Next generation sequencing -Shotgun metagenomics

JosefK
AZT 22.06.2020 kl 03:38 9346

Ho, ho, det er morsomt med ArcticZymes. Jeg lærer noe hele tiden. I dag lærte jeg om shotgun metagenomics.

Illumina er et av Thermo Fisher underbrukene og her er en liten epistel de har publisert i nature:

https://www.nature.com/articles/d42473-020-00120-0

Så får dere innvende at dette ikke har noe med ArcticZymes å gjøre. Hvilket for så vidt er riktig. Vel. Helt til jeg tar min venn Google i bruk. Jeg legger bare igjen søket her så får hver og en gjøre seg opp en mening:

https://www.google.no/search?q=%22shotgun+metagenomics%22+arcticzymes&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nb-no&client=safari

Litt variert samling artikler. Ikke noe for utålmodige, men det gir et innblikk i de mange måtene AZ produktene blir brukt.

DYOR. Jeg gleder meg bare til det fulle potensialet er synlig. Problemet med det er at det er uendelig. Og antakelig ikke mulig å fatte.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Bombcreator
22.06.2020 kl 08:45 5201

Interessant - hadde vært fint med en bakgrunn i molekylær biologi nå! Er jo heftig stoff for den vanlige mann.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
22.06.2020 kl 09:08 5132

JosefK. Du gjør meget grundig arbeid som jeg - og sikkert flere - setter stor pris på. Jeg har brukt mange sene nattetimer og morgentimer på å gå igjennom referansene. Selv om det ikke er konkrete henvisninger til ArcticZymes i alle referansene, viser den samlete oversikten hvilket fantastisk utviklingsfelt selskapet sitter midt i kjernen av. ArcticZymes leverer kvalitetsprodukter med unike egenskaper som kundene etterspør, og selskapet har helt sikkert nye spesialenzymer som om ikke lenge vil kunne supplere dagens portfølje til dette ekspansive feltet, slik at selskapet blir slik Jehtro Holter ser for seg og vi andre håper og tror på.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
focuss
22.06.2020 kl 09:28 5073

Joda, han er sikkert grundig, men det hjelper lite uten en smule formidlingsevne. Folk på dette forumet er stort sett helt vanlige investorer uten interesse for å diskutere på molekylnivå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
rufus01
22.06.2020 kl 09:37 5016

Jeg er ikke enig, ja det krever litt hvis man vil forsøke og forstå hva AZT driver med. Med det er for de fleste fullt mulig og forstå hovedtrekkene, dersom man gidder og bruke tid på og sette seg inn i det papiret man har investert i. Og der er det svært god hjelp i det JosefK poster her på forumet!
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
focuss
22.06.2020 kl 09:45 4985

Poenget er at det er noe de færreste gidder. Jeg regner med at JosefK sitt mål med sine innlegg er å fortelle markedet hvor bra AZT er.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
JosefK
22.06.2020 kl 11:21 4858



Min far som er over 70 forstår ikke datamaskiner. Jeg kunne brukt timer, dager uker og år på å forklare han hvordan prosessoren mottar instruksjoner når han trykker på «kabal-knappen». Han hadde ikke skjønt det uansett. Men han har akseptert at det står en datamaskin han kan bruke om han vil og det hender han finner fram kabalknappen hvis han har en time han må slå ihjel.

Om man tenker seg ArcticZymes er som mikroprosessoren i et økosystem som utgjør en datamaskin, der datamaskinen er en analogi for en vid forståelse av molekylærbiologi, så har man i det minste noen knagger å henge det på. Forestill dere at det står «ArcticZymes inside» på corona testen legen skal ta. Da er det mange som klarer å henge med i analogien. Og de fleste skjønner at mikroprosessoren er en liten dings inni som utfører instruksjoner. Mens det er alt rundt, minne, lagringsenhet, operativsystem og software som utgjør datamaskinen.

Min høyeste utførte biologi utdannelse er 2BI fra videregående. Den genetikken vi lærte der var som CP/M på en IBM. Grov, ufullstendig, lite anvendelig. Jeg har på privaten fylt på min 2BI kompetanse med å lese vitenskap. Også molekylærbiologi. Jeg liker å sammenligne det med Macen min som har en Intel prosessor jeg er veldig fornøyd med til tross for at den er over 10 år gammel. Å oppgradere komponenter rundt den prosessoren har holdt den gående så å si non-stop siden jeg kjøpte den. Men prosessoren er den samme og tygger instruksjoner like godt i dag som den gang da.

