PHO -Kan dobles igjenn.

jon-
PHO 07.09.2018 kl 18:42 7849

Børsrakett doblet på to mnd. - kan dobles igjen.

Dette skriver Aksjeanalyse i en artikkel i dag.

07.09.2018 - Aksjeanalyser.com har i dag sett nærmere igjen på en av børsrakettene på Oslo Børs den senere tiden, Photocure (ticker: PHO).

Photocure-aksjen har nå doblet seg på bare de seneste to måneder, og er en klar børsvinner på Oslo Børs de seneste månedene.
Aksjeanalyser.com skrev om aksjen for en tid tilbake, den 08.08.2018 for sine medlemmer:

"-Aksjeanalyser.com har i dag sett nærmere på et av de mindre selskapene på børsen men som nå viser en sterk utvikling og har utløst et kraftig teknisk kjøpssignal. Aksjen vurderes til kunne ha et potensiale på så mye som 30-40 prosent opp i fra dagens kursnivå i løpet av gjerne bare noen få måneder. "

I dag, 07.09.2018, altså en måned senere, så har aksjen steget i fra den gang for en måned siden NOK 39.00 og til i dag NOK 61.00.

Altså en oppgang på solide 56 prosent på bare en måned.

Aksjeanalyser.com har nå i dag sett nærmere igjen på denne børsvinneren på Oslo Børs den seneste måneden, og hva det tekniske bildet for aksjen nå indikerer for den videre utviklingen fremover.

Les gjerne også: Hegnar.no [31/08-2018 13:10] (PHO) Dobling i Photocure: - Oppgangen har såvidt begynt
Photocure (ticker på Oslo Børs: PHO)

Photocure utvikler og selger legemidler og medisinsk utstyr. Produktene er basert på egenutviklet teknologi innen fotodynamisk terapi, og er rettet mot utvalgte markeder innen dermatologi og onkologi.

For mer informasjon om Photocure (ticker på Oslo Børs: PHO), se her: http://www.photocure.com/
Teknisk Analyse av Photocure (ticker på Oslo Børs: PHO):

Photocure (ticker på Oslo Børs: PHO) viser en sterk utvikling på kort og mellomlang sikt, og aksjen har som nevnt doblet seg i løpet av bare de seneste to måneder.

Oppgangen for aksjen de seneste måneden har skjedd under kraftig økning i volumet (antall aksjer omsatt) og dette gir ytterligere positive tekniske signaler for aksjen.

Aksjen har nå kommet opp til et svært viktig teknisk nivå rundt NOK 60.00 - 65.00 (jf. månedsdiagram nedenfor i saken her).

Dersom aksjen nå klarer å bryte opp i gjennom NOK 65.00-nivået og etablere seg over det nivået.

Ja så vil det utløses et nytt og kraftig teknisk kjøpssignal for Photocure (ticker på Oslo Børs: PHO), og i fra en veldig stor rektangel konsolideringsformasjon som aksjen har beveget seg innenfor helt siden 2002.

Photocure (ticker på Oslo Børs: PHO) har siden 2002, altså de seneste ca. 16 år nå beveget seg i mellom NOK 20.00 og NOK 60.00, og innenfor en veldig stor rektangel konsolideringsformasjon (jf. månedsdiagram nedenfor).

Dersom det nå kommer et etablert brudd opp i gjennom NOK 65.00-nivået så vil det altså utløses et kraftig teknisk kjøpssignal for Photocure (ticker på Oslo Børs: PHO).

Da vil aksjen kunne ha potensiale helt opp i mot tidligere topper fra 2000/2001, opp i mot NOK 150.00 - 160.00, og med en tidshorisont på gjerne bare 12 måneders sikt.

Aksjeanalyser.com sin egen tekniske og kvantitative analysemodell, SignalListen, har vært i kjøpssignal for Photocure (ticker på Oslo Børs: PHO) siden februar 2018, og da aksjen var rundt NOK 30.00 (jf. diagram 'SignalListen' nedenfor).

