FUNCOM Dobling Kommer (RALLY!!) . Kjøps anbefaling!

Slettet bruker
FUNCOM 06.09.2018 kl 09:53 21307

Conan Exiles selger som fy i Japan. Også denne uke i toppen på retail sales charts.

http://www.playstationlifestyle.net/2018/09/05/japanese-sales-chart-pes-2019-sales-are-impressive/#/slide/1

Funcom har bare de siste 2 ukene solgt mer enn 100 k kopier i Japan. En kopi koster 500 kroner i Japan. Det tilsvarer en omsetning på 50 millioner. Chun soft skal nok ha en god del av dette. Men at Funcom sitter igjen med 350 kroner pr kopi er mer enn sannsynlig. 25 mill på 2 uker mens salget bare fortsetter på full styrke gjør meg sikker på at Funcom vil få et lekkert Q3.

Det neste som er på vei ut nå er en veltestet og massive patch på Thralls og Pets. Dette er en viktig oppgradering og vil ta Conan Exiles til toppen av Steam igjen.

Funcoms marketcap i dag er 1.4 milliarder. Den vil lett dobles i tiden fremover mot MYZ launch. Anbefalingen er KJØP.
Redigert 21.01.2021 kl 04:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.09.2018 kl 09:54 10745

Teknisk sett, så er aksjen på RSI under 35 nå. Det finnes ikke bedre kjøps indikator.
anderix
06.09.2018 kl 09:57 10707

Høres bra ut Bagger;-) Tror også Q3 kommer til å bli bra. Nå er det tydelig at "spillforbudet" i Kina påvirker de fleste gamingaksjer negativt om dagen. Hvor mye mener du dette har å si for Funcom? Jeg trodde ikke at Kina var en så stor del av Funcom sitt marked ennå, eller tar jeg feil?
muri
06.09.2018 kl 09:58 10688

Vet, har alttid handlet Funcom når den er på RSI 35 eller helst litt under! Har aldri slått feil. Vi får se denne gang :)
Slettet bruker
06.09.2018 kl 10:04 10652

Rundt 27% av omsetning fra spillmarkedet kommer fra Kina. Selvfølgelig er det en betydelig del av Funcoms marked også.
Slettet bruker
06.09.2018 kl 10:12 10584

Faller vel mye kanskje, ja. Kina er et svært interessant marked da de er fullstendig spillegale hele gjengen der borte. Ellers enig i at dagens verdsettelse er noe pessimistisk.
Sente
06.09.2018 kl 10:44 10484

Linken du oppgir viser CE har solgt 52k i Japan, ikke 100k.
Men mtp dette er kun retail, så er det nok noe salg via PS4 store også. Er nok en bra lansering dette.
Noen som har noe info om avtalen Funcom har med Spike Chunsoft og H2 Interactive om lanseringen og oversettelsen? Finner dessverre ikke noe om hvordan deres business modell pleier å være ut i fra tidligere avtaler.
Slettet bruker
06.09.2018 kl 11:57 10355

La være å komentere dersom kunnskapsnivået er så lavt.

Linken er til Retail salg ONLY. Ta med online, ta med Steam og vi er godt over 100k. Det hyggelige imidlertid er at dette ser bare ut til å fortsette. Hyggelig!!!
Slettet bruker
06.09.2018 kl 11:58 10325

Kjøpte 12000 til i dag. Kommer til å jage inn noen flere.
Sente
06.09.2018 kl 12:19 10264

"La være å komentere dersom kunnskapsnivået er så lavt."
Det er to m'er i Kommentere...
Jeg sa online salg kommer i tillegg. Tror du bør lære deg både å lese og skrive.

Ellers finnes det mange typer lokaliseringavtaler, så hadde vært kjekt om vi kunne snakket om noe saklig, men det er å håpe på det umulige.
Slettet bruker
06.09.2018 kl 13:37 10148

du har tapt når det eneste du har å komme med er ordbok.

