HUNT en billig aksje

Sandsli invest
HUNT 23.06.2020 kl 12:26 175709

Kunne ikke dy meg i dag og fikk lastet opp HUNT til kurs 3.28.
Redigert 21.01.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
Ole86
08.09.2020 kl 17:10 9408

Da forstår jeg ikke hvorfor du er så ekstremt bear?
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
ks1977
08.09.2020 kl 20:51 9188

Nå har jeg hørt CEO FRO to ganger i år sagt at de IKKE er interessert i nybygg. Nå er det vel neppe skrevet i stein, men inntil det motsatte er bevist (eller vi får signaler på det motsatte) så virker ikke det som et veldig sannsynlig scenario. Ei heller at HUNT vil selge skipene på billigsalg ett år før supersyklusen starter...
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
ks1977
08.09.2020 kl 20:56 9197

Ideelt så skulle disse trådene vært delt i det fundamentale og trading. Det er i og for seg ikke noe galt med å være bear på kort sikt og bull på mellomlang eller lang sikt, men det blir fryktelig mye støy når de av oss som ikke har interesse for/kunnskap om trading må lese tulleinnlegg om at kursen skal under 3 og at vedkommende ikke skal skrive mer før den går under 3 (for så å ikke klare og holde kjeft, selv om kursen da ikke har gått under 3 siden spådommen/skremselspropagandaen for flere måneder siden).

Nå skal ikke jeg spå noen kurs, men historisk sett så tar både ratene og kursene seg opp når vi går over fra lavsesong Q2/Q3 til høysesong Q4/Q1, så hvorfor kursen da skal gå mye lengre ned nå er uvisst. Skjønt i år så KAN det være annerledes (det er vel første gang på flere tiår at H1 blir sterkere enn H2 i bransjen). For HUNT spesifikt så spørs det også hva Mr Market tror om planene fremover (les; når kan og vil HUNT starte med utbytte?). Heller ikke her får vi noe fornuftig argumentasjon fra bearsiden, bare bombastiske uttalelser. Kjipt, for det hadde vært interessant å høre argumentene for hvorfor det helt sikkert ikke blir utbytte før Q3/2021.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Ole86
08.09.2020 kl 21:31 9216

Helt enig i det du skriver.

Jeg er veldig interessert i å høre gode argumenter fra både bull og bear siden. Er kun det fulle og hele bildet som gir god innsikt i caset.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
09.09.2020 kl 08:25 8887

Hvem er dere egentlig som gjømmer dere bak alle disse innleggene om at kursen snart går under ditten og datten og siste dag over ditten og datten ?. Dere burde vært på casino i las Vegas i stedet er min mening, eller nett poker.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
kodenavn
09.09.2020 kl 09:03 8887

Presentasjon ute i dag. Looking good.

file:///C:/Users/kontor%202019/Downloads/Hunter_Group_ASA_Company_Presentation.pdf
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 09:07 8991

Så hva gjør du nå Kamelen, på tide å dekke shorten nå kanskje før det smeller opp ?
Kjøper litt selv, ser ut som ting snur nå.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 09:33 8948

VLCC + 44 %, gøy med prosenter når et lavt utgangspunkt (dagens lave rater) gir et så stort og fint hopp :)

https://twitter.com/JHannisdahl/status/1303359761770053633

Virus som ikke slipper taket og Saudienes høstsalg på olje kan kanskje føre til en del lagring på skip, igjen...? I så fall vil vi kunne se bedre rater de neste månedene. Det blir uansett en veldig uforutsigbar og spennende høst/vinter for olje og tank.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
ks1977
09.09.2020 kl 09:51 8949

Gud bedre. Her er dine siste innlegg i HUNT-trådene;

08.09; "Tradewinds melder i dag at Vlcc prisene er på 30 års lav, det betyr vel i realiteten at Hunter nå ikke er in the money på asset, noe som var hele pointet med Hunt. VLCC newbuilding prices at lowest mark for more than 30 years. Verft er presset, prisene er nedgående , de senker prisene for å overleve. Hva gjør spekulanter og redere når prisene når nye Atl nivåer? de tror det på ny er billig og du får ny ordrebok i Vlcc, den samme runddansen om og om igjen."

07.09; "Det er bare rør, de historisk lange trendene på nybygg er ned over hele shipping linja."

