HUNT en billig aksje

Sandsli invest
HUNT 23.06.2020 kl 12:26 175524

Kunne ikke dy meg i dag og fikk lastet opp HUNT til kurs 3.28.
Redigert 21.01.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
ks1977
21.08.2020 kl 23:33 6810

Atla har bare vært på TC i 5mnd. Sist gang en TC-båt dukket opp i poolen så var det fordi TCen glapp, så da er spørsmålet om TCen ble avsluttet tidlig (og i så fall til hvilke betingelser), om det er en glipp fra Tankers Int, eller om de bare har satt den opp på lista fordi at den snart skal på spot.

Laga startet sin TC tidlig april og Idun månedsskiftet juni/juli, så de bør ikke dukke opp enda.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
reveneven
22.08.2020 kl 08:11 6500

Nav per aksje er vel rett over 4 kr. Dvs. at dagens kurs er rundt 0,85 av Nav som for en shippingaksje er en fair pris. Ekstrem volatilitet i skipsverdier og inntjening gjør at shippingaksjer sjeldent prises til verdien av stålet. Ser man på snittet av shipping på ose er 0,85/nav ganske høyt. De fleste vaker mellom 0,5 og 0,7. Selskapet har ingen utbytte historikk og tankmarkedet wr på et bunnivå. Utsiktene fremover er også svært usikre med lavere etterspørsel i en post-Covid-19 situasjon. Mange er positive til tank de kommende 1-2 årene, veldig få har tidligere klart å spå dette markedet riktig. I mine øyne er det stor usikkerhet om dette markedet bli friskmeldt i det korte til mellomlang bildet. På basis av alt over mener jeg at HUNT på 0,85 av nav, dvs. 3,4-3,5 er en veldig fair pris gitt dagens situasjon.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
ks1977
22.08.2020 kl 10:01 6387

Takk, da skjønner jeg hvordan du tenker :)

I følge Cleaves sine beregninger for en måned siden så er NAV for HUNT på 5NOK/aksje, så P/NAV på 0,65, hvilket var blant de lavere tankaksjene (dog ikke lavest). Cleaves forventer jo kraftig fall i asset values frem mot neste sommer, men mener at 1y fwd P/NAV for HUNT fortsatt er 0,66 - hvilket vel skyldes at HUNT sine båter er veldig godt posisjonert også for et dårlig market.

Er helt enig i at utsiktene fremover er usikre, alt fra oljeetterspørsel (les; oljeproduksjon), hvor olja produseres (vil USA stjele markedsandeler igjen, eller vil vi få mange konkurser i USA nå som hedginga på oljeprisen fra i fjor for de fleste nærmer seg slutten), fuelpriser, fuelspread, ny bølge med covid osv osv. Personlig så har jeg mest "problemer" med usikkerheten på hvor USDNOK går.

Det som er annerledes denne gangen er IMO2020 (og IMO2030), hvor tilnærmingen med "bestefarsregelen" ble kastet over bord og gamle (og også "gamle") skip plutselig mistet konkurransekraft over natta. Dette endrer hele dynamikken i markedet, og jeg synes ikke at en tradisjonell P/NAV er så enkel lenger (INSW rapporterer jo hele 25k i oppnådd ratedifferanse mellom sine <15år og >15år skip, både for Q2 og guiding for Q3). For HUNT sin del så skal det godt gjøres at de ikke tjener penger nærmest uansett marked (pga ECO og scrubber premiumene), og dersom HUNT taper penger så vil gamle scrubberløse damer gå på saftige tap med sannsynligvis tilhørende skraping (og - veldig viktig - det er mange å ta av i så måte...). Dette vises veldig godt gjennom Cleaves sine estimat for 2021 hvor de mener at det kun er 3 av de 10 selskapene de dekker som vil tjene penger, og spår at HUNT vil tjene 33MUSD. Sett opp mot dagens market cap på drøye 200MUSD (1,95mrd NOK), dvs rundt 15% (for 2022 så forventer de 83MUSD, dvs 35-40%).