Som sagt, hvis du ikke vet at du kun leser en link for retail, la være å kom(m)entere.
Sheriff_1
06.09.2018 kl 13:40 10117

Sente:
Nå må du se hva som står her!!
Orakelet 100 Bagger har kommet med kjøpsanbefaling. Det har vel aldri slått feil før, så her er det bare å kjøpe med begge henda og vente på at markedet skal forstå hva Bagger'n predikerer :)
Fins det en artikkel med salgstall så skal man tidoble tallene fordi et eller flere andre steder som ikke rapporterer, og som garantert selger som hakka møkk og mange ganger mer.

Og husk.... Rent statistisk sett skulle Bagger'n ha truffet med spådommer om dobling og alle rallyers mor for lenge siden. Sikkert for minst 200 kjøpsanbefalinger siden. En gang treffer han nok, og denne gangen kan være den gangen like godt som en annen... :-)
Sente
06.09.2018 kl 13:56 10075

Ja Ja, folk får bestemme selv om de vil stole på en fyr som ikke kan lese at jeg oppklarte at linken gjaldt kun retail.

Uansett, hvordan tror dere splitten er mellom lokalisering utviklerne og Funcom? Har Funcom betalt en engangs sum for oversettingen, eller har de en avtale om delt inntekter på salg? Hvem dekker distribusjon av fysiske disker?
Slettet bruker
06.09.2018 kl 15:13 10320

Vi startet ny tidsregning på 18.45. Men før det så tok jeg og de som fulgte meg inn tett på +700% på litt over 2 år var det vel.

Jeg tror at de fleste som har tatt del i denne oppgangen gjerne blir med på mer. Nå er det det tid for å kjøpe hardt. Mye mer enn noen gang tidligere. Pengene tyter inn for FUNCOM
bokaj70
06.09.2018 kl 15:44 10252

Don't worry. Ingen tror på Bagger
Slettet bruker
06.09.2018 kl 16:00 10216

Har nå sopt inpå 11 000 aksjer til. Hyggelig. Takk takk
Smiler
06.09.2018 kl 18:28 10038

Ja idag har pengene bare AUSET inn! Prosentvis avkastning MOSER oppover! morro med rally
Redigert 06.09.2018 kl 18:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.09.2018 kl 22:01 9851

De fleste har vel begynt å skjønne hva for en klovn han er. Underholdningsverdi har han i det minste. ?
Litt som å se Hertuginnen og Hovmestern hvert år; Du vet hva som kommer, for du har sett det før. Men er nå artig endå.
Tresvika
06.09.2018 kl 22:29 9791

Tok et lite lodd i dag igjen etter at jeg gikk ut rundt 22-23 når den var der. Har litt trua på at det mutant spillet skal slå an, så får vi se om det var lurt eller ikke. Håper på jevn økning fram mot neste lansering
__eagle__
06.09.2018 kl 22:52 9731

Tok ett lite lodd igjen sjæl. Selges på 25:)
Slettet bruker
06.09.2018 kl 23:27 9687

I en kaotisk og skiftende verden er det godt å se at enkelte ting forblir konstant. Nemlig mangelen på magemål hos Funcom aksjonærer.

Kan starte med det mest polarisende direkte: Funcom er ikke verdt en og en halv milliard. Selv på dagens "lave kurser" handles Funcom med en PE på 45. Det er høyt. Siste året har de tjent 30 mill. Selskapet er verdt 1,35 milliarder. Ingenting som skurrer der?

Når vi i tillegg vet at andelen av inntektene fra de neste spillene er lavere enn for Conan Exiles og at de også har en mindre potensiell kundebase skurrer det litt til?

Funcom er ned nesten 30% fra toppen i sommer. Skal vi tro haussere er det grunnløst og bare pga manipulasjon, dumping og fanteri. Sannheten i saken er derimot at Funcom var grådig overpriset og de har ikke levert resultatene fra CE som ble spådd og forventet. Ikke at det noen gang var mulig å møte de mest optimistiske men selv vi mer konservative har ikke blitt imponert over tallene.

