HUNT en billig aksje

Sandsli invest
HUNT 23.06.2020 kl 12:26 175781

Kunne ikke dy meg i dag og fikk lastet opp HUNT til kurs 3.28.
Redigert 21.01.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
23.07.2020 kl 19:58 10422

Den 27/8 får vi svaret, at Fro kommer med et godt utbytte kan vi være enig om. Når FRIGG blir levert og HUNT har en P∕E på 3, så her kommer det bare til å gå oppover. Utbytte fra HUNT vil komme engang i 2021, først må finansieringen av FRIGG komme i havn.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
kentove
23.07.2020 kl 22:16 10180

etter hva hunter selv har kommunisert angåede rater ut året tipper jeg 1/3 av mcap i overskudd ut året.. mulig noe går til ek i forbindelse med skifte fra sfl til bank men alikevel :O
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2020 kl 15:51 9831

Jeg tror de fleste har fått med seg at 2020 kan bli et superår for Hunter Group, fordi man har inngått kontrakter på 5 av 7 skip på faste rater, helt til november. Disse kontraktene ble inngått da spotratene var himmelhøye, men viste seg å være et scoop for Hunter og som vil kunne føre til en PE på under 3 i 2020.

Det viktige spørsmål nå er hvorvidt markedet vil forbli lavt i 2021 og hva slags kontrakter Fredly og co. får til i løpet av høsten. Med break even på litt under 20.000 dollar pr. dag pr. skip, vil mye være gjort dersom man oppnår faste rater på eksempelvis 25.000 dollar pr. skip.

Jeg ser for meg at Fredly forsøker å berge alle syv skipene (når også Frigg er ferdig) med en fullstendig pakke for samtlige syv skip, de fleste med scrubbere, i 12-15 måneder til en fast rate på samtlige godt over break even. Det vil være et sterkt signal til markedet om at man vil ha kontroll over selskapet i den forventede nedgangsperioden frem til vinteren 2022. En børsmelding om en slik kontrakt i september måned vil skape stor optimisme.

Det vil være flere kontraktører som ønsker en slik avtale med Hunter. Vi har her å gjøre med de største og mest moderne skipene i verden. Dersom noen rederier (Frontline?) ønsker å kjøper selskapet, må de agere nå snart mens ratene er lave. Og før Hunter eventuelt oppnår en god kontrakt. Nå er prisen lavest. Med en kontrakt i boks vil aksjekursen stige, og oppkjøpet vil bli dyrere. Og da er det kanskje ikke lenger aktuelt å selge seg ut.

Så hvem er intyeressert i å inngå en større kontrakt med Hunter Group? Jeg ser for meg at enkelte stater kan være ute etter stabile leveranser over lang tid i en usikker verden. Eller et stort selskap som trenger stabile leveranser av olje til eget bruk. Eller spekulanter som har et annet og mer optimistisk syn på ratene i 2021 enn flertallet og som ønsker å tjene gode penger på differansen mellom de faste ratene og spotratene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
ks1977
25.07.2020 kl 10:54 9442

Interessant innlegg, men spørsmålet er om HUNT ser behovet for å "berge" ratene. Som du er inne på så snakker vi om en ekstremt moderne flåte, så selv om spotratene skulle gå ned til op.cost for "vanlige" skip så er det ikke sikkert at HUNT går (vesentlig) under cash break-even (i hvert fall ikke over lengre tid).

Fullt mulig at HUNT inngår en TC eller syv, men jeg vil tippe at det i så fall blir (godt?) over cash break-even i så fall (selv om 2021 skulle bli dårlig, så kan jo både Q1 og Q4 bli greie)
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Null
27.07.2020 kl 10:22 9004

Liten omsetning i dag.
Subber vi bunnen eller faller den ut
Ikke lett å komme ut heller ikke lett å komme inn uten at kursen beveger seg mye
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
JALLA
27.07.2020 kl 10:43 8991

Hvorfor ligger Disen i ro på 3 uka i AE? Venter den på last eller å losse? eller er det lagring? Noen som vet noe eller er dette vanlig å ligge så lenge?
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Null
27.07.2020 kl 10:50 8996