Omtrent sånn er ArcticZymes. Det trengs et økosystem rundt for at den skal fungere like bra som Intel prosessoren i macen min. Min far skjønner det ikke. Men han skjønner at jeg har levd av å dytte instruksjoner gjennom min elskede Mac. Og hvis jeg viser han hvor jeg har gjemt kabal knappen kan han til og med bruke den.

I min analogi er molekylærbiologi «datamaskinen» og prosessoren «ArcticZymes». Alt rundt er det «vanskelige». Til og med min far klarer å bruke den med litt hjelp, men han har fått mer sansen for nettbrett som fjerner kompleksiteten ved en ti år gammel Mac pro. Som igjen er et kvantesprang over en 40 år gammel IBM med CP/M. Der var det nemlig ingen kabal knapp.

PS! Min Mac pro fungerer bedre i dag enn da jeg kjøpte den i 2009. Etter å ha fusket i vinter måtte skjermkortet byttes. Da jeg fikk gjort det i mai lyver jeg ikke ved å si den er bedre nå enn da jeg pakket den ut av esken. Ikke så ulikt ArcticZymes Technologies.

DYOR or die 🤓🦠😁💜😷💊🌡
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
focuss
22.06.2020 kl 11:49 4796

Hvor stort er markedet for AZT sine forskjellige produkter?
Hvem er konkurrentene?
Hvor stor del av dette markedet er det rimelig å anta at AZT vil ta?
Hva er AZT sine konkurransefortrinn?
Hvordan ser AZT sitt resultat ut basert på realistiske forutsetninger?
Hvordan forventes veksten og bli?
De regner selv med at en del etterspørsel faller bort etter Corona. Hva sitter de igjen med av potensiale da?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Andreas
22.06.2020 kl 13:53 4628

Takk til JosefK for masse interessant info.

Jeg forstår focuss sitt behov for å gjøre ubegripelige ting begripelig. Jeg skulle også gjerne ha forstått mer, men innser at jeg kanskje forstår nok til å sitte stille i båten med et solid knippe AZT på konto.

Spørsmålene du stiller, focuss, finnes det sikkert mange forskjellige svar på. Her er mine;

Hvor stort er markedet for AZT sine forskjellige produkter? Mitt svar; Uendelig, og det kommer til å vokse!

Hvem er konkurrentene? Mitt svar; har ikke noe konkret tall, men ettersom markedet er så stort og attraktivt så er det helt sikkert mange, og flere vil komme til.

Hvor stor del av dette markedet er det rimelig å anta at AZT vil ta? Mitt svar; Aner ikke, men jeg har stor tro på at AZT vil få en eventyrlig vekst i tiden framover.

Hva er AZT sine konkurransefortrinn? Mitt svar; Pr nå at de har relevante og etterspurte produkter som kan leveres i dag. Jeg stoler på at Jethro et al. har evne til stadig innovasjon. Det har de for øvrig bevist de siste årene!

Hvordan ser AZT sitt resultat ut basert på realistiske forutsetninger? Mitt svar; Litt uklart spørsmål, men jeg har stor tro på at AZT vil få en eventyrlig vekst i tiden framover.

Hvordan forventes veksten og bli? Mitt svar; Selskapet har vel guidet 20% årlig vekst. Jeg tror det er en underdrivelse. Oppside kan være slikt som salg av Woulgan-rettigheter. Nedside kan være ikke-organisk vekst som må finansieres på et eller annet vis.

De regner selv med at en del etterspørsel faller bort etter Corona. Hva sitter de igjen med av potensiale da? Mitt svar; Fortsatt uendelig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Dane23
22.06.2020 kl 13:55 4623

Ikke alt kan svares på med sikkerhed - faktisk nærmest ingenting.

Mange af tingene kan du læse rigtig gode bud på, i tidligere tråde under BIOTEC. Du vil sikkert også kunne lokke nogle svar ud af JosefK.

Vedrørende deres produkter er der få ting der er sikkert og vist. Når/hvis Corona engang forsvinder, eller sagt på en anden måde, når efterspørgslen falder, vil AZT have skabt det bedst mulige fundament for at vækste yderligere. De har guidet 25% og det lover de stadig at holde, hvis man sortere corona fra. Der vil unægteligt være nogle synergier med coronavæksten og permanent vækst, der kendskaben til AZT vil øges markant og flere formentlig vil handle med AZT efterfølgende også. Corona er i mit hovede en sikker driver til permanent vækst. Selvfølgelig ikke i samme omfang som nu hvor efterspørgslen er højest, men formentlig markant mere end de 25%. Så målet er stadig 25% uden Corona. Den guiding har ledelsen ikke rykket på, men potentialet er markant større.