Det er derimot to ting som gjør at HUNT skal ha en rabatt opp mot f.eks FRO; 1) HUNT er et nytt selskap, og 2) (som du påpeker og kanskje det viktigste argumentet pr i dag) mangel på utbytte (så snart dette er på plass så føler jeg at det er mer relevant å benytte en diskonteringsrente for fair value). Nå har jo Fredly uttalt at alt overskudd skal tilbake til aksjonærene, men akkurat hva han mener med dette (les; hvor mye blir i form av utbytte) og enda viktigere når (les; så snart siste refinansiering er på plass, når ratene har kommet seg på bena igjen, eller først når båtene selges) er uklart.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2020 kl 14:19 6086

Med fem skip på svært gode TC-kontrakter og to skip som fremdeles klarer å tjene penger i et marked med gj sn rater under 20K, med utsikter til kjempeinntjening i 2020 og derav full pengebinge i slutten av året, og når tilmed JH tror at Hunter vil tjene penger (ca 30 mill USD) i problemåret 2021 og MYE mer i 2022 og utover, og når AF på et eller annet tidspunkt der fremme vil dele ut utbytte, ja så kan Hunter for meg umulig være fair priset. I så fall har man tillagt beregning av dagens NAV verdier og marked altfor stor vekt, og tilsvarende for lite vekt på at det langsiktige bildet med oljemarked som etterhvert normaliseres og ikke minst alderen på dagens tankflåte sett opp mot det, for tiden, lave nivået på nybygg. Hunter ligger, med sine topp moderne skrubbere og sunne finansiering, svært godt an selv om ratene forblir lave siste del 2020 og langt inn i 2021. Eksempevis gjorde Hunter Freya en slutning på 27K i går, godt over gj sn ratene vi har sett i det siste.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Atomvinter
22.08.2020 kl 15:31 6009

Helt enig i dine betraktninger. Har tatt et lite lodd i HUNT selv, men er ganske langt ifra å dele denne euforien som finnes blant mange av skribentene her på HO.

Jeg har nærmest en liten tullepost på 50k aksjer, først og fremst for å følge litt med på hva Arne Fredly, som jo ER flink, greier å få ut av selskapet. Shipping, og spesielt tank, er som alltid spennende å følge med på, men som langsiktig investering er det som alle vet bare tull. HUNT er helt ok priset sett mht. NAV og er verken dyr eller billig. Spørsmålet er i hvilken grad tankmarkedet vil hente seg inn i disse Corona-tider. Vil tankmarkedet lide i lang tid, med lave rater de neste årene, så vil en investering i HUNT på disse nivåer i beste fall slik gå i null.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
22.08.2020 kl 15:34 6004

Hunt er så absolutt ikke priset fair... Hadde de vært det ville det betydd at Fredly fikk tilbske mindre enn det han investerte i Hunt.
Det omsettes bare noen hundre tusen aksjer om dagen hvilket stort sett er småsparere som bytter aksjer noen ører opp og ned med hverandre. Ingen kan ta Hunter av børs til kurs 3.30.. De vil kunne dele ut kr 3.30 i utbytte på 2-3 år..... Mine sksjer får ihvertfall ingen computere kjøpt for under kr 12.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Atomvinter
22.08.2020 kl 15:39 6016

Snu heller litt på det: Hadde ikke HUNT vært fair priset, så ville vi hatt mye høyere omsetning, med innsidekjøp og mange storinvestorer inn i aksjen. Hvis HUNT er verdt kr 12 som du påstår, så ville Arne Fredly og andre innsidere kjøpt svære poster hver eneste dag. Garantert.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
mber
22.08.2020 kl 16:04 6038

NAV er jo subjektivt til en viss del, da analytikere velger sitt syn på 1år fwd eller sitt syn på kortsiktig fall/oppgang i asset priser. Som folk bør vite, så er Hannisdahl den som er mest bear att og var mest bull for kort tid siden. Hunt er giret på den måten at de har 60% belåningsgrad på EK, så noe opp eller ned i Assets har stort utslag.

Mitt drømmescnario må være om Fredly hadde satt ut alle 7 båtene på en TC på mellom 6-12 mnd fra januar 1.1.21!
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2020 kl 16:14 6023

