HUNT - STOR H/S på gang. LIKE FØR brudd!

Hammers
HAMMER 22.06.2020 kl 23:47 33039

Jeg har på annen tråd skrevet om FRO. Aksjonærene på forumet er optimister, men kursen er ikke enig dem. Kursen bare fortsetter å falle!

Har også tatt en titt på HUNT - og registrerer i prinsippet det samme mønsteret her.
En slags "hode-skulder" og kursen ligger rundt sitt tekniske støttenivå - og har delvis brutt dette.

Er det noen som har en vettug fundamental forklaring på hva som skjer innen tank? Jeg spør for NOE må det vel være!
Har investorene bommet på dette med scrubbere - eller hva kan det være?
Begynner å lure, for nå har jeg ikke hørt om ordet "scrubber" siden kursen sto i 5 - og ALT skulle til himmelen!

Chartet til HUNT;
https://www.tradingview.com/x/1Nx52hWX/
Den stiplede linja representerer den SISTE tekniske "fallskjermen"!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 01:28 4830

«TA snakker ikke - men chartet fortalte.»
Fint å få le rått rett før sengetid, bortsett ifra at jeg neste slukte tannbørsten.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 07:35 4710

Null tanker rundt hunt er vel litt rart ettersom du hadde aksjer selv for bare noen mnd siden?
TA viser fortiden og kan kun bekrefte hva som har skjedd, om hunt kjøper tilbake aksjer i dag + ratene stiger igjen så vil grafen gå opp. Og det kan ingen vite, selv med TA
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
02.07.2020 kl 11:18 4508

Min (relativt korte) efaring med TA og tankaksjer er at TA kan være et nyttig supplement når kursen har beveget seg mye i forkant. Jeg burde med fordel ha solgt meg ut tidligere i aksjer som FRO i januar da den snudde ned mens det fundamentale så veldig bra ut, og det samme i mai. Å selge eller shorte aksjer som Hunt i dag basert på TA er uaktuelt, med de kontraktene som er sikret og den ekstremt lave prisingen relativt til NAV. For den som er ute, men vurderer inngang, kan man selvfølgelig vente med å kjøpe til vi får et etablert brudd på 3,5, men Jeg mener nedsiden er så begrenset at jeg heller plukker forsiktig på røde dager.

Generelt legger jeg mye mindre vekt på TA i tankaksjer enn jeg har gjort i andre aksjer jeg har sittet i før. Det er så mye som skjer i denne bransjen som endrer forutsetningene totalt, så å bruke historie til å forutsi hva markedet vil gjøre i framtiden har mindre verdi her enn i andre bransjer, mener jeg. I en syklisk bransje hvor det kan gå mange år uten overskudd etterfulgt av supersykluser med enorme overskudd som stort sett utbetales som utbytte, gir en graf som ikke er korrigert for utbytte lite informasjon om hvordan markedet vurderer aksjen. En HS-formasjon som oppstår kun fordi selskapet betaler ut enorme utbytter legger jeg minimal vekt på.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 11:56 4501

Det skal vanskelig gjøres å se bort fra klare kjøps- og salgssignaler. I sær Hammers sine. De gir inntrykk av hva som har skjedd, altså et historisk tilbakeblikk, som ofte gir klare signaler om den videre retningen.

I Hunter har Investtech et salgssignal på kr. 3,17, mens Hammers har et salgssignal i sitt chart natt til 01.07. på cirka kr. 3,10?!

I øyeblikket har aksjekursen steget til kr. 3,19, RSI er lav, kursen har vært fallende i lang tid, og muligheten for en snuoperasjon er derfor stor.
Utfordringen er å vite når kursen snur, om den snur eller om den fortsetter å falle.

Som fortsatt aksjonær i Hunter ønsker jeg selvsagt å se at kursen stiger igjen. Det har jeg også tro på etter at Cleaves har kommet til at PE i 2020 blir cirka 2,8. Jeg har tidligere vist til en PE på 2,5 basert på Reservens anslag. Med en PE i 2021 på 5,5 (?) på bunnivå er også meget sterkt. PE for 2022 og videre vil bli enda lavere igjen, i følge både Cleaves og Reserven. Det indikerer at fallhøyden burde være liten nå i Hunter.