Funcom er reddet, det er flott. Men Funcom er ikke lenger konkurspriset, ergo vil ikke hvert minste pip gi en reaksjon opp. Funcom må levere resultater som rettferdiggjør verdien. De har ikke gjort det ift dagens verdi. Så klart, i Funcom er resultatene alltid "på vei". Milliarder av kroner i overskudd "der fremme". Vi har nå sett resultatene de oppnådde med Conan Exiles. På tide å reflektere litt over disse nå.

Forventer som alle andre at kursen løfter seg mot lansering av Mutant, men hvor er bunnen de neste måneder? 17? 16? 15? Ved PE 35 (trailing) er Funcom verdt et sted rundt en milliard. Det tilsvarer en kurs rundt 13,5.

Hva synes dere om PE 35? Er det rettferdig?
Tresvika
07.09.2018 kl 07:28 9530

Er det en ting jeg har lært så er det at et selskaps reelle, eller evt synsede, verdi ikke bør ha en tøddel med børsverdi å gjøre, og det går begge veier.
Her er det markedspsykologi som bestemmer, og jeg tror at den grisen og anda kommer til å slå an.

Husker jeg rett er lansering 4 desember? Det er under 3 mnd til
Redigert 07.09.2018 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.09.2018 kl 10:27 9343

Man må le av permahjelperne.

Kjøpte 7800 aksjer til nå
Slettet bruker
07.09.2018 kl 10:59 9291

Om du ikke liker den betraktningen så kan du nå tenke over følgende:
Per Q2 hadde Funcom immaterielle eiendeler til en verdi av 16,2 MUSD. Økt fra 7 MUSD i Q2 2017. Det er da rimelig å anta (og vi leser også fra tidligere rapporter investeringskostnader) at eiendelen Conan Exiles er hos Funcom verdsatt til 10 MUSD minimum med forringelse av andre eiendeler og liten økning fra SWL samt IP rettighetene. Dette blir nok å øke videre i Q3.

Hvor mye av potensialet tror du er tatt ut av Conan Exiles allerede? Før eller siden må dette justeres, og jeg vil da tro det skjer strategisk i et kvartal med andre inntektskilder for å dekke over. Men det vil til syvende og sist fortelle den faktiske sannheten om den "økonomiske suksessen" Conan Exiles.

Når det gjelder verdsettelse så er jeg enig i at hvordan de presterer og hva de er verdt trenger ikke gå hånd i hånd. Men jeg tror frem mot november, kanskje sent oktober, er det eneste vi blir å se av bevegelser trading og pumping/dumping og at man skal stresse med å kjøpe Funcom nå er å gamble på at det kommer en eller annen form for uventet utvikling som fyrer opp under kursen.
Redigert 07.09.2018 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
Tresvika
07.09.2018 kl 11:23 9237

Hva jeg liker og ikke liker er irrelevant, ,men du kan ha rett i det, og du kan ta feil. Det vil tiden vise. Hvor stor nedside mener du er realistisk i tiden fram mot neste lansering? Aksjen toppet vel på 23-24 et sted, vi er 25-30% under det nå.
Jeg tror det kommer til å være bevegelser i kursen, men hvilken vei gjenstår å se. Kanskje var jeg for tidlig ute, men jeg tror neste topp vil være over forrige, så om den bunner under dette nivået tror jeg fortsatt vi vil få se en høyere topp.
Slettet bruker
07.09.2018 kl 11:34 9221

Blir ikke overrasket om vi ser 16 og da kan 15 fort komme bare pga frykt hos de mer skvetne. Tror derimot sjansen er god for at Funcom snur opp en kort periode veldig snart, hvorpå veien videre vil stakes ut en til to uker etter den topper seg. Som sagt er det lite som skjer i både september og oktober og jeg tror ikke noe kjøpspress mot Mutant release starter før sent oktober/tidlig november.

Når det gjelder fair price så sier jeg igjen at basert på inntjening siste år er en milliard i mcap ganske bra pris for Funcom, det man må vurdere er om de neste titlene som kommer bidrar med mer. Selv med publishing så må fortsatt Funcom selv gå rundt til neste prosjekt fra selskapet direkte kommer ut.
Sankiri
07.09.2018 kl 12:23 9117

Hektar har du prøvd å sammenligne med andre selskaper innenfor samme sektor? Siden du stadig messer om PE og mcap, kan det jo være greit å kjøre en sammenligning? Da vil du nok få en åpenbaring, og kanskje innse at Funcom er lavt priset sett i forhold til andre.

