Jensen dommen: 21 år

atnorhe
19.06.2020 kl 08:46 2734

Cappelen fikk redusert dommen i fra 15 til 13 år

Da er saken avsluttet for denne gangen.
Jensen ble ikke trodd.
atnorhe
19.06.2020 kl 08:49 1539

Eks-politimannen Eirik Jensen dømt til 21 års fengsel

BORGARTING LAGMANNSRETT (VG) Den tidligere polititoppen Eirik Jensen (62) er dømt for grov korrupsjon og medvirkning til narkotikakriminalitet.
Redigert 19.06.2020 kl 08:52 Du må logge inn for å svare
brukernavn
19.06.2020 kl 09:08 1585

Tenk på hvor mange han lurte
Slettet bruker
19.06.2020 kl 09:53 1562

Da blir han sittende i 14 og Cappelen i 8
Hadde han tilstått ville han sluppet unna med 10
Gauda
19.06.2020 kl 09:53 1559

Det kan sees på som om de belønner en notorisk kriminell for å lyve mot en effektiv politimann.
Helt klart en prestisje sak.

Redigert 19.06.2020 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
atnorhe
19.06.2020 kl 09:56 1553

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Overlagt mord med tilståelse gir sjelden 21 år.
Mildere paragrafer i mordsaker kan gå ned mot 10 år, og enda lavere.
Fyllekjøring med drap som konsekvens kan gå helt ned til måneder. Alt etter hvor «vondt» fyllekjøreren har hatt det i ettertid.

Selv barnemord har dommer ned mot 12/14 års fengsel.
atnorhe
19.06.2020 kl 10:05 1539

Men hadde ikke hatt noe liv når han slapp ut på prøve etter 3,5 år. Han kan slippe ut på prøve etter å ha sonet 1/3 av dommen. Altså ca 7 år.

Da er han mer eller mindre glemt av offentligheten, og har mange år som pensjonist igjen.
Slettet bruker
19.06.2020 kl 10:07 1535

Hvorfor er det forbudt med arbeidsleir i Norge? Det er vel bedre å få være ute i fri luft og jobbe med noe nyttig enn å sitte på en celle
Dette er vel bestemt av arbeidssky politikere
atnorhe
19.06.2020 kl 10:14 1522

Ja, politikerne tror at uten 7 mastergrader blir ikke skog ryddet, vei bygget, og bygninger reist.

De fleste av de yngste har dullet rundt på universitet og skaffet seg et leke-studium, slik at de har energi til å drive med leke-politikk på heltid.
Sotah
19.06.2020 kl 10:22 1507

Det er ikke noe godt tegn å få støtte av Havfruen.
atnorhe
19.06.2020 kl 10:42 1485

Jensen gikk rett i nettet ti politiet nå han benektet at han kjente til at Cappelen drev ned smugling.

Det han skulle svart var: ja selvfølgelig visste jeg det!! Det var slik jeg fikk kjennskap til innsiden av store organisasjoner!
Hvis han som politimann ikke forstod at ingen ville tro ham, er han ikke særlig skarp.

Han satset på at politiet ikke kunne fremlegge beviser på at han samarbeidet med Cappelen, og dermed ikke kunne dømmes.

Beklager, men Jensen har en elendig sak. Det er tvilsomt at han har hatt millioninntekter av samarbeidet, og det påtalemyndighetene har hørt bevis for er lommerusk.

Uansett er det snakk om korrupsjon, så han får lovens strengeste straff for å ha mottatt « vennetjenester.»
Slettet bruker
19.06.2020 kl 10:52 1475

Å belønne en kriminell for å ramme en politimann som har holdt Oslos gater trygge hele sitt yrkesaktive liv, mens man gir samfunnsstøtten lovens strengeste straff, forteller hvor gal verden er blitt - og hvor Norge er på vei.

Jeg håper anstendige politifolk i protest og spontant vender politiet og deres sosionomledere i PD ryggen og sier opp samlet i protest. Så får snøflakene som blir igjen forsøke med samtaler for å finne konsensus med de kriminelle innvandrergjengene som allerede bestemmer i bydeler på Oslo øst.

Jeg skal ikke ta stilling om Jensen har enkelte svin på skogen - det skulle han i så fall fått adekvat straff for, men dette er anstøtelig for enhver rettskaffen sjel. 21 år er noe som idømmes drap under skjerpende omstendigheter. I Norge dømmes man nå 21 år for blomsterspråk.

