Årsregnskap for 2019 samt dato for generalforsamling er på plass

Opprinnelig overskrift var "Nytt dødsspirallån?"

Her er informasjonen som gjør at overskriften endres:

https://newsweb.oslobors.no/message/509019

https://newsweb.oslobors.no/message/509021

Er selskapet machoshister, eller har personen med avansert økonometri forlatt skuta?

https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/06/11/7537047/borsfiaskoen-lavo.tv-inngar-ny-laneavtale-med-alpha-blue-ocean

Jeg stiller meg fortsatt skeptisk til lånet som er inngått, men det er KANSKJE ikke riktig å kalle det et dødsspirallån. Tiden vil vise veien videre.
Redigert 01.07.2020 kl 00:09 Du må logge inn for å svare

Nei i høyeste grad relevant.

1. Et selskap med 0 ansatte i følge Proff.no.
2. Ingen fungerende app, men bilder.
3. Intet nettsted.
4. En halvkriminell långiver.
5. En CEO som andre i denne tråden advarer mot.
6. Kun ord og fagre løfter.

Alt tyder på en opplagt shorting kandidat. Gjør du det, gjør du det på EGET ANSVAR, da det er min subjektive oppfatning.
Yostock
30.06.2020 kl 19:45 311

Gjør man noe her er det på eget ansvar uansett KF. En aksje kan gå ned uansett hva man setter pengene i. Alt begynner med en ide og dermed å skape noe konkret som det ser ut til har blitt gjort. Dette er gangen i startups. Du er veldig hard mot oppstartsbedrifter. Hvis appen blir halvparten av det det ser ut til kan det bli en enorm suksess. Alt du nevner her kan endres på noen dager. Det handler om å gi oppstartbedrifter en sjanse og ikke dømme de nor og ned. Jeg sitter fortsatt med en god magefølelse for potensiale til denne appen etter at abo kjøpte seg inn. Kommer det en melding om noe annet så er det selvfølgelig en annen sak men foreløpig er den god.

Husk alt det du nevner her kan endres på en dag for alt man vet.
Redigert 30.06.2020 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Dubois
30.06.2020 kl 19:48 303

Det var snakk om produktet ikke selskapet men okey. Abo følger vel alle lover og historien om Beitnes er kun utdrag som dere velger ut for å fortelle en veldig mørk historie. Dere vil ikke se hele bilde.
R_offe
30.06.2020 kl 19:50 300

Jeg er redd for at LAVO nå blir/har blitt overtatt og kontrollert av banditter..

Dersom det en eller annen gang skulle bli suksess med denne appen, så er bandittene der allerede og grafser til seg hele æren og pengene det måtte medføre..

Dere småaksjonærer kommer garantert til å bli så inni helvete utvannet, før det blir noen suksess...

Tipper neste steg er denotering og mer konvertering av gjeld til aksjer..

Da vil alle "kjeltringstrekene" foregå i stillhet, da INTET vil børsmeldes og det finnes INGEN hjemmeside for selskapet..
Redigert 30.06.2020 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
Yostock
30.06.2020 kl 19:53 294

Det blir litt unyansert igjen altså. For nå er det snakk om å være modig nok til å kjøpe seg inn i en nystartet bedrift. Nå har Steen gjort den teknologiske platformen ferdig. Da ser det ut til at potensialet er på vei til å bli realisert. I den forbindelse er det et positivt tegn at abo med mer innsyn delvis bekrefter dette med å kjøpe ned gjelden i aksjer. Hadde det vært en en bedrift i en annen fase hadde også kursen vært betydelig høyere. Tror en må begynne å se hvilken fase lavo er i forhold til stegene i en oppstartsbedrift. Bare å Google det. Det er neste fase som blir spennende.
Redigert 30.06.2020 kl 19:54 Du må logge inn for å svare
Yostock
30.06.2020 kl 19:56 290

Men hvorfor vil abo utvanne aksjen og la verdien bli borte? Da vil de ikke tjene noe på å ha mange aksjer. Og da vil det være i abos interesse at lavo skal gjøre det bra.
R_offe
30.06.2020 kl 19:59 288

Verdiene i selskapet forsvinner ikke dersom selskapet trykker opp 8000000000 milliarder aksjer.. Verdien blir derimot bare fordelt på disse aksjene..