Med over 200 millioner i cash, nesten gjeldsfri og 5 titler i pipeline, sier det seg selv at du ikke bare kan se på PE i selskapet, spesielt innenfor denne sektoren. Funcom snur, det er det ingen tvil om, nå er det bare å utnytte dette billigsalget for å kjøpe mer.
Vestjyden
07.09.2018 kl 12:51 9079

Sankiri
Spot on
Tulips
07.09.2018 kl 13:59 8988

Bagger, det er rally i Funcom!! Opp 1%!!!
Slettet bruker
07.09.2018 kl 14:13 8974

Nei, jæ har da jæggu ikke sett på no andre selskaper. Hva er nytten av d da lizm?

Beklager, eneste åpenbaring jeg får av dette er at Funcom er dyrt. Starbreeze og THQ kan du ikke sammenligne med, det blir for dumt. Skal Funcom prises likt med Starbreeze ville vi ha en situasjon der de er verdt 83 kr per krone tjent: Tull og tøys, det skjønner alle. Skal Funcom prises etter THQ med den ikke rent enorme forskjellen på selskapene så blir det bare enda mer tull og tøys.

Og jo, du må dessverre se på verdi per krone i overskudd også. At du ikke liker hva tallene viser betyr ikke at du bare kan ignorere det.
Tool
07.09.2018 kl 14:16 8979

Mange måneder borte fra forum og Norges største Funcom-besatte karakter sitter da faktisk enda her døgnet rundt og skal styre alle meninger, bare trist.
Eneste som er sikkert er at når Hektor anbefaler salg på laveste kurs siden mars er det bare å kjøpe så mye man kan.
Eksepsjonelt god til å anbefale salg på de verst tenkelige tidspunkt, det er bra sikkert. På 2,., rett før jul, på våren osv.
Men det er jo samme mann som mener teknisk analyse egentlig ikke finnes, så nivået forblir permanent deretter.
Finner det dog meget interessant og se at samme mann som mente at kursene skulle til 30,- i år nå mener salg på 17 tallet er lurt.

Pass dere for denne besatte karakteren (som forøvrig forsøpler ALLE forum man kan tenke seg), og tenk selv! God helg!
Slettet bruker
07.09.2018 kl 14:22 8956

Jeg elsker denne funksjonen:
https://i.imgur.com/UOKmZAk.png

Regnet med det var bare et spørsmål om tid før trollene kom krypene ut av hulene sine igjen, nå snakker vi faktisk om aksjen, om resultater og om kurs og det skal vi slettes ikke ha noe av her. Flotte med blokkering er at man kan rett og slett ta seg fri fra alt unødvendig krangling som kommer utenom. Regner med ikke rent få blokkerer meg også da jeg har en tendens til å påpeke ubehagelige sannheter og de svært mange vil helst ikke se noe som ikke passer med sine egne drømmer.
Slettet bruker
07.09.2018 kl 14:39 8923

Du er den eneste på forumet jeg har sett som konsekvent beskylder andre forum deltakere for å være troll med engang du føler deg motsagt. Mitt inntrykk er at dette forumet har relativt meget stor takhøyde, så det er kanskje klokt å ikke gi inntrykk av at andre burde forlate forumet kun hvis man er uenig?

Funcom derimot, har satset seriøst i Asia, og det sees allerede på salgslistene. Det er uungåelig med et bra Q3 i november.
Jeg tror og det vil komme en melding halvveis fram til da med preliminær informasjon om hvor bra salget og Funcom går.
E-sport er vi som kjent ikke så godt vant med i Norge, i Asia derimot spilles det vesentlig mye mere pr. innbygger.
Slettet bruker
07.09.2018 kl 14:42 8932

Har ikke fjerneste anelse hvor du tar det ifra? Jeg snakker da hele tiden med andre som ikke mener det samme som meg, det er jo det en diskusjon er?

