NORTH - hvordan legge ned NORTH raskt

Slettet bruker
NORTH 17.06.2020 kl 23:39 11713

Har fulgt NORTH siden 2017. I ettertid ser vel jeg og de fleste tendensen: ledelsen tar ut millionlønn år etter år.
Vi investorer får ingenting. Tre år er lenge uten noen avkastning.

Kapitalavsetningen for enkelt-individer kunne vært benyttet på andre bærekraftige investeringer som lett hadde gitt enorm avkastning.

Vi aksjonærer i NORTH bestemmer.
Jeg synes vi skal bestemme at vi legger ned NORTH.

Kan vi samles og få dette effektuert?
Redigert 21.01.2021 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Odi.1
25.06.2020 kl 16:44 2666

badkrukan : " Og igen, de har slettet gjelda, minsket antall ansatte og kvittet seg med energy capital. det var et datterselskap som north var majoritetseier i, ikke aleneeier 80/20. dette vet både du og odi.... "
Så klart og så tydelig, hvorfor oppererte dem med 248 Millioner i CASH i ett Q Presentasjon ( på bakrommet , uten QA ) , der ALT står på CASH North Energy?
Så går det noen få Q og det ploppet opp kun 28 Millioner igjen der, og nå med over 50 Millioner i Underskudd på q120 og en litt suspekt cash beholdning ingen vet noen ting om , men en kan spørre dem på meil? ( Hva i alle dager er dette for ett Investor selskap og ledelse ?? )
Forklar oss gjerne du Badkrukan
Redigert 25.06.2020 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2020 kl 15:18 2710

Forbausende stor salgsinteresse opp til 1,50. Greit å være drittlei, men det finnes da knapt en sjel med gevinst på disse nivåene større enn den ukentlige pantinga på REMA 1000.
badkrukan
25.06.2020 kl 15:11 2693

kan ikke svare annet en at ønske deg god bedring. Det er fortsatt 2,4 kr/ aksjen 1:1 uansett om du liker det eller ikke. Be noen om en klem eller noe.
helloween
25.06.2020 kl 14:51 2706

Ligger en halvfeit på skjult kjøp 1,395 om noen vil bli kvitt noen aksjer
mimsa
25.06.2020 kl 14:31 2729

Badkrukkan, Reach er elendig, Et enklere liv var håpløst, som det meste ellers har vært. Så har vi Txp som så langt er veldig bra noe som bare skulle mangle etter all elendigheita.Tar man ut skatte-refusjonen hadde dette selskapet vært hos skifteretten for lenge siden. Dersom du rettferdigjør en god investering mot mange dårlige og tror de tilfeldigvis trekker en ny txp ut av hatten er du en drømmer. Husk de må jo betale milioner i konsulenthonorarer for dette tullet. Hadde de hatt en form for strategi annet enn å berike seg selv, samt at vi hadde fått noe annet enn hvert kvartal en rapport om at verdiene forringes, så skulle jeg holdt kjeft, i mellomtiden foreslår jeg at du stopper denne evindelige hausingen for å føre oss andre bak lyset.
helloween
25.06.2020 kl 13:48 2775

Skjer a, blått. Bør en tenke på å ta noe her snart?
Bør vel snart våkne opp fra dvale
badkrukan
25.06.2020 kl 12:48 2807

Og tenk på dette: det var ikke lenge siden reach var desidert største investering til North, jag syns det er ganske imponerende at de snudd fra elende i reach til sterkt gasslys i enden av txp tunnelen. spør deg vad North hade vart idag uten TXP? vad er det som sier at de ikke trekker en ny txp ut av hatten? kjøp eller selg, i dont care... er verken på kjøpsiden eller salgsiden.... men slutt med alt dette tullpratet. lavmål..
Svenis42
25.06.2020 kl 12:46 2806

Skjønner ikke hvorfor dere som lurer på noe og har en del spørsmål ikke bare sender en mail til selskapet og spør,gjør ingen ting at dem ser folk følger med,svarer gjør dem også.
badkrukan
25.06.2020 kl 12:32 2826

https://postlmg.cc/Vd41ztgq

Blir nok trøkk "over there" nå.

