Møyfrid
20.06.2020 kl 23:52 2917

Egentlig minner Fredriksson meg mye om Anders Tegnell i den stormen han har stått.

Fredriksson har stått med rak rygg og realitetsorientert hausserne, og han har fått kjeft i eningen.

Men han har stått for sine ord, og han har levert. For en fyr!

Altså, han hadde rett. Det gjaldt ikke Tegnell...:-) Eller"Viggo" for den saks skyld.

Man trenger flere ledere av hans kaliber. Jeg er rett og slett imponert!
Redigert 20.06.2020 kl 23:53 Du må logge inn for å svare
MrViggo
20.06.2020 kl 23:57 2900

Vad exakt är det man ska lära sig. Är det ”Vi vinner de affärer vi vill vinna”?
Redigert 21.06.2020 kl 00:02 Du må logge inn for å svare
MrViggo
20.06.2020 kl 23:58 2898

Okej...glöm nu inte håsa Ele innan du blir helt starstruck.
sibira
21.06.2020 kl 00:04 2878

Håper at Idex leverer varene kjempebra ..Snart ...
Kjedelig med hver dag 1,50, 1,60 tallet på kursen .. når blir det fart i sakene ??
Slettet bruker
21.06.2020 kl 00:23 2848

Idex er der Fingerprintcards Sverige var 2013
6 spenn.
Redigert 21.06.2020 kl 00:25 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
21.06.2020 kl 00:25 2841

He-he, har de drukket?

FING serverer like mange sensorer per dag som verdenslederen drømmer om pr år...:-)
Slettet bruker
21.06.2020 kl 00:27 2833

Jeg vet. Men hvor mange sensorer til Biometrics kort produserer fingerprint .
Møyfrid
21.06.2020 kl 00:27 2833

Til din info kommenterer jeg kun hva som opptar meg av Vegas-aksjer.

Når "Håsade" jeg ELE?

Få deg en tolk, Melker.
Møyfrid
21.06.2020 kl 00:30 2826

Ps!

Er du ikke litt flau over at din argumentasjon begrenser seg til hva jeg skriver på andre tråder`?

Jeg ville vært det :-)

Du som liksom skulle være mentor :-)

Nei, tilbake til polls, Svane...:.-)

For en såpe!
Møyfrid
21.06.2020 kl 00:31 2822

DE HAR PASSERT EN MILLIARD.

Beklager store bokstaver.

(Ps! De tjener lite, om noen penger,,,,,)
MrViggo
21.06.2020 kl 00:32 2821

Du vet alltså inte vad du själv skriver. Inte förvånande det heller.
Slettet bruker
21.06.2020 kl 00:33 2815

Milliard er inkl sensorer til telefoner.
Biometrics card lar fortsatt vente på seg.
Redigert 21.06.2020 kl 00:34 Du må logge inn for å svare
MrViggo
21.06.2020 kl 00:34 2814

Nu läste du dåligt. Frågan gällde bpc. Inte förlustaffären smartphones.
Møyfrid
21.06.2020 kl 00:34 2815

Rettelse, du spurte om kort!

De har produsert lite, men de har så og si alle piloter som er regne med. De har omsetning og penger til utvikling, om det betyr noe.

Hvor mye produserer verdenslederen ? :-)
Slettet bruker
21.06.2020 kl 00:35 2804

Møyfrid
Nå surret du fælt.
Møyfrid
21.06.2020 kl 00:36 2802

Så du tror kortene blir ett nytt kapittel?

I China?

:-)

Herrgud!
Møyfrid
21.06.2020 kl 00:37 2799

Nei, jeg lot svaret stå.
Møyfrid
21.06.2020 kl 00:38 2793

Melker, har du blitt så irrelevant på Twitter at du bruker tiden her?

Herrlig!
Møyfrid
21.06.2020 kl 00:40 2785

förlustaffären smartphones som Verdenslederen var så framsynt å trakk seg ut av...:-)

Etter å ha brent xxxxxxx kroner...:-)
Møyfrid
21.06.2020 kl 00:41 2781

Hva betyder "Slirig"?
Møyfrid
21.06.2020 kl 00:43 2767

Fortsatt en 80% nedgang, uten justering for emisjoner, siden jeg startet min "slirighet".

Hva har du produsert i samme tid, Melker?
MrViggo
21.06.2020 kl 01:00 2736

Vet du inte ens hur många fpser Fing sålt till bpc/bsc? Det finns två ordrar, en från januari 2019 som gäller året ut och som Fing betar av vartefter till kunden (Gemalto (Thales)). Med tanke på att ordern var på några hundratusen fpser så kan man konstatera att utrullningen försenats. Sen finns det en från i år på drygt 100000 fpser till Feitians accesskort. Feitian valde ju att certifiera sitt payment kort mot Unionpay med Idex.

