Politikere melder overgang til Sverigedemokratene

Slettet bruker
06.09.2018 kl 18:13 772

Hvis alle hadde vært som deg TS, ville oppslutningen blitt null, zero og nada,
Jomma123
06.09.2018 kl 18:27 767

He he der har du ett godt poeng Stupkakke. :)
Slettet bruker
06.09.2018 kl 18:57 757

Kan dere utdype hva dere bygger på her ?
Det kan godt hende at SD blir største parti. SD er ikke perfekt, men de andre er NWO demoner alle sammen.
Jomma123
06.09.2018 kl 19:29 751

Tja legger bare merke til nicket ditt. :)
Slettet bruker
06.09.2018 kl 20:08 737

Kom med noe som er relevant i forhold til temaet her. Stemmenekter stemmer ikke pga. fraværet av folkegodkjent valglov.
Stemmenektet alle, får vi folkegodkjent valglov i løpet av kort tid.

Alle uenigheter mellom politikere og folket skyldes dette forholdet med fraværet av folkegodkjent valglov.
Slettet bruker
06.09.2018 kl 22:20 719

Er det ikke Stortinget som godkjenner valgloven? Stortinget er da folkets stemme, Vi har valgt at Stortinget skal bestemme de lover vi har i Norge.
Så jeg tror ikke du kommer noen vei med ditt argument om folkegodkjent. Du kaster bort din stemme ved ikke å stemme, slik at din motpart får din stemme.
Slettet bruker
06.09.2018 kl 22:25 716

Du er nok en politikerlakei stella polaris. Det er nesten bare agenter her. Valgloven og grunnloven har aldri vært konstituert av folket. På tide at folket konstituerer valgloven. Og at senere endringer i denne må folket godkjenne. Nå har vi bare et antidemokratisk selvtektstyre.
artig
06.09.2018 kl 22:26 712

Blir det riktig, folket vil ikke at utenlandske "interesser" skal få kontroll over vært land og ressurser.
Men, det er vel bedre å stemme på en av de partiene som ikke er med i det gode selskap, heller enn å la vær å stemme.
Men, demokrati hadde vært greit, det har vi ikke.
Eneste landet jeg vet om som har demokrati er Sveits.
artig
06.09.2018 kl 23:51 695

Sverigedemokraterna (SD) har vervet Charlie Weimers, tidligere leder for Kristdemokraternas (KD) ungdomsparti, tre dager før valget.

– Flere og flere begynner å forstå det. Derfor begynner flere og flere fra andre partier å søke seg til oss, sier SD-leder Jimmie Åkesson.

Han betegner rekrutteringen av Charlie Weimers som «en av de største hittil», og sier han er en av de mest betydningsfulle, konservative profilene i landet.

KD har svart med å utestenge Weimers og si opp alle hans verv i partiet med umiddelbar virkning, samtidig som de forsøker å tone ned betydningen av avhoppet.
Hvis de bare mener det samme, etter de har vunnet valget. Så, kan det være håp.
Uansett, lykke til Sverige. Dere trenger det.

https://resett.no/2018/09/06/kjent-kd-politiker-melder-overgang-til-sverigedemokraterna/
– Når jeg i 2050 ser mine barn og ennå ufødte barnebarn i øynene, vil jeg rakrygget kunne svare at jeg gjorde alt som sto i min makt for at Sverige skulle fortsette å være et av verdens beste land å bo i. Derfor forlater jeg i dag KD og søker medlemskap hos SD, avslutter han.

Slettet bruker
07.09.2018 kl 00:11 687

Exian, mener du at Stortinget ikke har godkjent valgloven. Det er så lenge siden jeg lærte om dette, så jeg vet ikke om jeg har rett, men mener at det var Eidsvoll -mennene som satte opp Grunnloven, hvis jeg ikke husker feil. Hvem har laget de lovene da?
artig
07.09.2018 kl 00:18 684

De har ihvertfall endret veldig mange lover, uten å hensynta hva det Norske folket ønsker.
Altså, politikernes oppdragsgivere gir politikerne blanke i.
Det er vel ikke helt bra`?
Å gi bort råderetten over naturressurser, enn å legge riket, eller deler av riket under fremmed herredømme er heller ikke lov.
Å gå til angrepskrig mot andre nasjoner bryter vel også med Grunnloven.
Vi trenger virkelig direkte demokrati, og nye politiske parti til å "sette dagsorden".
Slettet bruker
07.09.2018 kl 00:18 683

Politikerlakei? Så det mener du? Du tar nok ganske feil. Jeg har mine egne meninger om politikere og kan tenke selv.
Redigert 07.09.2018 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.09.2018 kl 00:31 680

Nei det er galt at de har overlatt våre resurser til utenlandske interesser, jeg er sterkt i mot at de har stemt for dette. Men dette er utenfor det parlamentariske system så vidt jeg kan skjønne.
Det er regjeringen som har gjort dette.


artig
07.09.2018 kl 00:33 677

Ja, men såvidt jeg vet så bryter det med Grunnloven.
Og, hvis det gjør det, så skal det vel påtales og dømmes ihht Grunnloven for disse lovbruddene?
Fjordgubben
07.09.2018 kl 11:44 644

Hadde alle oppført deg som stemmenekter hadde man selvsagt endret noe i valgsystemet, noe annet ville vært veldig rart.

Hva hadde skjedd dersom ingen hadde stemt? Kong Harald måtte nok å trådd til, hadde sikkert vært mye bedre at han hadde vært diktator enn at sosialistene får fortsette å ødelegge landet.

Litt usikker på hadde om hadde skjedd når det var Håkons tur da...
artig
07.09.2018 kl 18:49 621

Enig med deg Fjordgubben.
Vi trenger direktedemokrati, og noe må gjøres med politikernes goder.
Det hører ikke hjemme noe sted, slik de holder på.
Det er milevis mellom normale borgere og "adelen" i dette landet.