Kan det være nødvendig vedlikehold😊🎱
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.07.2020 kl 11:39 8903


Neppe. Hunter Disen ble levert i juni 2020 og er nå inne i et seks måneders tidscerteparti. Da er det underlig at man iverksetter et vedlikehold så tidlig etter levering og midt inne i en avtaleperiode.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2020 kl 12:19 8468

Jeg gremmes over å si det, men kursutviklingen den senere tid har endret min holdning til Hunter. Jeg kvittet meg derfor med alt jeg eide og hadde i selskapet i går og avventer nå utviklingen videre. Kan heller inn igjen på et senere stadium, når man vet mer hva som skjer i tankmarkedet. Jeg synes dessuten Fredly ikke er god nok på kommunikasjon, noe som er alfa og omega i disse usikre tider.

Hammers tekniske chart viser at det er stor fare på ferde dersom aksjekursen faller under kr. 3,15, hvor vi er i nærheten av nå.

Dessuten mener jeg at børsen generelt går mot en skummel periode, etter en mulig oppgang på noen prosent.
Oppgangen rimer ikke med den generelle medisinske og økonomiske utviklingen i verden.

Har beholdt mine aksje i Napatech som har gått veldig bra, ikke minst fordi selskapet leverer teknisk avansert utstyr til
de største selskapene på kloden. De er meget gode innenfor datasikkerhet og datahurtighet og stårklar til å levere avansert utstyr
når 5G starter opp for fullt.

Hunter Group er et spennende selskap som synes å bli dratt litt ned av tankmarkedet generelt, selvom det går så det suser for tiden. Det er markedet i 2021 som hemmer all god kursutvikling. Uansett ønsker jeg standhaftige aksjonærer lykke til. Sitter du lenge nok, blir du berømmet godt i 2022. Så tålmodig er ikke jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2020 kl 15:48 8260

Det er en ærlig sak å miste tolmodigheten. Selv har jeg bestemt meg for å lide meg gjennom de dårlige tanktidene med bakgrunn i de fremdeles svært gode underliggende faktorer i Hunter som kjempefin inntjening 2020 (Sterke TC-er og veldig sterk krigskasse for evt. hardere tider), solid finansiering, mange skip skrapes fremover og Hunter sitter med markedets nyeste skip, ...

Det vil sannsynligvis gjøre litt vondt før kursen tar seg opp utover høsten, dog det gjør jo også vondt å sitte i mange andre aksjer i disse kompliserte tider, og jeg har tro på at Hunter er et av de beste doblingsalternativene for de som orker å bli med i ca. 2 år fra nå. Time will show.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
kelle
28.07.2020 kl 16:46 8164

Tror nok du får rett i det, men akkurat nå ser ser det heller svakt ut:

DN.
Siste tekniske signaler
16:19:55 Hunter Group
MACD indikerer et mulig negativt momentum.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2020 kl 16:55 8218


Bra Zomi, en dobling i løpet av 18-20 måneder skal man absolutt ikke kimse av.

For å si det slik: Dersom aksjekursen skulle falle et stykke ned på to-tallet, vil jeg nok bli aksjonær igjen. For der kan den ikke bli lenge.
Da kan det også bli snakk om mer enn en dobling i løpet av et par år.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.07.2020 kl 18:38 8040

Hunter Frigg har vært på prøvetur i 3 dager og 15 timer. Blir den levert nå i månedskiftet?
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
ks1977
28.07.2020 kl 21:18 7842

Frigg er vel planlagt overlevert i månedsskiftet nå ja tror jeg. Ingen TC på denne da dessverre, men spot for ECO scrubbers virker fortsatt å være over cash break-even (skjønt vi må vel gi noe rabatt for jomfruturen)
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
JALLA
29.07.2020 kl 10:15 7431