Men markedet er uforutsigbart, med fallende rater. Selvom Hunter er sikret meget gode rater det meste av året, har markedet en tendens til å glemme slikt og bare se på markedet generelt.

Jeg vet at Hammers har gitt mange gode salgs- og kjøpssignaler de senere årene, og at han er dyktig er det liten tvil om. I Hunters tilfelle har han advart mot et videre fall, men tatt høyde for at kursen kan stanse rundt det nivået det er nå. Det er også helt essensielt. Man skal ikke hovere over Hammers uttalelser og se bort ifra hans advarsler. Det kan straffe seg. Men det beste for de som er aksjonærer er selvsagt å kjøpe mer nå dersom man har tro på selskapet, for da styrker man samtidig kursen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
02.07.2020 kl 12:05 4496

Alle må velge den strategien de selv har mest tro på. Personlig bruker jeg TA i stor grad i andre aksjer, men på tankaksjer som er priset til 50% av NAV selger jeg ikke selv om støttenivåer brytes. Nå abonnerer jeg ikke på Investtech, men så vidt jeg har forstått korrigerer de chartene for utbytte, i motsetning til de fleste andre, inkl Hammers. Akkurat for Hunt har ikke det noen betydning enn så lenge siden selskapet ikke har betalt utbytte ennå, men det har stor betydning i aksjer som FRO. Jeg har vært enig med Hammers i vurderingene hans i mange andre aksjer, og vet han ser på de store linjene og lange trendene. Det kan ha mye for seg, men i tank vil det ikke fange opp de korte periodene med svært gode inntekter, særlig ikke hvis chartene ikke korrigeres for utbytte. Et eksempel er ADS. Det kan godt være at ADS er priset lavere om to år enn den er i dag, men i mellomtiden har betalt ut hele dagens børsverdi i utbytte. Da vil jo en tolkning av et chart som ikke korrigeres for utbytte vise at det har vært lurt å holde seg unna, mens de som har sittet long har tjent grovt i samme periode.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Tøff
02.07.2020 kl 12:34 4464

Jeg bruker TA og er interessert i en inngang i HUNT, som jeg har tradet i flere ganger med brukbart resultat. Den HS-formasjonen som Hammers har trukket fram, vil i ekstreme fall få en target i HUNT under 2 kr., 1,80 ca. Hvor realistisk er det? Jeg er ikke uenig i Hammers vurdering, men dette er ren teori. Jeg vil si 3 kr. er et teknisk godt støttenivå slik chartet ser ut. Flere indikatorer er svært lave. Det kan fort komme en rekyl opp, ved bedring i spotratene. Hunt forventes fortsatt å levere bra så langt. Hunt har ikke vært under 3 siden tidlig 2018. Skulle jeg investert i HUNT langsiktig, er dagens kurser i overkant av 3 en god risk/reward inngang etter min mening.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
02.07.2020 kl 12:55 4440

Jeg ser på tanksektoren som helhet når jeg vurderer chartene til enkeltaksjer. I et ekstremt scenario kan selvfølgelig Hunt falle til 2 kr, men det vil fortusette rater i kjelleren i flere år. I stede for å vente med å kjøpe billige tankaksjer i frykt for at de kan bli enda billigere, velger jeg å hedge med short i dyrere tankaksjer som umulig vil kunne forsvare dagens prising hvis markedet blir så elendig at Hunt skal prises til 2 kr. Stor sett er det NAT jeg hedger i, men noen ganger også i FRO. Det kan sikkert ryke noen stop losser hvis 3 kr i Hunt skulle brytes, men da velger jeg å kjøpe mer om så skulle skje, og regner med at hedge kompenserer for mye av nedgangen i ADS, OET og Hunt i et slikt scenario.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
oivindl
02.07.2020 kl 13:03 4428

"De gir inntrykk av hva som har skjedd, altså et historisk tilbakeblikk, som ofte gir klare signaler om den videre retningen."