Sant nok at tankaksjer lever i en litt annen verden sammenlignet med mange andre markeder, men selv for tank er jo fremtidig potensiale for inntjening av avgjørende betydning for en aksjes pris i dag. Og Hunter både tjener og kommer til å tjene MYE penger de neste årene, spørsmålet er kun NÅR oljeetterspørselen nærmer seg 2019-nivåer. Og det er også flere ting som tyder på knallgode år mellom 2022-2024 med få skip og høy etterspørsel. Dette vil gi gode kurser og godt utbytte, og jeg tenker at det er kun en negativ utvikling knyttet til dollarkurs som kan bremse tankfesten de nevnte årene, ikke ødelegge, men kanskje, dersom vi ser en dollar ned mot 7 kroner, redusere utbytteutbetaling og gi litt lavere kurs. Dog, jeg er helt sikker på at kjøp av Hunter pålydende 3,37 kroner i dag, vil kunne gi det dobbelt tilbake i løpet av 2-3 år. Og at dagens pris er intet annet enn billigsalg!
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
kamelen
22.08.2020 kl 17:15 6018

Folk som kjøper tank og spesielt hunter nå kjøper hunter pga arne fredly uten å kunne noenting om tank overhode, det er gale mattias. Fredly er en flink business mann er 100% enig i det men hadde folk skjønt tank markedet og hvordan tank fungerer så skjønner man at eieren i selskapet styrer ikke selskapet i same grad som de fleste andre selskap. Inntjening styres ene og ALENE på ratene og det har fredly ingenting med å gjøre. Han er heller ingen skipsreder er mange der ute som er bedre operasjonelt innenfor shipping enn Mr fredly så dette tulle med at man følger fredly i tank er helt KOKO.

Kan skjønne at man stoler på han som business mann og følgt han i flere investeringer men i tank har mannen null å si om inntjeningen, og står på lik linje med resten som blir et veddemål.

Vil minne folk om at shipping er noe av det vanskeligste og tjene penger på da all statistikk viser at nesten ingen gjør det så mitt spørsmål er da hvorfor folk forelsker seg i en aksje framfor å hoppe på alle de andre gode alternativene der ute framfor å sitte på et veddemål som er styrt på flere utenforstående faktorer.

Bare latterlig og lese argumentene for hvorfor man skal kjøpe hunter framfor andre tank selskaper og skinner lett igjennom at 90% ikke aner hvordan shipping fungerer.

Hvorfor tror dere kursen er der den er?
Hvorfor tror dere ikke Fredly selv kjøper flere aksjer på dagens kurs via selskapet som de har godkjennelse til?
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
22.08.2020 kl 17:22 6032

Hunter har blant de laveste BEs i bransjen, nye moderne skip som oppnår gode rater, og en ringrev som styrer hele skuten.

Til ditt siste spørsmål, så venter nok selskapet med både tilbakekjøp og utbytter til alle skipene er refinansiert til SUBLIME betingelser.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Atomvinter
22.08.2020 kl 18:26 5948

Det ber helt riktig det du skriver. Og et viktig poeng er jo det at tankmarkedet spesielt styres av faktorer som ingen har direkte kontroll på. Du kan være verdens flinkeste skipsreder, men det hjelper ikke en dritt om ratene går til helvete. Å drive med tank er som å kaste seg i en stri elv og bare håpe på at man tilfeldigvis klarer å kravle seg i mål på en eller annen måte. Mange store investorer holder seg unna tank og shipping med god grunn.

Når det er sagt så mener jeg at det innimellom er greit å ta små lodd i denne typen aksjer uten å få pepper for det. Det som er feil er å satse store penger i tankmarkedet, kun med argumenter ala "aksjen er billig fordi Arne Fredly kjøpte på disse nivåer og han taper aldri penger på aksjer". Kjøper man aksjer på et slikt syltynt grunnlag, og uten å ha gode kunnskaper om tank, så er det bare et spørsmål om tid før man taper store penger i markedet. Det hjelper heller ikke å hausse opp kjøpet sitt her på HO.

Det er mange folk med mye penger der ute som har direkte kontakt med skipsmeglere og andre som jobber tett på markedet hver eneste dag. Disse besitter informasjon som 99% av de som skriver på HO bare kan drømme om. De trenger bare ta et par telefoner. Det er toppen av naivitet å tro at disse folkene ikke kjøper i bøtter og spann dersom en aksje som HUNT i virkeligheten skulle være verdt 12 kroner i stedet for dagens aksjekurs rett under 3,40. Da er man ikke langt unna å tro på julenissen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Oskar2
22.08.2020 kl 18:45 6006

Hunter Frigg levert og på vei til Singapore
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2020 kl 19:51 5959

Jeg kan ikke lenger dy meg og må kommentere et par av de bråkjekke svarene Atomvinter har skrevet idag.

