Photocure- Gjett på markedsandel om 3 år.

focuss
PHO 08.09.2018 kl 11:28 11529

Jeg starter gjerne og gjetter 90% av totalmarkedet i USA.
Redigert 21.01.2021 kl 04:06 Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
08.09.2018 kl 11:35 7148

focuss - Antar at du kun snakker om USA markedet her? - Mener du hele USA markedet eller bare de innen de mest befolkede områdene?
focuss
08.09.2018 kl 12:01 7097

Sjakknøtt
Jeg mener totalmarkedet i USA. Takk for at du så det manglet. Rettet i trådstart nå
TyrionIV
08.09.2018 kl 13:27 7392

Jeg gjetter 8 % av totalmarkedet om 3 år.
Otard
08.09.2018 kl 13:33 7368

Jeg får være litt konservativ jeg også da og tipper bare 50%. Men da skulle vi vel være nærme 2500 i kurs.
Londonmannen
08.09.2018 kl 13:45 7330

En viss treghet i system må vel kunne forventes, så jeg lander på en markedsandel på 62,7% ved utløpet av Q3 i det herrens år 2021. Men da tror jeg også at PHO aksjonærene har mottatt noen fete utbytter fra selskapet, det siste halvannet året. Jeg tror også at aksjen på det tidspunktet er splittet opptil flere ganger på grunn av den voldsomme kursoppgangen selskapet vil oppleve gjennom 2019 og 2020.
Slettet bruker
08.09.2018 kl 14:08 7242

Jeg tipper 20% av det totale USA-markedet på 3 år, dvs 3 milliarder i omsetning fra USA, men hvis omsetningen øker så mye, og PHO tar så stort jafs av markedsandelen i USA på så kort tid i denne sammenheng, så er jeg dessverre nesten sikker på at oppkjøpet kommer innen et år.

Mitt tips er at oppkjøpet kommer når aksjekursen i PHO er rundt 200 kr, og vinnerbudet vil være mellom 300 og 350 kr pr aksje.

Når jeg først har truffet så godt med timingen i en aksje som i PHO akkurat ved `forløsningen`, så kunne jeg godt tenkt med >500 for aksjene mine, men jeg vil ikke lage en aksjon som jeg gjorde i MEC/ORO.

Jeg tar det jeg får, så får oppkjøperen heller velte seg i de virkelig store pengene.
Redigert 08.09.2018 kl 14:10 Du må logge inn for å svare
sjakknøtt
08.09.2018 kl 14:57 7095

Mitt tips er 35% av totalmarkedet i USA.
Wannatri
08.09.2018 kl 15:25 7001

Gjetter på 12-15% om tre år.
Londonmannen
08.09.2018 kl 15:39 6947

OK
Dersom det blir så innlysende at PHO er i ferd med å ta relativt store andeler av markedet, så håper jeg da virkelig at mine medaksjonærer evner å se det samme potensialet,og som eiere nekte å selge seg ut av PHO for glassperler og glanspapir. I den grad investorer som sitter på 10%+ av aksjene nekter å godta skambudet, så kan kjøperne ikke tvangsutløse oss. Det er fullt mulig å kjempe mot!

Det skuffer meg dypt og inderlig å stadig lese om investorer som tydeligvis er mer enn glade for å kunne innkassere skarve kr 500,- PR aksje i et selskap som kan bli tidenes utbyttemaskin, og der det er mer enn realistisk at PHO tar langt mer enn 20% av markedet. Noe som i seg selv burde verdsette selskapet til fire ganger mer enn det dere sier dere glade for å motta. Unnskyld meg, men hva er det dere tenker med? Nå må dere for en gang skylde sette dere ned å begynne å regne med de tallene som er tilgjengelig og deretter vise at dere er villige til å stå opp og kjempe for deres verdier/ formue.

Si meg, selger dere hus, leiligheter, biler og båter med tilsvarende rabatt dere synes å være villige til å gi en overkåt oppkjøper? Skjerp dere!
Redigert 08.09.2018 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.09.2018 kl 16:01 6838

LM

Nå-nå, vi er jo ikke riktig helt i himmelen enda da..