Ja, gir de egentlig klare signaler om den videre retning?
Det er omtrent som alternativ medisin, brukerne har troen, men enn så lenge kan virkningen ikke dokumenteres.
Når man leser Hammers betraktninger, kan kursen gjerne utvikle seg i alle retninger, dersom hvis såfremt ifall.
Etterpå pyntes det gjerne litt på uttalelsene, og så passer det meste.
Når så suksesshistorier trekkes frem, mens alle bomskudd forbigås i stillhet eller endog forklares som treff det og, kan det lett dannes et skjevt bilde.

Vi snakker tross alt om 50/50 muligheter her, så man bør (godt) over 50% over tid, om man skal kunne si seg fornøyd. Og da skal i utgangspunktet all annen informasjon utelates.

Forøvrig litt interessant at det Hammers ofte refererer til som suksesshistorie når han blir utfordret, var inngang i VOW, som fikk en dobling på kort tid.
Bra det, men det interessante er at det var et kjøp basert på magefølelse, ikke TA.

Man bør ikke undervurdere slump og tilfeldigheter, sammen med magefølelse og andre kunnskaper, når man skal evaluere hvorfor det egentlig gikk som det gikk. TA var kanskje den minste faktoren.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
awkward
02.07.2020 kl 13:13 4410

""De gir inntrykk av hva som har skjedd, altså et historisk tilbakeblikk, som ofte gir klare signaler om den videre retningen."

Ja, gir de egentlig klare signaler om den videre retning?"

Nei.
Da hadde det vært fryktelig lett å tjene enorme summer på børs.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 13:35 4393

For å være ærlig, selvom jeg er aksjonær i Hunter:

Dersom aksjekursen faller til kr. 2,95 eller kr. 2,90, er et meget klart salgssignal gitt, og man må ut. Der har du fordelen ved TA.

Men i øyeblikket er det ikke oppstått et salgssignal i aksjen, og Hammers gir kun en advarsel for det tilfelle at kursen faller under støttenivået!.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
oivindl
02.07.2020 kl 13:42 4379

"Dersom aksjekursen faller til kr. 2,95 eller kr. 2,90, er et meget klart salgssignal gitt, og man må ut. Der har du fordelen ved TA."

Er dette en form for dokumentasjon?
Hva om aksjen snur opp på 2,90?
Vi har nylig sett mega kjøpssignal i en annen aksje, som umiddelbart startet å falle.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
oivindl
02.07.2020 kl 13:45 4370

"Nei.
Da hadde det vært fryktelig lett å tjene enorme summer på børs."

Tanken har slått meg :-) Hvorfor henge opp kranser på låven når man kunne kjøpt et palass.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
awkward
02.07.2020 kl 14:49 4308

Jeg er fundamentalt uenig i den påstanden, Argus.
Understreker at jeg ikke påstår at den ikke da vil kunne falle ytterligere, det er godt mulig.
Men det ville vært fullstendig uaktuelt for meg å selge der, gitt at ikke det underliggende i tankmarkedet/verden hadde endret seg betydelig i samme perioden.
Da er jeg imidlertid tilbake til at det er det fundamentale som ligger til grunn, og ikke det tekniske.

Det er klart, gitt at nok tradere er inne i en hvilken som helst aksje, og alle følger den samme bibelen, da vil gjerne profetiet bli selvoppfyllende.

Børsen hadde vært en bedre plass for investorer om man fjernet incentiver til kortsiktig trading.
Et par raske:

- Fjern skattefradraget for tap ved salg av aksjer, gitt at du ikke har eid aksjene minst 12 måneder (gjerne mer)
- Fjern alle ASK/Zero/AS-fordeler med utsatt beskatning, på aksjer eid mindre enn 12 måneder.
- Slå ned på algotrading
- Fjern shorting

"Det må da vel være lov til å tjene penger på aksjer som går ned også".
Hvorfor det? Fører kun til økt spekulasjon.
Men om den ikke forsvant, så burde man fjerne eventuell utsatt beskatning, samt fjerne skattefradraget for tap helt og holdent.

De to øverste alene ville gjort det vesentlig mindre interessant med kortsiktig spekulasjon og trading.

Børsen er til for å allokere kapital til levedyktige firmaer og ideer.
Gambling skulle jeg gjerne sett at man holdt på en annen plattform.