Jeg gir opp. De gale får kjøre løpet til fulle inntil de forstår galskapen selv - om det vil ta 10 eller 100 år vet ikke jeg. Verden er klar for 1000 års mørke!
Slettet bruker
19.06.2020 kl 11:03 1457

Nei, det skal jeg si deg, Sotah - for domstolen er politisert! Det første det nye rødgrønne byrådet gjorde var å kaste alle meddommere med partitilknytning på høyresiden og tilsatte sine egne. Effekten er merkbar! Norge er dermed blitt en politistat, og vår tusenårige rettstat er rasert etter tusenårsskiftet.
atnorhe
19.06.2020 kl 11:13 1444

Det som taler åpenbart til Jensens fordel, er at Cappelen betalte for « småting» for Jensen. Hvorfor gjorde han det, hvis Jensen fikk en « fast andel av all innførsel siden nittiåra?

Hvorfor skulle en narkosmugler betale regninger for partneren sin? Jensen hadde jo en fast andel av alt som kom inn i 20 år, og må dermed ha råd til å betale små reparasjoner selv.

Jensen er åpenbart «små-korrupt», men det finnes ingen gråsoner her. Enten er du korrupt, eller så er du det ikke.

Påstanden til Cappelen om at Jensen hadde «faste deler» av smuglingen, er Cappelen sin «unnskyldning» for at han kunne drive så stort og så lenge.

Det er mest sannsynlig løgn i fra Cappelen, og fatalt for Jensen.
Slettet bruker
19.06.2020 kl 11:35 1424

Eirik Jensens tidligere leder mener det er urimelig at den tidligere polititoppen ble dømt til 21 års fengsel.
– Det er et forferdelig resultat. Jeg hadde håpet at de nye dommerne skulle komme frem til en viss tvil. Men han er dømt fullt ut og Cappelen får redusert. Det er ikke rettferdig. Eirik Jensen får like streng straff som Anders Behring Breivik og det rimer ikke. Man må stille seg spørsmål rundt Cappelens troverdighet, men han blir trodd av retten, sier Øyvind Nordgarden til VG.

Den dagen yrkeskriminelle blir trodd, mens politiet overhodet ikke blir trodd - er vårt rettsvesen så korrupt og forkrøplet at hver gode nordmann må be til Gud om at man aldri får med rettsvesenet å gjøre i noen form.

EN SKAMMENS OG SKJENDSELENS DAG FOR NORGE!

JEG VIL OPPFORDRE RETTSKAFNE POLITIFOLK, DOMMERE OG MEDDOMMERE Å FRATRE SINE STILLINGER!

Redigert 19.06.2020 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
Baren
19.06.2020 kl 11:53 1393


Jensen trodde han kunne benytte en taktikk som "kriminell for å komme i posisjon "innsyn som ellers er umulig, underlig at retten ikke tolket dette som vikarierende?
Dommen tyder vel på uvettugt maktbruk.
Slettet bruker
19.06.2020 kl 14:09 1321

Dette er en gledens dag. Det verste vi kan ha i et samfunn er korrupte politimenn, og når man ved innføring av store mengder narkotika får 15 års fengsel, burde Jensen fått det doble, men 21 år er maks, så dommer er rettferdig. Til dem som nå synes synd på Jensen, dere har falt i fellen som mange gjør når noe høres utrolig ut, da kan det ikke være sant, men det er det, og det er grundig bevist. Takker politiet og domstolen for å ha hatt rett rygg i denne saken.
Slettet bruker
19.06.2020 kl 14:10 1319

atnorhe,
Så i din verden er medvirkning til import av 30 tonn narkotika greit. Det er om å gjøre å snakke seg fra det bare ?
Jensen og andre politifolk har drevet narkotikabuisness siden tidlig på 1980-tallet. Og vi må legge til ekstra kvanta
på de 30 tonn, for perioden tidlig 80-tall til tidlig 90-tall. Det er ikke korrupsjon først og fremst, men narkokartell i
politiregi.
Slettet bruker
19.06.2020 kl 14:21 1307