07.09; "Enig det, men samtidig er jo faren overhengende at redere eller nye spekulanter som Fredly nettopp bestiller når prisene blir så lave som nå, og kanskje enda rimligere i vinter. det blir nok dødt i vinter, tar tid å spise contango overhenget."

07.09; "Bare så jækla synd prisene på nye vlcc er faller og nå på ATL."

07.09; "Lykke til videre. CotW shows VLCC newbuilding prices close to all-time-lows"

05.09; "Bare glem det, q4 blir ikke bra i tank"
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
kamelen
09.09.2020 kl 10:02 9012

Der er vi helt enig og det er realiteten, det blir ekstra uforutsigbart i tank i høst/vinter i år noen som påstår noe annet lyver. Shipping er ikke lett da all den tid geopolitiske ting påvirker og det er veldig mange flere variabler enn i aksjer flest, det er det som gjør at de færreste tjener penger på shipping. For all del dette kan bli veldig bra veldig fort og, spennende tider.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 10:17 8992

Men hva gjør du med shorten? Du dekker ikke selv om markedet snur opp?
Er ikke det en feil strategi? Shorten i Hunt gir jo ikke nevneverdig gevinst?
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 10:21 8975

Er du uenig det jeg har skrevet? Nekter du å innse fakta?
Liker du ikke lese fakta?

Når tankmarkedet nå snur må man kjøpe, hvis markedet har tro på tank kjøper vi, om det går opp eller ned spiller ingen rolle for min del, bare jeg sitter rett veg.
Alt handler om timing.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 10:50 8910

Ja det blir uforutsigbart, men som jeg har skrevet utallige ganger, Hunter står veldig fint posisjonert for fremtiden, og litt forventet turbulens fremover, endrer ikke på at hver dag er en GOD Hunt dag i 2020 ift. inntjening. Og videre kan det godt hende at de fleste dagene i 2021 også blir fine Hunter dager, og ikke minst kan hver dag i 2022-2024 (kommer an på om AF evt. selger til en god pris underveis) bli særdeles gode Hunt dager! Tank og shipping er ikke lett, men Hunt står i en særstilling med sine nye, attraktive skip, sunne finansiering, dyktige ledelse og for tiden knallgode inntjening. At det er få ordre på nybygg og en haug med gamle skip der ute, gjør Hunt til et derisked case i særklasse!!
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 11:11 8852

Dere må selvsagt kjøpe, selge og shorte som dere vil, men det er ikke på forumet, ved hjelp av baissing og haussing, at man tjener penger. Det gjør man ved å plukke de riktige aksjene. Når det gjelder fakta og sannheter, så er disse ofte mildt sagt relative i børsverdenen, alt forandrer seg hele tiden, og meglere har ofte veldig ulikt syn på saken. Så det gjelder i langt større grad å dele kunnskap og refleksjoner vi har rundt ekisterende kunnskap. På en saklig og skikkelig måte, hvor man BEGRUNNER synspunkter. I og med at vi, de fleste av oss, er småaksjonærer, og ikke har tilgang på like mye informasjon som proffene, er det veldig verdifullt for mange av oss å lese innsiktsfulle, velbegrunnede innspill på dette forumet. Det blir tilsvarende verdiløst å lese hausse- og baisseinnlegg uten begrunnelser.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
ks1977
09.09.2020 kl 12:01 8750

Så at Q4 blir dårlig er fakta i går? Og det er ikke fakta i dag? Er det fakta igjen i morgen?
Du har dømt Q4 nord og ned på HUNT forumet, og opp på FRO-forumet. Er det fakta? Og nå er det ikke nord og ned lenger?

Du må trade så mye du vil, jeg har ikke noe imot det, men det du driver med har ingenting med fakta å gjøre og ødelegger forumet.
Det er også ulovlig (skjønt lite sannsynlig at du får smekk på pungen for det, selv om det finnes noen eksempler)
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
kamelen
09.09.2020 kl 13:02 8628

Derisket casen noenlunde, ja. Personlig fan av OET om man skal vurdere tank selskap,som gjentatte ganger har vist at de utkonkurrerer alle peers i 4-5 kvartaler på rad(?) nå. Definitivt de dyktiske på den operasjonelle biten, dog litt mer gjeld.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 13:11 8601

Q4 blir dårlig i tank ja, om ikke contango spiser nye skip, shipping prisene er på ATL ja, hvis du er uenig at shipping priser ikke påvirker så er det ditt problem.
men kjøper Hunter, liker å kjøpe når ting forhåpentlig vis er på bunn, og Hunt har jo kontrakter.

