Grensehandelen går mot konkurs

atnorhe
21.06.2020 kl 10:40 734

Landshøvding trygler Norge
Frykter «ubotelig skade» på relasjonen mellom Sverige og Norge.

- Jeg hadde helt til det siste et håp om at den norske regjeringen skulle åpne grensene, sier den svenske landshøvdingen Georg Andrén (60) til Børsen.

- Fullstendig unaturlig
I likhet med Sveriges utenriksminister Ann Linde, frykter Andrén at det nordiske samarbeid skal ta skade av coronapandemien. På lengre sikt er han spesielt urolig for hvordan Sverige og Norge skal kunne opprettholde en god relasjon.

- Vi er avhengig av hverandre på tvers av grensene. Nordmenn og svensker står hverandre nære, både kulturelt, politisk, sosialt og økonomisk. Dette har vi bygget opp gjennom generasjoner, noe som gjør dette grensevedtaket fullstendig unaturlig for oss. Vi hører sammen.


Ja jeg begynner å merke savnet etter broderfolket,
Abubakar, Mustafa,Ali, og ikke minst Muhammed, står oss så nært, at dette kan skade de kulturelle båndene som gjorde oss til et folk,😥

Slettet bruker
21.06.2020 kl 10:54 728

Sitat: ‘Nordmenn og svensker står hverandre nære, både kulturelt, politisk, sosialt og økonomisk. Dette har vi bygget opp gjennom generasjoner’

Ja det stemmer, og det kan man takke norsk pris- og avgiftsnivå for.

Samtidig ber Sverige for sin syke mor!
De bør få bukt med det hersens viruset. Å åpne for tidlig ville være en katastrofe for Norge i verste fall.

Redigert 21.06.2020 kl 11:01 Du må logge inn for å svare
atnorhe
21.06.2020 kl 11:01 719

Kostnadsnivå= økonomisk politikk= arbeidslivsamarbeid. LO-NAF

Slettet bruker
21.06.2020 kl 11:03 716

Lo er jeg enig. De ødelegger norsk næringsliv.
atnorhe
21.06.2020 kl 11:06 706

De har vunnet alle slag siden 70 årene.
Fluefiskeren
21.06.2020 kl 11:07 701

Ja. Du ønsker vel at alle skal arbeide gratis slik at forskjellene i samfunnet kan øke ennå mer enn det gjør nå.
Jomma123
21.06.2020 kl 11:11 694

Så¨lenge Sverige har valgt en helt annen løsning på kv 19 må det bare bli sånn. Mulig de vil at svenskene skal få reise hit i hopetall så vi får samme antall døde som dem har? Er vel det som er riktig vei tenker svenskene. Hold grensen stengt til de har samme antall smittede som vi har er det minste vi kan forlange. Om det går med noen "grensehøvdinger" får det bare bli sånn.
Fluefiskeren
21.06.2020 kl 11:13 689

Og svenskene har bare å finne seg i at de ikke får besøk av nordmenn. Om det går dårlig for grensehandelen deres bryr ikke meg i det hele tatt. Av over 200 land ligger Sverige på 7. plass på listen over flest døde pr. innbyggere. Skal nordmenn liksom dra dit og bli smittet for så og dra hjem for å smitte andre?

Joda. Norge og Sverige har historisk tette bånd og jeg slår ofte et slag for nordisk samarbeide fremfor globulisme.
Slettet bruker
21.06.2020 kl 11:16 685

Nå burde regjeringen se sitt snitt til å forby den selvdestruktive formuesskatten og de idiotiske avgiftene som skaper smugling og handelslekkasje.

Norway First!

Svenskene kan leve av den enorme og berikende flyktningeindustrien sin og slutte å syte.

Svenskene får tenke nytt og bruke gründerånden sin. Et tips er å undersøke hvor mange flyktninger de kan få plass til i de enorme kjøpesentrene på grensa.
Redigert 21.06.2020 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2020 kl 11:31 665

Nei. Tror du norsk arbeidskraft er mange ganger bedre enn utenlandsk fordi den er mange ganger dyrere?

Siden vi her skal diskutere svenskehandel kanskje du kan forklare hvorfor nettopp nordmenn gjerne handler i sverige?
Har du tenkt på det faktum hvorfor svensker arbeider i Norge?
atnorhe
21.06.2020 kl 11:41 654

Tror du verden kjøper varer som er tre ganger dyrere enn samme vare laget i et annet land, for å støtte norske arbeidere?
Slettet bruker
21.06.2020 kl 11:52 640

Vi burde bygge en stor mur mot Sverige og lage vårt eget skatteparadis på innsiden av muren, med grisebillige avgiftsfrie varer til det norske folk. Det er på høy tid at det norske folk får litt glede av oljepengene.

Alt daukjøttet i offentlig sektor kan sysselsettes i den svenske asylindustrien.
Slettet bruker
21.06.2020 kl 12:03 627

mafiastaten bruker covid for å nekte ola dunk og kari treg til å kjøpe billig mat og drikke i Sverige?

det går så det griner for dagligvarebransjen for tida siden ola dunk ikke har noe annet valg enn å betale dyrt for dårlig utvalg/kvalitet

bare luxuxparasittene som ikke skjønner at svenskehandel går sterkt ut molboenes økonomi.

https://e24.no/naeringsliv/i/EW61E2/meny-med-rekordsalg-paa-nett
Zorin
21.06.2020 kl 12:05 623

Det svenskene sier er at "vi trenger pengene deres" kamuflert under ordene kulturelt, politisk, sosialt og økonomiske samt "relasjonen mellom Norge og Sverige". Disse som ikke engang vil gi oss poeng under Grand Prix kommer nå krypende til oss og ber oss om å åpne grensene! Slik at vi kan legge igjen pengene våres der, samt ta med oss bacon og corona tilbake. Jeg sier nei takk!
Slettet bruker
21.06.2020 kl 12:20 610

Akkurat det med grand prix har irritert meg også.
selvom hverken norge eller sverige burde vært med i det homoshowet i utgangspunktet.
brahman
21.06.2020 kl 12:33 594


Dere får sitte på berget i fengselet deres da. Dere som tror på denne smitten.

Det er faktisk en verden der ute.

Per K
21.06.2020 kl 15:42 524

Jeg har egentlig aldri helt forstått med denne greia og reise til sverige for og handle billig brus,godteri,snus og annet som er skadelig for helsen. Stemmer for at man skal bruke butikker i Norge !
Slettet bruker
21.06.2020 kl 15:51 516

Enkelt forklart handler det jo om å spare penger liksom da. :0)
Nettopp på de varene du nevner.

Men jeg er faktisk enig. At de i grenseområdene legger det inn som rutine vet jeg selv av erfaring, men at folk gidder å ta en dagstur (jo det blir en dagstur for mange) fra Oslo, Hønefoss og andre slike steder fatter ikke jeg heller.
Skal handle ganske mye, mer enn kvoten, skal det lønne seg. Og hvor lurt er det da liksom.
Redigert 21.06.2020 kl 15:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2020 kl 15:54 507

At folk er gjerrig er kanskje riktig til en viss grad, men som sagt tidligere kan du takke hinsides norsk prisnivå.
Slettet bruker
21.06.2020 kl 15:56 504

Ja skal man først skade kroppen bør det handles i Norge :0)
brahman
21.06.2020 kl 16:55 482


Det gjelder for de som er så dumme at de handler de varene som du nevner.

Du ser tydeligvis helt bort fra alle de sunne og mindre skadelige varene som man kan få kjøpt - både i større utvalg og billigere.