Saken er at ABO vil på en fientlig måte overta selskapet for en latterlig lav pris..

De har allerede kjøpt nesten 1/3 av selskapet for 3.750 000 kroner..

Dere småaksjonærers eiendel i selskapet vil bli mindre og mindre for hver gang det utstedes flere aksjer..

VERDT Å MERKE SEG AT ABO HAR NÅ MAKTEN TIL Å STOPPE ETHVERT FORSØK PÅ Å PRØVE Å REDDE SELSKAPET MED ANDRE ØKONOMISKE LØSNINGER... MED SINE 1/3 AV ALLE AKSJENE...

Lar ABO selskapet gå konkurs, vil de overta ALLE VERDIENE og RETTIGHETENE TIL DENNE APPEN.. både som långiver og majoritets-aksjonær..
Redigert 30.06.2020 kl 20:04 Du må logge inn for å svare
Dubois
30.06.2020 kl 20:04 280

Nja, forklar hvordan 1/3 er flertall. Bare så alt er logisk.
Dubois
30.06.2020 kl 20:08 278

Norsk lov sier også at det er ulovlig å la et selskap gå konkurs med vilje.
Yostock
30.06.2020 kl 20:08 275

Det blir litt paranoidt. Hvorfor skal de det? Og hvorfor snakker du om at selskapet skal gå konkurs? De er ganske langt unna konkurs. Hvorfor skal abo gidde å drifte en app som handler om rettighetsavtaler. Og det har ikke noe å si om abo eller DnB har 1/3 . Det er bare et navn. Det er en grense for hvor mange aksjer de kan trykke og det er også en grense for hvor mye de kan gidde å tape. Noe av problemet sånn jeg ser det er at det tenkes litt snevert rundt dette.
R_offe
30.06.2020 kl 20:09 277

1/3 er IKKE flertall.. Det kalles NEGATIVT FLERTALL...

Med 1/3 av aksjene kan man ikke vedta noe som helst alene (såfremt over 1/3 av de andre aksjonærene stemmer imot)

Men de kan stoppe ALLE nye endringer og løsninger for å redde selskapet... F.eks finne en ny långiver som IKKE er kjeltring..

Med negativt flertall kan de trenere og ødelegge alle former for å få selskapet på rett kjøl og bare la det tilslutt gå KONK... Da overtar lånegiverene verdiene av selskapet.. I dette tilfellet ABO..

"Du er veldig hard mot oppstartsbedrifter".

Det må man ofte være mot bedrifter som gjerne vil ha dine surt opptjente midler.

"Husk alt det du nevner her kan endres på en dag for alt man vet".

Ja, men enhver investert krone har en alternativ investering.
R_offe
30.06.2020 kl 20:11 271

Jeg ville ihvertfall vært veldig skeptisk til å sitte som småaksjonær i et selskap som blir kontrollert og styrt av kjeltringer...

Selvfølgelig er det veldig lite dere allerede aksjonærer kan gjøre annet enn å be om at dere ikke taper alle pengene deres.. men jeg er dessverre lite optimistisk på deres vegne..

Så dette er halmstrået du klamrer deg til? Du har gjentatt det x ganger i denne tråden og x er ikke liten. Mener du det er et prospekt godt nok for potensielle investorer?

Kommer årsrapporten ikveld?