Nå høres det kanskje ut som om jeg er bitter over HUNTERs, etter min mening, svært lave aksjekurs.
Tvert imot, jeg er så hyklersk som man kan få det. Jeg solgte unna tank for flere måneder siden.
Hunt på godt over 4 (samt noe på høye 3-tallet). God gevinst, uten å realisere en krone i beskatning. Det hadde jeg ikke gjort om man endret på punkt 2 over her.
Startet tilbakekjøpene litt for tidlig, men lever veldig komfortabelt med dagens kurs.

Jeg er imidlertid frustrert over det sirkuset som Oslo Børs, og børser flest, er.
Folk løper etter "russiske prosenter", og hiver seg over den ene lottokupongen etter den andre - gjerne basert på teknisk analyse.
"Bryter man 70 øre, så er neste motstandsnivå 4 kroner" - uten noe substansielt bak vurderingene overhodet.
Annet enn at aksjen kanskje ble handlet på det nivået for X antall år siden.

Allerede grå hår, blir hvite når jeg leser sånt.
Som skrevet, skulle gjerne sett at det fantes en annen plattform for slikt.
Men spørs om en gammel gubbe møtes med noe særlig støtte for akkurat det, eller for resten av denne posten for den saks skyld.

Dere har sikkert nok av andre ting å holde på med, så takk for oppmerksomheten om noen leste gjennom hele!
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.07.2020 kl 15:08 4292

Awkward.
- Du har mange gode poenger i innlegget ditt. Poenger jeg kan si meg enig i.
- Et annet forhold er medias rolle for å berike de rikeste.
- Når "Bjellesauene" har foretatt seg et eller annet og media skriver om saken.
- Deretter berikes "sauene" straks med 10 - 20 - 30% når småspekulantene skal "hoppe" etter de store.

Ellers;
- Har du noen gang tenkt tanken at det kanskje er FUNDAMENTALISTENE som skaper de signalene jeg ser i chartet via TA?
- At det var DE som FØRST begynte å selge seg ut og med det skapte elendigheter for aksjonærene.
- Ikke chartistene som kun "rir på bølgen"?

- Vi registrerer kun "at det skjer noe" (ikke eksakt hva som skjer) - og kaster oss "av eller på" - alt etter som!
- DET er et tankekors - for en gruppe fundalister var de første som visste at ratene stupte fra glansdagene i vinter.

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
02.07.2020 kl 15:12 4274

Jeg bruker ikke slaviske stop loss på den måten, og særlig ikke i illikvide akskjer. Da ber man om å bli lurt trill rundt av dem som untytter slike stop losser. Se på Hafnia for et par dager siden. Det så ut som 15 var en grei støtte, men plutselig falt den under på lavt volum og noen solgte helt nede på 14,6. Nå er den nesten oppe i 16 igjen. Jeg bruker bare automatisk stop loss i aksjer hvor det er vanskelig å regne på om aksjen er dyr eller billig, og hvor ny informasjon som få har tilgang til kan snu caset på hodet. REC er en sånn aksje hvor jeg ofte brukte stop loss, selv om jeg normalt ikke brukte automatisk stop loss. Hvis Hunt skulle prises til over NAV noen gang kunne jeg nok gjort det samme her, men ikke når den er priset til 50% av NAV.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
02.07.2020 kl 15:16 4279

Helt uenig i at det skal være forbudt å shorte. Noen tror åpenbart at en aksje bare kan manipuleres ned og ikke opp. Tenk hvor lett det vil være å manipulere en aksje opp om det hadde vært umulig å posisjonere seg mosatt vei. Det er ille nok som det er med verdiløse aksjer som pumpes i været av Robin Hood tradere.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
awkward
02.07.2020 kl 15:24 4268

Heisann, trådeier

Takk for tilbakemeldingen!

Jeg har rett og slett ingen spesielle innvendinger på det du skriver her.
Ikke uenig i at de/vi fundamentale gjerne skaper "signalene".
Men da burde må nesten chartistene (nytt uttrykk for meg, klinger godt!) strengt tatt erkjenne at teknisk analyse mister noe av sin predikative evne - da den heller følger (og gjerne forsterker) den fundamentale retningen.

Det er en beskrivelse av teknisk analyse jeg kan forholde meg til.

Men så snart jeg hører om "Cup and Handle" og andre, for meg, svært tullete tekniske termer, så mister jeg fort tråden igjen.

Men noen tankekors på veien er aldri dumt, Hammers.
Takk for praten.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 15:29 4272

 
👤 Hammers  🕔  02.07.2020 kl 00:54
«Jeg solgte mine egne aksjer i HUNT i slutten av okt i fjor. Kurs 4,72.
Den 23 eller 25 okt (stygg skrift så jeg ser ikke om det er 3 eller 5).
Det var da jeg oppfattet at den haussingen som da pågikk ikke var helt i tråd med kursutviklingen. Selvsagt så jeg dette i TA!»

https://finansavisen.no/forum/thread/106830/view/2226885

Da MÅ du Hammers ha solgt den 25.10. Fordi intradag lav den 23.10 var 4,75.

Denne Hammers tråden fra oktober 2019 er da MEGET interessant:   https://finansavisen.no/forum/thread/53276/view
👤 Hammers  🕔  09.10.2019 kl 11:01
«Interessant chart. Hvis trykket holder ut dagen gis et kraftig kjøpssignal etter brudd over ca 4,90:
https://www.tradingview.com/x/m5Nz5FEE/
Hilsen Hammers»


TS innlegget ble skrevet 09.10.2019 kl 11:01 - REDIGERT 25.10.2019 kl 23:08 - samme dag som Hammers solgte sine HUNT aksjer.
For å skjule sine spor, og hvor dårlig Hammers sin hjemmekokte TA slo til  :)

TS innlegget var for å hausse HUNT, fordi Hammers da var blitt HUNT aksjonær mellom 4,80 og 5,11 (intradag lav/høy 09.10).
haussingen som da pågikk, var Hammers egen haussing   :)
Beviselig var Hammers sin TA 100% feil - gikk rett i dass - og Hammers solgte sine HUNT aksjer 16 dager senere med TAP.

NOEN DAGER SENERE SKRIVER HAMMERS PÅ SAMME TRÅDEN:
👤 Hammers  🕔  31.10.2019 kl 20:45
«Jeg redigerte overskriften den 25.okt»
https://finansavisen.no/forum/thread/53276/view/1108766

Selvfølgelig gjorde Hammers det. Hammers hadde da solgt sine HUNT aksjer med TAP, og startet nå å baisse HUNT med mer hjemmekokt TA.
Igjen gikk Hammers sin TA rett i dass. HUNT kursen bunnet ut på 4,50 den 14.11.2019, for deretter å stige til 5,92 den 14.01.2020.

Hadde ikke da Corona kommet, og senket etterspørsel etter råolje kraftig (nærmere 20%), hadde nok HUNT kursen i dag vært rundt 6 kroner.

Da er følgende BEVIST:
• Hammers sin TA er dårlig, ihvertfall langt ifra ufeilbarlig, i motsetning til det disiplene hans hevder.
• Hammers er en billig trader som med hjemmekokt TA utelukkende ønsker å mele sin egen kake, slik jeg har hevdet hele tiden.
   Dette benekter Hammers, hevder at TA bare er av ren akademisk interesse og at han har null tanker rundt selskapene han skriver om, men Hammers er nå avslørt  :)

Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
awkward
02.07.2020 kl 15:36 4256

Det er du naturligvis i din fulle rett til å mene, fattigstakkar.
Jeg mener at det aller helst skulle vært forbudt å gå long også, så hadde vi sluppet hele greia! ;)

Man kan fort gå på noen enorme tap om man går short mot Robin Hood, og ikke har mage/anledning til å ri av stormen.