Jeg er ikke interessert i å bli oppkjøpt, og kommer vi den situasjonen at det kommer bud på f.eks 350 på våren 2019 mens salg og alle andre parametere peker rett opp, så er ikke jeg den som sier ja takk.

Jeg har sittet i et selskap som ble forsøkt oppkjøpt, og oppkjøperen fikk bare ca 80% etter å ha gitt flere frister.
Etterhvert begynte de å ringe opp oss som hadde en viss mengde aksjer og ikke var fornøyd med budet og truet oss direkte om hvor jæ.... det vill være å sitte som minororitetsaksjonær i et selskap som var eiet nesten 80% av oppkjøperen.
Bl.a fikk vi trusler om at kassabeholdningen kunne bli nærmest borte i investeringer som hovedselskapet så seg tjent med, og en masse andre ting som skulle gjøre oss møre.
Derfor vet jeg at enkelte, eller kanskje alle disse BP-selskapene er i stand til å skremme mange til å si ja, -og eller gjøre livet surt for de som ikke er medgjørlige.
Londonmannen
08.09.2018 kl 16:06 6778

OK
Ja, nettopp derfor tror jeg det vil være viktig for styret å ha denne problemstillingen langt fremme må som det felle potensialet til PHO er begynt å demre for noen og enhver. Sørg for at eventuelle bud blir forelagt en ekstern vurdering av hvilke verdier PHO representerer og la så styret komme med sin anbefaling. Vi får da inderlig håpe at selskapet har et styre som evner å ivareta akadjonærene dine interesser.

Nei, vi er ikke i himmelen ennå, men vi nærmer oss sakte men sikkert. Og etter 8 NOV 18 kan vi komme til å nærme oss med stormskritt!

Tror nok vi ønsker oss det samme.
dr. Stockman
08.09.2018 kl 16:23 6702

Mye er mulig, men mindre er sannsynlig, men hvis jeg skulle gjette på markedsandel som det er minst 50% sjanse for å nå så vil jeg nok tro et sted i området 15-20%. Men PHO kan overraske positivt selv i forhold til såpass optimistiske fremtidsforventninger. Tror sjansen er større for det enn at det hele strander fullstendig.
stimar
08.09.2018 kl 16:36 6628

"Tenk paa et tall"
Tror det ikke skal bygges forventninger til Q3 bunnlinje, som at alt staar eller faller ved dette resultatet. Slike "pushups" er ofte ikke veldig retningsgivende. Hva som derimot blir spennende er guiding og vekst, tatt i betrakning av at investeringskost er meget lav. Focuss sine kalkyler er ikke hinsides enhver fornuft, men det kommer tider etter Q3.
Scoopfinder
09.09.2018 kl 08:27 6270

Enig med Stimar. Jeg tror ting tar tid. Dere kommer til å bli skuffet av Q3 med slik eufori dere viser nå. Svingningene blir trolig store.
Noen av dere kommer til å bli så skuffet at dere selger.
Jeg sitter videre med beskjedne forventninger til Q3 men med overbevisning om at resultatene kommer etterhvert.
Jeg er overbevist om at Pho blir et utbytteselskap.
focuss
09.09.2018 kl 09:16 6155

Enig med dere som er nøkterne i forhold til Q3 og selvfølgelig også enig med de som forventer at BLC Cysview vil kapre høy markedsandel i USA etter hvert. Med høy markedsandel mener jeg større enn 40% og hvor 70-80% er mer logisk enn 20-30%.

Når vi nå venter på Q3 resultatet så tror jeg de fleste av oss aner hvor vanskelig det er også for Photocure å guide inn i et område (surveillance) hvor vi mangler konkret erfaring å basere guidingen på. Jeg har aldri tidligere hatt en slik forventning til at vi vil oppleve en "ketchup effekt" som jeg har her. Et scenarie hvor vi øker markedsandelen relativt lite i noen kvartaler kan fort avløses av et kvartal hvor økningen i markedsandel er enorm.