Fredly er kanskje ikke en opplagt skipsreder, men han har til idag vist at han har behersket ratenes betydning for rederiet. Han inngikk avtaler for 6-9 måneder på cirka 80.000 dollar pr. dag pr. skip mens ratene var skyhøyt over disse nivåene. Idag ser vi hvor verdifulle disse avtalene var.

Fredly og co har sørget for å kjøpe verdens syv av de mest moderne og miljøvennlige skip som finnes innen sektoren. Men først og fremst har dette skjedd nøyaktig etter planen, eller faktisk hele tiden litt foran fristen. Og dette har skjedd midt i koronaperioden. Han/de viser at man har kontroll over avtalene og får skipene lever på døra som om det var en sekk med poteter. Som de fleste vet, er det ganske kompliserte forhold å sette sammen et tankskip i tide.

At noen kjøper 50.000 aksjer i et selskap og kaller det en liten "tullepost", avhenger av hva man eier. Men det er i mine øyne en litt arrogant holdning å benevne kjøpet på denne måten.

Til slutt vil jeg få poengtere at Napatech er er meget godt eksempel på en for lav prising av en aksje. Jeg kjøpte den for noen måneder siden. Den falt I kurs da pandemien satte inn, men fordi jeg mente at den var altfor lavt priset, satt jeg på mine aksjer og kjøpte opp flere på bånn. I løpet av de siste månedene har kursen økt med flere hundre prosent. Det betyr bare at markedet oppdaget hvor verdifull aksjen var, ikke at noen tok feil tidligere. Hvem sier at det ikke kan skje med Hunter?
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Atomvinter
22.08.2020 kl 20:16 5940

He-he, og DU snakker om å være bråkjekk?? Som av en eller annen grunn trekker frem lottoaksjen Napatech, og skryter av flere 100% avkastning??

50.000 er en liten post. Det er ganske langt unna både topp 20, topp 200 og kanskje også topp 2000. Det har ingenting med bråkjekkhet å gjøre.

De virkelig bråkjekke her er de som eier små studentposter, og som skriver bastante hausseinnlegg slik som du gjør. Og de er det nok mange av på HO.

Er du en av dem kanskje?
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2020 kl 20:59 5871

Sinnsykt at du melder napa som lottoaksje hehe. Der er du god.

Gjennom en råtten tank-tid om sommeren kommer høsten som som regel pleier å være god. Hvis du sitter litt long(2022) her så kan du (no haussing) doble pengene dine med en inngang nå. Alle pilene for selskapet(!) peker oppover selv om markedet er ræv.

De fleste som har >millioner i personlig kapitalforvaltning sitter ikke på HO å preiker piss om andre sine poster. Blir svært overrasket om top 20 sitter på tastaturet her inne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Atomvinter
22.08.2020 kl 23:14 5725

Jeg kjenner flere som har tilhørt topp 20 som har skrevet innlegg på HO. Og det er folk her som forvalter aksjer for ganske store pengesummer totalt sett.

Men bermen er hobbysparere som skriver både med selvtillit og skråsikkerhet så man nesten skulle tro de forvaltet for flere MNOK.

Forøvrig går det ikke an å sitte "litt long" i en aksje. Enten eier man aksjen, eller så shorter man evt. låner ut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2020 kl 23:50 5684

Tror jeg traff spikeren på hodet her, ja!

Så nå kaller man hobbysparere for bermen også. Ja, ja, da har vi endelig møtt Stutum personlig. Godag, godag!
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2020 kl 01:05 5636

Man sitter vel ikke Long når verdier skal ned? ny etablert, nye baljer med store forpliktelser? Finner ikke oppsiden her
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
reveneven
23.08.2020 kl 01:22 5624

Tips: forelsk deg aldri i en aksje. Nesa opp.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
reveneven
23.08.2020 kl 01:25 5692

Nav er absolutt ikke subjektivt. Nav er verdiene av skipene i dagens marked og litt cash minus gjeld. Så objektivt som du får det.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
ks1977
23.08.2020 kl 10:51 5511

Jeg tror mber snakket om fwd NAV. Dagens NAV er jo objektivt, men NAV vil variere fra kvartal til kvartal - til dels betydelig (ikke bare pga inntjening, men også pga skipsverdier som svinger i verdi). Pr i dag er skipsverdiene lave ut fra et historisk perspektiv, men vil muligens likevel falle frem til våren (eller neste sommer). Neste sommer/høst så vil de antageligvis stige igjen, og da antageligvis betraktelig (med mindre ordreboka plutselig eksploderer på tross av IMO2030, og/eller at Covid-19 setter i gang en ny bølge som er mye verre samtidig som at verden stenger ned og OPEC+ iverksetter kutt umiddelbart).