Hvor stort markedet er, kan ingen svare på, måske ud over insidere og jeg gætter de heller ikke kan. Du kan se så sent som tråden herover, hvor JosefK - der formentlig ved mest om AZT lige nu på forum, stadig finder nye markeder og områder hvor AZT kan have en rolle og tjene penge. Derfor kan det formentlig ikke vurderes, men enormt, det ved vi markederne er, baseret på flere artikler om konstant forøgelse af omsætning i de fag/brancher vi ved AZT agere i.

Jeg mener ikke det giver mening at snakke om andel af markedet nu hvor det er så uspecifikt. I det sekund AZT udvikler et nyt produkt, kan de henvende sig til at helt nyt marked, hvor der også potentielt kan være helt nye konkurrenter. Kommer de igennem på cancermarkedet er der jo uanet konkurrenter og enormt markedspotentiale, de er førende på enzymer, men også her udvikler de hele tiden produkter og markedet og dermed også konkurrenter forøges hele tiden.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
JosefK
22.06.2020 kl 14:06 4606


Takk, Andreas for at du lette fram kabal knappen. 😆

Fra spøk til revolver hvor mange promiller av 13,9 milliarder dollar (som er det siste estimatet jeg fant på corona diagnose/vaksine/medisin) før kursen stikker over 100? 2? 3?

Basis markedet er minst like stort men spredt over flere områder så det blir umulig å si nøyaktig.

Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
focuss
22.06.2020 kl 14:22 4570

Ok.Siden du mener at AZT er det mest undervurderte selskapet på OB så tenkte jeg du kanskje kunne begrunne det på en måte som gir mening.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
bj111
22.06.2020 kl 14:35 4527

Inntekter focuss, det gir mening. Mye jeg ikke skjønner av det JosefK kommer med men jeg lukter at det er penger i det og for en investor så holder det. Det er faktisk det eneste som til slutt betyr noe ikke hva produktene som gir penger kan brukes til.

Tror du irriterer deg over JosefK.

Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
focuss
22.06.2020 kl 14:57 4494

bj111
Jeg har jo en del penger i selskapet,men skulle jeg hatt mer så ville det vært nødvendig med et minimum av relevant informasjon. Det kan jeg ikke se at vi har. Når det gjelder JosefK så er jeg vant med arrogante folk fra Nano perioden i 2016-2017.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
oppturen
22.06.2020 kl 15:17 4446

Du kan jo dra analogien tilbake til 80 tallet.
Hvor stort var PC markedet estimert til å kunne bli?
Hva skulle PC brukes til ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Andreas
22.06.2020 kl 15:40 4400

oppturen - vi kan jo dra en analogi enda lenger tilbake;

IBMs legendariske sjef Thomas J. Watson skal i 1943 ha uttalt at "Verden trenger bare fem datamaskiner".
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 15:42 4395

Ja, JosefK er super arrogant, men han laver et fint benarbejde. Læs de fornuftige ting, han lægger op, og sortér hans arrogante hjerneblødninger fra, så går det fint.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Andreas
22.06.2020 kl 16:10 4355

Man kan mene hva man vil om JosefK. Men den som har fulgt med i hans skriverier om AZT har i alle fall fått mer enn nok begrunnet info til å forstå hvilket potensiale som ligger i selskapet.

Jeg ser av focuss sin historikk at han kanskje ikke har fulgt med på BIOTEC/AZT så veldig lenge. Da kan jeg anbefale å ta en kjapp gjennomgang av JosefK sine innlegg tilbake i tid.

Du behøver ikke ta alt for «god fisk». Personlig har jeg gitt uttrykk for at JosefK sine vyer om AZTs forventede resultater kan være noe i overkant (sic!). Jeg skulle også ønsket å forstå mye mer av molekylærbiologi. Men jeg må nok nøye meg med å tro på at et selskap som forlengst har leveringsklare verktøy for klipp, lim og kopier på molekylnivå har en svært lovende framtid!

Forresten – ikke glem at AZT også har noe som heter SBG i porteføljen. Der ligger også noe som kan vise seg å bli formidabelt om et par år. Dette kan man lese mer om på Jan Raa sine innlegg.

