I kveld på Åsted Norge -vitne så Elisabet Hagen i en rød BMW x3

Slettet bruker
15.06.2020 kl 22:59 1899

https://www.tv2.no/nyheter/11499053/
Bare det at politiet ikke har fulgt opp denne vitneforklaringen skikkelig burde være nok til at denne politiadvokat Haris burde vært skiftet ut. Som jeg har skrevet tidligere
Maken til egenrådig klovn. Dette vitnet virker til å være skikkelig troverdig. Og hun har bevis for at hun har sett dette siden hun fortalte det på arbeidsplassen før hun visste at Fru Hagen var forsvunnet
atnorhe
15.06.2020 kl 23:39 1879

Det er tusener av vitner som har sett Elvis lys levende , og det kryr av mennesker som har vært om bord i flyvende tallerkener og besøkt fremmede planeter.
Vitner er noe av det mest upålitelige blant oss mennesker.
Oskar2
15.06.2020 kl 23:46 1858

Det var en meget troverdig vitne observasjon dette, riktig dato, klokkeslett (loggført) og ellers det visuelle så dette bekrefter en bortføring og teorien om utpressing stemmer.
Slettet bruker
16.06.2020 kl 01:12 1813

Hvis du ser et desperat menneske som former "hjelp meg!" med munnen og ser ut til å være bundet...

… så venter du til arbeidsdagens slutt og spør mannen din "om han har lest noe om det har skjedd en kidnapping"...

...da er du kanskje ikke noe troverdig vitne.

Hvis du tror du ser et menneske som er frihetsberøvet og desperat søker din hjelp - så ringer du omgående politiet - du venter ikke 3 måneder!

Uff!
Slettet bruker
16.06.2020 kl 06:22 1761

Pussig at man kjører ut observasjon i Ås samtidig med annonsering av dusør. Det er ingen røde BMW X3
tilsalgs på Finn. Så dyprøde BMW X3 er det neppe mange av på Østlandet. Og det skulle visstnok være noe
med bensinpåfyllingsdekselet på bilens høyre side også. Og ekstra chrome/fornikling/støtfangerinnretning i grillen ?
Tilsølete skilt bak, så bokstaver og tall ikke kan sees, 31 okt ?
Saken begynner å få et useriøst preg. Mulig politiet er skyldige så det holder her ?
Dusøren er kanskje altfor liten ? Alt av politi som opptrer i saken og kommentarene er lite seriøse
etter min mening.
Ås-episoden virker tvilsom. Men er det politiet som kan ha plantet den ? I flg. barna har politiet gjort mye
ulovlig og dirty i saken.
Jeg tror ikke Hagen har arrangert utpressingsbrev og episode i Ås. Det er mer sannsynlig med SVFZWO/politiet
i disse rollene.
Hvis Ås-episoden er faket, så er det de samme som har bestilt den, som står bak forsvinningen.
Redigert 16.06.2020 kl 06:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2020 kl 08:31 1719

Det er klart at i etterpå - klokskapens erkjennelse så burde Irene ringt politiet umiddelbart.
Men hun fulgt med på nyheter og i avisene. Så normalt sett skulle hun fått bekreftelse der. Men nå valgte politiet å holde dette hemmelig på grunn av trusselbrevet , så hun regnet kanskje med at dette hadde sin naturlige forklaring
Og folk flest er redde for å dumme seg ut også. Det er en ganske høy terskel som må brytes for å kontakte politiet når det gjelder andre enn en selv
At politiet -etter å ha fått tipset- kun snakket med henne over telefonen syns jeg lite om
Redigert 16.06.2020 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2020 kl 09:03 1708

"..men hun fulgte med på nyhetene." - Hallo! - Når varsler du en drukning? Dagen etter når du leser i nyhetene at personen omkom???
Innen denne dama kom hjem og fikk spurt mannen(!) om det var noe i nyhetene, kunne den bilen for lengst vært ute av landet!

Så til de som sier at Hagen-barna hevder politiet har gjort ulovligheter (i et brev til riksadvokaten som vel og merke aldri ble sendt). Det var absolutt intet i det brevet som var feil av politiet; bare en fornærmet "unge" som følte seg utsatt fordi pappa er mistenkt!

