VOW - FLERE mørkere + NÅ noen LYSERE signaler!


Her er det bare å beklage!
Det gedigne kjøpssignalet BLE gitt - Corona ble et tema neste dag - og caset bråsnudde!
https://www.tradingview.com/x/TTeGWbNO/ (Chartet forstørres hvis det trykkes på etter åpning)

I bobla ser dere;
- Kjøpssignalet
- Kursen falt raskt tilbake UNDER den stigende støttelinja - og UNDER den fallende som ble brutt ifm kjøpssignalet. Stikkord; Corona!
- Deretter rekyl - opp til den gamle støtten som nå var MOTSTAND - og der stanget "hue i taket"!
- Det raske 9 dg snitt har også toppet ut like under den fallende motstanden - og vender nå ned!
- I dag kom det melding om at de amerikanske cruisesaksjene falt 6-8% e/melding om landligge til oktober.
- For VOW utgjør ikke dette annet enn at "servicebiten" (1/3 av omsetningen) får redusert levering siden skipene ikke er i drift.
https://www.marketwatch.com/story/cruise-stocks-drop-after-norwegian-extends-departure-suspensions-2020-06-17?siteid=bigcharts&dist=bigcharts

Kommer det raskt melding om ny kontrakt vil VOW raskt hoppe i været igjen, men inntil videre er det andre boller som gjelder!

Hilsen Hammers.........som har sagt det tidligere i dag; Shit Happens.....from time to time!
Redigert 30.06.2020 kl 23:08 Du må logge inn for å svare
merida1
17.06.2020 kl 23:22 4111

Vel, nå er vel både service og ny-montering enklere å foreta når der er tomt for passasjerer
Gozilla
17.06.2020 kl 23:51 4009

Ett eller annet forteller meg at hammeren har solgt....
Falco1
18.06.2020 kl 10:16 3673

Må satse mye mer på grønn teknologi. Dette er nok aksjen og sitte i fremover med eller uten linjaler.

https://e24.no/olje-og-energi/i/y3aWQr/iea-frykter-utslippsrekyl-ber-om-9560-milliarder-i-aaret-for-groenn-omstart
Redigert 18.06.2020 kl 10:17 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.06.2020 kl 20:50 3195

Jeg har varslet om mørke skyer i VOW. Det har stemt. Kursen har falt, men fikk et løft i etterauksjonen i dag.
For meg virker det til å være et kunstig åndedrett - på spinkelt volum.

Verre er det at cruiseaksjene i dag får gjennomgå skikkelig i USA.
75 min før børsslutt har 4 av de store ALLE falt med 11-13%.
Joda......dette er pga Corona 2.

For VOW sin del får det utslag i den 3.delen som står for vedlikeholdsdelen av leverte anlegg til disse.
På lengre sikt KAN det få større konsekvenser, men i så fall må enkelte av dem rett og slett konke.
Neppe et tema i dag?

Ellers kan man merke seg at Top 20 har redusert egen beholdning i samtlige av de 8 siste ukene.
Totalt er det netto solgt 1.652.000 aksjer - og største selger har vært DNB.......som står for nesten halvparten.

Hilsen Hammers
merida1
24.06.2020 kl 21:46 3067

Såså.... når vi nevnte problemer i cruise på grunn av Corona før så var det ikke snakk om at dette hadde negativ innvirkning ;)
Og VOW er ikke så avhengig av Cruise som de var.
Og topp 20 har 80.97%
De har vel ferie de som er på topp 20 også, og trenger noen kroner
Hvis du vil ha rimelige aksjer så bør du nok klare noe bedre enn dette ;)
Syns VOW klarte seg bra på en blodrød dag
Redigert 24.06.2020 kl 22:08 Du må logge inn for å svare

Vow har alltid vert dau på sommeren, føler aksjen kommer bra fra høsten til april. Halvårs rapporten blir spennende
merida1
25.06.2020 kl 09:18 2657

Gjelder ikke det generelt da? Mange som skal kjøpe bobil eller campingvogn de skal krasje med. Eller reise til fjerne destinasjoner de egentlig ikke har råd til
Redigert 25.06.2020 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.06.2020 kl 22:19 2313

Ser i dag at Kleven Verft står i fare for å gå konkurs.
https://e24.no/naeringsliv/i/MRzd7E/kleven-verft-kan-gaa-konkurs-laangivere-skal-ha-terminert-avtaler

VOW har EN levering av avfallshåndteringssystemer til dette verftet. En levering til et av Hurtigrutens skip i 2020.
Deretter ikke noe mer i ordrereserven. Skipet må være MS Fridtjof Nansen - som ble satt på vannet i Q1 i år.
Da har man sluppet 100% unna et eventuelt problem!

