PLCS - Estimater fra meglerhus

Slettet bruker
PLCS 18.06.2020 kl 14:20 2329

I følge mine oversikter er det seks analytikere med ulike kursmål i Polarcus. Fire analytikere har selg mens to har hold. Laveste estimat USD 0,01 - NOK 0,0951. Gjennomsittsestimat USD 0,05 - NOK 0,4755 Høyeste estimat USD 0,15 NOK 1,4265 Estimatene er beregnet ut fra NOK/USD 9,51

Som alle vet er estimater gjenstand for forandringer iht markedsutsikter. Ovennevnte estimater antar jeg er "worst case" beregnet fra oljekrigen mellom Saudi og Russland og i samsvar med Covid-19. Som følge av OPEC+ kutt og raskere enn antatt innhenting i oljepris såvel som utviklingen i Covid-19 antar jeg estimatene står for fall. Det blir derfor utrolig spennende med Q2 og spesielt kommende guiding.

Til sammenligning har de samme analytikerne hold på PGS og MSISE.
Redigert 20.01.2021 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
Sveise
18.06.2020 kl 16:19 2253

Er permitering av ansatte meldepliktig melding for selskaper som er notert på børsen?
Stubben
19.06.2020 kl 12:54 2070

Stillingskrig. De som selger og kjøper til seg selv, har det moro nu.
Blygen
19.06.2020 kl 12:56 2062

Her gjøres ingen endringer...venter tålmodig på neste kontrakt...:)
Slettet bruker
22.06.2020 kl 07:54 1801

Hva tenker vi om dagens melding?.. Selv synes jeg den er informativ og positiv. Kostnadsbesparelser og bedre markedsutsikter i 2021 bør underbygge kursoppgang.

Polarcus Limited ("Polarcus" or the "Company") (OSE: PLCS) refers to its press release dated 31 March 2020 which provided details of enhanced business continuity measures and a USD 15 million cost reduction plan to navigate the market uncertainty caused by the combined impact of the COVID-19 pandemic and oil price volatility. A program of further action has been implemented to streamline the organisation and adjust operational capacity to align with current market conditions and the near-term outlook, while preserving the Company’s established foundations.
The Polarcus client-facing organization has been reshaped into an efficient and more scalable hemisphere structure. Sales and marketing presence will be maintained in Houston and London (Western Hemisphere) and in Dubai and Singapore (Eastern Hemisphere). In addition, the operational organization, both onshore and offshore, has been reduced with greater flexibility embedded, in order to manage the anticipated fluctuation in activity levels.
These actions are estimated to realize an additional annualised reduction in Polarcus’ operating costs of more than USD 7 million to further improve the financial resilience of the Company. A one-off associated cost of approximately USD 2 million is expected to be recognised in Q2 2020.
The main elements of the further measures taken include:
• A streamlined and reshaped onshore and offshore organisation with a 20% reduction in headcount, principally through redundancies;
• A range of permanent and temporary compensation and benefit adjustments, including a permanent salary reduction of 10% in base salary at senior levels with effect from 1 October 2020.
Activity levels in marine seismic acquisition over the near-term remain low with limited visibility on future projects. However, based on regular discussions with key clients and indications of a more robust oil price through H2 2020, seismic demand is expected to improve during 2021.
The measures taken will enable the Company to scale up when market improvement allows, whilst continuing to ensure safe and efficient marine seismic operations executed in the most environmentally responsible manner.
Polarcus CEO, Duncan Eley commented: “The extent of the global economic crisis over the past three months has been profound. The further organisation changes we have made respond to the deteriorated market conditions and position the Company for the future. Based on regular conversations with our client base across the globe, I am confident that the industry will see activity levels increase through 2021. Polarcus will enter this phase as a leaner and more responsive organization with an established foundation for future success”.
Redigert 22.06.2020 kl 07:54 Du må logge inn for å svare
BIF78
22.06.2020 kl 08:15 1738

Udgangspunktet er at markedet godt kan lide spareplaner, så jeg er enig i, at det er positivt. Men der gives også udtryk for at vi først er i 2021, før aktivitet i branchen øger. Det er lidt ude i fremtiden.
Stubben
22.06.2020 kl 08:26 1691

Alle sparetiltak er positivt på bunnlinjen, bare ikke hos Polarcus. Dette burde markedet ta vel i mot.
BIF78
22.06.2020 kl 08:33 1643

Jeg håber, at markedet tager godt imod det. Jeg mener, at vi burde ligge over 1 kr igen
Stubben
22.06.2020 kl 09:50 1488

Legger inn bud på høyeste på kjøp. De vil ikke selge. Denne 4900 er på gang igjen
Stubben
22.06.2020 kl 10:11 1433

Det er trist hvordan de kan ødelegge troverdigheten til et selskap. De herjer uhemmet på et lavmål.
Slettet bruker
22.06.2020 kl 11:21 1338

Olja stiger.
Brent crude (Aug): 32,37 dollar.
BIF78
22.06.2020 kl 12:53 1256

Ja, du mener, at Polarcus kunne melde alt muligt positivt, men så længe, det er en robot og ikke markedet, der styrer kursen, så er det lige meget?