Sendte mail vedrørende Disen i går om den lange ligge tiden i AE. Fikk svar om at det ikke var noe ekstra ordinært da ville de ha meldt dette til markedet.
Utgår da at båten tjener penger der den er om ikke annet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
ks1977
29.07.2020 kl 10:29 7392

Interessant. Jeg kontaktet de etter Q1-rapporten og påpekte at det hadde vært fint om de hadde utstedt en PR når TCen til Freya glapp (siden de hadde PRet den tidligere), og ser at de "fulgte opp" oppfordringen min ved at de i PRen for når Idun ble overlevert påpekte at den gikk rett på TC (selv om dette var kjent for oss allerede, men da slapp vi å spekulere på det). Svaret de ga deg tyder på at de vil opprettholde den linja med bedre kommunikasjon/transparens - det er bra :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2020 kl 11:12 7314

Veldig bra at dere er så tett på ks1977 og JALLA! Vi MÅ kunne stole på at ledelsen ikke slurver med kommunikasjonen mot marked og aksjonærer.

Det blir forøvrig spennende utover høsten og se hvordan økt tilbud med olje fra Opec og Opec +, og en fremdeles svak etterspørsel, vil påvirke markedet. Jeg tror jo ikke at Opeclandene går med på nye kutt, selv om etterspørselen holder seg lav pga en eventuell ny oppblomstring av viruset. Både Russland og Saudiene sliter med en svak og presset økonomi, og de er svært avhengig av oljeinntektene sine. I så fall kan man kanskje ser for seg at det kan ende opp med ny runde med lagring av olje på skip..? Hva tror dere?

I tillegg til viruset, er det slik jeg ser det, også to andre veldig interessante jokere med i spillet fremover: 1. hvor raskt beveger bil-, båt- og tungtransporten seg over på batteri og hydrogen og 2. hvor langt ned skal dollaren de neste årene. Oljeetterspørselen skal nok kraftig opp når viruset slipper taket, men jeg tror nok at den kanskje aldri vil komme tilbake til 2019-nivået. Noen som har noen tanker om dette..?

Det positive for Hunter oppe i all denne usikkerheten er at et dårlig marked med relativt svake rater fremover, vil fremskynde skraping av eldre skip, og den nevnte usikkerheten knyttet til oljesektoren vil mest sannsynlig også føre til veldig få bestillinger på nybygg. I så fall vil Hunter med sine nye skip, stå veldig sterkt når markedet nærmer seg normalen i 2022 og 2023. At etterspørselen etter olje går litt ned i fremtiden, tror jeg til syvende og sist kan gå i Hunters farvør, gjennom nettopp flere skip til skraping og færre nybygg, og at det er de nyeste og mest effektive skipene som blir foretrukket.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
ks1977
29.07.2020 kl 12:03 7279

En av de mange potensielle triggerne er jo at Saudi ikke aksepterer at USA nok en gang stjeler markedsandeler når Saudi tar ansvar og stabiliserer markedet, men om det er sannsynlig eller ikke aner jeg ikke (hadde markedskreftene avgjort dette alene så hadde det neppe vært de billigste tilbyderne som hadde kuttet produksjonen, men her er det jo så mye geopolitisk spill inne i bildet også så det er ikke sikkert at Saudi tørr å rasle mer med sablene). Så det er fullt mulig at vi får overproduksjon igjen, men tviler på at vi får en ny runde med ville rater som følge av det (det kan dog føre til støtte for ratene).

Når det gjelder produksjonen så ser jeg at det nå forventes at 2021-produksjonen nesten blir på linje med 2019. Det er overraskende på meg, men jeg har ikke kompetanse til å vurdere dette (overgangen til el skjer raskt, men så strøm er jo temmelig dyrt mange steder så hvem vet).

Dollaren er en spennende (potensielt negativ) joker oppi dette. Skulle den kollapse fullstendig så vil vel ratene (i dollarverdi) gå opp, samtidig som at gjelden til selskapene reelt sett blir mindre. Selv om dollaren burde kollapse, så er jeg "redd for" at det ikke skjer, men det kan jo være at den skal ned til mer normale nivå (si 7-8 kr?) og da er det ikke sikkert at ratene "kompenseres". Greit for selskapene, men aksjekursen til HUNT vil fort svi litt for det.

