One Million Mile Battery er klart til produksjon

Slettet bruker
REC 10.06.2020 kl 09:46 4435

Tesla-partner CATL hevder One Million Mile battery er produksjonsklart alt nå. Er det dette Tesla vil avduke på Battery Day denne måneden?

https://www.newsweek.com/tesla-elon-musk-one-million-mile-battery-ready-produce-chinese-partner-catl-says-1509293

BTW: Kinesisk batteriprodusent CATL lager batterier med grafitt/silisium-anoder: https://insideevs.com/news/343690/catl-breaks-into-300-wh-kg-energy-density-on-battery-cell-level/

Hvor stor blir silisiumblandingen ved neste utviklingstrinn?
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2020 kl 09:48 4421

For ordens skyld: En million miles, eller nærmere bestemt 1,24 millioner miles, dreier seg om batteriets livssyklus - ikke rekkevidde på en lading ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2020 kl 10:08 4360

Er det sannsynlig at Rec leverer Fbr granuler eller silangass til catl?
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2020 kl 12:02 4215

Ikke så lenge de kun bruker grafitt/silisium anoder tror jeg. Men GM er også på vei med et «One million mile battery», og så lenge batteriutviklingen stadig når nye milepæler øker behovet for silisium. Etterhvert kommer vi forhåpentligvis dit at batteribransjen må hanke inn silisium der de kan få det.

Men jeg er veldig spent på dette nye batteriet, og hva Tesla vil avduke på «Battery Day».
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2020 kl 12:05 4188

har ingen ting med Rec å gjøre dette her. Så hvorfor du setter ticker Rec på tråden skjønner jeg lite av
Hadde Rec vært inne i bilde her hadde kursen eksplodert forlengst

Men der må jeg dessverre skuffe oss aksjonærer at Rec ledelsen er ikke inne i dette bildet
En mer tafatt Ledelse som i Rec over så lang tid er bare skuffende

rett og slett forbanna på meg selv som nå har sittet låst i denne i årevis uten at noe skjer
En forbanna dårlig ledelse i Rec. Uten sidestykke
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
nemi's
10.06.2020 kl 12:27 4130

Hø, hø, hø.

REC leverer... liksom.

De har jo stengt ned...

Tore Tafatt sa 14/2 at han skulle til Kina uka etter for å diskutere tilgang med MOFCOM. Jeg sa umiddelbart etterpå at REC allerede har tilgang til Kina, slik Tafatt også annonserte i januar, men at det ikke spiller noen rolle lenger. Fordi REC kan ikke restarte ML og selge kvalitet til konkurransedyktig pris. REC er glemt i PV-verden. Derfor sa jeg at Q1 12/5 ville handle om at Tore Tafatt ville gi Kina-viruset skylden for alt som nå er galt, fordi han kan ikke gjemme seg bak (de nå opphevede) tariffene lenger. Hvorfor nevnte ikke Tafatt MOFCOM møtet i mai? Har dere ikke lurt på det? REC kan selge det de vil i Kina, når som helst. Bare å finne kunder, produsere og selge. Tafatt har heller aldri bestridet det, etter januar. Tafatt har bommet på alt han har hatt av vurderinger rundt ASP og markedet siden 2014. Og bløffer dere videre.

Energytrend viser at polysil prisen faller videre i dag.

Jeg har en kjøpsordre inne på 1.47. Har lagt meg 10% høyere enn Røkke.

Her er fra siste side i sist presentasjon - den såkalte business-planen. Tore Tafatt monitorer:

Restart of the Moses Lake FBR plant postponed
- Verify compliance by China with Phase 1 Trade Agreement commitments
- Monitor PV market development
- Moses Lake restart will require additional capital

- Continue dialog with silicon anode battery companies for pilot testing

---

Edit: PVInsights faller videre også.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2020 kl 12:49 4063

ML er nedstengt, ja. Men Butte ruller for guffe, og Tianrec produserer Fbr granuler i Kina. Har du satt deg inn i hva Rec eier, nemi? Nei, du har vel ikke fått med deg alt. Da er det ikke rart at du til stadighet kommer med feilaktig info i det du skriver.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2020 kl 13:00 4035

Rec burde hatt kurs langt over 15 kr minst
Fabrikk ML super moderne og full av teknologi
Hadde ledelsen vært entusiastiske og jobbet knallhard mot europa og Usa og ikke bare hatt fokus på kina så hadde mye gått bedre.