Jensen har deltatt aktivt i narkokartell siden tidlig 1980-tall. Flere politifolk skulle
vært tatt. Jensen har ikke vært alene om dette ! Flere politifolk har vært innvolvert.
Og sannsynligvis har ytterligere politifolk hatt kunnskap om hva som har foregått.
Videre har ytterligere politifolk hatt grunn til mistanke om at narkotikakartell har
pågått i politiregi. Det verserte klare påstander om alt dette langt tilbake i tid.
Advokater også, må ha vært kjent med dette. Høyst sannsynlig dommere også.
Dette her viser falskheten over alle grenser.
Redigert 19.06.2020 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2020 kl 14:23 1301

Jensen vet nok mer enn han gir uttrykk for, men nå når han skal sitte i 21 år, så kanskje han vil fortelle mer om sine skitne kolleger man henviser til her.
Slettet bruker
19.06.2020 kl 14:26 1298

Politiet har arbeidet etter mål om å få narkotikamonopol. Dette er ikke
noe Jensen har drevet med på egenhånd. Det har vært en bevisst vilje
om å få hånd om all narkotikabuisness i Oslo og Østlandsområdet.
Kanskje CIA har vært med på dette også? Eller endog initiert hele greia ?
De er i alle fall de største på narkotikamarkedet globalt.
Fx Afganistan har i all hovedsak dreid seg om opium.
Slettet bruker
19.06.2020 kl 14:29 1297

Det er ikke 21, det er 2/3 av dette. Samt etter fradrag for utholdt varetekt.
Slettet bruker
19.06.2020 kl 14:31 1294

Det vet jeg, men forholder meg til hva dommen sier.
Hr.Suhr
19.06.2020 kl 15:10 1261

'Vet' at Jensen er utsatt for et mord. Vet også at kollegaer må vite dette.
Er også overbevist om at mannen må ha vært en topp profesjonell politimann.
Og hvorfor vises det ikke til avsløringer og resultater som Jensen må ha oppnådd gjennom Cappelen?
Om han var så korrupt, så vis i det minste til andre utbytter enn lommepenger og juggel.
Jensen er kort og godt utsatt for det gjennområtne samfunnssystemet vi er i ferd med å etablere, og
der er det ikke plass for mennesker med selvstendige tanker og handlekraft.
Og husk...det koker av små og store Jensener der ute som har begynt å føle på at deres personlighet er truet.
(..bare noen uavhengige tanker)
Slettet bruker
19.06.2020 kl 15:34 1243

Denne saken er grundig belyst i retten og i etterforskningen politiet har gjort, og Jensen ble dømt på grunn av beviser og ikke på grunn av andre forhold. At man "FØLER" med noen er vi vant til i Norge, men sannheten endres ikke av føleri.
Slettet bruker
19.06.2020 kl 15:38 1241

I flg. insider skal det ha vært 500 kroner kiloen i vederlag til Jensen & co, tidlig på 1980-tallet.
Så kommer inflasjon, prisstigning, og priseffekter av monopolopparbeidelse. Og så kommer
det forholdet at Jensen måtte dele vederlaget med andre politifolk. Her kommer maset om
penger inn i bildet. Påtrykkningen om penger kom fra de andre politifolkene som skulle ha
sine andeler av vederlaget.
Jensen oppnådde ingen signifikante resultater gjennom Cappelen. Det hele gikk ut på å
rydde andre aktører av veien, og oppnå mer og mer monopol. Og det skjønner jo alle
når det omsettes 30 tonn over en drøy 20 års periode. (En 10 - 14 års periode før dette
igjen, kommer på toppen).
Jensen er ikke utsatt for gjennområtent samfunnssystem. Han har vært initiativtaker og
utvikler av et gjennområtent politimedvirkersystem. Misbrukt politiautoritet på det aller
aller groveste.
Pratet om lommepenger og juggel, er blank løgn. Her kan rettes kritikk mot Spesialenheten
for at de ikke rullet opp bedre. De fikk ledetråder i fanget, men gjorde ikke noe med det.
Det var nettopp opprulling Spesialenheten skulle gjøre, med de ekstra bevilgede millionene.
Spesialenheten består av tidligere politifolk. Og opptrer derfor politikollegialt.
Det skulle vært ryddet mye mer opp når man hadde sjansen.
Det bør igangsettes ny etterforskning mot de andre politifolkene. Feil at de skal slippe unna.
Redigert 19.06.2020 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2020 kl 15:39 1240

Det er Spesialenheten som har etterforsket, ikke politiet.