…. og alt dette er din egen jobb å gjøre, focuss. Du går til dekket bord, men spise må du gjøre selv. DYOR/DYODD.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
22.06.2020 kl 17:04 4292

Vanskelig nok for en kjemiker. Men, tålte ikke selskapet endret navn og ticker?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 17:16 4264

"Ho, ho, det er morsomt med ArcticZymes. Jeg lærer noe hele tiden. I dag lærte jeg om shotgun metagenomics."

Derfor du starter en ny tråd annenhver dag?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 17:19 4254

For en som har jobbet i finans siden 1977 er det ceteris paribus et negativt signal. Formatendringer og fokus på nye løsninger, vår teknologiske plattform, vår visjon er som regel mer villedende enn veiledende.

Presentasjoner er ofte omvendt proporsjonal med verdi.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 18:18 4166

Koronafinans siden 1977??
Her på forumet har du ihvertfall bare vært.en 20 dager eller noe..
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
JosefK
22.06.2020 kl 18:32 4147


Verdens største disconnect:

Josef -vi må vite mer om azt
Josef: refererer til peer reviewed litteratur, patenter, markedsundersøkelser, alt av tilgjengelig litteratur og nyheter.
Josef -vi forstår ikke hva du sier
Josef: DOH! 😤🔫💣🧨

Jeg har sagt det en rekke ganger: les regnskapene. Spesielt den delen som omhandler ensymer. Legg det så ved siden av MEDI (4 mrd), PCIB (3 mrd !!!!), PHO (2 mrd), BGBIO (3 mrd!!!! ) og prøv å tenk litt. AZT moser samtlige på

1. Inntjening
2. cashflow
3. Marginer
4. Kapitalbehov

Trenden var satt allerede for 5 år siden da ensym delen begynte å balansere ut i et null-resultat. Siden har det vokst til overskudd jevnt og trutt. Legg til restruktureringen og strategien fra november. Bingo! Legg til corona hysteri. Bingo!

Selv ikke rene investor øvelser klarer taxi sjåførene. Men JOSEF! Vi skjønner ikke!!!

Så la være. Gå på en smell i softox. I do not f@@@ing care. Kjøp Hydro. Kjøp hva dere vil. Det er ikke min jobb å drive med pampering 👶 🍼

Det er et paradoks at det mest lønnsomme selskapet i helsesektoren er priset lavere enn de uten inntjening. Det er et paradoks at remake selskap nr 1, photocure fremdeles er høyere vurdert. Mens jeg synes det er fortjent at medi holder tronen. Stabil som få. Selv om marginene er på den lavere skalaen.

Det finnes ikke en aksje jeg heller vil ha enn AZT. Ikke en. Det står skrevet over alt jeg leser. Men å lese det mest naturlige av alt i verden -regnskapene, det klarer ikke taxi sjåførene. I stedet må man mase på JOSEF!!! Det er så vanskelig!!! Usjamei altså!! Du er så vanskelig! Dumme dumme Josef!

Go figure. Jeg gleder meg til å ta ferie.


Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 18:34 4142

KoronaFinans: Godt at se, at du også har fundet herinde med din tomme, stupide og formålsløse indlæg. Er altid sjov læsning, når du forsøger at lyde klog i et forsøg på at tale aktien ned. Går dit projekt med at swingtrade AZT godt for tiden? Bærer dine sølle forsøg på manipulation frugt?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 18:36 4148

Træk vejret mand, jeg er bekymret for, at du får en blodprop 😂😂
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
22.06.2020 kl 18:36 4146

KoronaFinans: Jeg har problemer med å forstå hva du vil formidle med dette innlegget, selv om jeg er god nok i latin til å forstå hva ceteris paribus betyr. Det er ikke bare økonomer som benytter uttrykket. Men jeg ser ikke bort fra at en analyse av AZT og Biotec Pharmacon ASA også bør baseres på mutatis mutandis. Her er det mange faktorer - også kommersielle og markedsmessige - som virker innbyrdes sammen og påvirker hverandre på en måte som gjør det vanskelig å være reduksjonistisk, eller paribus om du vil. Det er befrielse å lese innlegg av den typen JosefK leverer, han er ingen Erasmus montanus - Rasmus Berg på norsk. Rasmus Berg var som kjent ( og i følge sin egen mor) "en meget begavet mand, alt hva han sier går over ens forstand"
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 18:45 4127

Jeg har ikke ambisjoner om å bli en del av menigheten. Er her inne for å se om jeg finner noe av verdi.

