Fred Olsen Energy

M.Y.Peng
FOE 06.09.2018 kl 15:27 2288

Er det ikke snart ventelig med en løsning på finansieringen ? Det er nå en markant økning i tilslutninger av kontrakter, og Dolphin Drilling sine rigger er klare til å kunne ta oppdrag på kort varsel. Boreskipet Bolette bør også være attraktivt. Så dersom det kommer en løsning om ikke altfor lenge så kan situasjonen for selskapet se betydelig bedre ut. Hva mener dere andre om aksjekursen dersom vi får en god løsning på gjeld, Blackford er i jobb nå og at kontrakter kan komme tidlig i 2019 for 2 av riggene og boreskipet. Jeg mener dette ikke er en umulighet og uansett så kunne det vært fint å høre hva andre tror dersom dette slår til. Det vanskelige med å anslå en aksjekurs med disse parametrene er selvsagt at ingen vet hva en finansiering vil innebære. Prøv likevel. (3 rigger+boreskipet på akseptable rater.)
Redigert 20.01.2021 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
really
06.09.2018 kl 19:16 2182

Det er ikke så mye som er umulig, en annen sak er hva som er sannsynlig.

Det store spørsmålet er hva refinansiering innebærer. Det må inn ny egenkapital. Spørsmål en er hvor mye til hvilken kurs. Refinansiering av andre selskapene med lignende situasjoner har vært tilnærmet wipe-out eller nulling av eksisterende aksjonærer. Det er en mulighet her også, spesielt siden selskapet nesten ikke har kontrakter. Transocean verdsatte 2 5. Gen rigger som var rundt 15 år gamle til til sammen 150 MUSD og de moderne drillskipene til 296 MUSD pr stk. Brukes lignende verdsetting av FOE får de negativ egenkapital og er i realiteten konkurs. Og Ocean Rig hadde bedre backlog enn det FOE har.

Jeg ser også at Vladimir Zernov hos Seeking Alfa slakter Ocean Rig handelen og mener en del moderne drillskip bør skrapes. Det er i hvert fall mange av dem uten oppdrag.

Min konklusjonen er entydig, og har vært lenge, FOE er bortimot konkurs og det inntrykket er forsterket av Ocean Rig handelen. Det innebærer at dages aksjonærer bortimot nulles om noen er villige til å redde selskapet. Det skjer neppe uten at långiverne også må gi noe.
Redigert 07.09.2018 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.09.2018 kl 21:34 2077

Eg er optimistisk med tanke på FOE på litt sikt.
Lutverdiar er så godt som nulla ut, og bondholdarar har alt å tene på vidare drift, og dimed gode renter på sine lån..
EQNR skal borre 3000 nye brønnar og oljeprisen er høg og stabil. Riggrater er på kraftig opptur og FOE i god posisjon til nye kontraktar.

Dette blir bra; hold på lutane, FOE kjem snart tilbake som fugl føniks!
Sjog
06.09.2018 kl 22:59 1983

Det kan bli vederstyggelig mange aksjer å fordele verdiene på når refinansieringen er ferdig.
RGTBJØRN
06.09.2018 kl 23:37 1941

Problemene er at vi er i sluttfasen i syklusen på OSE, etter 10 år med oppgang vil noe skje etterhvert. FOE er på bunn og er ikke selskapet å satse på i denne fasen.
really
10.09.2018 kl 16:37 1683

Det interessante er at vi er i starten av en syklus i oljerelatert men i slutten av en syklus på oslo børs.