Q1 30.juni
Det blir en spennende fremleggelse av Q1. Selv om mange ble skuffet over noen formuleringer i årsrapporten, så tyder mye på at det kommer noe bra!
Yana Eganova 19. juni: As summer is upon us, and we prepare for the final stretch, before recharging the batteries, I would like to take the time to thank all of the investors who have been with SoftOx from the beginning, believing in the consept, as well as those who have shown their interest, support and commitment and jumped on board our ship, while we navigate through these last months. I would personally like to express my gratitude for the many kind notes received, with encouragement and excitement for the work SoftOx has been doing.
This year has been quite significant, with many changes, and many more advancements to come. As I prepare to release Q1, along with Q2 highlights, Im enthusiastic for the year ahead, the continued meaningful work, new developments and new milestones- all in line with our values and commitment to our customers, investors and stakeholders.
We will extend an opportunity for an update from the CEO, via Webinar, addressing various FAQ's and encourage you to stay tuned for further details to come.
Yana Eganova 19. juni: As summer is upon us, and we prepare for the final stretch, before recharging the batteries, I would like to take the time to thank all of the investors who have been with SoftOx from the beginning, believing in the consept, as well as those who have shown their interest, support and commitment and jumped on board our ship, while we navigate through these last months. I would personally like to express my gratitude for the many kind notes received, with encouragement and excitement for the work SoftOx has been doing.
This year has been quite significant, with many changes, and many more advancements to come. As I prepare to release Q1, along with Q2 highlights, Im enthusiastic for the year ahead, the continued meaningful work, new developments and new milestones- all in line with our values and commitment to our customers, investors and stakeholders.
We will extend an opportunity for an update from the CEO, via Webinar, addressing various FAQ's and encourage you to stay tuned for further details to come.
Redigert 21.01.2021 kl 07:45
Du må logge inn for å svare
Så ble den en solid tur nedover. Ble opprettet en meningsmåling på FB gruppen, hvorav 51% trodde vi ville få guidet inntekter over 30 mill bare i 2. Kvartal. Da er det ikke rart kursen dundrer nedover. Ellers synes jeg det var flere positive trekk ved presentasjonen for de som sitter med lengre tidshorisont.
Hefner
30.06.2020 kl 15:36
3458
Har ingenting å si dersom største eier selger. Da skal kursen ned mye. Er ikke så høyt volum i aksjen og kjøperne er for det meste retail, så blir vanskelig å matche salgspresset.
Ja, det er vel åpenlyst? Har jeg sagt noe annet?
Toreey
30.06.2020 kl 15:53
3394
Det som jeg synes er bra er at Helse Sør-Øst nettop har lagt in bestilling og får testet produktet. Å få produktet ut til helsesektoren er gull verdt :)
bj111
30.06.2020 kl 15:59
3364
Helt korrekt og det er ikke bare bare å få et slikt stort offentlig foretak til å prøve noe nytt. Viser verdien av at Softox har fått distributører som vil selge produktet og har gode kontakter/kunder.
Regner med forumet skal tytes over av baiss i kveld så det stinker helt til Murmansk. Hefner er aktiv, vent til Hammers med flere våkner.
Hele gjengen i gang for å forsøke å få seg en inngang med en kjapp gevinst noe de vil lykkes med om de klarer å skremme noen flere nervevrak til salg under kr 70. Best å la de diskutere med seg selv i kveld.
Regner med forumet skal tytes over av baiss i kveld så det stinker helt til Murmansk. Hefner er aktiv, vent til Hammers med flere våkner.
Hele gjengen i gang for å forsøke å få seg en inngang med en kjapp gevinst noe de vil lykkes med om de klarer å skremme noen flere nervevrak til salg under kr 70. Best å la de diskutere med seg selv i kveld.
Redigert 30.06.2020 kl 16:12
Tectic
01.07.2020 kl 11:17
3081
Jepp. Da stemte det hele ganske godt med min analyse.
Softox aksjonærene har vært litt sånn " your ego is writing cheques your body can't cash" syndrom på Ho en periode. Tror det roer seg litt framover
Lykke til
Softox aksjonærene har vært litt sånn " your ego is writing cheques your body can't cash" syndrom på Ho en periode. Tror det roer seg litt framover
Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 06:54
ToffeeMan
01.07.2020 kl 11:20
3080
Har "alle" glemt melding om mulig støtte på 2 mill dollars fra USA?
