OBN er nøkkelen til suksess for CGG

Slettet bruker
MSEIS 22.06.2020 kl 07:54 14409

CGG er verdend største seismikkselskap, som leier inn selskaper som for eksempel Magseis, når det skal hentes inn ny seismikk. CGG eide halvparten av Seabed Geosolutions inntil 2019, når de solgte sin eierandel. Istedenfor å bruke Seabed, jobber CGG tett med Magseis, for eksempel et svært prosjekt på UKC.

https://magseisfairfield.com/cornerstone-obn-is-underway-2/


https://www.cgg.com/data/1/rec_docs/4381_Answers_to_written_questions_raised_by_shareholders_2020.pdf

16 juni 2020:

This brings us to the answer to Mr. Chabannes:
Achieving these three strategic objectives means that more than ever, CGG is relying on its people and on its technologies today and tomorrow.
The priority of our clients is to produce more around existing fields, to better understand their reservoirs and to explore for more potential close to existing reservoirs.
The implementation of our geoscience technologies and their digitalization to take advantage of existing data, in a context of search for efficiency are strong trends that present important business opportunities for CGG. This is what CGG did in 2019 and this is what we continue to do.
For example we :
– have developed our expertise in Ocean Bottom Node imaging and our market share in this domain now exceeds 70%,
– offer to our clients more integrated multi-clients products,
– have increased our participation in reservoir related projects, particularly in Europe and the Middle East,
– are accelerating the development of our products and services around digitalization,
– are accelerating the use of data analytics technologies, machine learning and artificial intelligence.
As a consequence, in 2019, more than 30% of our revenue came from new technologies, as shown by Sophie Zurquiyah in her presentation.
Redigert 21.01.2021 kl 01:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2020 kl 13:15 4751

Nå trøstespiser vi litt igjen. Det er godt en kort stund. Så inntrer virkeligheten Alle linkene som henvises til, burde heve kursnivået til uante høyder. Hvorfor skjer det ikke ? Det har vel noe med virkeligheten å gjøre.
Slettet bruker
25.06.2020 kl 13:25 4744

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/06/25/7541315/fearnley-securities-dette-er-en-av-de-mest-attraktive-aksjene

Både CGG og TGS satser jo på høyere bildekvalitet gjennom OBN og reprosessering. TGS har opprettet en strategiavdeling som jobber med å øke bildekvaliteten. Hvis det selges mer korn i butikken til TGS og CGG, må nødvendigvis bonden få mer å gjøre også, i dette tilfellet Magseis.
arrii
25.06.2020 kl 14:03 4699

Den var fin, uten bonde ingen korn i butikken! Forsto du dette pensjonisten?
Gummi
25.06.2020 kl 18:32 4535

alle fall er reelle, du får ikke mer for aksjene enn det som kjøper legger inn, å tro noe annet er å tro på julenissen , om du tror aksjene her er verdt 6 kr , når kjøper vil kjøpe for 1,5 er en langt unna virkeligheten, folk skylder på roboter og diverse, men når selger godtar 1,5 og kjøper godtar 1,5 så er det verdien på selskapet, men en fin kjøpsmulighet vil jeg tro da :-)
Slettet bruker
25.06.2020 kl 20:19 4439

Jeg vil heller kalle det tilbud og etterspørsel. Lav etterspørsel fører til lave priser. Produktet kan likevel være jævelig bra, selv om prisen er lav.

Så har du de aksjene hvor etterspørselen er kunstig, der robotene handler mellom seg, opp og ned, ned og opp i stor skala. Aksjer som tidligere har vært verdt mye, PGS og SDRL for eksempel. PGS som går 10-15% opp når oljeprisen stiger et par dollar, uten at det har noen som helst innvirkning på det fundamentale i PGS. Da kaster folk seg på og trekker kursen opp ytterligere, fordi de tror at nå blir det økt etterspørsel etter streamerdata. Det er aksjer som en gang var solide, men som nå er for de hjernedøde og tradere/roboter som utnytter dem.
Redigert 25.06.2020 kl 20:33 Du må logge inn for å svare
Makrobaronen
25.06.2020 kl 23:04 4311

Mseis er et knallselskap i en sektor som har mange gode år igjen, jeg sitter rolig i båten til jeg får en kurs jeg er tilfreds med. Det er uinteressant for meg at kursen går ned 20%+ den siste uken. Det er ingen indikatorer på at kursfallet er forsvarlig, mseis er i en unik posisjon for å ta over mer av seismikk delen av markedet da de er oppdatert med moderne høykvalitetsteknologi samt har gode patenter. Flere av konkurrentene vil ikke tåle coronapandemien og tapet det har påført. Mindre konkurranse og mer etterspørsel av akkurat det mseis selger samt en oljepris som stiger. MSEIS er kraftig oversolgt, så mye mulig vi får en oppgang imorgen samt en lengre periode med opptur. Med en kontrakt av betydning angående feks Brasil så er vi fort opp i 5-6kr område. Folk må ha tolmodighet. Logikken bak nedgangen finnes ikke, men oslobørs er rimelig nærme en perfekt negativ korrelasjon mellom prising av en aksje og hvordan selskapet gjør det. Dette vil forsvinne når corona er historie og vi vil gå tilbake til en mer representativ kurs.

God helg
Odi.1
25.06.2020 kl 23:18 4541

51 min siden... Magseis på Twitter :

"



Magseis Fairfield

@MagseisFF
·
55m


Experience matters.

40 deepwater surveys – completed with ZNodal and MASS systems. We were the pioneer in deepwater #seismic with Z3000, first deployed in 2003. Now the industry leader, we continue to innovate to offer revolutionary technology for deepwater applications. #OBN "

DOLLAR PÅ VEI I Q2 !! CASH bygging :)
MicMac
25.06.2020 kl 23:29 4504

Bra innlegg! Seismikk er ikke populært om dagen. Jeg kjøper meg gradvis opp på røde dager. En dag i framtiden begynner lagrene å tømmes og det skal tynes mer ut av eksisterende felt. Mseis har rett teknologi for bl.a dette.
sjakk
25.06.2020 kl 23:48 4466

Det Odi.1 prøver å fortelle er kanskje dette som ble lagt ut på twitter for en time siden. kilde: ( https://twitter.com/MagseisFF )
"With the recent completion of Thunderhorse, we now boast 86 completed OBN surveys, with more than 40 in deepwater, three more in progress, and one more on the schedule for 2020."
Makrobaronen
28.06.2020 kl 17:54 4251

Interessen for seismikk og seismikk-aksjer kommer snart til å komme tilbake. Uken som var raste kursen på lave volumer, det er svært få aksjer til salgs under kr 2.5 så med litt kjøpssviljen neste uke så er vi oppe å nikker igjen. Jeg håper på en melding fra ledelsen snart som kan trekke opp kursen, et innside kjøp av betydning eller noe hadde vært fint samt en pen kontrakt. Håper på en blå uke!
Slettet bruker
28.06.2020 kl 21:19 4145

Lagt ut for 6 dager siden i følge google.
https://eidesvik.no/references/the-seismic-pioneer/
Although the majority of the company’s seismic fleet has been disposed of, this does not mean that a long and proud tradition has been broken. In our crews at sea and land, we still have the expertise and experience. Today this know-how is used, among other things, for ocean bottom seismic (OBS) – a market in clear growth. We see node technology and ocean bottom seismic as an exciting development from the traditional streamer seismic and follow developments in this segment closely considering further efforts.
Makrobaronen
28.06.2020 kl 22:13 4078

Markedet for teknologien er der, samtidig som etterspørselen øker. Gleder meg gruelig til den dagen en kontrakt av størrelse kommer. Mseis er vanvittig lavt priset, kursen har blitt herjet med i en lang periode. Fremtidsutsiktene blir bedre og bedre, det mseis og aksjonærene fortjener er noe håndfast som kan dra opp kursen. Et meglerhus som øker kursmål, en kontrakt, en inside handel, positivt resultat i Q2 kontra forventningene. Mseis trenger ikke mye for å sprette opp mange % da kursen er svært lav og oversolgt. Den største utfordringen på kortsikt er etter min forståelse den dårlig kjøperside i tørkeperioder, samt en haug med truseskvettere som selger ved den minste nedgangen.
Slettet bruker
28.06.2020 kl 23:45 3977

Det som er vannvittig spennende, er at når man er i startgropen av et teknologiskifte, kan oppturen bli euforisk. Det er ved å treffe med slike aksjekjøp, at man blir steinrik på børsen. Hvis dette skiftet fra streamer til noder fortsetter å eskalere og magseis får sin del av kontraktene, så er det ingen grunn til at kursen ikke skal bli 40-50-60 kr innen 5 år.
Redigert 28.06.2020 kl 23:48 Du må logge inn for å svare
Aksjeamatøren
29.06.2020 kl 00:12 3932

Blir nok en videre nedtur er jeg redd for.... det går på små volumer, men det går nedover. Olja er også ned nye 1,3% allerede så styrker nok ikke kjøpersiden. Men Corona har nok framskyndt skiftet fra streamer til noder så MSEIS kommer styrket ut av krisen slik jeg tolker det. De ligger godt ann og når dem sliter er det mange andre som har takket for seg lenge før. Dette kan bli en helt fantastisk opptur allerede når corona er over og konkurentene svekket og borte. Veldig positiv til denne på både mellomlang og lang sikt.
Slettet bruker
29.06.2020 kl 00:36 3903

Spørsmålet er når selskapet blir kjøpt opp, er en reel fare for det nå, slukt av større oppkjøpsfond eller lignende.
Jeg øker 10% hver uke på disse nivåer.
Slettet bruker
29.06.2020 kl 15:01 3691

Følg denne nå, kan gå rett til 2,5-4
Slettet bruker
29.06.2020 kl 15:10 3668

Idag??
uritse
29.06.2020 kl 15:16 3653

Sikkert han mente om et år:) Men jeg har god tid og kan vente mye mer!
Slettet bruker
29.06.2020 kl 15:27 3623

Kursen går ned proporsjonalt med hausingen. At man aldri lærer.
Makrobaronen
29.06.2020 kl 19:19 3455

Oljeprisen opp igjen, kan det endelig bli en grønn dag imorgen! Skulle ønske jeg hadde mer cash til dette billigsalget. MItt kursmål er kr 8 innen 2020 er omme.
Slettet bruker
29.06.2020 kl 20:04 3394

Kursen er opp 89% på 3 mnd
Slettet bruker
29.06.2020 kl 20:22 3356

Med de nye skattereglene er det ikke usannsynlig at DNB har rett når de mener Mseis er i forhandlinger om en stor jobb i Nordsjøen.
Det det er snakk om er stor avtale om undersøkelse for økt felt utnyttelse og det går rett i hansken til Mseis. 6-8 kr er ikke urealistisk nei.
Davinci_me
29.06.2020 kl 20:29 3338

Kjøpte mer i Magseis i dag, og krydret med NOL aksjer. Hvis du ikke har NOL Matsern så bør du tar et bet nå!

Hvilken jobb i NS snakker man om?
Redigert 29.06.2020 kl 20:29 Du må logge inn for å svare
Makrobaronen
29.06.2020 kl 20:35 3321

Det er akkurat en slik jobb jeg ser for meg at de får ila sensommeren/høsten eller en større jobb i Brasil. En kontrakt av betydning, og bjørnene er søkk vekk og kursen står i en helt annen kurs. Husk at selskapet er restrukturert av den nye ledelsen. Så det skal langt mindre til for at magseis tjener penger da de har vært utrolig flinke på kostnadsbesparelse. De er også et av selskapene i oljesektoren som har klart seg desidert best under corona. De har fullført jobbene som de hadde samt klart og tape minimalt. Eneste som jeg stusser over er kursen. DEN gir null mening. Jeg er i overkant Bull, og jeg anbefaler ingen å kjøpe basert på mine kommentarer. Men jeg kan ikke annet enn å tro at denne vil få seg en real opptur av dimensjoner.
KR
29.06.2020 kl 21:03 3278

Burde legge med kilder når du henviser til en slik avtale da det er veldig interessant. Uten en kilde blir det bare tøv.
Slettet bruker
29.06.2020 kl 21:10 3268

Jadda, vi kan gjerne snakke om snøen som falt i fjor. Fortell gjerne om prosentene til de som har tapt 35 % på noen uker, når hausingen var på sitt beste. Uansett hvor mye kursen går ned så har den vist nok steget i følge hause sjefen. Nå må alt dette våset om at den skal opp 640% ta slutt.
Slettet bruker
29.06.2020 kl 21:11 3263

Det var med i markedskommentar til DNB enten fredag elller torsdag.
For de som har DNB kan sjekke dette selv.
Redigert 29.06.2020 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
oddivar
29.06.2020 kl 21:18 3241

Dette har blitt lagt ut på et annet forum - 26. juni. Disclaimer: Har ikke verifisert kilden.

Fra DNB i dag:
Reports suggest that Magseis Fairfield is set for a OBN survey for MutliClient Geophysical in the Norwegian North Sea to commence in July/August in Quad 35 covering 895 sq. km. BGP Prospector will provide source while Magseis Fairfield will provide a deployment vessel and MASS I node. Follow-up projects are under consideration.
Redigert 29.06.2020 kl 21:19 Du må logge inn for å svare
KR
29.06.2020 kl 21:25 3215

Takk. Det hadde jeg ikke fått med meg!
Slettet bruker
29.06.2020 kl 21:25 3214

Oki, takk :)
Logget meg inn på DNB og begynte å lete litt, men ikke lett å finne i ett arkiv.
Linker normalt om jeg har det på hånden.
Mseis er uansett avhengig av volum, nå er det kjøper som styrer utviklingen alene.
Slettet bruker
29.06.2020 kl 21:37 3189

Jeg regner ikke med du er på børs for å treffe bunn eller topp hele tiden og ikke ser det større bildet.
Hva med de som spyttet inn 280 mill kroner i februar på 3,4 kr?
Hva med de som kjøpte på 10?
Alle kan ikke kjøpe på 1 kr.
Men nå snur markedet og MSEIS hadde kursmål fra 30-16 kr i november-desember.
MSEIS vil være best rystet for fremtiden, har god eller best økonomi av alle innen seismikk og overlegen teknologi.
Man må se det store bildet, i det store bildet er MSEIS en Iphone og resten er en Nokia 3610.
Tror du den reelle verdien er 1,5-2,5?
Man skal kjøpe disse selskapene når markedet snur og man skal kjøpe de med best teknologi og de med nok penger i kassen.
Det internasjonale markedet er ok+
Det norske markedet vil dra nytte av skatteordningen til oljeselskapene, seismikk er sammen med vedlikehold den store vinneren her.
Det vil marginalt hjelpe SDRL og drilling selskaper.
Slettet bruker
30.06.2020 kl 00:03 3011

Dette er spekulasjoner som jeg kan tro på. BGP og Magseis har samarbeidet før og har et godt forhold. Her er det nok litt give and take, men nodene BGP kjøpte fra Magseis, kan ikke brukes hvor som helst. Derfor har det nok blitt en avtale som skissert. BGP Prospector er et streamer-skip med luftkanoner (source), så da er det også sannsynlig at det må et skip til inn i bildet for å legge nodene.
Undersøkelsen det er snakk om, er denne https://factpages.npd.no/nb-no/survey/pageview/pending/9155
Redigert 30.06.2020 kl 00:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 00:16 2983

Ja, det er syvmilssteg for seismikk. Magseis blir aksjen alle kommer til å snakke om innen oljeservice.
Stordalen kommer til å tjene penger på sin investering i Magseis og det kommer det til å skrives mye om i media, som igjen vil tiltrekke seg massene.
Redigert 30.06.2020 kl 00:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.06.2020 kl 00:30 2958

Side 16, 17 og 18 i magasinet
https://t.co/bHxCg3P7Ar?amp=1

Når PGS går konk, blir det dobbel effekt i aksjekursen.
Redigert 30.06.2020 kl 00:32 Du må logge inn for å svare
Geofysikk
30.06.2020 kl 09:26 2748

Nej - dette udstyr er til et "micro survey", hvor Magseis skal udføre et såkaldt "undershoot" af eksempelvis vis en platform. Ikke lige nok til et 895km2 survey. Det kan endda være til at fylde et hul ud i det område vanlig streamer seismik ikke kan belyse.
AudiBMWMercy
30.06.2020 kl 09:36 2721

Jeg mistenker at BGP ikke har nok noder og leier dem fra MSEIS. Fra npd linken står det 1 000 noder.
Slettet bruker
30.06.2020 kl 09:45 2694

Bra innlegg. Når kursen går ned og forumet blir oversvømt av meninger om hvor bra selskapet er, da blir det fort oppfattet som panikk i hotellet. Nå kurs oppgangen skal komme på bekostning av PGS, da er bunnen nådd og man må vente lengre enn langt på oppgang for Magseis. Om oppgangen skal komme må noen komme ned på jorden igjen og ta seg en pære. Mye av grunnen til nedgangen er nok innholdet i endel innlegg som skremmer vekk endel kjøpere.