Aksjen har nå altså doblet seg siden den gang, og Aksjeanalyser.com har hatt flere positive analyser av Photocure (ticker på Oslo Børs: PHO) i løpet av 2018.

Nå er altså aksjen kommet til et svært viktig teknisk motstandsnivå rundt NOK 60.00 - 65.00, og dersom aksjen bryter opp i gjennom dette nivået så kan den altså ha potensiale for enda en dobling og det gjerne i løpet av de neste 12 måneder.

Ved eventuelle korreksjoner ned så er første betydelige tekniske støttenivå for aksjen rundt NOK 45.00-nivået.

Aksjen er svært volatil så det innebærer dermed også svært høy risiko ved å investere i aksjen.

Det samlede positive tekniske bildet for aksjen indikerer imidlertid også et stort potensiale for aksjen videre fremover dersom den nå klarer å bryte opp i gjennom, og etablere seg over NOK 65.00-nivået.

Aksjeanalyser.com gjentar i dag sine tidligere positive analyser av Photocure (ticker på Oslo Børs: PHO), og ser altså muligheter for en ny dobling for aksjen.

Det må samtidig understrekes som nevnt her at aksjen er svært volatil og da innebærer det også svært høy risiko ved å investere i aksjen.

http://www.nettavisen.no/meninger/aksjeanalyser/brsrakett-doblet-pa-to-mnd---kan-dobles-igjen/3423534254.html

Redigert 20.01.2021 kl 11:26 Du må logge inn for å svare
Allislost
07.09.2018 kl 23:13 6738

Ja, denne analysen forteller bare det vi alle vet. Men jeg tror den vil ha doblet seg lenge før det har gått 12 måneder. Man ser jo at den forrige analysen deres var ganske forsiktig i forhold til hvordan kursen faktisk utviklet seg. Derfor tolker jeg denne analysen på samme måte, at de er forsiktige. Jeg forstår heller ikke at de mener aksjen er svært volatil. Er den virkelig det? Jeg sliter med å se noen nedside av betydning.
Odin13
07.09.2018 kl 23:23 6710

For dem som kun ser på diagrammer,piler og streker,så er volatil,eller beta det samme som risiko.
For fundamentale investorer er en volatil aksje en kjøpsmulighet.
Forøvrig kunne de kuttet ned den analysen med 2/3 om de ikke gjentok seg selv gang på gang.
Allislost
07.09.2018 kl 23:44 6671

Enig med deg Odin13
focuss
08.09.2018 kl 08:24 6545

Med volatil mener de bare at aksjen kan svinge mye, si pluss minus 5% i løpet av dagen. Det må man forvente av en aksje i slik utvikling som PHO og ikke minst når det er så vidt få aksjer som det er i PHO. Dette betyr ikke at det er risiko knyttet til den fundamentale utviklingen.
jon-
08.09.2018 kl 09:53 6393

Fra artikkelen: -Dersom det nå kommer et etablert brudd opp i gjennom NOK 65.00-nivået så vil det altså utløses et kraftig teknisk kjøpssignal for Photocure (ticker på Oslo Børs: PHO).Da vil aksjen kunne ha potensiale helt opp i mot tidligere topper fra 2000/2001, opp i mot NOK 150.00 - 160.00, og med en tidshorisont på gjerne bare 12 måneders sikt.

Det er vel en 3 dobling ikke en dobling som det står i artikkelen.
Men personlig tror jeg vi nærmer oss dette nivået rundt nyttår når annalytikerene har fått oppdatert guideline om salget fremover.
Redigert 08.09.2018 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
08.09.2018 kl 10:08 6352

Jon
Ikke uenig med deg.
Selv tror jeg at økende interesse rundt PHO kan trekke kursen mot 100,- før Q3, selv uten noe store nyheter. Skulle det derimot komme meldinger om refusjonsordninger i Australia eller NZ, eller om en ny tungvekter som CEO kan den trolig gå enda lengre.
Men hvor høyt den kan gå etter Q3 er helt avhengig av hva som kommer frem på Q3 presentasjonen. F.eks. overskudd, bekreftelse på akselererende vekst i utplassering av scope og en spenstig fremoverlent guiding fra ledelsen vil kunne skyte kursen opp til uante høyder. For det vil legge PHO sin traumatiske historie død og bære bud om en skinnende fugl fønix, drapert i gull og edelstener. ;-)))

Men la oss først legge bak oss tiden frem til 8 NOV og få presentert Q3 før vi mister bakkekontakten. Men jeg må vedgå at vi lever i spennende og oppløftende tider som PHO aksjonærer.
Redigert 08.09.2018 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Computum
08.09.2018 kl 11:35 6241

Med nesten 8% mellom høyeste og laveste omsetningskurs i går, fredag, må man jo kunne si at den er volatil. I høyeste grad.
såpe i øynene
08.09.2018 kl 12:09 6180

150 -160 innen 12 mnd. Det er nok altfor konservativt. Dersom den fundamentale trenden fortsetter, selskapet begynner å levere positive resultater, refusjon flexi fra 1st Jan. 2019. Ja da smadrer den det kursmålet. En skal heller ikke glemme at Photocure har produkter på is fordi de manglet kjøpere / partnere til de.
Når en nå ser at deres tilnærming innen blæresegmentet blir gullstandard, da kan fort noen begynne å vise interesse for disse igjen. Grunnen er jo kostnadene som er forbundet med å kjøre disse gjennom systemet.ble for høye og en trengte partnere. Dette kan fort endre seg når en ser at Photocure nå slår igjennom med sine produkter.
focuss
08.09.2018 kl 12:26 6148

I løpet av ett år har vi sett 4 nye kvartalsresultater. Hvis vi antar en dobling etter hvert kvartalsresultat de neste 4 kvartalene så er vi på 960 om ett år.
Dersom vi gir en slik utvikling en sannsynlighet på 40% så får vi en økonomisk forventningsverdi på 384 kr/aksje om ett år. Dersom vi bare gir det 20% sannsynlighet så har vi kr 192 kr/år. Konklusjonen min er da at jeg tror det er høy sannsynlighet for at vi ligger mellom kr 192 og 960 om ett år.
Slettet bruker
08.09.2018 kl 12:52 6356

Focuss, if my Auntie had balls, she'd be my Uncle

Pure guesswork

Redigert 08.09.2018 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2018 kl 13:15 6305

Ser at de glemte å ta med den inverse dobbel 360-Elon Musk formasjonen som bygger seg opp. Legger vi arealet av disse tallene inn i rektangelet, så har vi dermed en prisme formasjon, korrigert potensielt kursmål blir derfor 170 - 180 kr på 12 måneders sikt. Dette er selvfølgelig avhengig av at vi bryter 65.00-nivået.
Londonmannen
08.09.2018 kl 13:18 6294

Thepower
Dersom det var tilfelle ville det ikke bare vært a good guess men et faktum.
Problemet for mange som uttaler seg om PHO er at de henger seg opp i svaret man får når man ser på de faktiske størrelsene. Men svaret er kun et resultat av at man tar og benytter en del faktiske tall som grunnlag og deretter anslår hva verdien blir dersom PHO oppnår en viss markedsandel.

Dere som tviler på focuss og hans kursmål må heller angripe tallene ham benytter som grunnlag. Er det størrelsen på markedet dere er uenig i? Er det prisen på en dose Cysview? Er det at BLC er såpass mye bedre til diagnostisering både hva angår komfort for pasienten, at undersøkelser lan gjøres poliklinisk med lokalbedøvelse eller at over 90% av pasientene mener at alle burde få tilbud om BLC teknologien? Eller er det focuss sitt anslag om 20% markedsandel for et produkt som er angitt som SoC?
For det er jo ikke annet enn å beregne hva PHo kan bli verdsatt til gitt disse faktiske verdien, dersom selskapet skulle ta 20% av markedet. Det betinger samtidig at pasienter som representerer 80 av undersøkelsen sier seg fornøyd med å bli undersøkt med hvitt lys, og de utfordringene det tilligger den usikkerheten pasientene da vil måtte leve med. Men mulig at amerikanerne er så dumme, hvem vet.

Men det holder ikke bare å kaste ut at «jeg finner kursmålene til Focuss fullstendig urealistiske»! For det eneste urealistiske som jeg kan se, er at pasienter som representerer 80% av undersøkelsene skal godta undersøkelser med hvitt lys, all den tid de kjenner til at de kan få undersøkelse med den langt sikrere BLC teknologien.

Faktisk tror jeg ikke noen av oss aner hvor stort dette kan bli på noen års sikt. Jeg sa der samme om NANO, men i tilfellet PHo så er vi allerede i en fase der de har et FDA godkjent produkt som overgår alt annet som i dag kan benyttes i diagnostisering av blærekreft. Vi står de facto midt intet gjennombrudd inder amerikanske markedet. Og jeg tror faktisk ikke noen av oss vet hva det innebærer. Spennende!
bravi
08.09.2018 kl 13:24 6277

focuss, nå sier du kursen blir max. 960 om ett år fra nå. Tidligere har du antydet kursmål på 1900 (20% i usa), når ser du for deg at kursen kommer dit?
Redigert 08.09.2018 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
focuss
08.09.2018 kl 13:26 6254

Thepower
Har du sjekket om hun har baller eller bare gjetter du?
focuss
08.09.2018 kl 13:43 6221

Bravi
Jeg tipper at tiden det tar til 20% markedsandel er i området 2-4 år., men som du forstår så er dette selvfølgelig bare gjetting basert på de fakta vi har å bygge på. Vi må huske det sentrale her. Dersom BLC Cysview ikke brukes så har man 20 % sannsynlighet for å overse den vanligste blærekreften og 40 % sannsynlighet for å overse den farligste blærekreften. Så må vi også huske at pasientene uttrykker stor tilfredshet og mindre angst dersom
BLC Cysview benyttes samt at det er FDA sin høyest anbefalte behandling. Eneste argumentet FDA synes å ha for å ikke bruke BLC Cysview er at sykehuset ikke har teknologien tilgjengelig. PHO og KS jobber nå med å gjøre teknologien tilgjengelig for flest mulig og er villig til å se på leasing etc dersom det foreligger budsjettproblemer i sykehuset.

Vi ser i Baltimore Washington området at når først et sykehus intallerer så sprer det seg til andre som ringer i vannet. I dette område er BLC Cysview allerede oppe i 30% markedsandel for TURBT og 20 % totalt.
Slettet bruker
08.09.2018 kl 13:44 6199

Eg tror det går fort, mye fortere enn dere ser for dere.
focuss
08.09.2018 kl 13:51 6190

Med 80000 nye blærekreftpasienter i USA i året så kan man jo vurdere hvor mange som får oversett alt eller deler av sin kreft i løpet av et år og samfunnskostnader involvert. Ingen kan lukke øynene for fase 3 studiet med p<0,0001
focuss
08.09.2018 kl 13:53 6171

De som det haster mest for å få spredd BLC Cysview utover hele USA er jo pasienter og pårørende.
Londonmannen
08.09.2018 kl 13:54 6162

Focuss
Jeg tror at erfaringene du viser til fra Baltimore Washington området gir klare indikasjoner på at det vil gå langt raskere enn 2-4 år innen PHO er oppe i 20% markedsandel.
Uansett så vil kvartalspresentasjonen utover i 2019 gi oss langt bedre grunnlag for å bedømme når 20% markedsandel er oppnåelig. Men jeg ser ikke bort fra at vi med en forbedret refusjonsordning og flexiscope tilgjengelig, vil kunne oppnå en slik markedsandel langt raskere enn hva noen tror mulig i dag.
Slettet bruker
08.09.2018 kl 13:59 6140

Spot on london
focuss
08.09.2018 kl 14:01 6130

LM
Jeg tror det er svært mange flere sykehus i USA som legger inn BLC Cysview i budsjettet sitt for 2019 enn det var for 2018. For 2020 så vil jeg tro at de som ikke legger det inn i budsjettet ikke har ambisjoner om å være i dette markedet. Og det tror jeg ikke er så mange. En annen ting er jo at det er ikke så store investeringer som trengs så jeg vil tro det kan dekkes av "diverse" posten til mange sykehus.
Redigert 08.09.2018 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
zappa66
08.09.2018 kl 16:38 5986

Noen som vet hvor mye installasjon av et flexiscoop på et sykehus koster?
Flottesen
08.09.2018 kl 18:26 5854

I en kanadisk artikkel jeg leste ble anskaffelseskosten alsått til 50.000 kanadiske dollar, men det var ikke spesifisert om det var rigid eller flexi. Det var også 2.hånds informajon fra en pasient, så jeg tar det med en klype salt.
Redigert 08.09.2018 kl 18:27 Du må logge inn for å svare
liang
08.09.2018 kl 19:51 5789

https://www.karlstorz.com/us/en/13346.htm

Hendig liten sak som kan brukes på puben over gata :)
Synes faktisk de bør kjøpe minst 2 stk pr klinikk.

liang
08.09.2018 kl 19:53 5785

Nå begynner stjernekamp

Frem med bamsemums og fanta
SomSa
08.09.2018 kl 22:36 5658


PHO er klar til kraftig salgsøkning:

31-May-2018
Tjoapack wins packaging contract with Photocure
The contract will see Tjoapack perform the secondary packaging and assembly of product kits for supply to 25 European countries, the US, Canada and Australia.
In addition, the flexibility offered by our on-site warehousing facility will allow us to ensure continued supply in the shortest possible lead times. We hope this will be the start of a long and successful partnership.”

https://www.cleanroomtechnology.com/news/article_page/Tjoapack_wins_packaging_contract_with_Photocure/143503
bravi
08.09.2018 kl 23:40 5570

Klart det er vanskelig å forutse når/ hvis Cysview oppnår 20% markedsandel i Usa.

Jeg tror at aksjekursen vil ligge i forkant av markedsandelene. F.eks er det ikke nødvendig med 20% markedsandel for å få kursen opp til 1900, det holder kanskje med 10% og at markedet tror at salget vil bli 20% i nær fremtid. Det skjedde et stemningskifte etter Q2, nå begynner potensialet å vises i kursen. Derfor er det viktig at ikke markedet blir skuffet ved Q3.
Computum
09.09.2018 kl 00:33 5480

Her verserer mange "blue sky" scenarier nå. Jeg har sett lignende optimisme i flere andre aksjer tidligere. Derfor er jeg ganske nøktern og tror det ikke før jeg ser det. Den erfaringsmessige kloke advarselen om at "når noe er for godt til å være sant, så er det som oftest det" gjelder fortsatt.
Det skal adskillig mindre enn 10-gangern til for å gjøre meg fornøyd. En oppside på 50% i løpet av ett år er glimrende og langt mer enn de fleste i aksjemarkedet oppnår. Vi kan for PHO allerede bokføre 117% inneværende år. Så nå får vi først se om aksjen greier å bryte 60-tallet, og deretter om det kommer informasjon fra selskapet som støtter videre oppgang.
Sydney
09.09.2018 kl 01:21 5436

Hvor lang tid tok det å få 20% i Washington område? Kan vi ikke forvente det samme i de andre utplasserte sykehusene fremover? Hva er grunnen til at Washington Baltimore skulle være annerledes enn resten av USA?? Det virket som de tok 20% i Baltimore veldig kjappt... Under ett år eller noe..
bateman
09.09.2018 kl 08:59 5278

Godt poeng Sydney. Hvis man bruker Washington som benchmark, så kan det gå veldig raskt.
Londonmannen
09.09.2018 kl 09:08 5260

Sydney
Nok et godt poeng. At man har tatt 20% i dette området skyldes ikke annet på området, men snarere effekten av BLC kontra bruk av hvitt lys. Den forskjellen vil nødvendigvis også bli tydelig i andre tettbefolkede områder.