Når det er sagt så har jeg ikke dårlige forventninger til Q3, men forventer ingen ketchup effekt. Synes imidlertid at et plussresultat for kvartalet er fullt mulig slik Oppgang Kommer har vist. Ett plussresultat tror jeg vil bli fulgt av en god vekst i aksjekurs og vil bli en milepæl, og hvor vi ikke ser flere negative resultater i overskuelig fremtid.
Redigert 09.09.2018 kl 09:17 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
09.09.2018 kl 09:35 6026

Tror også det kan være greit å ha en nøktern forventning til Q3, spesielt hva angår bunnlinjen.
Men jeg kan ikke fri meg fra at jeg forventer at ledelsen vil kunne bekrefte akselererende antall scope i det amerikanske markedet, til tross for at det er et kvartal med ferieavvikling i USA.
Og jeg tror akkurat tempo i utplassering av scope vil være den viktigste driveren på nåværende tidspunkt. Men salget av Cysview vil nok ikke ta seg opp i samme tempo ettersom hvert scope trenger tid for å bli fullt operativt. Her skal det leveres den aktuelle klinikk, personellet skal læres opp og perfeksjonere seg på utstyret, nødvendig tilleggsmateriale såsom Cysview skal inn på lager og pasienter skal tilbys BLC teknologi, fremfor det man hittil har tilbudt. Jeg ser heller ikke bort fra at hver enkelt klinikk kan komme til å oppleve vegring blant personalet til å gå over til å bruke ny teknologi. Derfor kan nok Q3 komme litt i tidligste laget. Det er tross alt kun tre uker igjen av Q3 2018 og sommerferien er vel knapt over i USA på dette tidspunktet. Rett nok har amerikanere langt korter ferie enn oss europeere, men de avvikler den senere på sommeren.

Spennende blir det uansett og det er ikke hva som kommer frem på Q3 som blir avgjørende for meg. Det kommer et Q4 i februar som trolig blir langt mer avgjørende og som vil gi oss et langt bedre bilde av situasjonen som sådan.

Ha en fortreffelig søndag! I morgen er vi i gang igjen!
Redigert 09.09.2018 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
focuss
09.09.2018 kl 09:59 5940

Vekst av utplassering av scope vil som LM skriver være en viktig vekst indikator. Samtidig så synes det som det er enormt potensiale i økt antall prosedyrer basert på allerede utplasserte scope. Det må da være mange hundre prosent vekstmulighet bare på det og tror det alene kan gi ketchup effekten.

En annen interessant problemstilling er hvordan vil markedsgrunnlaget til de 25 største MSA utvikle seg? Når nå PHO har startet sine fremstøt der så utgjør disse 25 MSA 40 % av det totale USA markedet. Jeg forventer at deres markedsandel etterhvert vil øke, kanskje betydelig.
focuss
09.09.2018 kl 10:09 5851

Så vil det bli interessant å følge med på hva som skjer utenfor de 25 største MSA. Vil de bare sitte å se på utviklingen eller vil noen av de kontakte PHO selv for å få til en avtale? De vil jo forstå at det ikke kan opprettholdes at 60% av amerikanerne ikke får tilbudet. Så vil noen av de satse på å komme tidlig i gang slik at de kan bygge stort markedsgrunnlag før andre i sitt område. Blærekreft vil jo trenge oppfølging livet ut.
Allislost
09.09.2018 kl 11:33 5688

Tre år er lang nok tid til at jeg tror BLC/Cysview har rukket å etablere seg over hele USA som gullstandard innen blærekreft diagnostikk. Derfor gjetter jeg på en total markedsandel om 3 år på 75-80%. Det er fristende å si 95% men jeg forsøker å være realistisk.
Allislost
09.09.2018 kl 11:38 5667

Jeg tror vedtatt utvidet refusjon fra januar 2019 og akselererende bruk av BLC/Cysview også ved initiell diagnostisering vil bli en game-changer.
Londonmannen
09.09.2018 kl 11:41 5648

Alllislost
Interessant at du sier du ikke vil si 95%, med begrunnelsen at det er for å være realistisk.
Men har kan jo saktens spørre om det vil være realistisk at man om 3 år vil se det som realistisk at pasienter som representerer 25% av undersøkelsen, fortsatt vil godta å bli undersøkt av en teknologi som er foreldet og som innebærer at det er relativt stor sjanse for at vil overse blærekreft. Hmmmm....