Og nei mimsa, jag er ikke her for at sleike noen... mens noen gir bort sine aksjer, kjøper andre. North er et lett selskap at lese seg opp i, klarer du ikke det skal du nok ikke risikere dine sparepenger på børs. kanske skal se på fond? Du får nå gavepakke med over 1 kr rabatt, hvis du ikke hopper på den er det på din kappe. forøvri er det ikke noe som sier at de pengene de har ikke jobber for oss "as we speak". Og igen, de har slettet gjelda, minsket antall ansatte og kvittet seg med energy capital. det var et datterselskap som north var majoritetseier i, ikke aleneeier 80/20. dette vet både du og odi....
mimsa
25.06.2020 kl 12:25 2826

Badkrukkan, det hadde vært greit om du kunne fortelle oss hvor Odi.1 kan lese seg opp til noe som imøtegår hans påstander. For meg virker det mer og mer tydelig at du er satt her for å slikke ledelsen å styret i røven. Vi har fortsatt tilgode å få en bekreftelse på cash-posisjon, hva de har tenkt å bruke den til, evt utbytte osv. I mellomtiden tømmes selskapet for cash gjennom lønninger, honorarer etc. De har hatt all verdens tid til å komme med en avklaring om de har tenkt å betale ut utbytte for deler eller hele refusjonen. Dette er i aller høyeste grad tåkelegging fra det tvilsomme styret og den udugelige ledelsen sin side.
badkrukan
25.06.2020 kl 12:02 2825

granskningen ligger nok mest hos dej dessverre, kanske en ide at ikke lufte alle ufullstendige tanker her? Les deg opp litt mer. (ikke noe vondt ment.) De har nå ingen gjeld og er ikke 80/20...
Odi.1
25.06.2020 kl 11:25 2844

" Det er jo dette vi vet som aksjonærer, cashbeholdning osv. "

Tydelig at det opererer med diffuse informasjoner om det også.

Er vel en uavhengig gransking som må til her for hvor pengene har forduftet, og en aksjekurs på AVA range cash kasse med ett selskap uten gjeld.
Skurrer som en FM Radio i en tunell på 70 tallet...
Odi.1
23.06.2020 kl 09:42 2994

av de 248 Millionene de fortalte i ett Q der var i CASH , må det vel være en god del igjen på disse skattepengene som ble godkjent 02.04 2020 som fortsatt står investert i " Sikre" obl / bond/plasseringer ? ( som disse 2-3 aktørene de fortalte om skulle sikre til skattesaken var avgjort )
Redigert 25.06.2020 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
badkrukan
23.06.2020 kl 08:02 3053

Streetriple:

Reach: 50 mill
TXP : 80 mill
CASH: 150 mill
120 mill aksjer/ kurs 1:1 = 2,33 kr/aksjen

Og dette er lavt og grovt regnet, ser du litt mer nøyaktig og tar med iox er vi over 2,4.
Slettet bruker
22.06.2020 kl 23:17 3038

Det interessante er at NORTH er verdt kursen idag, dvs 1,3-1,4, og er nok verdt opp mot 1,7 således.
Det er jo dette vi vet som aksjonærer, cashbeholdning osv.
Hvilket trigger drømme-utsagn her som "når Q2 og Q3 kommer så ordner det seg", "da blir det stort utbytte".
Og dette vet alle seriøse som vurderer å investere i NORTH.

Men de kjenner nok og historikken, og behandlingen av investorer, slik at ingen nye aksjonærer tør å investere i NORTH for å være aksjonær lengere enn selve børsdagen.
mimsa
22.06.2020 kl 13:20 3145

Dette må jo være strengt forbudt. Styre og ledelse og sansynligvis noen andre gode venner sitter med innside, samt at de deler bortimot null info, da kan jo en slik strategi ikke være lovlig, men hva vet vi om hva denne tvilsomme gjengen bedriver? For meg ser det ut som et åpenlyst ran.
Slettet bruker
22.06.2020 kl 11:57 3175

Fordi de ønsker at investorene skal gå lei av sin feilplassering slik at de kan gjenkjøpe opp aksjer for kurs under 1,40.
Odi.1
19.06.2020 kl 12:34 3293

oki, da sparer en nok litt på det
tror det er eliminering dette, de har jo hatt ett hav med tid å kommet med noen ideer for cash , helt tyst hele greia
Svenis42
18.06.2020 kl 18:53 5605