Det verkar nu på dig som att du ser en framtid i Fing. Då måste jag fråga dig varför du ser det när du inte anser biometriska kort har en framtid. Är det Fings indisplay och iris tech du ser uppsida i, eller är det rentutav så att du anser fps knappar till smartphones återigen ska bli framtida vinstaffärer.? Vi vet ju att Fing ännu inte har någon design win för den optiska indisplayen och ultraljudfpsen har Fing i princip slutat nämna. Bpc har du ju vid flertalet gånger dömt ut som en möjlig framtida vertikal så....???
MrViggo
21.06.2020 kl 01:02 2735

Skev
MrViggo
21.06.2020 kl 01:08 2722

Ja det var ett klokt drag av Idex drar sig ur smartphone satsningen, de insåg nog att konkurrensen från främst Goodix på sikt skulle bli övermäktig. Vi får vi se om strategin att istället satsa fullt ut på bpc/bsc blir lyckad. Jag anser iaf att det åtminstone kommer bli en marknad för biometriska kort till skillnad från dig.
Slettet bruker
21.06.2020 kl 01:12 2719

"Trakk seg ut av"
Idex tapte mobil på grunn av håpløst dårlig teknologi, mangel på produksjonserfaring, dårlig ledelse, dårlig styre, dårlig eierskap,....
Hva har endret seg nå?

Teknologien? De sier så men det gjenstår å se (dersom i det hele tatt det er noe marked). Etter Apples launch av iphone 5s hørte vi nøyaktig det samme fra idex som budskapet er i dag; Off chip sensorene er billigere, gir bedre biometriske resultater og er lettere å integrere. Når markedet kom stod idex helt stille på start-streken mens Fing og Synaptics delte det markedet før kineserne tok over. Idex fikk et salg til en LG mobil som ble solgt i over million og hevet bunnlinjen over nullpunktet i noen kvartaler. Men det var en konvensjonellsensor idex hadde fått på kjøpet når de kjøpte picofield, ikke en sånn fantastisk off chip sensor. Og GM lå svært nær null, vet ikke om det skyldes idex's manglende kompetanse på produksjon eller at de bare dumpet prisen for å komme inn i en mobil.

Ledelsen? Jeg skal gi den nye CEO et eller to kvartaler før jeg vurdere ham, men i utgangspunktet har jeg liten tro, han er ansatt av et styre som har bevist sin inkompetanse på området.
Styret? Har den samme formannen som de har hatt gjennom resultatløs brenning av milliarder og har anstatt den ene etter den andre CEO som ikke har fått resultater (unntatt for egen lommebok).
Eierskapet? Samme røvere som før. Virker ikke som røverne har noen interesse at et selskap skal tjene penger på virksomheten. Forretningsideen ser ut til å være å tjene penger i aksjemarkedet.
MrViggo
21.06.2020 kl 01:14 2716

Ja det lutar åt att Idex asiatiska kundbas inom bpc har goda möjligheter bli ett nytt och bättre kapitel för Idex än deras misslyckade satsning inom smartphones. Det hände något positivt med Idex när de resetade bolaget för tre fyra år sen. Det kom in kompetens.
MrViggo
21.06.2020 kl 01:30 2696

Det är enkelt och korrekt att kritisera Idex fps(er) inom smartphones. Det var bevisligen inte tillräckligt bra.
Men då är då och nu är nu och nu sitter Idex off-chip tech i två fullt certifierade kort från två olika korttillverkare till två olika payment nätverk. Det säger något. Har mycket svårt se att Unionpay och Mastercard (är väl den andra) släpper igenom undermålig teknik. Och ja jag vet att korttillverkarna certifierar med tredjeparts lab (så det behöver du inte kommentera). Det finns fastställda kriterier från Unionpay och Mastercard som måste uppfyllas och det har bevisligen Idex klarat. Att bortse från den bedriften är inte helt fair. Det har gått rätt många år nu sen LG. Återstår se om TrustedBio får en behaglig certifieringsrunda hos Idemia och därefter kan bli en lyckad volymprodukt. Off-chip har ju generellt något sämre yield.