Det er neppe tilfeldig at Hagen utlyser dusør samme dag som TV-programmet kommer med et "vitne" som er en usannsynlig tafatt kjerring.
Han er nok gjort oppmerksom på at innslaget kommer, og aller mest sannsynlig er det advokaten som har tipset Åsted Norge om dette "vitnet".

Hvor mange dyprøde BMW X3 er det i Norge? En liten håndfull? Hvor mange biler i dag kjører rundt med nedsølete bilskilt? Faktisk så påfallende sjeldent at det i kombinasjon med den bustete damen i baksetet burde fått "vitnet" til å ringe politiet omgående! Hvis du kidnappet noen kl 9 om morgenen så surret kidnapperne rundt og ikke var kommet lenger enn til Ås kl 13? Jadda!

For meg høres det ut som den søkkrike har skaffet seg PR-assistanse med sikte på å ødelegge politiets troverdighet! NRK Dagsrevyen har gitt hans advokat skjermtid før for å rakke ned på politiarbeidet. Det er faktisk ikke idioter som jobber i politiet.

Redigert 16.06.2020 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
Baren
16.06.2020 kl 09:43 1680


Tror det er et godt spor dette vitnet forteller så vi kan undres over hvorfor TH belastes med mistanken om medvirkning til drap i boligen?

Kanskje det er noen etterforskere som har forlest seg på "Romantikk i oppveksten eller er det en villet avledning i etterforsknings spillet?
Slettet bruker
16.06.2020 kl 09:50 1676

Tenk litt på dette: Hvorfor går Åsted Norge redaksjonen inn i en pågående etterforskning, som politiet har sagt er ekstremt vanskelig ikke minst i relasjon til tiltalte? Obstruction of justice?

Ta fx saken om container-babyen. Den saken var henlagt for mange år siden. Når Åsted Norge "underholder" oss med denne saken en hel sesong, så tenker vi alle at politiet var idioter - det var blodspor og oppkast på fellestoalettet i den etasjen den nordnorske jenta var på besøk og hun ble rutinemessig avhørt. Tror dere politiets etterforskere gjorde en sloppy jobb - eller kan det tenkes at politiet valgte å beskytte barnets unge mor, som hadde kastet sitt eget barn for å dø i en søppelcontainer - fra straffeforfølgelse og tvangsovertagelse av barnet, simpelthen ved å "ikke finne henne" (hun er jo den åpenbare mistenkte som ung kvinne i fremmed by og vi må ikke tro politiet ikke avslørte henne). Hun ville uansett aldri fått beholde barnet etter noe slikt, og alle parter ble spart for mye vanskelig. Så var man vel ikke klar over den gangen at Ingrid, som fikk et godt liv med svært ressurssterke og gode adoptivforeldre, etter 30 år ville føle behov for å finne sin mor (imot adoptivforeldrenes råd, vet jeg). Faktisk tviler jeg på at noe godt vil komme ut av den kontakten når det første rørende møtet er over og vanskelige følelser begynner å bryte opp til overflaten hos Ingrid.

TV2 Åsted Norge er sensasjonelt grise-TV som underholder folk med psykiatriske kasus som burde fått gå i fred slik politiet ofte tillater - åpenbar psykiatri blir ikke straffet her i landet - og selv om lovbrudd begås av slike mennesker, så spares domstolene for mye arbeid når disse menneskene ivaretas og beskyttes mot seg selv - av politiet.
Redigert 16.06.2020 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
16.06.2020 kl 09:50 1669

Hun trodde det muligens var en psykiatrisk pasient.

Hadde jeg sett noe slikt som dette hadde heller ikke jeg rapportert det til politiet, det er mulig at mange ville gjort det, personlig tror jeg at de færreste ville gjort det, noe annet dersom det hadde kommet noe på nyhetene.
Slettet bruker
16.06.2020 kl 10:02 1655

Og hvis du ser en som skriker og plasker i vannet og roper om hjelp, så er det bare lek? Gud-hjelpe-meg!

