BGBIO: Oppsummert status før Toronto 23. sept. lover bra

Slettet bruker
BGBIO 06.09.2018 kl 11:43 7640

Hovedresultatene som ble flagget i New York i går er svært oppløftende:

Helt sentralt sies:
Promising interim clinical data from broad phase II programme with bemcentinib, selective AXL inhibitor Interim data from ongoing phase II trials supporting proof of concept for bemcentinib to become a cornerstone of cancer therapy

Delpunkter (som utdypes i gårsdagens foredrag):
First efficacy endpoint met: Phase II combination trial with KEYTRUDA in advanced lung cancer (NSCLC)
- Efficacy threshold of at least 4 responses in the first 22 patients exceeded in 2-stage trial
- ASCO: Interim data from first 15 evaluable patients – 6 out of 7 PD-L1 negative pts reported benefit including 2 PRs (29%)

Monotherapy efficacy reported: Phase II trial in advanced leukaemia (R/R AML and high risk MDS)
- ASCO and EHA: Superior response rates observed in biomarker subgroup analysis
- Evidence of immune activation following bemcentinib monotherapy observed in 7 out of 11 (64%) pts analysed

Biomarker correlation reported: CDx pipeline evaluating soluble and tissue marker candidates
- Tissue: AXL IHC method reported encouraging correlation data
- Blood-based biomarkers: Low plasma soluble AXL predicts patient benefit in R/R AML/MDS

Low prevalence of AXL and PD-L1 reported in TNBC:
- Phase II combination trial with 14 of 18 pts analysed negative for AXL and reported no clinical benefit
- First efficacy endpoint in 2-stage trial not met

Interessant: Ved å gå fra KEYTRUDA MONO (9% respons) til Bemcentinib + KEYTRUDA (BGBC008 trial) øker man til 29%.
Man sier derfor: "Opportunity to increase addressable market by adding bemcentinib"

Og videre:
"Potential strategic positioning of bemcentinib as cornerstone of treatment for NSCLC by combining with standard of care therapies
- Company anticipates to update the market with proposed rPh2 strategy towards the end of 2018"

Summary & Outlook: A number of significant milestones expected in H2 2018 and 2019
Her angis:

Significant milestones expected in H2 2018
- Bemcentinib NSCLC KEYTRUDA combo: presentation of completed stage 1 data and initiate stage 2
- BGB149 AXL antibody BGB149:begin phase I clinical trial

Positioned to deliver significant value in flectionpoints over the next 18 months
• Key read-outs from phase II trial PoC programme with bemcentinib in NSCLC, AML/MDS and melanoma
• Start first in man phase I clinical trial with BGB149, anti AXL antibody
• Start randomised phase II programme with bemcentinib in target indicatio

Altså: Man fortsetter å kjøre i gang oppfølgende studier til foreliggende positive funn/muligheter for å adressere nye kombinasjonsmuligheter for denne angrepsmåten (AXL-inhibitor tenkningen), og vi kan se frem til flere mulige oppløftende meldinger både i år og neste år

Neste presentasjon, som vil vise mer konkrete kliniske data, er altså Toronto 23-25 sept 2018.


Likviditet?
"Anticipated cash runway into 2020 based on current burn rate Included in the OSEBX index from 1st June"

PS: ketle homeowner la ut linker allerede i går kveld til både pfd-slides og selve foredraget til Richard Godfrey.
- Slides : https://www.bergenbio.com/wp-content/uploads/2018/09/BerGenBio_2018_Wainwright_reduced-file-size.pdf
- Foredrag: http://wsw.com/webcast/rrshq28/bgbio/
Redigert 20.01.2021 kl 17:07 Du må logge inn for å svare
Bullandbear
06.09.2018 kl 13:11 6872

Hei Korsar og takk for bra bgbio innlegg som vanlig.
Hvor viktig tror du informasjon som kommer frem i Toronto blir? Jeg tenker begge scenario,oppmuntrende eller skuffende resultater. Kan du pusse glasskula og se ?
Slettet bruker
06.09.2018 kl 13:33 6853

Bullandbear,
takk for hyggelige ord. Syns det er litt viktig at man legger fram dokumentert bakgrunn for sin optimisme :-)
Vel, jeg ble litt overrasket over at BGBIO la fram så detaljerte resultater allerede i går,. Det tyder på at man er trygg på verdien av samlede funn (og at Toronto dermed bør ha mer snop i kofferten).

Jeg er også blant dem som setter pris på selskapets ærlighetsprofil, ved at de legger fram også resultater fra en forsøkslinje som ikke synes å levere en ytterligere opsjon som ønsket, jfr. siste strekpunkt under mine "delpunkter" (slik jeg tolker i hvert fall).