Mitt hovedargument mot shorting er at dette ikke er et "naturlig" fenomen innen handel.
Man kjøper noe man har troen på, og selger det om man mister troen/når målet sitt.
Men å selge noe man ikke eier, fordi man forventer nedgang, det er for meg litt merkelig.
Shorting vil i "beste fall" kun forverre en allerede nedadgående trend, og potensielt presse kurser ned langt forbi riktig kurs.
Ja, det skaper enorme muligheter for mange, men det er fordi det er et verktøy som tar spekulering til nye høyder.
Spekulasjon er i utgangspunktet noe jeg langt på vei vil til livs på børsen. Satt på spissen.
Erkjenner at jeg nok fort er alene om akkurat denne, så her får jeg eventuelt bare stå alene.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 16:07 4214

The highest of fives to you sir.👏👏👏👍👍
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 16:35 4176

TAKK  :)


👤 Hammers  🕔  31.10.2019 kl 23:46
«Du tar feil. Jeg er absolutt ingen trader, men handler litt av og til.»
https://finansavisen.no/forum/thread/53276/view/1109294

👤 Hammers  🕔  31.10.2019 kl 22:48
«Jeg referer kun til hva aksjonærene foretar seg via sin trading - og har ingen egne tanker om selskapet.»
https://finansavisen.no/forum/thread/53276/view/1109135
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
02.07.2020 kl 16:37 4191

Det er jo noen land som har regler mot å shorte på kjøperkurs i aksjer som har falt mye, og det synes jeg er en grei regel. Jeg shorter mest som hedge mot andre posisjoner i samme bransje. Alle tiltak for å unngå manipulasjon er jeg for, som shortregister og forbud mot naken shorting.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.07.2020 kl 16:43 4185

Jøss......har du sittet hele dagen og finlest mine tidligere innlegg.
Og det har du gjort uten å kjenne hele historien.

Saken er;
- Jeg gikk inn og ut av HUNT en rekke ganger mellom den 8.okt og den 25 okt.
- De jeg til slutt solgte siste dagen var en liten rest som jeg ikke ønsket å beholde.

- At man endrer syn ila prosessen er vel noe de fleste som har vært i markedet har opplevd.
- Et syn som man FAKTISK kan endre fra man står opp om morgenen til man går og legger seg om kvelden.
- Det hele beror for min del om VESENTLIGE nye signaler har oppstått ila dagen.
- Jeg husker selvsagt ikke hva som skjedde i detalj de dagene det er snakk om, men det er uansett 100% uvesentlig.

Det VESENTLIGE ER; Chartet berget meg (til syvende og sist) NOK EN GANG.
Dette i motsetning til de som er limt fast i fluepapiret og som nå har et papirtap på > 30% etter min siste utgang.

Sagt på en annen måte; Kjøper jeg de samme aksjene tilbake i dag må de stige ca 50% for å komme tilbake til mitt salgssted.
Likevel lar jeg meg IKKE friste. ALT for mye som står på spill nå når aksjekursen danser rundt kanten av sin egen mulige GRAV!

Hilsen Hammers........som mener du GLEMMER en viktig setning innen aksjehandel;
Går det ikke helt som forventet - sørg i hvert fall for at det går BEST MULIG (dvs, ikke bli handlingslammet og blir med i dragsuget).
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Rune74
02.07.2020 kl 16:55 4149

Ja, eller kort sagt.. "Cut your losses" hilsen en som klarte å time inngang "perfekt" i HLNG dagen før et samlet verdenskorps innen analytikernes verden nedgraderte den. Det var jo gøy :)

Scanner markedet etter noe som er interessant nå. Men det er ikke sprekt, egentlig. Så om noen har forslag, som ikke er slike tulleaksjer som kjøpes og hauses her inne fordi de har falt 95% og koster 0,14 øre (håpløse drømmefabrikker og konkursforetak), så er man alltid åpen for innspill.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
ks1977
02.07.2020 kl 17:43 4110

Egentlig burde slike verdiløse tråder som denne fått dødd ut i stillhet, men det skjer neppe.
Alternativet da er å gjøre som du gjør her, å blottlegge tullet/pisspratet. Honnør til deg for å ta det tiden til det :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 18:59 4049

Har god hukommelse, og visste at du tidligere både har hausset og baisset HUNT. Tok sekunder å finne tråden da alle dine tråder har ticker HAMMER og trådtittel starter med selskapsTICKER.

Hele poenget mitt - som du som forventet, helt bevisst velger å overse - er at ALL din "TA" utelukkende er for å prøve å få gevinst på din egen trading og berike deg selv på andres bekostning, ved å lure andre til å kjøpe opp hhv. selge ned kurs. Et særdeles dårlig karaktertrekk.