Vi mennesker har en plikt til å redde andre mennesker hvis vi ser noe vi reagerer på - det er da bare å si til politiet at "Jeg er litt usikker, men jeg så akkurat...". Men vi er jo så tolerante her i landet at vi blander oss ikke når nabofruen skriker eller vi ser folk mishandle unger.

Åsted Norge redaksjonen bør ta en grundig titt på seg selv!

Jeg kan garantere at vi ikke har et politi som har forlest seg på "Romantikk". Det er strenge kriterier for opptak på PHS.

"så vi kan undres over hvorfor TH belastes med mistanken om medvirkning til drap i boligen" - Kanskje fordi drapet faktisk ble begått i boligen?

Redigert 16.06.2020 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
16.06.2020 kl 10:10 1644

Nei selvsagt ikke, men man ser av og til psykisk syke mennesker og man kan lure på hva situasjonen er, men de fleste rapporterer altså ikke slike episoder automatisk til politiet.

Dette blir en vurdering man gjør fra gang til gang, finnes ikke noe svart/hvitt svar.
Slettet bruker
16.06.2020 kl 10:20 1625

Tenker du hadde tatt den telefonen om du så et desperat menneske som tok kontakt med deg med "Hjelp meg" og ble kjørt av mennesker i svart hettegenser og svart lue. slik kler ikke folk i psykiatrien seg når de er på oppdrag for å hente en pasient, og ikke kjører de en pasient i desperat tilstand heller, og trolig kjører de heller ikke BMW X3.

Nordmenn i dag er blitt så tolerante at vi overser mennesker i virkelig nød fordi vi tolerer alt vi ser og ikke får skjelne unormalt fra normalt.
Fjordgubben
16.06.2020 kl 10:27 1616

Joda, lett å være etterpåklok.

Faktum er at veldig mange kjører rett forbi mennesker «i nød», fordi de tenker at de ikke har tid, og/eller at de ikke ønsker å bli innblandet, eller at de tenker at dette er en oppkonstruert situasjon laget for å rane folk, typisk en sigøynerkvinne som later som hun er «i nød», folk stopper for så å bli ranet.

Samfunnet vårt er blitt så komplisert at mange gjør alt de kan for å forenkle sin hverdag, å drive å rapportere potensiell kriminalitet kan føre til flere problemer enn de løser, slik tenker altså folk, og når sier «folk» så mener jeg ikke alle, men jeg tror faktisk de fleste.

Husker jeg stoppet på en rasteplass nord for Gøteborg for endel år siden, en kvinne som jeg oppfattet var en sigøyner kom mot bilen, veivet med hendene og skrek mens hun signaliserte at hun trengte hjelp, jeg satte bilen kjapt i gir og kjørte rundt henne for slippe å bli konfrontert, så i bakspeilet at hun hytter med neven mot meg så tror det var greit å komme seg unna ja.
Redigert 16.06.2020 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2020 kl 11:29 1581

Jeg er enig med deg der, og hadde gjort det samme som deg i Gøteborg - du var nok bare i ferd med å okkupere plassen der det skulle overleveres dop! (Det er vel ingen som tror det er tigging disse folkene har som geskjeft i livet?)
Slettet bruker
16.06.2020 kl 13:33 1528

Psykiatri finnes over alt i samfunnet...

Asbjørn Hansen (født 1955 i daværende Rissa, nå Indre Fosen) er en norsk etterforsker. Han er tidligere drapsetterforsker i Kripos.I sine 18 år i Kripos var han med på å oppklare mellom 30 og 40 drap, og ledet etterforskningen av blant annet drapene på Orderud gård og i Baneheia. Av alle sakene han jobbet med, var det bare drapet på Trude Espås i 1996 som forble uoppklart. Hansen er etterforsker i TV-programmet Åsted Norge. - Wikipedia.

Hansen ble traumatisert under en pågripelse der han ble hardt skadet. Dette førte til at han måtte slutte i jobben som KRIPOS etterforsker.

