Utfor stupet

Superoptimist
BWLPG 06.09.2018 kl 14:51 2208

Hva i all verden er det som skjer med dette selskapet. Er det igjen på vei utfor stupet? Det har blitt så merkelig stille rundt det, og kanskje er det som med barna at det er når det blir stille at du skal passe på??
Redigert 20.01.2021 kl 17:23 Du må logge inn for å svare
tapogvinn
06.09.2018 kl 14:57 2193

Har de ikke nettopp avholdt kvartalspresentasjon?

Det er klart det er stille dersom man ikke følger med.

kodenavn
06.09.2018 kl 15:30 2136

Shortere manipulerer for å komme seg ut av shortene, det er det som skjer. En av konserndirektørene kjøpte for 1 mill i forrige uke, Arctic og Fearnley har kursmål på 44 og 45, og Nordea har justert opp fra 66 til 70. Så enten når shortene er avviklet eller det blir en shortskvis, kommer denne som en kule.
Ratene er helt greie.
Superoptimist
06.09.2018 kl 16:06 2074

Håper at jeg kan stole på deg kodenavn. Fikk dette fra en "besserwisser" i Nordea idag.

Vi har ikke endret våre estimater vedr. USAs eksport . Den ligger pt på en run-rate på 32 millioner tonn i 2018, men ETPs Sunoco Pipeline Mariner East 2 rørledningen har ikke startet opp enda. Industrielle aktører – inkludert ETP selv – guider på oppstart sent i Q3 eller i Q4 2018. I starten av 2018 var guidingen i løpet av Q2. Ratene har økt den siste tiden og gj.snittet i Q3 er på cirka USD 22,000 per dag som betyr at BW LPG er cash-flow nøytrale. I Q2 var raten cirka USD 9,150, svakere enn ventet og påvirket av sesongmessig høyere forbruk av propan i USA i Q1 – pga den unormalt kalde vinteren - og derved lavere eksport i Q1 og Q2. Vendepunktet har kommet, men pga ovennevnte har ratene vært lavere enn ventet. Videre er flåteveksten for 2019 økt noe, fra 18 skip til 22 skip pga forskyvninger fra 2020 pga at rederiene er optimistiske på utsiktene. Vi har beholdt vårt positive syn på markedet og forventer vesentlige høyere rater i Q4 og i 2019 enn dagens nivå. En usikkerhet som også har kommet opp er Kinas økning av tariffene på propan fra USA til 26%, fra 1%, fom 23. august. Dette var uventet, men vi tror ikke dette vil bety mye ettersom vi tror Japan og Korea vil øke importen fra USA – de har gjort det de siste to årene – mens Kina vil switche fra USA til Midt-Østen.
Ling
06.09.2018 kl 16:07 2069

Hva er ratene? De må ha 18000 for gå break even.
Når jeg ser på avance så ligger ratene på under 15000 per 31. Aug.
undrende
06.09.2018 kl 16:28 2038

Siste oppdat på shorten i den andre tråden var marginalt opp, ellers har den gått jevnt og trutt nedover de siste måneder, sakte, men sikkert. Inndekning tolkes naturligvis som at kursen skal opp, men det er blitt en tolmodighetsprøve. Er ikke så veldig long i markedet, og ser nå at min inngang midtsommers med fordel kunne ha blitt disponert i andre papirer inntil videre, men dette er gamet.
Om det motsatte inntreffer, så er det over og ut for min del, ift det lille av troverdighet analytikerne gis her i gården.
Men det er jeg selv som må ta lærdom, og selvfølgelig så er det vanskelig å se at papiret ikke snart kommer til å vende opp.
Ellers syns jeg avklaringen angående Dorian fusjon drar veldig langt ut.
undrende
06.09.2018 kl 16:37 2021

VLGC ratene til BWLPG har vært høyere enn Avance sine, og de behøver vel litt mer også break eaven, tror jeg. Avance break eaven ligger vel rundt 17 000 usd/day. Så en posting på BWLPG nylig, men husker ikke helt i farta......