Ellers så er nok det beste for oss&HUNT at ratene går i kjelleren og blir der en stund slik at vi får fremskyndet skraping ja, men med mindre ratene er veldig sterke (hvilket jeg da kan akseptere manglende skraping) så vil vel alderen på verdensflåten fremtvinge skraping etterhvert når båtene når de magiske 15 - 17,5 - 20 - 22,5 årene. Hva som er aller best for middels lang/lang sikt vet jeg faktisk ikke; for gode rater og vi får mindre skraping (og kanskje mer fristende med mer nybygg), for dårlige rater og vi får mer skraping (og lite fristene med nybygg, men kanskje også lite aktuelt med oppkjøp), eller jevne gode rater (med naturlig avgang av gamle skip, og kanskje uten at det frister med nybygg).
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2020 kl 13:30 7592

Det er fælt å lese at investorer som leter desperat etter triggere konkluderer med at det beste som kan skje for selskapet er at ratene går i kjelleren og forblir der en lang stund, så at skraping kan skyte fart.

Skraping i seg selv er ingen trigger god nok, det vil ved enhver anledning bli bestilt nye skip i takt med utfasing, slik er shippingmarkedet og det vil forbli slik.
Det vil alltid dukke opp nye ´redere´ eller risiko penger, slike som Fredly og Hunt når prisene på skip har falt nok og rederiene har skrapet rustholker.
Jeg trodde forøvrig at tank markedet til dels var i balanse hva tonnasje gjaldt, det er nok andre og viktigere faktorer som gjør markedet deppressivt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
ks1977
29.07.2020 kl 13:49 7728

Det BESTE ja, men langt på nær nødvendig. Jeg lever greit med gode rater godt over break-even i lavsesongen jeg!

Ellers så er ikke ordre-boka enig med deg, men du har kanskje skjult innsikt her?

Når du kaller markedet depressivt så antar jeg at du sikter til aksjekursene, for ratene er jo meget sterke for årstiden å være (og selv Hannisdahl måtte oppgradere Q3-ratene nå - samtidig som at han også oppjusterte sine allerede sterke estimat for 2022 og 2023). Her er det nok mange "turister" som har skylda (frem til nylig i hvert fall), samt tradere - for når pessimistiske Hannisdahl snakker om en 2-3 dobling av skipsindeksen i løpet av noen få år så viser det bare hvor fristende dette er for value investors.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2020 kl 14:01 7707

Selvfgelig, aksjekursene gjenspeiler gjerne markeds tempen eller?
Fristende for value investorer? Hvorfor er Hunt på ATL når Fro stiger, mer du verdiene ligger i Fro?
Mener du orderboken er stor i et historisk perspektiv i tank? Hvis du mener ja så skal en ikke eie Hunt.

Helt ok at du er fornøyd med rater rett over break, men en får ikke verdi papirer opp med slik forutsetninger, og da ser jeg eller ingen hensikt med å eie et verdipapir, og det ser ut til at markedet forøvrig er enig det når Hunt ligger på Atl
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2020 kl 14:22 7734

Det er jo litt funny at bruker longsit... i brukernavnet ditt, når de fleste av dine innlegg er preget av shortsit...og short sight (med det mener jeg at jeg synes at du av og til er veldig omtrentlig i forhold til fakta og kunnskap)

På den saklige siden la meg gjenta til det kjedsommelige at det er de underliggende faktorer til selskapet som til slutt vil avgjøre om aksjonærene vil komme godt ut av sin investering. Hunter tjener masse penger hver eneste dag i 2020. De har en topp moderne, ny flåte som er attraktiv i markedet, og markedet vil på et eller annet tidspunkt snu, dvs. færre skip og økt etterspørsel etter olje i fremtiden = gode utbytter og god kurs for Hunteraksjonærene. Og ja det betyr mye for ratene de neste årene at det er mange gamle skip som snart går av med pensjon og at det er få ordrer på nybygg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
ks1977
29.07.2020 kl 14:54 7689

Hvis du forlanger rater godt over cash break-even i Q2/Q3 så vil du komme sent til festen gitt, men det vet du (bare se på dine egne kommentarer på bulk) så dette er bare ren trolling fra din side (og du vet også at årets rater på tank for Q2/Q3 er veldig sterke historisk sett, og at pengene tjenes i Q4/Q1).