Litt om min bakgrunn (nå får jeg vel en ny kommentar om min mangel på selvtillit - men skitt la gå).

Begynte i Norges Banks valutaavdeling i april 1977. Jobber nå om mine private investeringer og nettsider kan omtales som jobb fortsatt i finans / IT.

Satt i forsvarets overkommando bygning og kjørte en verdenshandelsmodell på amerikansk stormaskin i 1984. Verdenshandelsmodeller som knytter ulike økonomier består av millioner av ligninger. Ikke vanskelig å forstå hver ligning for seg selv. Det er sengelektyre, men å forstå interaksjonen mellom ligningene blir svartere enn den svarte boksen som man snakker så mye om i maskinlæring og kunstig intelligens. Noen mener de har bedre modeller i hodet:

https://finansavisen.no/forum/thread/106635/view

Anbefalte forresten ledelsen Norges Bank å slutte å abonnere på de tjenestene og de lyttet til min anbefaling. Kostnaden stod neppe i forhold til de gratis simuleringene og prognosene man kunne få fra IMF og OECD.

Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Bombcreator
22.06.2020 kl 18:46 4122

Vel, tror ikke navnendring har noe med nedgangen i dag og gjøre. Jeg tror at vi i dag var vitne til algoritmehandel, så blir interessant å se om der er noen endringer på topp 50 i morgen.

Tror muligens at det var mindre aktører som solgte, større kjøpte.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 18:55 4114

"Min far som er over 70 forstår ikke datamaskiner".

Jeg er 73 og forstår nok datamaskiner bedre enn deg unge mann, i det minst basert på din sammenligning.

"Om man tenker seg ArcticZymes er som mikroprosessoren i et økosystem som utgjør en datamaskin, der datamaskinen er en analogi for en vid forståelse av molekylærbiologi, så har man i det minste noen knagger å henge det på. .. "

Ikke rart aksjen synker i verdi om man har mange slike analyser.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
oppturen
22.06.2020 kl 20:09 4012

«The proof of the pudding is eating»
Hjelper ikke med flott CV når det bare kommer tull ut.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 20:12 4002

Regner ikke med at det er min CV du sikter til?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
oppturen
22.06.2020 kl 20:13 3999

Var litt skuffet over at Biotec BetaGlucans nå ble så bortgjemt, men ser at https://m-gard.com/ fortsatt er oppe å går.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
oppturen
22.06.2020 kl 20:14 3995

Jo det var det..
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 20:30 3946

Jeg tvivler på, at det CV er ægte. KoronaFinans er tydeligvis en småsparer, der forsøger at swingtrade i volatile Corona-relaterede aktier. Er ikke første gang, han har løget.

KoronaFinans har nul kredibilitet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 20:31 4343

oppturen skrev Jo det var det..
Hvor har du min CV fra?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 20:32 4338

Pass på. I dag kan dansken være i bakrus. En danske i bakrus er sikkert verre enn en full danske.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
22.06.2020 kl 20:41 4313

Er vel ikke så mye å bry hodet på før vi har fått neste kvartal fremlagt,da tror jeg trådene blir mer intresanne igjen,ha en strålende ferie godtfolk
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
oppturen
22.06.2020 kl 20:51 4285

Enig der, har slått meg til ro med at her er det bare å sitte helt rolig. Tallene vil tale sitt eget språk, men salg av Woulgan + oppkjøp kan komme som lyn fra klar himmel. 😀
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 21:19 4228

Ved at blive lidt presset? Må du næsten være, når det eneste du har tilbage er barnligheder😂

Det er også hårdt, når man bliver udfordret på sine forsøg på løgn og manipulation. Det var sjovt at læse dit falske CV - en omfattende løgn du insistere på at konstruere i et forsøg på at lave lidt småpenge.

Du har nok bemærket, at der er ingen herinde, der hopper på den, og ingen herinde, der tillægger det du skriver nogen værdi.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.06.2020 kl 21:45 4193

Jeg ser faktisk en "nytteverdi" med de som er kritiske til aksjen og kommer med ulike "problemer/negativitet".
Majoriteten av disse "problemene/negativiteten" blir således "plukket istykker" med konkret fakta av andre brukere.

Det er greit at forumet ikke KUN består av positivitet og ser seg blind på alt det negative.

F.eks i KOA og NAS florerer det av innlegg som advarer mot faren for solide økonomiske tap. Slik debatt er viktig, for alle andre som vil vurdere en inngang i en ellers ukjent aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare