Warmonger Bolton argumenterte for "regime change" i Nord Korea

atnorhe
19.06.2020 kl 13:52 686

https://edition.cnn.com/2019/11/09/media/john-bolton-book-deal/index.html

Warmonger Bolten legger ikke skjul på sine hensikter. Fyren er en psykopat uten skrupler. Når selv CNN som kun har som agenda å få avsatt Trump, synes han går for langt, har han overskredet enhver grense for fornuft. Han er kort fortalt en splitter pine gærning med ambisjoner som selv Hitler ville vurdert nøye.

Hvorfor Trump i det hele tatt ansatte ham, må bero på at han fikk sterke anmodninger i fra folk han stolte på, eller Trump ikke helt har forstått hvilken gærning han ansatte som rådgiver.
Jeg ser at flere kommentatorer tror Trump når han sier at det var han som holdt tilbake. "Bolton ville bare ha kriger" sier Trump og det var meg som måtte holde igjen. Det kan helt sikkert stemme.

Slettet bruker
19.06.2020 kl 14:36 679

Hva får deg til å tro at Trump er noe bedre enn Bolton?
For å ta noen eksempel. Han gav tilatelse til Tyrkias krig i Syria mot kurderne, han beordret henrettingen av Assad, han beordret og utførte henrettingen av en iransk general, hans bypassing av kongressen for å selge våpen til Saudi/UAE slik at de kunne opprettholde krigen i Yemen, hans flørting med regimeskifte i Venezuela, bråket med Iran og NK som satte landene på randen av krig mot USA, benådning av flere krigsforbrytere, hans uttalelser om at det er helt greit å sende soldater til Saudi sålenge Saudi betaler for dem, hans uttalelser om at USA burde beslaglagt Irakisk olje for å finansiere krigen i Irak, hans skryt over at amerikanske styrker har kontroll på oljereservene i Syria.
Ingenting tyder på at Trump er et hakk bedre enn Bolton. Forskjellen er at Trump lyver om sine hensikter. Han sier han er imot krig mens han tar beslutninger som har ført landet på randen av eller støttet under flere kriger. Bolton har forøvrig ikke forandret seg en millimeter siden han herjet i FN for 15 år siden så din antagelse om at Trump ble narret til å ansette Bolton er bare tull med mindre Trump er mer evneveik enn alle andre mennesker på denne planeten som følger med på amerikansk utenrikspolitikk. Bolton er forøvrig også den sikkerhetsrådgivern som har sittet lengst i Trump administrasjonen.
atnorhe
19.06.2020 kl 16:47 656

så din antagelse om at Trump ble narret til å ansette Bolton er bare tull med mindre Trump er mer evneveik enn alle andre

Å ansette tusener i offentlige stillinger er ikke noe en president driver med. Han er ikke alene i det hvite hus.

Sikkerhetsrådgiver er ikke det samme som en hvilken som helst butikkansatt.

Trump har mange han skylder tjenester og er ikke nødvendigvis hans eget valg, men han må selvsagt fremstille det slik.

At det var et merkelig valg er åpenbart. Trump er heller ingen politiker som de fleste burde vite. Han har svære hull i kunnskap om hvordan ting blir gjort, men driter mer eller mindre i det.

Om Trump ikke et bedre enn Bolton? He-he hva har det ned saken å gjøre.
Bolton er en krigshisser og står bak alle skriv om amerikansk suverenitet over alt på kloden.

At Trump er gær’n gjør ikke Bolten bedre.
Slettet bruker
19.06.2020 kl 18:37 647

Bolton er selvfølgelig 10K ganger bedre enn Trump. Trump er Bolton uten snev av integritet, patriotisme eller respekt for loven.
atnorhe
22.06.2020 kl 09:52 610

Hevder Kim eksploderte
President Donald Trump hevder at Kim Jong-un ble rasende da John Bolton uttalte at USA vurderte Libya-modellen for Nord-Korea.
«Helvete brøt løs da sinnssyke John Bolton sa at han vurderte den libyske modellen for Nord-Korea under Deface the Nation (TV-programmet Face the Nation jorun.anm.). Kim Jong-un, som vi kom godt overens med, ble ballistisk – akkurat som missilene sine. Og det hadde han all rett til», skriver Trump og fortsetter
«Han ville ikke la Bolton komme nær ham. Boltons dummeste utspill satte våre samtaler med Nord-Korea tilbake – selv nå. Jeg spurte ham: 'Hva i helsike tenkte du?' Han hadde ikke noe svar og beklaget seg. Det var på et tidlig stadium, og jeg burde ha gitt ham sparken der og da!


Om Trump er blitt tatt i en million løgner før, er det tvilsomt om noen mistror denne historien.