Om 3 år vet vi svaret.
Allislost
09.09.2018 kl 11:49 5613

LM

Enig med deg. Jeg er bare litt forsiktig med tanke på at det kan finnes små klinikker som vil bruke mer enn de neste tre årene på å komme etter, av rent økonomiske årsaker. Jeg går ut fra at det sannsynligvis vil bli de større klinikkene som først tar seg råd til å kjøpe BLC med de nye fleksiskopene. Dette vil igjen føre til en «være eller ikke være» situasjon for de som ikke henger seg på. De må velge mellom å investere eller gi fra seg pasientgrunnlaget og dermed inntektene. Poenget mitt er at tiden er en faktor her.
Mental Mania
09.09.2018 kl 11:50 5594

Ikke bare ferieavvikling i Q3 kan være en liten brems for kvartalet.
Belette nevnte også at budsjetteringssykluser kunne være en brems for sykehus som ønsket seg scopene men av nevnte årsaker ikke hadde midler å avsette til enhver tid.
Har liten kjennskap til disse syklusene i US, men kan hende Q3 faller utenfor denne syklusen.
Han sa også videre at det ble jobbet med å få en finansieringsløsning fra KZ sin side for å lempe på dette problemet.
Om dette problemet nå er løst vet vi heller ikke.
Kommende Q3 har jeg derfor ikke større forventninger til enn at det blir atskillig bedre enn Q3 2017 og noe bedre en Q2 2018
Når sannsynligvis bedre refusjonsløsninger er på plass neste år kommer salget til å ta helt av.
Redigert 09.09.2018 kl 11:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2018 kl 11:53 5576

Er det ikke gode muligheter for at det kan komme refusjonsordninger fra Australia og NZ i løpet av høsten også, og hva med Canada?
Allislost
09.09.2018 kl 12:01 5542

Jeg tror slike refusjonsløsninger kan komme i flere land fremover nå, basert på resultatet fra fase 3 studiet og USA sin refusjonsordning som et godt eksempel til etterfølgelse. Samfunnsøkonomisk må det være svært fornuftig. Og selvfølgelig ut fra et rent medmenneskelig perspektiv. Etikk og moral spiller nok også en rolle. Det blir interessant å se hvordan The bladder cancer company velger å føre veien videre. Kommer de til å inngå flere distribusjonsavtaler? Kommer de til å få patenter på nye anvendelsesområder og i så fall kjøre studier på dette?
focuss
09.09.2018 kl 12:03 5527

Vet ikke hva som er refusjons status i Canada men behandlingen med BLC Cysview er i gang ved flere sykehus allerede hvis jeg har forstått riktig.
Legoland
09.09.2018 kl 13:22 5377

Mental M,
siden KS er et familieselskap som lever av produktene de selger kan du väre sikker paa at de allerede har faatt til en finansieringslösning for salget.
Har siden juni hatt mer tro paa kursen etter Q3 enn Q2. De förste dagene etter Q2 steg kursen med ca 25 kr. Kalendarisk er vi närmere Q4 enn Q2, men vi maa vente 2 mnd för tallene for Q3 blir lagt frem. Dvs vi er fremdeles i perioden etter fremleggelsen av Q2.
Siden vi allerede har naadd stadiet at sykehusene "maa ha", regner jeg med at en uke etter fremleggelsen av Q3 sees kurser paa 120 kroner. Paa tross av amerikansk ferieavvikling.
Redigert 09.09.2018 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
Mental Mania
09.09.2018 kl 14:07 5306

Er nok mange som ville blitt svært så glade hvis du skulle treffe her Legoland.
Meg inkludert, men syntes det er lettere å bli positivt overrasket ved å ikke sette forventningene for høyt.
JosefK
09.09.2018 kl 15:12 5217

Før dere går av skaftet og gjetter idiothøye salgstall, er det grunn til å minne om at cysview ble godkjent allerede i 2010. Åtte år siden med andre ord.