KalleAnka123
01.07.2020 kl 11:26
3051
Stakkars almås, aksjonærene er både hans og softox sin største fiende. Vil tro almås virket litt stresset under gårsdagens presentasjon fordi han sjekket aksjekursen minutt for minutt. Ting tar tid innenfor helse segmentet, og softox har bygget opp sten for sten. Virker som at alle har glemt hva softox egentlig satser på, som er sårbehandling og antibiotikaresistens. At USA er villig å låne 20 millioner kr for softox sin biofilm eradicator viser at det er flere som har øynene sine rettet mot softox.
Computum
01.07.2020 kl 11:26
3056
Har ikke fått sett noen presentasjon, men det overrasker meg at aksjen faller så hardt. 1. kvartal var vel ikke ventet å vise omsetning fra de nye produksjonslinjer? Det kommer i 2. kvartal. Ble det sagt noe om salget i 2. kvartal?
Utålmodige lykkejegere selger seg nå ut like hodeløst som de for noen uker kjøpte.
Utålmodige lykkejegere selger seg nå ut like hodeløst som de for noen uker kjøpte.
rockpus
01.07.2020 kl 11:34
3020
Computum
" Ble det sagt noe om salget i 2. kvartal?"
Ja det ble jo det. Det var faktisk den svært skuffende inntjening i Q2 som er hovedårsaken til kursfallet:
"SoftOx has, since early April, sold hand disinfectant for approximately NOK 5 mill."
" Ble det sagt noe om salget i 2. kvartal?"
Ja det ble jo det. Det var faktisk den svært skuffende inntjening i Q2 som er hovedårsaken til kursfallet:
"SoftOx has, since early April, sold hand disinfectant for approximately NOK 5 mill."
Tectic
01.07.2020 kl 11:36
3018
Det er noe med selskap som er priset på fremtidig inntjening.
Det kreves mye tillit i markedet når man har gitt signaler på at The sky is the limit, så kommer Q-tallene og folk ser at det er et stykke fram til prisen på selskapet kan rettferdigjøres.
Softox er priset til 507,7 mill nå. Kan det være litt høyt? Med eller uten 2 millioner dollar i støtte fra statene?
Det kreves mye tillit i markedet når man har gitt signaler på at The sky is the limit, så kommer Q-tallene og folk ser at det er et stykke fram til prisen på selskapet kan rettferdigjøres.
Softox er priset til 507,7 mill nå. Kan det være litt høyt? Med eller uten 2 millioner dollar i støtte fra statene?
Nybraaten
01.07.2020 kl 11:39
3011
Sidder på land, for at se om båden synker. Ud på 85, ind igen på 45
Kruttgubben
01.07.2020 kl 11:39
3007
Det som kom frem i går forsvarer absolutt ikke at kursen har falt 30%. Så dette må være tidenes gavepakke til de som nå kjøper.
Alt det positive som er på gang i selskapet lukker en øynene for da en kun fokuserer på at en har solgt mindre av eit produkt en egentlig ikke skulle hatt i markedet enda men som ble fremskyndet pga Covid 19.
Laster helt klart mer på dette nivået og er som sagt long
Alt det positive som er på gang i selskapet lukker en øynene for da en kun fokuserer på at en har solgt mindre av eit produkt en egentlig ikke skulle hatt i markedet enda men som ble fremskyndet pga Covid 19.
Laster helt klart mer på dette nivået og er som sagt long
bj111
01.07.2020 kl 11:40
2996
Salget var for kr 5 millioner fra 1 april. Det var lavere enn mange forventet men egentlig ikke noe dramatikk i dette slik jeg ser det.
Det var tidlig at utsettelse av sårpleie på dyr var det som fikk den til å falle. Da det ble nevnt falt den på sekunder og gikk fra ille til h...😊
Jeg syntes det er overdramatisert da det er å forvente at det tar noe tid å få i gang salg av nye produkter. Det ble guidet at de forventer inntekter som dekker kostnadene i selskapet i Q4 i år hvilket er meget bra om man tar et skritt tilbake å ser på det.
Det har nå oppstått en fin mulighet til å kjøpe seg billig inn i selskapet tenker jeg men jeg har full forståelse for at det er mange som nå er vettskremt, men dette har mange sett før og vet å benytte seg av. Regner med at det er derfor du spør computum for du er ikke akkurat ny i farma.