Jeg sier man er troll når man bruker mer tid på å angripe andre enn man bruker på å snakke om aksjen, fra den retningen der har jeg på over et og et halvt år ikke sett ett eneste innlegg der Funcom faktisk omtales.

Conan Exiles som esport derimot... Nei. Glem det først som sist, det er ikke noe som er verdt å tenke på.
Sankiri
07.09.2018 kl 15:19 8866

Det er flere selskaper enn Starbreeze og THQ. Og hvorfor er det så dumt å sammenligne med dem, du kontraindikerer jo deg selv?

Forsøk med Frontier Developments f.eks.
Sente
07.09.2018 kl 15:37 8841

Hvorfor sammenligne et selskap som har EN suksess (Conan Exiles) med selskaper som har flere store titler på CV'en? Ønsker vi å se hva Funcom skal prises til om 3 år dersom de lager flere gode spill? Ville ikke det være litt risiko fult å prøve å spå dette langt frem i tid?
Ja, Funcom har flere spill i pipeline, men flesteparten av disse utvikles av mini selskaper/indie. Å tro at MYZ skal tjene like mye som CE, når en tar antall arbeidere i betraktning er optimistisk, for å si det mildt.
Slettet bruker
07.09.2018 kl 15:54 8825

Der fant du en flott kandidat. For Jurassic World og Elite: Dangerous er jo ikke i en klasse hinsides Funcom's produkter. 1 million på en måned solgte av førstnevnte, kom igjen mann, du ser at dette er ikke en sammenligning du burde dra?

Argumentet er at Funcom skal prises etter fremtidig suksess av spill vi ikke har sett snurten av ennå. Og det i et selskap som ikke akkurat har en historikk med å levere konsistent god kvalitet og inntjening? Altså... nei. Rett og slett nei.

Fønnikom er da opp 60-70% siden nyheten om Rorbua brøt i desember, men det er akkurat det jeg sier at aksjonærene eier ikke magemål. Er den i 20, da skal til 30. Er den i 30 skal den til 50. Er den i 50 skal den til 100. Det finnes ikke noen verdsettelse av Funcom der dere oppriktig mener at videre oppgang ikke er rettferdiggjort.
Sankiri
07.09.2018 kl 17:23 8741

Haha hvor ble det av utregningen av PE? Har du i det hele tatt sett på regnskapene?

Slettet bruker
07.09.2018 kl 19:32 8672

Nei, jeg har faktisk ikke det. I det hele tatt. Det er nok å se på populariteten til spillene for å si at dette er kørka ;)
Slettet bruker
07.09.2018 kl 19:44 8644

Tenker vi drar det et skritt videre også bare lister vi opp noe på måfå vi kan velge etter:
Frontier: 53
Blizzard: 49
EA: 39
Ubisoft: 85
CDPR: 129
Tencent: 33
THQ Nordic: 72
Nintendo: 31
Paradox: 53
Konami: 20
Take-Two: 79
Capcom: 20

Sånn, take your pick. Uheldigvis så er felles for alle sammen at de leverer relativt konsistent. Og ingen av de har 1 spill i markedet som de faktisk tjener noe verdt å nevne på. Men som alltid, "det finnes eksempler på x derfor x"-regelen gjelder i Funcom. Skal vi si 130 ca er passe da? Bare å glede seg til kurs ~52.

Eventuelt er vi i en situasjon der vi må faktisk legge litt sunn fornuft i vurderingen. Og da kommer plutselig en stor del av den gapende masse til kort...
Slettet bruker
09.09.2018 kl 18:08 8176

Hektar nicket våkner hver gang en småspiller har krampesolgt sine aksjer på bid. Men så var det dette håpet om at folk ikke skal kjøpe kursen rett opp igjen. Virker det denne gang? Drt er tydelig at nervøsiteten står i taket hos vår permanente hjelper.

Lykke til. I morgen er det ny øke og enda nærmere MYZ launch. lol