Jensens arbeid har gått ut på å skape monopol. For med det å øke priser, og vederlag
til seg og sine kollegaer. Det er blank løgn å karakterisere Jensens arbeid som å forhindre narkotika.
Tvert om har han arbeidet for monopol og høyest mulig profitt til seg og sine.

Det sterkt kritikkverdige her, er at de andre politifolkene ikke har blitt etterforsket. Jensen var ikke
alene om dette. Og alle kan se at dette var monopolvirksomhet. Hvordan tror dere dette er mulig
uten en noe bredere politideltagelse enn bare Jensen ?
Redigert 19.06.2020 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2020 kl 15:43 1232

Helt riktig, "Spesialenheten for politisaker".
Jeg var vel kjapp der. :-)
Sotah
19.06.2020 kl 15:47 1219

Men hvis noen har nummeret til den danske rørleggeren som pussa opp badet til polisen og glemte å ta betalt vil jeg gjerne ha kontakt med han. Har en del jobb som skulle vært gjort hjemme.
Redigert 19.06.2020 kl 15:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2020 kl 15:54 1213

Cappelen fikk mye strafferabatt. Men så har han også bidratt til å oppklare dette. Vi har fått
høre mye om mas om penger hele tiden. Det er helt åpenbart at dette maset om penger,
kommer fra Jensens politikollegaer. At det var flere bak som lot alt dette pågå. Jensen
kunne ikke drive med dette, uten "velsignelse" fra en viss gruppe kollegaer. Dere kan jo
tenke dere hvordan enkelte politifolk har jobbet ute i felten også. Jeg tenker på salgs-
apparatet osv. Utesteder i Oslo osv. Disse folkene har har full oversikt over hvor narkotika-
omsetning gikk for seg. De har overvåket hele markedet/buisnessen.
CIA er de største på dette i verden.
Slettet bruker
19.06.2020 kl 15:57 1207

Hva betaler du for det telefonnummeret ?
Denne baderomsbyggeren er bare en bitteliten brikke i det hele.
Hva omsettes 1 kilo narkotika for ?
Vi snakker 30 tonn over 20 av kanskje 34 år.
Og Cappelen har sikkert underdrevet enn overdrevet kvantaene her.
Redigert 19.06.2020 kl 16:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2020 kl 16:00 1204

Akkurat nå er han opptatt med å pusse opp badet mitt sotn ;)
Slettet bruker
19.06.2020 kl 16:04 1194

Det er flere som har brukt "baderomsbyggerens" ulike "tjenester" for å si det sånn.
Sotah
19.06.2020 kl 16:08 1188

CIA´s baderomsavdeling var i sving, sikkert.
Slettet bruker
19.06.2020 kl 16:10 1187

Det var stingsilda rundt CIAs "baderomsavdeling".

Det er mye som skal fanges i sildenota til Potus her, gett se.
Redigert 19.06.2020 kl 16:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2020 kl 16:25 1174

Nå har jeg forøvrig fått mail med tittel : Badrum inspiration.

Ganske sterkt, og ganske typisk. Stammer sikkert fra noen her på tråden.
Det vrimler jo av etteretningsagenter her. Dette er velkjent.
atnorhe
19.06.2020 kl 16:26 1175

Har du sett at jeg skriver det? Jeg påpeker at bevisene som aktoratet har prosedert på er småsaker og dagligdags vennetjenester.

Jeg hørte en del av opplesing av SMS meldinger, og det var en tett indisiekjede av åpenbart kodespråk.

Jensen hadde en rar måte å sette inn penger på. Han reiste rundt og satt inn noen tusen her og noen tusen der i løpet av minutter

Det er ikke forbudt, men det har ingen logisk forklaring, og Jensen syntes selv at det kunne være rart.

Poenget er at det er påtalemyndighetene som må skaffe bevis, og bevisene er småting, men en lang rekke med indisier som samlet fikk ham dømt.

Hadde han vært rørlegger eller snekker ville dommen vært ubetydelig uten klare bevis eller tilståelse for det som ble lagt frem i retten.

Er han korrupt? Ingen tvil. Han gjorde en idiottabbe når han nektet for kjennskap til Cappelen sin smuglerorganisasjon.

Det var det samme som å nekte for at han kjente ham.