Det var tidlig at utsettelse av sårpleie på dyr var det som fikk den til å falle. Da det ble nevnt falt den på sekunder og gikk fra ille til h...😊
Jeg syntes det er overdramatisert da det er å forvente at det tar noe tid å få i gang salg av nye produkter. Det ble guidet at de forventer inntekter som dekker kostnadene i selskapet i Q4 i år hvilket er meget bra om man tar et skritt tilbake å ser på det.
Det har nå oppstått en fin mulighet til å kjøpe seg billig inn i selskapet tenker jeg men jeg har full forståelse for at det er mange som nå er vettskremt, men dette har mange sett før og vet å benytte seg av. Regner med at det er derfor du spør computum for du er ikke akkurat ny i farma.
Hefner
01.07.2020 kl 11:45
2976
Gitt dagens situasjon, uten tilgang til EU/USA, så virker 500mill dyrt. Sårbehandling er et wildcard som kan bli bra, men er fortsatt bare ett lodd.
Hefner
01.07.2020 kl 11:50
2947
Nå brente selskapet nesten 22 millioner i Q1. Tipper emisjon i 2020 da, gutter.
Tectic
01.07.2020 kl 11:58
2908
Takk for svar. Om dere ser på hva jeg har skrevet tidligere så har jeg vært spørrende til Softox. Jeg etterlyste regnskapstall, salg og salgskanaler.
Jeg ble pressentert egenkomponerte regnskap som ikke har rot i virkeligheten når det gjelder salg og salgstall, noen få salgskanaler hvor det hersket stor forvirring rundt salget hos de største aktørene. Da var prisen på selskapet 600-700 millioner.
Så lurte jeg på om noen av hauserne hadde kontakt med selskapet Softox på mail? for noen relevante spørsmål om nettopp dette? Her ble jeg møtt med at selskapet ikke hadde tid til å kommunisere med aksjonærer!
Ganske alarmerende !
Jeg ble pressentert egenkomponerte regnskap som ikke har rot i virkeligheten når det gjelder salg og salgstall, noen få salgskanaler hvor det hersket stor forvirring rundt salget hos de største aktørene. Da var prisen på selskapet 600-700 millioner.
Så lurte jeg på om noen av hauserne hadde kontakt med selskapet Softox på mail? for noen relevante spørsmål om nettopp dette? Her ble jeg møtt med at selskapet ikke hadde tid til å kommunisere med aksjonærer!
Ganske alarmerende !
SoftOx har mottatt en bevilgning på USD 2 millioner fra amerikanske myndigheter
SoftOx har mottatt et brev fra amerikanske myndigheter der SoftOx informeres om at selskapet har mottatt en potensiell finansiering i form av en «award» på to millioner dollar til utvikling av SoftOx Biofilm Eradicator. Den økonomiske støtten er avhengig av en tilfredsstillende «due diligence» gjennomgang av prosjektfinansieringsplanen. Ytterligere informasjon vil følge når due diligence gjennomgangen er fullført og avtalen er endelig signert.
SoftOx har mottatt et brev fra amerikanske myndigheter der SoftOx informeres om at selskapet har mottatt en potensiell finansiering i form av en «award» på to millioner dollar til utvikling av SoftOx Biofilm Eradicator. Den økonomiske støtten er avhengig av en tilfredsstillende «due diligence» gjennomgang av prosjektfinansieringsplanen. Ytterligere informasjon vil følge når due diligence gjennomgangen er fullført og avtalen er endelig signert.
rockpus
01.07.2020 kl 12:00
2929
bj111
"Salget var for kr 5 millioner fra 1 april. Det var lavere enn mange forventet men egentlig ikke noe dramatikk i dette slik jeg ser det."
Jeg synes det er et stort misforhold mellom denne inntjening og de annonserte økninger av produksjonskapasitet. Spesielt sett i sammenheng med at økningen til 75K som ble varslet ikke ser ut til å ha blitt noe av. Dermed tyder dette på at selskapet selv har forregnet seg på etterspørsel. Salget må ha gått tregere enn de selv kalkulerte med da de økte kapasiteten.
Husk samtidig på at store deler av aksjonærene i dette selskapet besto av investorer med vesentlig kortere horisont enn det som er vanlig i biotek selskaper. De som kjøpte på 100 kr gjorde ikke det med tanke på at de ikke skulle høste før etter flere år i ørkenen!