I dag er den sympatisk mannen ivrig og (litt for?) dyktig etterforsker for Åsted Norge... COINCIDENCE?
Baren
16.06.2020 kl 13:36 1519

Nå har vel T Hagen m. familie sin fulle rett til å bedrive privat etterforskning med innhenting av tips.
Hva som kan forkludre politiets etterforskning er vel heller vanskelig å forstå ettersom de har forskjellige teorier om hendelsen, tabben var om fengslingen av TH var tilstrekkelig "god skikk på indisier fattet på primitive mistanker. Tror dette utspillet fra TH kan bli nermere en løsning?
atnorhe
16.06.2020 kl 15:05 1490

«Utpressingbrevet skrevet på jallanorsk og offentliggjort av Dagbladet, var like troverdig som kidnappinghistorien.

«Do samarbeide nå» og lignende nybegynner kebabspråk.

Har innvandrere lært å skrive jallaspråk på kyrsene de må igjennom?

Hvor mange ikke nordmenn rundt om i verden kan skrive forståelig norsk ? Dette var forståelig selv om ordene var stokket rundt for å illudere en « internasjonal kidnapper».

Om de i så fall fikk assistanse av en som bor i Norge og har lært å skrive norsk, ville han gjort akkurat det. Skrevet på norsk. Ikke på et tullespråk som åpenbart er konstruert.

Politiet har hyret inn en språkekspert for å sjekke om dette er nivået på norsk-skrivingen, eller konstruert.
De skal finne ut om det er en rød trå i ordbruken, som betyr at de skal gjenta de samme feil ved forskjellig setninger.

Dette er å holde folk for å være idioter . Det må være hentet i fra en krimbok for barn.


Redigert 16.06.2020 kl 15:10 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
16.06.2020 kl 15:45 1467

At det ble skrevet slik kan bety flere ting, f.eks at kidnapperne er norske, og kan norsk like bra som de fleste som har bodd i Norge hele livet, men at de ønsket å skjule dette faktum ved å skrive det slik at man skulle tro det var utlendinger som står bak.

Man kan altså ikke trekke noen bastante konklusjoner på bakgrunn av denne kebabnorsken.

atnorhe
16.06.2020 kl 16:09 1447

Jo man kan trekke den bastante konklusjonen at det et et falsum, siden denne språkbruken ikke eksistere, og er dermed konstruert,

Det betyr at det er skrevet av en som tror at mottager og politiet er enda dummere enn ham/henne.

Alternativet kan en hver legge til alt etter som det passer.

Slettet bruker
16.06.2020 kl 16:17 1439

Jeg synes episoden i Ås sentrum i 12,30 tiden fremstår som konstruert. Den er for usannsynlig.
Den er heller konstruert.
Disse mennene utenfor Futurum på morgenkvisten virker også konstruert.
Og jeg tror ikke Hagen står bak disse konstruksjonene. Det er noe fishy med politiet i denne saken.
Politiet har gjort rare ting.
Slettet bruker
16.06.2020 kl 16:28 1426

Jeg kom til at Espås-saken kan ha vært en SVFZWO initert sak, da TV-programmet ble sendt
for et år siden, to eller tre. Det kan også AEH-saken ha vært. Og det fins flere lignende saker.
Slettet bruker
16.06.2020 kl 16:36 1418

Jeg vil heller kalle det SVFZWO-norsk eller FFO-norsk, enn kebab-norsk eller jalla-norsk. Brukt bl.a. uttrykk som
"over the counter" el. lign.
Neppe vridd Tom Hagen instruert norsk.
Slettet bruker
16.06.2020 kl 16:43 1412

Jeg vil kalle det konstruert norsk, i den hensikt å tåkelegge/vanskeliggjøre
tolkning av hvor skriveren/-erne kommer fra. At norsk skrivekyndige har
vært innvolvert er det neppe tvil om. For min del fremstår det som sannsynlig
at flere enn en person har vært delaktig i å lage utpressingsbrevet.
Slettet bruker
16.06.2020 kl 20:09 1355

Meningsløst å bruke dusørsaken til førsteoppslag på Dagsrevyen.