Jeg er ikke fremmed for tanken at Bellete på Q3 presentasjonen kan komme med lignende historier fra andre regioner i USA. Hva skjer da med kursen? Dobling over natten? Hvem vet? Men for å være sikker på å få med seg et eventuelt kursbyks, bør man sikre seg en plass, helst i god tid før 8 november 2018. For tar jeg ikke mye feil så vil kursen bevege seg et godt stykke videre opp i de kommende to månedene.
Sydney
09.09.2018 kl 14:03 5065

Er det noen som i det hele tatt kjenner til prosessen i Baltimore? Når kom de inn i Washington og hvor lang tid det tok til 20%. man kan undre seg hva denne prosentandelen stiger til med tiden.. hvorfor skulle det stoppe på 20% i Baltimore. Burde ikke andelen stige??
SomSa
09.09.2018 kl 14:44 5005



Kan en pasient eller familien kreve erstatning fra et amerikansk sykehus dersom pasienten blir behandlet med dårligere alternativ og uten å fortelle vedkommende at det finnes et bedre alternativ, og etter kort tid pasienten får tilbakefall? USA er USA, hoster noen kan man kreve erstatning.
Vi kan oppleve at i Washington området får PHO 40%-60% markedsandeler innen neste år. Vi må ikke glemme at Karl Stortz vil selge mest mulig nye scope og kan være en gratis reklamatør for PHO.


ITinvest
09.09.2018 kl 22:28 4777

Er nok ikke lenge før en slik rettsak er på gang, de er jo rå på dette over der.
Jaqar
09.09.2018 kl 22:46 4729

I kolposkopi (man ser på livmorhals med eddiksyre med gult, deretter grønt lys), og det er stor forskjell når man ser på med grønt lys(mye bedre). I livmorhals er det epitelceller, lignende som i urinblære, men med en liten forskjell, plateepitel mot overgangsepitel/kubeepitel. Er det muligheter for at blålys også kan bli brukt mot livmorhalskreft? Har det vært noen studier på dette?

Det samme gjelder tarmkreft, fortsatt epitelceller, men sylinderepitel sammenlignet med overgangsepitel. Dog skulle man tro at blålys også her burde være overlegent «vanlig» lys?
Odin13
10.09.2018 kl 00:34 4618

Jagar : PHO har Cevira for livmorhalskreft liggende å vente på partner til å ta den gjennom fase 3
Slettet bruker
10.09.2018 kl 07:53 4469

Bra det du skrev her Comp. Selv var jeg med på NOR(eco) raketten til den 4/5 i år. Det var nærmest grenseløst hvor høyt denne skulle.
Men så tapte de en rettsak som de "umulig" kunne tape.

Håper det er få likheter mellom NOR og PHO og at PHO ikke er for god til å være sann.

Slettet bruker
10.09.2018 kl 08:45 4351

Med Hestdal ved roret i mange år, så har nok ikke Photocure gjort noe galt de kan saksøkes for så langt i hvert fall.

Pho er ikke for godt til å være sant, men et resultat av 22 års forskning som nå endelig kommer til kommersialisering, en kommersialisering som kommer til å gi gjenlyd i markedet.
Computum
10.09.2018 kl 09:23 4239

PHO er ikke "for godt til å være sant", det er riktig. De himmelhøye kursmålene derimot. Vel, jeg tar med takk i mot om noen vil kjøpe mine aksjer for kr. 1900 pr. stk. men jeg tror selvfølgelig at det aldri vil skje. Jeg selger gjerne på en tiendedel av det.