I det store bildet ser vi imidlertid at dette ikke rammer hovedløpets kombinasjoner, og man ender altså med konklusjonen at "bemcentinib to become a cornerstone of cancer therapy". Hvis man legger fram mer evidens for dette i Toronto kan aksjen begynne å røre bra på seg allerede der.

Tillit er alfa og omega for børskurs i farma utviklingsselskaper: Jeg syns det gir mer tillit at man viser hvordan man kritisk utelukker det som ikke trengs å dras med videre. På den måten gir åpenhet om prøving/feiling mer tillit enn de som legger lokk på alt det ikke kan hojes rundt.
Her har enkelte andre selskaper litt å lære!
Redigert 06.09.2018 kl 13:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.09.2018 kl 14:50 6783

Som jeg har nevnt tidligere rundt New York i går, så må man ikke legge for mye i en slik investorkonferanse mht. kursforventninger. Markedet har nok innregnet den OK situasjonen allerede. Så fram til mer info framlegges vil det ikke være overraskende om vi fortsetter med nokså sidevis vandring en stund til.
Selv om en pen oppgang ikke vil plage noen av oss :-)
Slettet bruker
07.09.2018 kl 09:14 6835

Følger vi siste dagers mønster i dag også, vil vi ta en tur nedom 36,90, vake litt rundt på 37-tallet mens noen plukker diskret inn litt mer aksjer, og slutte på 37,90 :-)
Slettet bruker
10.09.2018 kl 11:34 6577

Som sikkert flere enn meg har registrert kjøres det de siste dager en velregissert trade-jojo på noen utvalgte farmaaksjer (særlig NANO, BGBIO og TRVX akkurat nå), som får de som sitter long i disse til å undres på hva som er "galt" med "deres" aksjer. Men dette er bare det vanlige, klassiske spillet med å skape uro i venteaksjer, slik at amatørene stoploss-selger 2 kroner ned på det første 50-øres droppet. Enkel tradestrategi som aldri slår feil, som jeg selv benytter meg av når jeg ser det komme - uten at det er jeg som drar opp dette haraballet :-)

For BGBIO spesielt er det nå under 2 uker til Toronto, og vi bør begynne å feste blikket på det vi kan få ut av det, både i det korte og lengre bildet:
- i det korte bildet kan man som vanlig håpe på en viss forventningsoppgang før konferansen, dvs. i neste uke en gang
- i det lengre bildet er det selvsagt om fremlagte data i Toronto fortsetter å peke fram mot en kommersiell suksess

De som tror på BGBIO i dette bildet får uansett nå aksjen billigere enn i forrige uke :-)
PS: Fremdeles gjelder mønsteret at aksjen trades først litt ned på formiddag og kjøres litt opp på slutten av dagen, bare så det er nevnt :-)

Redigert 10.09.2018 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
dreamliner
10.09.2018 kl 14:40 6449

Volumet er vel litt større enn det har vært i de siste. Det kan være noen som vil omfordele fra BGBIO til PHO. Det er sikkert ikke dumt, men jeg tror at BGBIO lett kan gå 60% på positive nyheter i slutten av september. Så det er vel like godt å bli værende i BGBIO.
Flottesen
10.09.2018 kl 14:57 6419

Det er flere grunner til å være optimistisk med tanke på resultatene som skal fremlegges på World Lung 2018. Det er bare spekulasjon naturligvis, men det er en interessant observasjon, angående hva som skjer rundt kombinasjonsstudien med docetaxel.

Denne studien sponses av et universitetssykehus i Dallas, de tar på seg arbeidet og kostnadene på egen hånd. Resultater fra denne studien har ikke vært oppdatert siden tidlig i vår, det har skjedd mye her som vi ikke har fått informasjon om.

LarsMK på tekinvestor har funnet ut at det samme sykehuset nå i høst vil starte enda en ny studie med bemcentinib, denne gangen i pancreas. Dette er ikke børsmeldt enda, men informasjonen ligger på clinicaltrials.gov.

Også denne studien sponser de på egen hånd og det er jo veldig interessant. Ville de tatt på seg arbeidet og kostnaden ved nok en bemcentinib-studie, dersom de ikke var fornøyd med resultatene i den første studien(som vi ikke vet resultatene av enda)?
Redigert 10.09.2018 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.09.2018 kl 15:36 6386

Flottesen,
ja, dette er interessant. Jeg kommenterte litt dette Dallasprosjektet en gang tidligere, og at de skal kjøre opp mer har vært i guidingen men ikke børsmeldt som egen sak hvis jeg husker riktig. Vi får se om dette omtales i Toronto?

Edit: Igjen ser vi at aksjen ble kjøpt opp på slutten (nesten 1 krone i slutthandelen), etter at noen igjen klarte å tyne den ned gjennom store deler av dagen. Tolking av dette er typisk for utviklingsaksjer med stort oppsidepotensial: De som sitter ferdiglastet vil ha aksjen opp nå, mens andre jobber med å bygge opp større portefølje på lavest mulige kurser. Ikke mer komplisert enn det - det vanlige spillet i aksjer som jobber med å finne sin vei videre (og der de fleste mener at det smeller av sted før eller senere) :-)
Redigert 10.09.2018 kl 16:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2018 kl 08:47 6108

Bullandbear,
ja, dette er interessant, ikke minst siden det viser også et nytt potensial for kontroll med AXL-inhibitorbildet og BGBIOs forskningsframskritt på dette området. Artikkelen du linker til (ser ut som den ble lagt ut så sent som i går) sier for eksempel at "R428 (now called BGB324) is an investigative small molecule and the first designed to specifically inhibit, or block, Axl. In tests, R428 has shown promising results in lowering inflammation and is now in clinical studies in cancer patients".

Andersiverden
19.09.2018 kl 13:15 5755

Dette er hva de skal presentere på POSTERS:
Meet us in Toronto during the IASLC 19th World Conference on Lung Cancer!
Poster presentations at WCLC:

Tuesday 25 September, 4:45 – 6:00 PM (Eastern Time)

Ph II Study of Oral Selective AXL Inhibitor Bemcentinib (BGB324) in Combination with Pembrolizumab in Patients with Advanced NSCLC (BerGenBio study reference: BGBC008)
James Lorens, PhD et al
Session: P2.04 – Immunooncology
Abstract code: P2.04-27
Ph I/II Study of Oral Selective AXL Inhibitor Bemcentinib (BGB324) in Combination with Erlotinib in pts with EGFRm NSCLC (BerGenBio study reference: BGBC004)
Lauren Averett Byers, MD et al
Session: P2.13 – Targeted Therapy
Abstract code: P2.13-10
A Ph I/II Study of Oral Selective AXL Inhibitor Bemcentinib (BGB324) with Docetaxel in pts with Previously Treated NSCLC (BerGenBio study reference: BGBIL005)
David Gerber, MD et al
Session: P2.01 – Advanced NSCLC
Abstract code: P2.01-37
A Phase II Study of Oral Selective AXL Inhibitor Bemcentinib (BGB324) in Combination with Pembrolizumab in pts with Malignant Mesothelioma (trial not active yet)
Dean Fennell, PhD et al
Session: P2.06 – Mesothelioma
Abstract code: P2.06-09 – MiST3
Slettet bruker
20.09.2018 kl 08:55 5617

Fra i dag bør vi, ut fra standard historikk på dette, begynne å se kurseffekt fram mot Toronto om bare noen få dager.
ILAV
20.09.2018 kl 09:31 5569

Virker ikke som det er de store forhåpningene foran neste uke, omsetning tatt i betraktning...? Bgbio er tydeligvis rammet av ob biotek-depresjon de også for tiden.
Flottesen
20.09.2018 kl 09:40 5552

Det er ikke noe volum eller bevegelser, det har det heller ikke vært etter meldingen om disputten med Rigel.
Virker som alle sitter stille og venter på nyhetene neste uke.
Andersiverden
20.09.2018 kl 10:29 5517

Enig med Flottesen...omsetning RT 287 947. Litt opp men mange sitter på været. Ut av stilla til uka?
Slettet bruker
20.09.2018 kl 13:24 5441

BGBIO er i lignende ventesituasjon som bl.a. NANO, der markedet er passivt avventende til videre gjennomføring og produktets standing (godhet) ifht. markedskonkurransen på de respektive medisinområder. For at nye store aktører skal ta plass (les: at volumet skal komme og evt. en viss kursøkning ifm. dette) må det flagges ny info med TILSTREKKELIG KLINISK DATABASIS. Foreløpig vil dette ta en stund til både for BGBIO og NANO, så vi skal nok få sparke litt mer småstein ennå :-)
ILAV
21.09.2018 kl 13:20 5306

Tenkte i mitt stille sinn at vi skulle få et lite forhåpningsrally i forkant, dette er jo litt klassisk biotek. Første gang jeg prøver det og da må jo kursen ligge paddeflat selvsagt :)

Blir spennende til uka hvertfall.
Slettet bruker
21.09.2018 kl 13:50 5281

Blir spennende med nye kliniske data og presentasjon over helgen (Toronto)

Litt oppmerksomhet kan være sunt :)
Slettet bruker
21.09.2018 kl 14:39 5253

34-tallet kan godt holde seg gjennom helgen, 35 også for den del :-)
Redigert 21.09.2018 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.09.2018 kl 16:49 5178

Synes du har veldig gode betraktninger, Korsar.
Verdsettes.