Bolton er verdens farligste mann, og hvordan han har kommet seg til en viktig maktposisjon i USA, burde det vært forsket på.
cinet
22.06.2020 kl 11:31 590

Mr fake news Chris kommer med denne «analysen» over brudd på statshemmeligheter ( noe dommeren også påpekte) det blir nok guantanamo på snaketongue John, i desember .
MSNBC's Chris Hayes blasts John Bolton over book: He's 'attempting to literally cash in on betrayal of his country'
Slettet bruker
22.06.2020 kl 14:37 573

Helt enig med Chris Hayes. John Bolton er en ufyselig type. Han burde gjort sin plikt og vitnet i impeachment høringene istedet for å tjene penger på det han viste.
Slettet bruker
22.06.2020 kl 14:42 566

Both Steven Mnuchin & Mike Pompeo just tweeted out pics from the same day they were in the James Brady Briefing room
and shared a BIG LAUGH about John Bolton getting his ass fired:

Mike Pompeo @mikepompeo 12t
https://twitter.com/mikepompeo/status/1274854608301625344

Steven Mnuchin @stevenmnuchin1 12t
https://twitter.com/stevenmnuchin1/status/1274858043751182338

Remember, boys and girls, THEY are about to FIND OUT:
https://twitter.com/drawandstrike/status/1274861318856638464

😆🤣😂😁
Slettet bruker
22.06.2020 kl 14:47 561

Hei Havfruen

Har du bestemt deg for om Bolton lyver eller røper hemmligheter i boka?
Fluefiskeren
22.06.2020 kl 14:48 556

Bolton er en livsfarlig krigshisser. Han har argumentert for krig mot Nord Korea og Iran. Han var også veldig for å gå til krig mot Irak.

«Den tidligere advokaten var i flere år helt sentral i kretsen rundt president George W. Bush, og var blant annet en sterk pådriver for invasjonen av Irak i 2003. Han har også tatt til orde for å bombe både Syria, Iran og Nord-Korea.»


https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/kayq69/krigshisser-blir-trumps-nye-nasjonale-sikkerhetsraadgiver


Denne reaksjonære republikaneren kan virkelig kalles en krigshisser eller en av haukene. Langt ivrigere enn Trump når det gjelder å gå til krig mot andre land. Den skal Trump ha.

Slettet bruker
22.06.2020 kl 15:32 539

"Denne reaksjonære republikaneren kan virkelig kalles en krigshisser eller en av haukene. Langt ivrigere enn Trump når det gjelder å gå til krig mot andre land. Den skal Trump ha."

Tullprat. Trump er mye mer ustabil enn Bolton. Hadde rådgiverne fulgt hans ordre om å forsøke å evakuere Seoul når gnissningene med NK var på sitt verste så hadde vi kanskje allerede hatt atomkrig. Likeså hans stunt i Iran.Jeg tror det var bare flaks at ikke konflikten med Iran eskalerte når de henrettet deres general. Tror Iran tenkte seg om et par ganger når de tabbet seg ut og skjøt ned et passasjerfly. Hadde de ikke gitt amerikanerne en advarsel før de bombet basen deres i Irak, og mange amerikanere hadde blitt drept, kunne konflikten eskalert ut av kontroll.
atnorhe
22.06.2020 kl 17:50 527

Du mener noen bør» ta ut Trump»?
Slettet bruker
22.06.2020 kl 17:59 523

Han burde blitt avskjediget i impeachment høringene og det hadde han muligens blitt om ikke Bolton og andre tett på Trump hadde nektet å vitne.
Slik som det har blitt håper jeg at han blir "tatt ut" i ghøstens valg.
Om du spørr om jeg mener han burde "taes ut" i form av et attentat så svarer jeg selvsagt klokkeklart nei. For det første er jeg imot slike drap og for det andre er det siste landet trenger at idioten skal bli en martyr.
atnorhe
22.06.2020 kl 18:23 513

Da godtar du med lettet hjerte at han ikke blir « tatt ut» hvis han får fire nye år🤷
Slettet bruker
22.06.2020 kl 18:32 508

Var dette vanskelig å forstå? Jeg ønsker overhodet ikke at Trump skal bli drept selv om han skulle vinne et nytt valg.
Redigert 22.06.2020 kl 18:34 Du må logge inn for å svare
atnorhe
22.06.2020 kl 19:29 497

Nettopp. Du vil støtte en demokratisk valgt Trump.🙋
Fluefiskeren
22.06.2020 kl 19:29 495

Det er slettes ikke tullprat. Bolton forsvarer fortsatt invasjonen i Irak, mens Trump har kritisert den. Bolton er kjent som en krigshisser som vil bombe Iran og Nordkorea sønder og sammen. Det har jeg ikke sett uttalt fra Trump.

Så kan vi la være å skrive tullprat om det som er et faktum som alle bortsett fra deg er enige om. Det er nok annet å ta Trump på.
« John Bolton tar til orde for å bombe Nord-Korea og Iran. Nå skal han være Trumps nasjonale sikkerhetsrådgiver. Vil du ha fred, må du forberede deg på krig, mener John Bolton, Trumps nye sikkerhetsrådgiver.»

https://www.aftenposten.no/verden/i/BJv7Ql/john-bolton-tar-til-orde-for-aa-bombe-nord-korea-og-iran-naa-skal-han-vaere-trumps-nasjonale-sikkerhetsraadgiver?