Og blir du konfrontert med det, benekter du, påstår at TA bare er av ren akademisk interesse, at du har null tanker rundt selskapene du skriver om, og at du ikke er en trader!. Du juger så du nesten tror det selv!

👤 Hammers  🕔  02.07.2020 kl 16:43
«- Jeg gikk inn og ut av HUNT en rekke ganger mellom den 8.okt og den 25 okt.»
https://finansavisen.no/forum/thread/106830/view/2230005
Er ikke det definisjonen på en trader?

👤 Hammers  🕔  31.10.2019 kl 23:46
«Du tar feil. Jeg er absolutt ingen trader, men handler litt av og til.»
https://finansavisen.no/forum/thread/53276/view/1109294
Ta plass, ikke på toget, men i skammekroken - og bli der!

Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.07.2020 kl 20:49 4023

Jeg vet ikke hvorfor jeg gidder å svare på dette tullet ditt når det står på en kamp fra Premier Lge på i bakgrunnen, men;

MIN definisjon av en daytrader/aktiv handler (kalt "Trader") er en som går inn og ut av en aksje opp til flere ganger pr dag.
I den perioden har handlet i HUNT var det snakk om TOTALT 7 handler ila 17 dager! Da var jeg HELDIGVIS UTE.
Så overlater jeg heller til dere som er limt fast til skipsmasta og være med på den videre ferden!

Hilsen Hammers.......som sier AMEN til deg!
PS; Hvis jeg leverer så ELENDIGE "varer" her inne er det bare å hoppe over mine innlegg!
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
canarias
02.07.2020 kl 22:43 3942

Bra innlegg Reserven .
Lenge siden vi gjennomskuet den kyniske Hammers, slike slimåler ligger vi langt unna.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Hammers
02.07.2020 kl 22:48 3995

🤭🤭🤭!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2020 kl 00:48 3890

Hammers vet ikke forskjellen på trading og day-trading?  NEPPE!

At du gidder å svare, tilsier at du føler deg truffet, særlig når du ikke benekter:
ALL din "TA" er utelukkende er for å prøve å få gevinst på din egen trading og berike deg selv på andres bekostning, ved å lure andre til å kjøpe opp hhv. selge ned kurs. Et særdeles dårlig karaktertrekk.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Gork
03.07.2020 kl 01:53 3854

Du har fått til en fin diskusjon på denne tråden Hammers.

Selv bruker jeg TA endel, men tar alltid et godt blikk på det fundamentale.

Hunt, verdsettes til ca 50% av NAV og man forventer en PE mellom 3-5 for 2020, splitter nye moderne skip. For meg er det et godt bet, tror vi så bunnen på 3,12, tipper den vil gå sidelengs i en periode. Volumene som omsettes i juni er veldig små, er det en som trenger feriepenger, umiddelbart, kan kursen falle 2-3 øre. TA for Hunt er et greit hjelpemiddel.

NEL, NAS m.flere er TA mere misvisende. Ser man bare på TA skulle man kjøpt NEL med begge hender, ser man på det fundamentale så verdsettes selskapet til 50-60 ganger forventet omsetning i 2020. Dette innen området industri, hvor det å øke produksjonsvolumet, kan ta flere år. Notodden fabrikken tar vel ca 2 år å bygge, selv med full drift og gode priser, kan den ikke forsvare mer enn en brøkdel av verdien selskapet verdsettes til.

Perleporten for AXA, med siste oppdatering i juni, slo vel ikke helt til, men den kan fortsatt komme eller?

Keep on
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2020 kl 01:53 3853

Personer som ikke vet hvorfor de gjør ting, bør vel strengt tatt ikke spekulere (i aksjemarkedet) med sparepengene sine?
At du ikke alltid vet hvorfor du gjør noe, forklarer det meste  :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Cutter
03.07.2020 kl 08:30 3701

Selskapet virker sløvt. Gidder ikke dobbeltsjekke egne børsmeldinger engang før de sendes ut. Se dagens ang levering av Hunter Idun. Jeg selger snart
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
ks1977
03.07.2020 kl 12:35 3576

Du tenker på at kontaktinfoen manglet?