@CEO
Tycker gott du bör vara generösare, åtminstone ett år innan man har en tydlig blid av en ny CEOs prestation. Två kvartal är för kort tid då det kan svänga rejält åt båda håll. Och då menar jag inte kursen.
Redigert 21.06.2020 kl 01:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2020 kl 03:32 2656

Enig i at 2 kvartaler er for lite til å vurdere CEO på performance. De to neste kvartalene har jo ca 0 på topplinje og store underskudd på driften og det har ny CEO svært liten innflytelse over.
Det jeg vil vurdere etter to kvartaler, rettere sagt to kvartalspresentasjoner er om jeg tror vedkommende har det som skal til for å lede en teknologibedrift til suksess eller ikke. Jeg bruker å være god på den vurderingen. Bedrifter kan feile selv med god CEO, men jeg tror ingen kan lykkes uten god CEO, og idex sine tidligere CEO har jeg avskrevet etter et par kvartalspresentasjoner.
Slettet bruker
21.06.2020 kl 11:08 2484

Kan du være mer presis på den kompetansen?
MrViggo
21.06.2020 kl 11:39 2445

Ja självklart kan jag det. Notera att restartprocessen tog fart när Swearingen började 2016. Han ska ha cred tillsammans med Fred Benkley för teknikutvecklingen och strategierna till kortmarknaden. Precis som GiFan belyste så var sensorerna till smartphones ett resultat av ett helt annat Idex, så att säga.

Styrelsen.

Ciaccia 2015

Mr Ciaccia played a pivotal role in transforming AuthenTec from a start-up into the world’s leading fingerprint sensor supplier, serving as CEO from September 2010 and instrumental in the acquisition of AuthenTec by Apple in October 2012

Skaggs. 2019

Mr Skaggs has more than 25 years of experience in the semiconductor industry, including serving as President, CEO and CFO of Lattice Semiconductor, a supplier of programmable logic devices and related software.



Management

Taylor 2017

recently served as SVP, Mobile Transaction Solutions with Mastercard where he was responsible for development and delivery of custom digital mobile wallet applications for Mastercard issuers.

Eaton 2016

joined IDEX Biometrics in August 2016 and became Chief Technology Officer (CTO) in March 2019 having previously served as the company’s VP of Systems Engineering. Before IDEX, he served as Director of System Engineering at Atmel

Ludden. 2016

Prior to joining IDEX, Chris worked as Sr Director, Touch-Display Integration for Atmel Corporation’s CTO organization. Prior to Atmel, he worked for Synaptics, Inc. as Sr Director.

Bertocci 2016

previous role was as Vice President Software Engineering in the Smart Display Division, the largest division in Synaptics.  He has also worked for LSI, Agere Systems, Lucent Technologies, and Bell Labs.

D’Antilio 2019

twenty years of financial experience with some of the most recognizable companies, including PwC and HewlettPackard. He has held senior finance positions at high-growth US-listed technology companies with responsibility for global accounting and reporting, financial planning, treasury, tax, operations and investor relations. Prior to joining IDEX, Mr D’Antilio served for 8 years as VP of Finance and Corporate Controller of MKS Instruments, Inc., a global, US publically traded semiconductor equipment supplier.

Varsågod. Där har du ny kompetens. Tycker dessutom det ser ut att vara rejäl kompetens. Ska bli kul läsa chattens försök bäsa deras track record inklusive nya CEO. Lycka till med det.



https://www.idexbiometrics.com/about-idex/management/

https://www.idexbiometrics.com/about-idex/board-of-directors/
Redigert 21.06.2020 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2020 kl 11:41 2443

Glimrende, men hvem greier konkurransen med Apple?
MrViggo
21.06.2020 kl 11:49 2423

Hahaha, asså ni är för roliga. Om du minns så var Apples intåg på fps till Smartphones startskottet för den branschen. Om nu Apple satsar på bpc så är det rimligare anta det boostar marknaden för bpc. Jag hoppas såklart Apple ger ut bpc och det blir rimligen med egen fps. Det finns ju några fler payment network än Apple. 😂
MrViggo
21.06.2020 kl 12:16 2368

Du får nog precisera vad du menar? Jo tråden handlar om biometri. Och ja Fing tjänade pengar i drygt ett år och Idex har aldrig tjänat pengar och ja Apple tjänar multom med pengar. Vad vill du ha sagt med din kommentar och grafer. Var det inte du som nyss tjatat om att inte jämföra olika branscher och affärsmodeller??? Apple är som du vet(?) ingen komponentleverantör. Ska försöka svara dig om du förtydligar..
Slettet bruker
21.06.2020 kl 12:24 2351

Jeg har promilleinvesteringer i

IDEX Biometrics -19.64 % i papirtap.
Next Biometrics Group ASA -17.65 % i papirtap.

Bedre med prosentinvesteringer.


MrViggo
21.06.2020 kl 12:38 2331

Aha, med din utveckling är det ju bra att du bara har små innehav..Noterar att du inte ville ha någon diskussion så lämnar ditt svammel åt dig själv. Adjö.