Dumt at vi ikke kan ha en saklig diskusjon i stedet, for det er alltid nyttig å få frem alle seriøse argument på bordet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2020 kl 15:25 7636

Saklig? Du som mener ordreboken er stor i tank

Er møkk lei alle disse enstydig possitive skriverier på Hunter trådene år inn og å ut når aksjen alikevel er på ATL, det er det som er useriøs skriving.
Angrer som en hund at jeg tok en lytter post i Hunter på 3,4kr, for et kjedelig case.

Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2020 kl 15:50 7625

Lytter post!!!!!! Helt meningsløst begrep som liksom skal signalisere kunnskap. Hva i €$^§{kr%*#&@ skal funksjonen være. Følg med på kursen på en av de ti millioner tilgjengelige måtene. Lytter post... really...

Sånn, der var det ute av kroppen. Ha en fin ettermiddag dere andre som har et liv med innhold.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
29.07.2020 kl 15:58 7767

Longstinbulk er fjernet for å kommentere, de mange usaklige argumentene sier sitt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
ks1977
29.07.2020 kl 17:47 7631

Takk. Det er positivt å ha bear-argumenter, men ren trolling bare ødelegger forumet
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
vanja
29.07.2020 kl 18:02 7606

Ad valuta...Håper at gjelden er valutasikret i tilfelle dollarfall. Det er vel ikke så mye å gjøre med utgifter/inntekter ellers.
Er ny aksjonær i Hunt Og observerer at det er gode inntekter til slutten av året.Hva Fredly gjør deretter er jo spennende... Drive shippingfirma eller selge båtene?
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
ks1977
29.07.2020 kl 18:10 7706

Gjelden er vel i USD (mener å huske at det er en av grunnene til at de rapporterer i USD og ikke NOK, men fint om noen korrigerer her).

Ja, HUNT traff veldig godt med 6mnd kontraktene (så kan man spørre om det er flaks eller dyktighet), men neste år er helt åpent.

På sikt så blir nok båtene (eller datterselskapet som eier båtene) solgt, men jeg tipper at det først skjer på et senere tidspunkt (les; når skipsverdiene tar seg opp igjen - uvisst når det skjer).

Personlig så håper jeg at HUNT leker redere noen år, men dette er en av jokerne som gjør at HUNT skiller seg ut (på godt og vondt). Ellers så er jeg veldig spent på å se om HUNT iverksetter utbytte i år, eller om de har tenkt å nedbetale gjeld (i min verden så er HUNT såpass derisket når de får sluttførst siste refinansiering de holder på med nå, slik at jeg heller vil ha utbytte som jeg kan vurdere å reinvestere enn ytterligere derisking).
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
29.07.2020 kl 18:41 7703

Gjelde er i USD, oljen de frakter omsettes i USD, ikke i NOK. Spotratene er på vei opp så hva kan gå galt her.
De har 4 skip ATLA, LAGA, DISEN og IDUN på gode TC. FRIGG blir snart overlevert som går inn i Spoot markedet.
God kontant beholdning
Utbytte kan vi ikke vente å få på noen år, men at det vil komme avhenger av styret som vet å berike seg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
29.07.2020 kl 21:44 7515

Ser på NYSE nå at FRO er opp over 4.3% Hva betyr dette for HUNT på børsen i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.07.2020 kl 21:56 7570

Ingen ting, du skal kjøpe Fro når det vender, der ligger stor shorten
Q2 får du et stort utbytte fra Fro, i Hunt ingen verdens ting
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.07.2020 kl 00:06 7437

Sannsynligvis en liten oppgang i og med at ratene ser ut til å bevege seg litt oppover og ut av sommermodus. Men mye viktigere og meget positivt er Hannisdals siste oppjusteringer for Hunter fra 22. juli, jf tidligere innlegg fra ks1977:

"Net earnings 2020 = 70 (tidligere 57)
Net earnings 2021 = 33 (tidligere 9)
Net earnings 2022 = 85 (tidligere 8)
Net earnings 2023 = 99 (tidligere 78"

For føste gang på lenge håper jeg at JH får rett i sine spådommer! I så fall ser det veldig lyst ut!

