to haunt her, but that’s not all. She has a long line of corrupt deals, one with Maxine Waters, that helped her get power and stay in power.
If there ever was a swamp creature in Washington, D.C., it is Kamala Harris. In fact, she is the poster politician for all swamp creatures. Harris has been trying to make a name for herself by screaming and bullying two of the good guys left in D.C., Admiral Mike Rogers and Jeff Sessions. Well, the junior senator from California didn’t come out unscathed, as her dirty little sex secret has come out.
(Advertisement Below)

Harris got her start in 1994 by having an affair with slimy Willie Brown, who was serving as the California Assembly Speaker and then became the mayor of San Fransico. Brown was 60 years old and Harris was 29 when their affair began. Harris was so brazen that she came out publicly as his date at his 60th birthday party, despite his wife of 36 years being in attendance.
atnorhe
09.06.2020 kl 15:04 1032

She has a long line of corrupt deals, one with Maxine Waters, that helped her get power and stay in power.

Mangemillionæren Maxim (impeach the president) Waters som VP hadde laget vei i velling. Svart korrupsjon er like bra som hvit:-)
Slettet bruker
09.06.2020 kl 15:25 1021

Hun har blitt folkevalgt både som statsadvokat og senator. Hvilken korrupsjon er det du snakker om?
atnorhe
09.06.2020 kl 15:29 1016

??? Folkevalgte kan ikke være korrupt?
Slettet bruker
09.06.2020 kl 15:38 1010

Venter fortsatt på at du skal dokumentere korrupsjonen som fikk henne i disse stillingene som du sier hun fikk fordi hun er farget. Kan ikke en farget vinne et valg?

Helst serløse kilder.

Har de gitt penger til hverandres kampanjer? Var det korrupsjonen du bablet om?
Redigert 09.06.2020 kl 15:44 Du må logge inn for å svare
atnorhe
09.06.2020 kl 15:40 1008

Hør her Jabba!! Jeg har aldri sagt at hun "fikk stillingen fordi Hun er svart". Trekk det tilbake...
Slettet bruker
09.06.2020 kl 15:46 1001

Ser ingen grunn til å trekke det tilbake når du lenger oppe skrev:

Hun er dønn uredelig, og hadde Aldri kommet dit hun er som hvit.
atnorhe
09.06.2020 kl 15:57 989

Jeg har ikke problemer med at hun ar svart, Jeg har problemer med at hun kom seg unna med korrupsjon, fordi ingen ville gå videre med korrupsjonssaken hun var innblandet i. Hvorfor, gjetter jeg på, siden det er lagt til rette for det.
Slettet bruker
09.06.2020 kl 16:05 979

Hvilken korrupsjonsak? Har hun gjort noe ulovlig så må hun selvsagt straffes men har hun det? Forøvrig rart at du sier du ikke bryr deg om fargen hennes når du sier at hun ikke hadde kommet noen vei som hvit.
Slettet bruker
09.06.2020 kl 16:24 960

Hvorfor skriver du at hun er min helt?
Du er virkelig på bærtur i dag.
atnorhe
09.06.2020 kl 16:43 947

Hvem bryr seg m fargen hennes? Hvis folket vil ha henne som representant, ser de ikke på fargen der hun kommer i fra. Jeg påpeker at hun er kommet unna med korrupsjon, og hadde neppe gjort det hvis det var uproblematisk å tiltale en svart "forkjemper for de svarte" i LA.

Du tror at de svarte må jobbe tre ganger så hardt som de hvite for å komme i offentlige posisjoner i USA, så at du beundrer henne er ikke rart.
Slettet bruker
09.06.2020 kl 16:48 944

Igjen sier du at jeg beundrer henne
Hvor pokker får du slike ideer fra? Kun fordi jeg limte inn et innlegg hun hadde i politi debatten? Og når har jeg sagt at sorte må jobbe 3 ganger hardere enn hvite for å komme i offentlig posisjon? Dette er jo åpenbart en projisering du kommer med etter at jeg "arresterte" deg for å si at hun ikke hadde kommet noen vei som hvit. Barnslig og usakelig.
Redigert 09.06.2020 kl 16:55 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
09.06.2020 kl 17:40 921

I den «virkelige verden» er det selvsagt slik at man som innvandrer må jobbe hardere for jobben enn en innfødt, men tror neppe fargen på huden har noe å si, iallfall ikke i de fleste tilfellene selv om det selvsagt kan forholde seg slik.

Men det er en kjensgjerning at man I offentlig sektor kvoterer inn f.eks kvinner, innvandrere og andre, på bekostning av folk som er bedre kvalifisert, en veldig tvilsom praksis som ikke fører til noe godt.
Slettet bruker
09.06.2020 kl 17:56 910

Er det robotkvalifikasjoner du snakker om? Kan jo hende at en arbeidsgiver tror at en mer blandet gruppe med forskjellige kvaliteter vil jobbe mer effektivt sammen enn de som på papiret har best kvalifikasjoner. Jostein Flo var vel strengt tatt ikke en fantastisk fotballspiller men Drillo utnyttet hans ekstreme kvaliteter til fordel for kollektivet.
Fjordgubben
09.06.2020 kl 17:58 904

Ekstreme kvaliteter er noe helt annet. Dårlig sammenligning.
atnorhe
09.06.2020 kl 17:58 898

At hun ikke hadde kommet dit som hvit, betyr at hun dro på veksler som svart. Hvilket er sant i mange tilfeller i USA.

At du «Beundrer» henne er noe du har skapt selv ved å « håpe på henne» som kandidat i 2016.

Jeg gidder ikke å spa opp den tråden. At jeg er « barnslig»skal ikke du bry deg om. Hva får deg til å tro at du kan sette krav til debattantene her inne.
Ikke vær frekk. Skjerp deg.

Nå: sorg før kneling😰
Slettet bruker
09.06.2020 kl 18:39 883

"At du «Beundrer» henne er noe du har skapt selv ved å « håpe på henne» som kandidat i 2016."

Når har jeg gjort det? Hun var ikke engang min favoritt blant de få som stilte i det demokratiske primærvalget.

" Hva får deg til å tro at du kan sette krav til debattantene her inne.
Ikke vær frekk. Skjerp deg."

Når du drar opp løse utsagn om meg så må det være lov å si ifra og forøvrig ble jo denne setningen ganske idiotisk. Du sutrer først over at jeg stiller krav til deg for i neste setning anmode meg om å skjerpe meg og ber meg om ikke å være frekk.
Slettet bruker
09.06.2020 kl 18:41 879

Nei, sammenligningen var ekstremt god, det er bare du som ikke forstod den. Det er ikke alltid de 11 beste fotballspillerne på papiret spiller den beste fotballen sammen. Å komponere et lag som fungerer er viktig for en trener og for en bedriftsleder.
Slettet bruker
09.06.2020 kl 18:58 866

Politiet i Minneapolis gikk rundt og punkterte dekkene på stort sett alle bilene på en parkeringsplass utenfor et kjøpesenter i Minneapolis. Bilene tilhørte journalister, medics og folk som deltok i demonstrasjoner i nærheten. Det tok 8 dager før de innrømmet dette til tross for at de var på film og forklaringen var heller tynn.
De punkterte også bildekk på andre steder i byen.

https://www.snopes.com/fact-check/slashed-tires-protests/
atnorhe
09.06.2020 kl 19:29 856

« Når har jeg gjort det» ? Virker ikke PC en din som den skal? Jeg skrev 2016. Jeg husker ikke dagen og klokkeslett.