Og JUM må ta mye av skylls som var mer opptatt av sin egen aksjepost en selskapet og aksjonærenes verdier

Lederen i selskaper Må skiftes ut omgående. Han tilfører Ingen ting.

Røkke bør fusjonere Selskapet inn i aker solution
Ta del av det fremførbare underskuddet i rec og bygge videre på fornybart . ¹
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
nemi's
10.06.2020 kl 13:16 3988

KO, KO.

Denne gangen klarte du to linjer med vissvass.

Alt JV produserer tilhører den kinesiske stat. Tore Tafatt har sagt at REC ikke vil få utbytte derfra på mange år, og først etter at REC's andel av den enorme byggegjelda er betalt (til kinesiske statsansatte entreprenører). Og først når JV en gang genererer et overskudd. Dessuten, å føre penger ut av Kina blir et problem REC får ta når det engang kan bli aktuelt, sier Tafatt. Har du noengang sett inntektsført et ebitda-bidrag i kvartaloppstillingene til REC? Hæ? Eller har du noen gang sett regnskapet til JV? Nei, det har du slettes ikke.

Butte genererer nå lusne 25MUSD / YoY i ebitda, som gir en fair prising på 160MUSD. Det er et faktum. Det er RECs eneste inntekter enn så lenge, og eneste grunnen til at neste emisjon er utsatt, er at 5.2MUSD som REC kaller straffegebyr, "late payment penalty" til JV-partner ble utsatt fra Q1 til Q2. Emisjon kommer i sommer.

Når det gjelder silangass og batterier som dere i muppet-gjengen fantaserer om, men aldri har forstått: sjekk figuren Tore Tafatt har tegnet til slutt i sist kvartalspresentasjon - den med flere små morsomme hus og bygninger på. På husene står det MOSES LAKE, WA.

Så nei, REC leverer slettes ikke FBR og silangass til batteriproduksjon. FORDI ML ER STENGT.

Og ML skal forbli stengt til 2022, i i hvert fall, sier Tafatt.

Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2020 kl 13:43 3912

nemi, tenk om du for en gang skyld kunne holde deg til saken. Klarer du ikke å konsentrere deg? Er det kanskje det som er saken? Det er veldig ustrukturert og usammenhengende, det som kommer fra deg. Det er litt sånn det er av barn og full menn, man skal høre sannheten. Og alle vet hvilke sannheter barn forestiller seg om menneskespisende dinosaurer, og fulle menn som forestiller seg hvor smarte og kjekke de engang har vært.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2020 kl 14:57 3816

Poenget her er at det utvikles batterier med silisium. Uansett kvalitet som benyttes idag, så foregår det kontinuerlig uvikling og videreutvikling på disse. Blir batterier med silisium en stor hit, noe de fleste her inne går god for, så vil REC på ett eller annet tidspunkt være påvirket. Enten utvikles det batterier der REC sin kvalitet kan benyttes - en eller annen gang, eller så øker den generelle etterspørselen så mye på grunn av batterier at det dukker opp nye salgskanaler for silisium på grunn av nye markeder som spiser av kapasiteten.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2020 kl 15:53 3738

Dersom du mener batteriutviklingen ikke er interessant for REC, så så lurer jeg på hvor du mener fremtidige inntekter vil komme fra.