Hilsen Hammers
HP17
27.06.2020 kl 22:22 2298

Snakk om å ta en U-sving Hammers, eller kanskje bedre møte seg selv i døra?
Hammers
27.06.2020 kl 23:00 2243

Skjønner ikke hva du mener med U-sving og "møte seg selv i døra"!
Jeg forteller saklig om en nyhet fra i dag - og knytter den til saklige forhold rundt VOW.

Hilsen Hammers
Redigert 27.06.2020 kl 23:01 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.06.2020 kl 23:35 2161

VOW praktiserer "cost to cost" prinsippet. Etter hvert som utstyr blir levert får man jevnlige betalinger.
Når skipet sjøsettes gjøres sluttregningen opp. Skipet kom på vannet rundt februar - og da kan man regne med at alt nå er OK.

Dessuten; VOW's utstyr leveres ganske tidlig i prosessen og tilhører skipets infrastruktur.
Neppe noe å uroe seg for.

Hilsen Hammers..........som for VOW's skyld er glad det ikke lå 6-7 senere installasjoner i løypa! Da hadde det vært verre!
Hex
27.06.2020 kl 23:36 2147

Folkens helt ærlig. Hvis jeg hadde kjøpt vow og var i pluss. Hadde jeg ikke blunket med å selge hvis Hammers hadde anbefalt det. Han kan ta feil men tenker slik at det er mer sannsynlig at han har rett.... Si ifra når du kjøper da Hammers!!!
Hammers
27.06.2020 kl 23:58 2107

Hex.
Tråden ble startet for 10 dg siden. Da begynte jeg å se mørkere skyer.
Jeg har redusert, men har valgt å ha en "levelig" pott igjen.

Hilsen Hammers
Hex
28.06.2020 kl 00:29 2062

Ja sorry glimset på datoen. Drev og laget chartet ble litt anderledes enn din. mulig trendlinje?

https://www.tradingview.com/x/8vUzTNJJ
Trump75
28.06.2020 kl 00:31 2057

Er ikke VOW et tapsprosjekt? Tenker i forhold til eps.
merida1
28.06.2020 kl 11:04 1836

De går med tap nå ja
Redigert 29.06.2020 kl 13:55 Du må logge inn for å svare
merida1
29.06.2020 kl 10:36 1508

Er selskapet på vei til SKIFTERETTEN? Kursen tyder på det
Det er ikke første gangen
Siste pengene de hadde gikk vel til å kjøpeETIA så det er vel valg mellom emisjon og SKIFTERETT

STRONG SELL ! Selskapet tryner i sin egen søppel !
Glad jeg kom mg ut med noen stygge riper i lakken
Redigert 29.06.2020 kl 22:39 Du må logge inn for å svare
Jazz
29.06.2020 kl 23:48 1278

Hammers, det gikk dårlig med det "enorme kjøpssignalet", men som du selv sier, shit happens.
Det gikk vel heller ikke så bra med Golden Ocean (eller gjør det kanskje det likeve?), men mer om det i rett tråd.
To betraktninger fra en som baserer seg mest på det fundamentale men med et blikk på TA:
1. Har TA mindre for seg som hjelpemiddel i spesielle tider som koronatider?
2. Har VOW et solid støttenivå rundt 20,-, eller er det ingen bunn å se?
Hammers
30.06.2020 kl 00:19 1221

Vi er inne i UTROLIG volatile tider - der en hel haug med kursbevegelser er alt annet enn normale.

- TA er alltid er solid hjelpemiddel, men når ny kunnskap (Korona) kom "dagen etter" - så ble det som det ble. Allerede forklart.
- I VOW er det etter mitt syn solid støtte rundt 20.

Hilsen Hammers
merida1
30.06.2020 kl 09:43 1034

Det spørs det hvis de får - minus 20 mill i inneværende kvartal

Hahaha for en taper du er merida, går fra bull til bear over natten etter at du selger med tap. Det er NÅ man skal kjøpe, som Hammers sier er det sterk støtte rundt 20-tallet.
merida1
30.06.2020 kl 10:14 968

Jeg innrømmer i hvert fall å ha tapt noen kroner i motsetning til deg. Gamle hurpe ;)

Har vært ute siden et par dager etter corona kom på agendaen igjen, kjøpte i går på 21.05.
Skrika1
30.06.2020 kl 10:18 948

Det er ikke pent å alltid si sannheten. Det vitner om dårlig oppdragelse.
merida1
30.06.2020 kl 10:36 902

Du er vel oppdratt til å lyve. Det er mye bedre oppdragelse
Sorry Gamla ;)
Redigert 30.06.2020 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
Falco1
30.06.2020 kl 11:29 842

Vi har en blokkering knapp for sånne idiot troll som merida. Sånne nick er totalt bortkastet tid.
Falco1
30.06.2020 kl 15:07 673


VOW ASA : VOW ASA SUBSIDIARY SCANSHIP AWARDED A 7.8 MILLION-EURO CONTRACT FOR ITS CRUISE CLEAN SHIP SYSTEM WITH MAJOR EUROPEAN SHIPBUILDER

14:40
Vow ASA has through its subsidiary Scanship AS been awarded a 7.8-million-euro cruise newbuild contract for the delivery of its advanced technologies for wastewater purification, garbage handling and food waste processing. The Scanship systems will be installed on two mega sized cruise ships entering service in 2026 and 2027, being part of an ongoing 6 ship newbuild program in Italy for one of the larger Miami based shipowners. Scanship has previously entered into contracts for the other ships in the program.

We feel humbled by how the major shipowners and yards are moving forward with a commitment in these disruptive times, and proud to once again being selected as their partner delivering technologies for environmental compliance and cleaner oceans: says Henrik Badin, CEO of Vow ASA in a statement.

Henrik Badin CEO

Vow ASA

Tel: +47 90 78 98 25

Email: henrik.badin@vowasa.com

About Vow ASA

In Vow and our subsidiaries Scanship and Etia we are passionate about preventing pollution. Our world leading solutions convert biomass and waste into valuable resources and generate clean energy for a wide range of industries.

Cruise ships on every ocean have Vow technology inside which processes waste and purifies wastewater. Fish farmers are adopting similar solutions, and public utilities and industries use our solutions for sludge processing, waste management and biogas production on land.

Our ambitions go further than this. With our advanced technologies and solutions, we turn waste into biogenetic fuels to help decarbonize industry and convert plastic waste into fuel, clean energy and high-value pyro carbon.

Our solutions are scalable, standardized, patented and thoroughly documented, and our capability to deliver is well proven. They are key to end waste and stop pollution.

Located in Oslo, the parent company Vow ASA is listed on the Oslo Stock Exchange (ticker VOW from 13 January 2020). The Vow group has 120 employees in Norway, France, Poland and the US.

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400712721


Hammers
30.06.2020 kl 16:52 599

Sterkt med enda en ny kontrakt i dag - og det innen et område det for tiden er krise i (Corona).

Den 5. kontrakten siden starten av mai. Først 2 i mai - deretter 3 i juni.
Samlet kontraktsverdi er på ca NOK 140 mill. I tillegg kommer er markedspotensiale på ca 5 mrd på de to første landbaserte i juni.
Historisk snakker man om EBITDA-margin på ca 12-15% på denne type ordre. Det må vel være bra!

Hilsen Hammers

Sterkt av vow dette, har blitt en glemt grønn aksje, denne vil komme mer og mer framover , nel har sett sin glanstid no, folk vil lete etter nye grønne muligheter, og ingen alternativer e bedre en vow
Hammers
30.06.2020 kl 23:05 323

Etter litt kjapp research;
Dagens ordre kommer fra verftet Fincantieri (Italia) som skal bygge to søsterskip for Norwegian Cruise Line i 2026+2027.
Kapasitet; 3300 reisende.
VOW har med dette ca 20 kommende leveringer til dette verftet fram til 2027. Dette etter flere forutgående leverte installasjoner.

Konklusjon:
Rederi + Verft er kjempefornøyd med varene som leveres - og de klenger seg til de beste!
Dessuten er de lokale aktørene som utfører jobben nå drillet til fingerspissene i sitt arbeid med VOW's opplegg.

Hilsen Hammers
Redigert 01.07.2020 kl 01:40 Du må logge inn for å svare