Selv med eskalerende veksttakt er det realistiske tallet nærmere 20% enn 50.

focuss
09.09.2018 kl 15:24 5186

JosefK
Den store forskjellen er fase 3 studiet med godkjennelse for 12 milliarders markedet surveillance, gjentatt bruk,flytting fra innleggelse til poliklinisk og sykehus som kjemper om pasienter ved å reklamere med at de har teknologien. Samt Top Cancer Doctors som mener de bør ta hele markedet. Det er også før refusjon, inkludering i guidlines og forventning om enda bedre refusjon fra jan1-19. Det var også før det ble etablert at det er samfunnsøkonomisk lønnsomt å gå for BLC Cysview. I tillegg en del andre ting jeg ikke går innpå her. Poenget er at det neppe er noen som er opptatt av hva du mener var situasjonen i 2010 og heller ikke før 16 februar 2018.
Slettet bruker
09.09.2018 kl 15:27 5141

focuss,
Du har helt rett, men bekymrer meg ikke nevneverdig. De som er reserverte og negative grunnet fortiden er ikke de som kjøper seg inn her uansett. Viser mer hvor lite opplyst enkelte er ift. siste tids utvikling.
focuss
09.09.2018 kl 15:30 5216

Josef K
Dessuten er det neppe noen som blir skremt av en markedsandel på 20% da det gir potensiale for kurs på 1900 kroner per aksje.
bateman
09.09.2018 kl 15:35 5179

JosefK, det var før Cysview ble SoC og før refusjonsordningen.

Man må putte inn alle nye momenter i beregningen.
focuss
09.09.2018 kl 15:38 5159

Elvoquest
Tviler ikke på om kanskje 95% av markedet er på JosefK nivå. Det er en god illustrasjon på oppsiden i PHO. Her skal det komme en god vekst i optimister fremover.
Slettet bruker
09.09.2018 kl 15:39 5124

I hope you are right Focuss :) Makes me wonder if things were so straight forward why the price isn`t already at 400kr or higher?

1900kr per share? Yes!!!! Then PHO would be worth almost half as much as Marine Harvest...........
bateman
09.09.2018 kl 15:46 5098

Ok, mye luftige kursmål her nå.
Men hvorfor skal Photocure være så lavt priset?
SoC, refusjonsordningen og markdespotensialet, alt ligger til rette for suksess.
Alle de andre biotek selskapene på børsen har priset inn en betydelig høyere forventing en Photocure, hvorfor det?
focuss
09.09.2018 kl 15:46 5088

JosefK
Og sist men ikke minst. Det var før PHO hadde en organisasjon I USA som faktisk solgte produktet.
Slettet bruker
09.09.2018 kl 15:48 5063

Jada, dette blir supert.
Alle skriver kun om us og markedet der, men verden er da større enn som så.

Tenk hva som vil skje med kursen dersom også Europa skulle klikke inn. Eksempelvis med store markedsandeler på «hjemmemarkedet», samt betydelig andel i et ledende europeisk land.
Bare for å sette et tall, som utgangspunkt for regnestykket, hva med 80% andel i Danmark og 40% andel i Tyskland.
Hvordan tror dere det ville påvirket kursen, etter la oss si, 10 år på markedet?

Noen som vil våge å antyde et fornuftig kursmål i et slikt tilfelle....
Slettet bruker
09.09.2018 kl 16:03 5019

There is a limited upside here. Common sense tells me that PHO will be bought out and swallowed up looooooooong before it makes any real money. That's how it works.

Nice to dream about Focuss's 1900kr 50% of Marine Harvest market capital, as it would give me 90 mill kr:))

Let's get some realism here guys. They have being selling the product successfully for years in Europe with huge market share and not making a profit.....

I am looking for it to double from here riding the current wave and then am hoping for a buyout.

Lykke til