Personlig, spesielt nå ifbm IMO2020/IMO2030, så synes jeg FCF er mer relevant å benytte - og der er HUNT forventet å gjøre det meget bra i alle rateklima.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2020 kl 12:59 5373

Det er jo et kanskje litt oppbrukt og forslitt utrykk det "å forelske seg en aksje". Men du har rett i at man ikke skal miste hodet, dog i mitt tilfelle har jeg sterk tro på caset og de langsiktige parametrene som ser veldig lovende ut, ref mitt forrige innlegg. La oss snakkes om halvannet år fra nå :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2020 kl 14:03 5281

På lang sikt blir det kanskje bra, men kortsiktig vil det nok komme ned.
Ingen handler aksjer i dag ut fra hva som skjer om 1,5 år, innen den tid har mye vann rundt i bekken og aksjemarkedet har gjerne opplevd en eller 2 knekker inne den tid.
Skulle prisene på skip komme ned får en gjerne en ny bølge med verft ordre i tilegg,ikke så trivelig å sitte i Hunt om nybygg prisene kommer lavere en Hunters kjøp, at verdiene skal ned er vel samtlige enige om.

Jokeren er selvsagt oppkjøp, noe jeg ikke tror noe på, da må ting langt ned.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
ruda
23.08.2020 kl 15:42 5249

Halvårsresultatet 27.08 vil nok gi fart i aksjen
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
kelle
23.08.2020 kl 20:02 5094

Tror nok vi får et løft opp mot 3,75 før torsdag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Hellboy
23.08.2020 kl 20:10 5106

Du har ikke fulgt med i timen ser jeg, verftene er stort sett booket de neste årene takket være at Qatar har bestilt enorme mengder LNG-skip. Så det er ekstremt begrenset verftskapasitet for å bygge VLCc`er eller andre tankere frem til 2028 ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
reveneven
23.08.2020 kl 21:33 4988

Ingen vet hva som skjer i fremtiden. Mitt innlegg om at HUNT er fair priset er basert på dagens situasjon og de kommende 12 mnd. Shipping prises alltid på 1yr fwd pga. volatilitet og uvisshet om hva fremtiden kommer til å bringe. Hvis ratene går til 60k/dag og nb/resale vlcc går til musd 100 så kan jeg være enig i at dagens kurs ikke er fair, men markedet er break/even for moderne tonnasje og nb/resale på musd 87.. ingen vet hva som skjer i fremtiden.. kjøper man Hunt nå er det en bet på at markedet vil få en kraftig forbedring, ikke et kjøp basert på at de virkelige verdiene i selskapet ikke er priset inn/riktig.. lykke til med investeringen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
ks1977
23.08.2020 kl 22:24 4907

Ja, det er åpenbart mye usikkerhet om hva fremtiden kommer til å bringe - og der kom Covid-19 inn og gjorde ting mye mer uklart dessverre.

Når det gjelder 1yr fwd så mener Cleaves at både dagens og 1yr fwd P/NAV er 0,65 (vel 0,65 og 0,66), hvilket vel betyr at han mener at HUNT de neste 12 mnd vil ha ca samme overskudd som verdifall i asset prices. Så er ikke videre enig i at dagens kurs er fair sett fra 1yr fwd (spesielt ikke siden 12 mnd er omtrent eksakt forventet bunn på asset prices, og at de er forventet å ta seg kraftig opp innen 18 mnd).

Når det gjelder dagens rater så er jeg imponert over hvor sterke disse er. Vi snakker tross alt om den svakeste tiden i det svakeste kvartalet (skjønt unormalt sterkt). At det er break even for moderne tonnasje viser bare styrken til HUNT, da HUNT synes å tjene godt med penger på spot nå (hvilket fort betyr at HUNT "ikke vil klare" å tape penger "uansett marked").