"Salget var for kr 5 millioner fra 1 april. Det var lavere enn mange forventet men egentlig ikke noe dramatikk i dette slik jeg ser det."
Jeg synes det er et stort misforhold mellom denne inntjening og de annonserte økninger av produksjonskapasitet. Spesielt sett i sammenheng med at økningen til 75K som ble varslet ikke ser ut til å ha blitt noe av. Dermed tyder dette på at selskapet selv har forregnet seg på etterspørsel. Salget må ha gått tregere enn de selv kalkulerte med da de økte kapasiteten.
Husk samtidig på at store deler av aksjonærene i dette selskapet besto av investorer med vesentlig kortere horisont enn det som er vanlig i biotek selskaper. De som kjøpte på 100 kr gjorde ikke det med tanke på at de ikke skulle høste før etter flere år i ørkenen!
bj111
01.07.2020 kl 12:06
3597
Det er nok en god forklaring på fallet du har der Rockpus. Å jakte raske penger kan fort bli en dyr affære på børsen.
bj111
01.07.2020 kl 12:10
3591
Tok en titt på hva du kommenterer og fant ut at du er notorisk opptatt av Softox. Må si jeg fikk litt sjokk for det er da noe spesielt å ha så mye meninger om et selskap du ikke eier. Har du i det hele tatt noen investeringer på Oslo børs? Du skriver jo mye rør så lurer på om du har noen kompetanse på aksjer i det hele tatt.
Kanskje smart og ha produksjonskapasiteten på plass når den store etterspørselen kommer, dette under forutsetning av at man ikke lever i fortiden som enkelte her synes å gjøre. Din påstand om flere års ørkenvandring er bare flaut.
Computum
01.07.2020 kl 12:28
3524
"Softox er priset til 507,7 mill nå."
472 mill. nå. Det er vel ikke avskrekkende gitt at de får opp salget? Og dersom man lykkes med å forstøve og innhalere SAFEDES trygt, vil det jo være sensasjonelt i behandlingen av lungevirus.!
472 mill. nå. Det er vel ikke avskrekkende gitt at de får opp salget? Og dersom man lykkes med å forstøve og innhalere SAFEDES trygt, vil det jo være sensasjonelt i behandlingen av lungevirus.!
Gullhaugen
01.07.2020 kl 12:33
3474
Jepp da kom jeg meg endelig inn på 60 kr. 😜 Denne kommer tilbake om noen dager.
Det har du muligens rett i Computum - samtidig økte etter mitt syn sannsynligheten for emisjon betraktelig etter Q1 (forsinkelser (sårbehandling) pga Covid 19 og salget av Safedes går veldig tregt). Virker heller ikke som det er bunn i kursen, faller veldig mye (uten noen "bounce) på høyt volum.
Du som gir uttrykk for stor kunnskap om denne aksje, hva skjedde ved siste emisjon, var det interesse, ble den overtegnet, hvor lang tid tok det, og hva skjedde med kursen rett etter ?
Hanveg
01.07.2020 kl 12:47
3434
Neppe før nærmere jul opp mot 90
Computum
01.07.2020 kl 12:51
3427
At et selskap som proffiterer på pandemien faller 40% når ledelsen kommuniserer er ganske skremmende.
Idag kan det være de som kjøpte igår som kaster kortene. Ikke lett å sitte å se penger tørke bort så fort.
Idag kan det være de som kjøpte igår som kaster kortene. Ikke lett å sitte å se penger tørke bort så fort.
HP17
01.07.2020 kl 12:55
3397
Det ser faktisk ut som bunnen er i ferd med å ramle ut for Softox nå, hvor er støtten?
Det er vel noen som kjøper disse aksjene også, eller ?
Tectic
01.07.2020 kl 13:04
3357
Ser at prisen på selskapet raser! Men JO den var avskrekkende og det er den fortsatt.
Computum
01.07.2020 kl 13:06
3341
Blir interessant å se topp50 listen mandag. 70% av aksjene eies av 50 investorer. Selger noen av disse idag eller er det handel mellom småaksjonærer vi ser?
Naustebrygg
01.07.2020 kl 13:12
3302
Kan det tenkes at Almås har begynt å selge seg ut, eller ville dette vært meldepliktig?