Jeg regner også med at det en av dagene kommer en børsmelding om Frigg som skal ut å seile på de syv hav, og det er jo også en fin anledning for ledelsen til å fortelle markedet at ting går etter planen og vel så det!

Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
ks1977
30.07.2020 kl 10:50 7146

Oppjusteringen hans skyldes ikke bare redusert cash break-even (ref tidligere innlegg fra meg på en annen tråd), men også et bedre ratemarked;
Mai-rapport / mai-rapport korrigert av meg for redusert cash break-even / juli-rapport
Net earnings 2020 = 57/70/70
Net earnings 2021 = 9/22/33
Net earnings 2022 = 8/21/85
Net earnings 2023 = 78/78/99

Så han estimerer nå at 2021 blir noe bedre enn hva han gjorde i mai, men legg spesielt merke til 2022. Han estimerer nå at markedet vil ta seg opp igjen langt raskere enn før (skjønt HUNT sin inntjening i 2021 er, ut fra hans estimat, temmelig god med dagens kurs). Det er jo hyggelig - så er spørsmålet når Mr Market vil se dette (Hannisdahl tror ikke at Mr Market vil se dette helt enda, men dersom tank ser 12-18 mnd frem i tid så burde vel Mr Market snart se dette)
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
31.07.2020 kl 23:34 6712

Det er ingen grunn til å gjøre noe med båtene. De seiler inn mye cash. Opex på USD 20.5 gir positiv cash flow UANSETT tank marked... La kassen fylles opp i noen år så deler vi ut verdiene når Båtene er solgt og caset avsluttet -:)
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
vanja
03.08.2020 kl 12:06 6024

Ser ut som en større selger som er på banen. Kursen har ikke stabilisert seg nedover ennå.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Null
03.08.2020 kl 12:28 5986

Skal ikke selge jeg
Ratene er gode inntjeningen bra, men kursen er trist så må vel vente på naturlig oppgang senere
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Longline
04.08.2020 kl 11:00 5563

Da lastet jeg opp 30k til,3,15,Sitter nå med 80k til snitt 3,33.Mangler 20k til målet.Dette blir en av de bedre aksjene fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.08.2020 kl 12:10 5479

Ser det er noen fine slutninger på Tankers International i dag, så la oss håpe at dette blir trenden fremover nå som det pumpes litt hardere både i Opec og i Opec +.. At flere analytikere spår bedre rater fra oktober passer jo også utmerket for Hunter som har et par avsluttende TC-er i november (dog fremdeles to knallgode TC-er som går inn i 2021).

Dersom viruset strammer grepet fremover (er dessverre et realistisk scenario i dagens verden), kan vi også kunne få en ny runde lagring av olje på tankskip.
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare
ks1977
04.08.2020 kl 13:37 5346

Tror du tar feil angående TC for 2021;
Disen ble overlevering 05.06 og gikk rett på TC så den er vel over tidlig desember
Idun overlevert 03.07 og rett på sin TC, så den får et par dager i 2021
Frigg går vel på spot når hun leveres nå straks

Ellers så blir det spennende å se ratene fremover. Ikke dårlige rater som rapporteres av Tankers International, men nå begynner de å blø ganske kraftig over i Q4 (siste raten på 31 dekker praktisk talt hele Q4 for det skipet). Skjønt, vi har jo halvannen måned på oss (og mer) før TC-damene skal sluttes så vi får håpe at høysesongratene trår i kraft innen da :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:03 Du må logge inn for å svare