Heldigvis fulgte ikke Trump hans råd ang. dette. Denne mannen er det ingen grunn til overhode å unnskylde.

Redigert 22.06.2020 kl 19:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 20:13 481

Overhodet ikke. Jeg mener han bør avsettes med demokratiske og grunnlovsfestede virkemidler enten gjennom valg, impeachment eller 25th ammendment fordi jeg mener han er uskikket til å lede landet USA.
Slettet bruker
22.06.2020 kl 20:20 476

"Bolton forsvarer fortsatt invasjonen i Irak, mens Trump har kritisert den"

Du fortsetter med samme tullpratet ser jeg. Trump forsvarte både Irak krigen og krigen i Libya. At Trump dobbeltkommuniserer burde de fleste som følger med ha fått med eg nå. Han har dratt det mye lenger enn de fleste ved å si at USA burde beslaglegge irakisk olje for å betale for krigen i Irak. Synes du ikke det er litt rart at en som var imot krigen i Irak mener at det landet som han liksom skulle mene var urettmessig invadert skal betale USA tilbake i form av olje?

Trump's plan to seize Iraq's oil: 'It's not stealing, we're reimbursing ourselves'

https://www.theguardian.com/us-news/2016/sep/21/donald-trump-iraq-war-oil-strategy-seizure-isis

Det samme har han foreslått siste året med Syrias olje. Det Trump driver med er å foreslå grove krigsforbrytelser.

Spikeren i beviskista er altså som jeg har nevnt flere ganger at Trump ansatte Bolton. Han er også den sikkerhetsrådgiveren som har sittet lengst i Trump administrasjonen. Han gav altså en mann som er kjent for å være blant USAs fremste krigshissere mer makt enn han noengang har hatt. Jeg mener en leder må stå til ansvar for de han ansetter, spesielt om de oppfører seg nøyaktig slik man kan forvente av dem.
Redigert 22.06.2020 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
22.06.2020 kl 20:41 463

Da får vi se da om han starter en krig før valget. Han har vel mye å vinne da populariteten til amerikanske presidenter stiger når de angriper andre land. I tillegg ville det ta fokus vekk fra hans utrolig dårlige håndtering av koronakrisen.

Hvem tror det blir?

Kina?
Nord-Korea?
Iran?
Venezuela?
EU?

Hadde Bolten vært president hadde vi hatt krig for lenge siden med høy grad av sannsynlighet.
Slettet bruker
22.06.2020 kl 20:46 458

Nei. Hadde Obama vært president så hadde vi hatt 5-6 ekstra kriger med USA involvert nå. Les litt historie.
Slettet bruker
22.06.2020 kl 21:00 453

Du har kanskje ikke fått med deg den stadig mer aggresive retorikken overfor Kina? Dette har heller ingen verdens ting med Kinas brudd på menneskerettigheter men at han trenger en syndebukk for å dekke over egen slett pandemi innsats. Trump er altså villig til å hisse til krig av personlige grunner. Det samme kan man si da han gav Erdogan klarsignal til å angripe kurderne i Syria. Kun personlige interesser.
Fluefiskeren
22.06.2020 kl 21:15 445

Det har jeg da absolutt registrert når det gjelder Kina. Det har jeg kommentert i en annen tråd for ikke så lenge siden. Husk bare på at det er et stort sprang fra ord til handling. Han vel dessuten ikke truet med krig? Handelsboikott ja, men krig?

EDIT. La meg presse deg litt. Tror du han starter en krig før valget?
Redigert 22.06.2020 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 21:49 430

"Han vel dessuten ikke truet med krig?"
Nord Korea, Iran, Venezuela er noen av landene han har truet med krig. Hva tror du hadde skjedd om rådgiverne til Trump hadde fulgt hans råd om å evakuere Seoul?
Trump called for Seoul evacuation at height of North Korea tensions, new book says
https://www.theguardian.com/us-news/2019/dec/09/trump-seoul-evacuation-north-korea-book

"Handelsboikott ja, men krig?"
Er ikke handelsboikott ofte ganske ille også? Hva er alternativet til Iran? Underkaste seg USA, leve med at økonomien deres kollapser eller slå tilbake. Det viser seg vel ganske ofte at handelsboikotter ikke er særlig virkningsfulle. De som har det bra vil fortsette å ha det bra mens folket i landet vil lide.

"La meg presse deg litt. Tror du han starter en krig før valget?"

Overhodet ikke. Opinionen for å gå til krig er nå en helt annen enn den var for 15 år siden så det er ingenting å vinne på å gjøre det. Det jeg kan si med 99% sikkerhet er imidlertid at Trump ikke hadde nølt med å gå til krig om han trodde det ville øke hans oppslutning.Han hadde bombet Norge om han trodde han kunne tjent på det.

Redigert 22.06.2020 kl 21:55 Du må logge inn for å svare