Å der dukket det opp ett nytt morsomt nick, jadda, han har nok solgt seg helt ut, og i morgen er kursen ti blank.
Mr DT
01.07.2020 kl 13:28
3214
Hmmm Du skulle nok have ventet, kursen kommer under 50
Toreey
01.07.2020 kl 13:40
3139
mulig 55-57 er bunnen
ToffeeMan
01.07.2020 kl 13:41
3138
Bunnen er nådd. Nå må vi opp!
Naustebrygg
01.07.2020 kl 13:42
3131
Takk. Var faktisk ikke ment som brønnpissing, men forstår at det kan tolkes slik. Sitter selv med mange aksjer og har ingen planer om å selge. Svært forundret over den enorme nedgangen, selv om den fremføringen i går var fryktelig klønete utført. Dette må de virkelig jobbe med, så de klarer å skape entusiasme fremover...
@Smurfedrops; takk!
@Smurfedrops; takk!
eplemost
01.07.2020 kl 13:44
3124
SoftOx har vel aldri tjent penger? Tipper aksjen snart går tilbake til der den var før korona. 25-35 kr.
Melhus79
01.07.2020 kl 13:49
3101
How low can you go ?
andemorr
01.07.2020 kl 13:51
3089
huff, synes nesten synd på dere. at dere aldri lærer at denne hausingen ikke hjelper. og flere her inne satt nok med 100+% i fortjeneste, som nå har rent bort. Det jeg derimot ikke forstår er hvorfor dere valgte å sitte til q1 tallene kom ut. Forventet dere at disse skulle være gode? de startet vel opp ny produksjonslinje for bare få uker siden.
eplemost
01.07.2020 kl 13:52
3082
Tror Softox skal kraftig ned, selv fra disse nivåene. Er urovekkende hvor villedende kommunikasjonen har vært.
Senest børsmeldingen fra mai "SoftOx Solutions har etablert produksjonslinjer med kapasitet på opptil 45.000 flasker daglig. Disse produksjonslinjene vil benyttes til produksjon av hånd og overflatedesinfeksjon. I tillegg arbeider selskapet med ytterligere en parallell linje for å svare på økt etterspørsel." --> Svare på økt etterspørsel kan jo ikke tolkes på annen måte enn at det var en etterspørsel som allerede var i markedet og som hadde økt. Så viser det seg altså at den aldri var der...
Almås sa også i DN-intervjuet at selskapet allerede gikk med solid kontantmessig overskudd, så viser heller ikke det seg å stemme?
Senest børsmeldingen fra mai "SoftOx Solutions har etablert produksjonslinjer med kapasitet på opptil 45.000 flasker daglig. Disse produksjonslinjene vil benyttes til produksjon av hånd og overflatedesinfeksjon. I tillegg arbeider selskapet med ytterligere en parallell linje for å svare på økt etterspørsel." --> Svare på økt etterspørsel kan jo ikke tolkes på annen måte enn at det var en etterspørsel som allerede var i markedet og som hadde økt. Så viser det seg altså at den aldri var der...
Almås sa også i DN-intervjuet at selskapet allerede gikk med solid kontantmessig overskudd, så viser heller ikke det seg å stemme?
Hefner
01.07.2020 kl 13:53
3080
Ungen ble nok skuffet... Svaret er vel heller at dere får en halvering.
Det Engelskspråkelige bør overlates til noen som taler språket flytende, selskapet har ressurser på alle områder, men det kan synes som om dem sliter med å få rett person på rett plass. Fremtidige presentasjoner bør holdes av Yana Alexandra EganovaHead of Global IR & Finance.
https://soft-ox.com/management/
https://soft-ox.com/management/
Gode muligheter for at bunnen er satt, hva gjør du nå, fortsetter med å kaste bort tiden på nytteløs baising, eller kjøper ?
Jondolls
01.07.2020 kl 14:09
3067
Jeg kjøper 5k aksjer ved slutt idag. Tagg meg om 3 mnd alle dere baissere så faktisk bruker tiden deres på og snakle piss. Huff. Vi ses på toppen:) Dette går fint.
bj111
01.07.2020 kl 14:16
3039
Hefner har ikke noe å kjøpe for. Det er enkelt å se, klikk på hans nick så ser du hva han skriver om. Jeg fikk litt sjokk og syntes mer synd på den fyren enn de som har tapt mye på Softox. Lettere å rette opp et tap enn en lidelse.