Det er formelt flertall om mange nok lar vær å stemme.
Yostock
30.06.2020 kl 20:21 252

Jeg mener at naget mot abo ikke gir noen mening. Vi lever i et land bundet av lover. Det er altså begrenset frihet til å gjøre det man vil. Det gir ingen mening at abo bevist skal ville ha kursen ned og vil at lavo skal gå konkurs. Det er en app i en oppstartsfase som skal lanseres. Jeg tolker det ditt at det er bra du ikke er grunder for da ville det aldri skjedd noe innovasjon.
Yostock
30.06.2020 kl 20:23 250

Det er sunt å være skeptisk men samtidig er det ikke skremmende nå. For argumentet om at abo uten videre skal ta over og kjøre et selskap i grøften kun basert på et prinsipp gir ingen mening.
Yostock
30.06.2020 kl 20:24 249

Det er et hamstrå ingen gir svar på. For det dere prøver å argumentere for gir ikke mening.
Yostock
30.06.2020 kl 20:28 241

Prospekt er appens potensiale. Det vêt dere etter utallige gjentagelser. Er det noe denne tråden bærer preg av så er det at jeg må gjenta meg selv utallige ganger. For Det virker ikke som om dere husker hva dere argumenterer for til tider.
Redigert 30.06.2020 kl 20:29 Du må logge inn for å svare
Dubois
30.06.2020 kl 20:33 227

Det du sier om negativt flertall er delvis sant. Det er først og fremst styret som bestemmer, og har du ingen allierte i styret så vil styrets beslutning overkjøre ditt negative flertall ift vedtektene.

Æres den som æres bør. Får du rett, er det bare å bøye seg i hatten å gratulere

Men jeg tviler på at jeg noen gang får like god avkastning som på travbanen http://www.dinnettavis.no/bilder/Leangen.jpg Det var en av to bonger og ett system den dagen til under 500 kroner.

Jeg satser heller 500 på norske bønder og kusker som i all slags vær gjør en drittjobb bak halen på en hest.
R_offe
30.06.2020 kl 20:43 204

Bongavgift på kroner 3,-

Tipper flere av aksjonærene i LAVO har betalt vesentlig mer for sine "bonger", for noe må de ha røyka dersom de ikke innser realitetene... ihvertfall utifra den siste LAVO-børsmeldingen om "hostile takeover"..
Redigert 30.06.2020 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
Dubois
30.06.2020 kl 20:45 199

Meldingen igår er en åpenbar reaksjon på noe vi fikk vite for over 20 dager siden, som igjen var det eneste sannsynlige.

Dine innlegg er meget fornuftige KF, Yostock vet åpenbart ikke hvilket selskap han har investert i.

Du hører ikke på hva jeg, KF, Trump75, GH, sier. Du mener at luftslottet «Lavo» blir på høyde med tiktok, snapchat, facebook. Årsrapporten har heller ikke kommet, det er ingen informasjon om når appen kommer på markedet Yostock.

Yostock
30.06.2020 kl 20:58 181

Hvis du leser skrev jeg at appen ikke er på høyde med disse appene. Men at det kan bli en svært populær app. Spørsmålet er om du leser det jeg skriver?
Redigert 30.06.2020 kl 21:43 Du må logge inn for å svare
Dubois
30.06.2020 kl 21:13 155

"Det som er så fint FAR100, er at hver eneste gang du kommer med negative innslag her inne så øker kursen hos Lavo. " Hvor mye troverdighet har du?
Dubois
30.06.2020 kl 21:14 153

Var ikke sånn super bear når det var kjent med Beitnes?
Dubois
30.06.2020 kl 21:15 155

Men det er sånn tradere fungerer. De kaster seg på en hype uten å vite noe på selskapet og de skifter mening like fort som stemningen skifter. Saueflokk er alt de makter å gå i. Null troverdighet til deg og trump 75 som skifter mening så fort, uten noen forandringer.
Dubois
30.06.2020 kl 21:18 156

Vi kan håpe ihvertfall
Yostock
30.06.2020 kl 21:29 147

Folkens hvis det kommer en app som beskrevet er det ingen tvil om at den kommer til å bli en meget popluær app. Hvorfor skal jeg høre på hva dere sier? Når dere ikke kan underbygge det dere sier med fnugg av fornuft.
Redigert 30.06.2020 kl 21:32 Du må logge inn for å svare

Jeg hadde tro på selskapet før, Beitnes kom inn i bildet. Du lovpriser et luftslott, med all respekt du er sikkert en dyktig investor Dubois. Men du å Yostock forsøker å manipulere små aksjonærene.

Jeg vet ikke hvor stor troverdighet, slike mester manipulator som deg å Yostock har.........