Hadde jeg ikke trodd på batterier, hadde jeg nok kastet kortene nå.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2020 kl 16:19 3677

Hvorfor legger du inn en kjøpsordre på 1.47kr hvis du konstant mener at kursmålet er 1 kr eller konkurs? Det gir jo ikke noe mening.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
nemi's
10.06.2020 kl 17:00 3604

Kursmanipulasjon, er svaret.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2020 kl 17:36 3543

Rec er passive. Ikke et ord fra ledelsen. Ir svarer heller ikke på spørsmål. De siste 8 år bare en passiv ørkenvandring. Glad var jeg at Jum ble solgt og Røkke inn men til og med det er nada. Mens et annet Alternativ fosser frem på børs til vanvittige 25 mrd kr på luft mens Rec hargrodd fast i dritten

Skuffende
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Kvike11
10.06.2020 kl 18:03 3493

Som aktionær kan man undrer sig over der ikke er sket ændringer i og hvad i al verden laver.
DeeAnna Worley
Vice President of HSE, PSM, HR
Ms. Worley joined the organization in 1998.
Når alle afdelinger hun arbejder for er mere eller mindre nedlagt.
Ansat siden 1998 man skulle tro det var et alderdomshjem, ingen fornyelser, intet sker.
Hvad i al verden laver hun.
Og det er bare en af de ansatte.
Nu ønsker alle aktionærer snart der bliver ansat en Chef for salg der har spidse albuer, der kan drikke som en kineser, feste som en kineser, betale som en kineser og få gang i handlen .
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2020 kl 22:08 3221

Som mangeårig REC-aksjonær deler jeg frustrasjonen. Det forklarer derimot ikke hvorfor du mener batterier er irrelevant for REC.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2020 kl 05:59 2823

Har ikke sagt det Grabein. Tror meget på at Rec bør og må inn i batteri . Synes bare de bør være mer aktive i nytenking
Mange år siden jeg sendte Rec mail om batteri. Da fikk jeg ikke noe svar. Vi vet TT har fortalt han har hatt noe besøk på fakbikken....

Hvor er initiativet fra Rec ? Det savner jeg veldig
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
RakettBjarne
19.06.2020 kl 06:17 2783

Nå som det er så stille og Aker fortsatt eier ~23% av aksjeandelene i REC, kanskje det er nå man bør investere inn en liten slant.

Den tålmodige vinner mot den utålmodige i de fleste tilfeller, og nå er det på tide å kjøpe aksjer fra de utålmodige selgerne som selger veldig lavt nå for tiden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2020 kl 08:48 2600

Ok, bare reagerte på at du mente denne nyheten ikke var relevant.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2020 kl 10:40 2488

Problemet slik jeg ser det er at måten REC kommuniserer på er egnet til å så tvil hos mange. Man kan jo gjerne holde de nødvendige kortene tett til brystet, men det må samtidig balanseres opp i mot det ansvaret de har for å beskytte (aksje)eiernes interesser. Dersom REC oppriktig tror at batterier blir et viktig marked for REC må dette sannynliggjøres på en måte som er mer overbevisende enn hva tilfellet er nå. Jeg opplever at de fleste større bedrifter er vanligvis relativt åpne på sine strategivalg uten at man derved lekker hemmeligheter som kan være skadende. Men, det kan være en fin balansegang som ledelsen i REC ikke mestrer særlig godt og kan hende har mange investorer har tapt mye penger på at man har fått et inntrykk av at ledelsen ikke tror selv på det de driver med. Det bør jo kreves såpass my info fra børsnoterte selskaper slik at aksjekjøp blir noe bedre fundert enn å spille lotto, hvilket selvfølgelig ikke fratar investorer deres ansvar til å sette seg inn i sakene - slik som questi og grabein gjorde i januar og som Anton Berg også gjorde i lang tid. Forøvrig et tap for oss alle at questi og AB synes å ha trukket seg vekk noe som har gjort at dette forumet har mistet mange innsiktsfulle innlegg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2020 kl 21:38 2332

Mye rett i det trier
Ir kontakt er et bindeledd selskap / aksjonærer
Brukt det for alt det er verdt.selskapet kan lære en masse fra sine aksjonærer
Redigert 21.01.2021 kl 07:07 Du må logge inn for å svare