Er kun 2 ansatte i north nå og Onarheim er kun styreformann ,ute av analyse gruppa.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Odi.1
18.06.2020 kl 17:14 5669

Hva gjør de på dette North kontoret, tre personer der vert fall den ene er meget godt lønnet.
Slik jeg har forstått det , er alt aktivitet kjøp/salg vurderinger lagt til eksterne selskap i tillegg til de tre.
La merke til at IR hadde det ekstremt travelt, vertfall. Kalenderen ble ikke lagt ut på North siden før dagen for Presentasjon av q1, legger merke til at andre selskap har dette klart lenge før Nyttår for informasjon om påfølgende år.
Mulig vi er litt sutrete her nå, men det gjenspeiler dog verdiene dem har presentert og ikke minst informasjonsmangelen.
NORTH ned 4, 64 % Sperrene popper opp på 1,40 hele tiden. why!
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2020 kl 16:07 5727

Det var nok undertegnede som påstod at alt MÅ realiseres til kontanter, men det er nok ikke riktig. Det som evt IKKE kan selges (av ulike grunner) må deles ut til aksjonærene ifm avvikling. Aksjer i REACH og evt TXP kan muligens deles ut som utbytte også, men det byr nok på en del praktiske utfordringer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
gajini
18.06.2020 kl 15:56 5745

Havde ikke set de havde solgt deres iox aktier 😁.

Kan det virkelig passe at North ikke kan uddele f.eks. deres aktiebeholdning til aktionærerne så vi får reach aktier i udbytte?

Så slipper man da for at sælge med tab, mener en anden bruger herinde nævnte det ikke var muligt og alt skulle sælges og udloddes? Anyone?

Jeg vil uden tøven tage imod ordningen at vi som aktionærer blev tildelt north to store investeringer som aktier og de ramte vores depoter så vi selv kan vælge hvornår de skal sælges og toppen af kransekagen er så alt cash udloddes ligeså vel
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
mimsa
18.06.2020 kl 14:30 5806

Med de beregningene der, hvordan kan noen som helst mene at de har tiltro til ledelsen, styre og konsulenter om at dette er et veldrevet selskap. Likvider heile driten og vi slipper å forholde oss lenger til den tvilsome gjengen på Tjuvholmen. Om et par kvartaler, dersom dette fortsetter er verdien halvert. Og den tvilsomme gjengen ler heile veien til banken. Ingen skrupler der i gården. Fans til folk1
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Odi.1
18.06.2020 kl 14:12 5839

ca 48 mil + 82 mil
Hva tror en cash er på da? 160m etter små salgene?
Da er regnestykket enkelt : ^^ 290 Millioner Nok :- 119 047 065 aksjer = kr 2,43
Etter min mening gir en bort Reach og TXP på disse kursene dem har nå.
Behold 10 -12 millioner og De to aksjene, en ansatt til dem har doblet eller for den del triplet verdien.
Betal ut resten i Utbytte så snart som mulig. Salg av REACH nå vil bare krasje hele kursen, tror ikke dem får 1,07 da. Heller 10 -15 øre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
18.06.2020 kl 13:58 5872

Nå er det bare Reach og litt txp igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
mimsa
18.06.2020 kl 13:25 5914

Det er kun tragisk heile greia. Dersom vi selger oss ut vinner de tvilsomme, om vi ikke selger oss ut vil de tvilsomme fortsetter de å tappe selskapet og de vinner da også. Litt vanskelig å forstå at revisor kan godkjenne dette, men det lar seg muligens ordne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Odi.1
18.06.2020 kl 13:16 5932

Ja veldig suspekt å berike seg i Styrer honorarer osv, om strategien er å legge dette ned.
Belønning for å leverer ett underskudd på 54 Millioner kroner?
"TRYLLET" bort CASH fra skatteposten med fantasi beløper... ( Corona eller ei, hva var panikken med å realisere før godkjenning, er ALT realisert?? )
En må spørre seg hvorfor dem opererte med 248 Millioner i CASH i ett kvartal, penger som ikke var verken North sine , (alt) eller på noen som helst måte var godkjent før 02.04 2020