Neste uke kan bli meget fin og interessant med tanke på BGBIO.
Så her er det bare å glede seg.

God helg alle sammen
Slettet bruker
23.09.2018 kl 19:47 4987

HHHHH,
takker. Toronto er i gang, men jeg rekker ikke å følge med på noe før i morra.
Ha ei fin børsuke alle sammen!
Redigert 23.09.2018 kl 19:48 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
25.09.2018 kl 11:00 4731

De skal i aksjon Tuesday 25 September, 4:45 – 6:00 PM (Eastern Time). Ikke et pip så langt. Dersom de har noe nytt å fare med ville vel børsen blitt informert?
Slettet bruker
25.09.2018 kl 11:16 4701

Andersiverden.
her må du passe på og ikke snu ting på hodet:
- BGBIO har allerede informert om hvilke studier og forhold de skal presentere på konferansen
- Evt. resultatfremleggelse utover dette må vi selvsagt vente på til presentasjonene er foretatt, ellers brytes jo konferansereglementet
Så sent på torsdag (husk canadisk tid) vil vi trolig vite mer
Flottesen
25.09.2018 kl 11:35 4672

Dette er vel 22:45 norsk tid. Det kommer ikke noe før børsen stenger idag.
Andersiverden
25.09.2018 kl 12:51 4617

Korsar: Hva mener du med "BGBIO har allerede informert om hvilke studier og forhold de skal presentere på konferansen". Ja, de 4 abstracts, men FORHOLD?
Andersiverden
25.09.2018 kl 16:28 4507

Et lite byks nå....RT 39,70...……..11,42 mill.
Slettet bruker
25.09.2018 kl 16:31 4493

Vi får vente på flere detaljer slik at vi får sikrere indikasjoner på hvor substansielt dette rykket er, men allerede nå er jo dette bare hyggelig :-)
Slettet bruker
25.09.2018 kl 17:39 4406

Dette blir nok veldig bra, tror jeg.
bateman
25.09.2018 kl 17:43 4396

I morgen skal BergenBio til ATH. Tipper den topper ut på 70-80 kroner på denne meldingen.
Russebuss
25.09.2018 kl 17:52 4367

Er det noen som kan forklare innholdet i meldingen på en enkel måte på norsk så den som meg som ikke behersker "medisin-engelsk" spes bra kan få et innblikk i meldingen? Enig med dem som sytes tidspunktet var litt spes men det har vel noe med tidspunktet for selskapets opptreden å gjøre så ikke bare noen få fikk innsikt og kunne handle deretter.
dreamliner
25.09.2018 kl 20:02 4222

Ja, fint hvis en medisin mann kunne forklare om det BGBIO rapporterer er fantastisk, veldig bra, sånn passe eller dårlig. De der standard frasene "extremely pleased" eller "extremely encouraged" er ikke å stole på.
SomSa
25.09.2018 kl 20:44 4118

dreamliner

På et annet tråd spurte jeg om noen vet hva andre har oppnå og hvor gode disse resultatene er i forhold til andre.
Her er listen over ca. 2500 kreftstudier som foregår akkurat nå og ca. 100 av disse er relatert til NSCLC.

http://phrma-docs.phrma.org/files/dmfile/2018-Cancer-Drug-List.pdf

NB: Alle studiene står ikke på denne listen, blant annet kreftstudie fra PCIB......

Da TRVX presenterte sine data for TG01 eller ONCOS-102 (mesothelioma) sammenliknet de disse med de beste dataene......, det samme gjelder Nano. Hva med BGBIO, vet noe noe om?

Redigert 25.09.2018 kl 20:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.09.2018 kl 20:54 4088

Langt bedre resultater enn forventet....
bateman
25.09.2018 kl 21:47 4009

Ta deg en bolle nå SomSa.

Ca 7% av NSCLC pasientene med tilbakefall responderer på Keytruda.
Les poseren, dette er kanontall!
Bullinvestor
25.09.2018 kl 22:11 3953

Har lært gjennom et langt liv på børs. Svært oppløftende, milepæler m,m betyr ikke en drit så fremst kursen dundrer ned igjen. I farma må det nok ekstra fakta på bordet før kursen fortsetter oppover.. men da tror jeg dem bruker andre overskrifter som er mere overbevisende. Når det er sagt har ikke satt meg nok inn i BGBIO