Ellers så er min investering basert på IMO2020/IMO2030-skvisen. Hva som skjer på kort sikt vet jeg ikke, men med mindre ordreboka eksploderer så har jeg problemer med å se for meg at noen vil forsvare 3NOK som fair value om 2 års tid.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.08.2020 kl 23:17 4819

Det er nok plass til noen tankere også, Alltid noe uforutsett som skjer i shipping, og når det skjer er det gjerne negativt. lykke til i Hunt,

Kan forøvrig ikke fatte at noen lener seg til 1 års-1,5 års Nav, det er jo fullstendig tåpelig å mene noe om 1:5 år frem i tid.

Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Skrik
24.08.2020 kl 09:24 4456

Pareto Securities oppgraderer anbefaling på Hunter Group til kjøp fra hold, og høyner kursmålet til 4,1 kroner pr aksje, fra tidligere 3,4 kroner.

Det fremgår av en oppdatering mandag.

Med flåten fullt levert kan man skifte fokus mot inntjening og utbytte, hvor selskapet har tatt ned risikoen for det gjenværende av 2020.

Pareto venter et resultat pr aksje på 0,1 dollar pr kvartal fra andre kvartal 2020 til fjerde kvartal 2020, tilsvarende rundt 30 prosent av markedsverdien.

Meglerhuset skriver videre at Hunter Group sannsynligvis er den mest åpenbare oppkjøpskandidaten i sektoren.

Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
canarias
24.08.2020 kl 09:26 4509

Kan bli moro her fremover
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Smisen
24.08.2020 kl 09:36 4450

Det fine er at nå er skrapstål opp til rundt 400$ tonnet, så da blir det fart på skrapingen av gammel tonnasje etterhvert.
Etterfulgt av rate økning👍
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2020 kl 09:44 4419

Det ser ut som om det finnes flere meninger om fair prising av Hunter:
"Meglerhus oppgraderer anbefaling og jekker opp kursmål på Hunter-aksjen
Pareto Securities oppgraderer i dag anbefaling på Hunter Group til kjøp fra hold, og høyner kursmålet til 4,1 kroner pr aksje, fra tidligere 3,4 kroner.
Det fremgår av en oppdatering mandag.



Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
mber
24.08.2020 kl 10:04 4337

Hunt blir enten kjøpt opp i år ellers er Fredly. Iskald å velger avvente til 10-12kr i 2022! Han nevnte jo en moden syklus som målet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
Gork
24.08.2020 kl 10:04 4342

Pareto sin analyse må være feil. Resultat på 0,1 dollar pr aksje / pr kvartal, gir 500 mill i RESULTAT pr kvartal. Det ville i så tilfelle være utrolig. Jeg har i mine tall forventninger om et resultat varierende fra 160 til 220 pr kvartal, dvs mindre enn halvparten av hva Pareto sier, hadde vært hyggelig om Pareto hadde rett, men det tror jeg ikke. Her har de en skrivefeil et sted, antagelig mener de samlet resultat for Q2 til Q4 på 500 mill + 100 mill fra Q1, dvs totalt 600 mill (i runde tall), det stemmer bedre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
mber
24.08.2020 kl 10:29 4243

Hvor har du dette fra?

2020 de-risked – HUNT will be acquired – up to BUY
At USD 78m per VLCC, HUNT is an obvious M&A target. 2020 is mostly de- risked, and we estimate an EPS of USD 0.1 from Q2 – Q4’20 – equal to ~30% of current share price. With stronger CF than expected in June, we raise our estimates – and believe earnings should trump NAV pressure here. We estimate a current NAV of NOK 4.3 and raise our rating to BUY.


EPS of USD 0.1 from Q2 – Q4’20 – equal to ~30% of current share price. Dette er jo en "fakta" da Hunt har låst kontrakter på disse nivåene :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
awkward
24.08.2020 kl 10:31 4260

"..we estimate an EPS of USD 0.1 from Q2 – Q4’20 – equal to ~30% of current share price"

De mener samlet.
Men ser at Finansavisen har oversatt feil, igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare
ks1977
24.08.2020 kl 10:46 4193

"Med flåten fullt levert kan man skifte fokus mot inntjening og utbytte, hvor selskapet har tatt ned risikoen for det gjenværende av 2020".
Kan var nøkkelordet her, men dersom Pareto får rett i sin "spådom" (om utbytte) så kan det hende at det blir litt liv i kursen her selv før ratene stiger (skjønt jeg ville jo tro at HUNT prioriterer buybacks før utbytte)
Redigert 21.01.2021 kl 07:44 Du må logge inn for å svare