Er komfortabel med å være aksjonær i HUNT jeg, men hver sin smak selvfølgelig og ledelse er ekstremt viktig.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.07.2020 kl 14:47 3495


Aksjekursen har steget godt og vel 4 prosent så langt idag. Det KAN indikere at bunnen ble nådd i begynnelsen av denne uken.

Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
canarias
03.07.2020 kl 22:05 3306

I følge Hammers sine linjaler og tekniske teorier er jo muligheten for at kursen går rett i dass stor, og det spyr han ut totalt uten å ta hensyn til det fundamentale . I tillegg tror han at hans analyser og streker finner ut at Fredly har bommet på sine regnestykker og kalkyler.
Vi får la tullingen leve i sin villfarelse.
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.07.2020 kl 23:10 3247

Hvem som er "tullingen" her inne er jeg faktisk i STERK tvil om!
Når Canarias ikke har peiling på TA blir det bare pinlig å høre på våset han lirer av seg!

En chartist vurderer ikke fundamentale forhold. Han vurderer de signalene til dem som nettopp vurderer det fundamentale sender ut.
Det er DE som tviler på aksjen ikke jeg - som kun rapporterer hva jeg observerer!
Derfor foreslår jeg at Canarias heller kjefter på sine medaksjonærer - og ikke på meg!

Flere er trolig høyt oppe i dag - etter å ha fått et ørlite løft opp fra sumpen!
Personlig tror jeg dere bør sløse bort hele dagens fortjeneste så raskt som mulig - for ikke sikkert at den er der i neste uke!
Hvorfor jeg sier dette; Jo ta en titt på CHARTET; https://www.tradingview.com/x/YbZRx35o/

- Støttelinja ER brutt!
- En vanlig reaksjon etter et slikt brudd er en rekyl til undersiden av bruddlinja igjen. Rekyl til det som NÅ har blitt MOTSTAND!
- Brytes motstanden som sluttkurs ser det litt bedre ut. Kommer en ny negativ rekyl er det bare å holde på hatten!

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
03.07.2020 kl 23:36 3214

Slik jeg leser chartet har støttepunktet i skjemaet flyttet seg litt ned, les en ny trend er på vei til å dannes med ny støttelinje. noe som alle aksjer har, det vet alle som studerer TA. TA er et fornuftig verktøy da majoriteten går i flokk og leter etter det samme. Når det gjelder finanser så er det annerledes. Når et selskap har sikret enda et ben å stå på så skal det øke fremtidige inntekter, om ikke alt går i dass.

Med Frigg som blir levert om 2 måneder og som vil gå inn på TC, er det da noen usikkerheter om fremtidig CF? P∕E på 5 neste år mot P/E på 2-3 i år sier sitt.

Selvfølgelig kan HUNT væære uten TC i 2021, men til nå har selskapet vært drevet vel, 6 skip på sjøen og et nytt snart klart for levering.

Tror fra i dag av at støtte linjen din har fått et nytt støttepunkt som vil vise vei videre. Leser utifra chartet at aksjekursen og RSI følger omtrent det samme mønsteret, opp og ned, men hva sier det om fremtidige kurser?
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.07.2020 kl 23:48 3183

Om fremtidig kurs?
- Det sier jeg i min siste setning.
- Følg med på om dagens motstand brytes som SLUTTKURS. Fortsatt stigning vil være bra, mens rekyl vil være VIRKELIG ILLE!

Dagens stigning;
På en dag der et nytt skip er levert er det nok en del optimisme......og med det stigende kurser!
Kanskje en engangsbegivenhet - nettopp opp til den motstanden der det ble stans?

Husk; Dagens stigning kan jeg enkelt forklare via TA med en helt normal retur til test av den gamle støtten.
Den som nå har blitt motstand! https://www.tradingview.com/x/YbZRx35o/

Hvordan er forresten korrelasjonen FRO/HUNT?
FRO ser i dag "LIVSFARLIG ut" - der brudd på VIKTIG støtte er i ferd med å finne sted!
Ikke rart at større shortere nå shorter som F.. - og øker innsatsen!

Hilsen Hammers.......som følger med - med stor interesse!
Redigert 20.01.2021 kl 23:54 Du må logge inn for å svare