Ikke rart det kun er en luguber presentasjon som er totalt forvirrende for de fleste som kommer q etter q.
Denne Knut har vel aldri spandert en billig Youtube kanal og hatt QA med investorene i dette her. ( ala det Paul Baay har )

Klarer det kr 2,60 på Likvidering innen q3? Da vil nå jeg stemt for dette nå, utgangspunktet har vert å være med å skape solide langsiktige verdier med
investeringen, og når en ser hva disse personene har stelt med , og ikke klarer å informere om ( bevist eller u bevist? ) så er det like greit å forlate dette.
Det første dem må endre , og det mener jeg må skje OMG , er teksten på siden om å skape langsiktige verdier for investorene i NORTH.

Det er å lese : " Vision

North Energy’s vision is to be a successful and respected investment company with focus on long term value creation. "

se: utvikling på ASSET
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
mimsa
18.06.2020 kl 12:49 5970

Jeg har holdt meg borte fra tråden en stund. Jeg måtte rett og slett slutte fordi blodtrykket økte og jeg ble i dårlig humør av å irritere meg over de overgrepene styret og ledelsen gjør med oss mindre aksjonærer. Det er godt å se at det begynner å gå opp for mange, hvilket råttent spill de driver. Her skulle kursen vært langt over 2kr med tanke på cash-utbetalinger fra skatterefusjonen og eierandelen i TXP. Man kan da spørre seg hvorfor trenger man et stort styre, lederadministrasjon og konsulenter alle i milionklassen. Det er jo tindrene klart at denne gjengen sitter å beriker seg selv. Det er klart fra den minimale informasjonen vi får at verdiene stadig forringes. Mangelful informasjon, tåkelegging, konsulentbidrag til seg selv, frynsette rykte av styremedlemmer og noen av de større aksjonærene gjør at svært mange vegrer seg i å investere i selskapet. Det ville ikke forundre meg om det er plasert folk fra North til å skrive på forumet for fortsette tåkeleggelsen av hva som foregår. Jeg ble anbefalt å selge meg ut fordi flere har en lang historie om å være svært aksjonærfiendlige. Det jeg tror er at styret å ledelsen har til intensjon om å trøtte oss ut for så å ta over mest mulig aksjer til en skampris for så å realisere verdiene. Med denne tvilsomme historien til ledelsen og med mine kommentarer får jeg vel snart Janic Iversen på døren. Jeg anbefaler dere å sette dere litt inn i sakene BW-lpg og "et enklere liuv2 , hvor onarheim var instrumental i overtagelsen av Aurora og hvor aksjonærene i Aurora ble lurt trill rundt, investeringen i konkursen i "Et enklere liv" hvor Onarheim satt i styrene i både North og "Et enklere liv". Hold på aksjene deres, sett igang en klagestorm. De vil at dere selger på lave kurser for så de en dag kan realisere mest mulig av verdiene. Jo lenger man venter jo mer forsvinner ut i lønninger, konsulenthonorarer etc til en gjeng med frynsette rykte. Dere skal heller ikke se bort ifra at en dag har de såpass kontroll og så kommer de med et skambud for å overta selskapet for så å realisere store gevinster til seg selv. Tipper det blir noe tilsvarende det den høyst tvilsomme Røkke gjode i sin tid i Norwegian Seafood og AkerRgi. Jeg foreslår at alle mindre North aksjonærer i norges land forener seg mot den urett og tåkeleggingen som foregår. Over og ut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
gajini
18.06.2020 kl 10:48 6077

Jæims bånn,

Det er det store spørgsmål, jeg ikke kan finde svar på.
Det er netop nedsalget i en klar vinder, som er årsag til jeg har mistet tålmodigheden og blot håber på kæmpe udbytte.

Salg på disse kurser er udelukket, når værdierne er langt højere og så i cash.

Jeg venter spændt på q2 for at få klarhed om de har investeret yderligere henover q2 og i hvad, samt hvad cash beholdning er på.

Prisning af reach lader vente på sig, og håber ikke de investere yderligere i selskabet da pengene så er låst de næste mange år (overdrivelse fremmer forståelsen) - lader til manglende interesse i reach men et godt q2 i reach kan forhåbentlig få liv i aktien.

Ja aktiviteten øger i reach, så vi mangler blot at se dette afspejle sig på bundlinjen- så skal interesserede investorer nok se henimod reach.

Håber blot der kommer en eller anden form for afkast i år enten godt udbytte eller et strategisk move der afspejler sig i kursen.

Synes efterhånden man har forholdt sig passiv og tålmodig længe og nu er skattepengene endelig på kontoen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2020 kl 10:47 6081

Direkte eierskap i TXP, men hører gjerne om et nytt, ukjent og tilsvarende case med avkastning på 3-5X de neste 2-3 årene. Omvendt og "not so good", en "redningsaksjon" av REACH med et stort innskudd av kapital.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
18.06.2020 kl 10:41 6096

Hva kan friste mer enn å sitte på aksjene i TXP?
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2020 kl 10:32 6115

Er ikke helt sikker på hva du mener med klagefrister, men om det er skattesaken du viser til så er den endelig avgjort. Fusjonen mellom NORTH og NEC går sin gang med normål kreditorfrist på 6 uker som utløper 14. juli. Regner det som en formalitet. Men veien fra en beslutning om avvikling/likvidering frem til likvidasjonsutbytte er også litt kronglete og lang. Jeg antar imidlertid at ventetiden kan kortes ned ved utbetaling av et større utbytte (Q2) før den formelle beslutningen om avvikling, slik at likvidasjonsutbyttet begrenses mest mulig.

Men er det virkelig denne veien selskapet har planer om å følge ? Kanskje litt for åpenbart etterhvert dersom det ikke kommer tegn på annet liv etter skatt og salg i PLCS og TXP ? Også ødeleggende for riktig prising av selskapet på kort sikt så lenge tausheten rår.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Odi.1
18.06.2020 kl 10:03 6161

Vil ikke skje noe her før endelig nedleggelse og klagefrister er over, som er lovpålagte.
TXP er eneste gulroten for øyeblikket, men infoen kommer ikke fra Investorselskapet North for de som er aksjonærer der, dette må en finne ut av selv på CAD børsen og GB børsen.
Fakta er at North selger seg ned i TXP, men skal dem lenger ned blir å følge med på. Går de ut der nå med alt, da er jo dette nesten opplagt hva som er i fære.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
badkrukan
18.06.2020 kl 07:35 6269

men jag tar litt pause, for alles beste, ingen er tjent av det samme maset når det ikke er noe som skjer uansett. er vel ikke noe nyttig som kommer før tidligst Q i august uansett. operational fra reach og litt trykktest fra TXP. kanske noe fra kreditorfrist 17:e i north capital nedleggelsen, men neppe kursdrivende. Været er strålende og det snur allerede lørdag, så jag tar mine 325K og legger de i skuffen og heller noe bobbel i glasset! Hvis noen lurer på vad de skal kjøpe for champagne så kommer sommerens tips her:

https://www.vinmonopolet.no/Land/Frankrike/Wongraven-Champagne-Brut/p/9749101

Er like god som Dom perignon, til 1/3 av prisen, god sommer!

Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
badkrukan
18.06.2020 kl 07:20 6290

jag har problem at kommentere dette med annet en: "Herregud!" dette er noe av det galeste jag lest i hele mitt liv, så mange spørsmål...må vare på fylla? og jag leste manifestet til breivik...
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
valdresbonden
18.06.2020 kl 06:23 6335


Bra å ha deg tilbake igjen fra ferie for å få litt seriøsitet inn igjen i denne debatten, Badkrukan

Så mye piss er det lenge siden jeg har lest i noen tråd tidligere, noen her som burde prøve å sove litt om natten, i stedet for å henge over tastaturet til det går varmt-

V.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
badkrukan
18.06.2020 kl 05:28 6372

Bruk kondom folkens! Herregud. Eller er det noe kunstprosjekt eller noe?
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2020 kl 01:28 6434

Nok en hånlig kommentar fra Odi.1 i ledelsen.
Katta er ute av sekken.
Ta kontakt med topp 8 - og nedover på listen - og journalister neste.
Redigert 21.01.2021 kl 07:22 Du må logge inn for å svare