At du nekter å innse fakta bryr jeg meg veldig lite om, og jeg vil fortsette å trade shipping og skrive det jeg tror og mener om markedet.
Hvis du ikke tåler det så hold deg vekke fra forumet.
At oljeprisen stuper endrer spillereglene i tank over natta, en trader vil selvsagt utnytte det.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
ks1977
09.09.2020 kl 15:07 8502

Bare fint at du skriver det du tror og mener om markedet, gitt at du argumenterer ærlig for det. Det er dessverre fullstendig fraværende for å si det mildt.

Som sagt; for to dager siden skrev du at "Bare så jækla synd prisene på nye vlcc er faller og nå på ATL" og ""Lykke til videre. CotW shows VLCC newbuilding prices close to all-time-lows". De utsagnene harmonerer ekstremt dårlig med at du nå er long, men det er jo strategien din i illikvide aksjoner som HUNT; skrem bort mest mulig med (i beste fall) misvisende informasjon, kjøp og hauss, selg og skrem. Rince&repeat.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Grylls
09.09.2020 kl 16:34 8415

Her går det mot tidenes kvartal i hvert fall.

$63750 per dag gir revenue på $37,6m og opex på $22500 per skip tilsvarer rundt $24,4m før skatt. Snakker vi EPS på 0,38kr og første utbytte på 20 øre/aksje, mon tro?

Utsiktene for Q4 har naturligvis en del å si, så mulig de holder igjen til da, men her renner pengene inn og det reflekteres absolutt ikke i aksjekursen.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 17:28 8327

CotW shows VLCC newbuilding prices close to all-time-lows

Du får sende en klage til Tradewinds hvis du ikke aksepterer dette, du er i ferd med å dumme deg fullstendig ut.
Hvis du ikke klarer å innse at prisene på nybygg er på ATL er det du som villeder deg selv.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
09.09.2020 kl 19:50 8288

Dere må bare vente til båtene er nedbetalt. Nedbetalt i et marked hvor det ikke kommer noe særlig med nye båter inn, og fullt av båter som må skrapes.
Da vil dere se verdien av caset. De aller fleste her inne kjøper bare et tall de håper går opp straks etterpå. Men for oss som har investert ganske greit med penger i dette selskapet er det bare å vente på payday.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2020 kl 20:26 8457

VLCC +29%
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
09.09.2020 kl 21:08 8415

Fearnleys AG - China assessment today:

TD3C-TCE $/DAY 3029.0 (-3910.0)

Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
kentove
10.09.2020 kl 00:26 8357

sl-skipene var vel 60 mill pr stk, ser de kun har brukt 100,4 av lånefasiliteten på 157,5, altså 57,1 igjen, så brukt egne cash vil jeg tro, håper heller de gjør tilbakekjøp for egne penger til denne kursen fremfor å ta mindre lån med den lave renten de har ordnet :/ noen som har i hodet hvor mange aksjer de har tillatelse til å tilbakekjøpe? skjer vel neppe før ratene er bedre og de muligens ordner nye tc-kontrakter til gode priser for å sikre cf
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
ks1977
10.09.2020 kl 09:11 8093

Også kjent som 13k. Mon tro hvorfor du "glemte" å ha med selve raten nå som du er long, du glemte jo ikke å ta med (misvisende) rate da du var short...
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
ks1977
10.09.2020 kl 09:18 8144

De har tillatelse til å kjøpte tilbake 10% av aksjene (https://newsweb.oslobors.no/message/504304) pluss 5M aksjer til insentivprogram

Dersom du tror på Longsitinbulk så vil det være en katastrofe for kursen;
https://finansavisen.no/forum/thread/93166/view/1969759?legacy=0
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.09.2020 kl 13:25 8106

Kjør på KS1977, vi trenger dyktige folk som deg her på forumet, folk som er dyktige vedr timing og retning på aksjer.
Får håpe de fortsetter den fine trenden ja, med å nedbetale gjeld, og ikke rote bort penger på tilbakekjøp.
TANK: ØKT AKTIVITET OG FLYTENDE LAGRING STØTTER RATEOPPGANG, VLCC-RATE +29,2%

11:54
Oslo (TDN Direkt): Tankaksjene på Oslo Børs handles lavere torsdag. Økt aktivitet og snakk om flytende lagring er med på å løfte ratene markant, men ratene forblir imidlertid godt under balanseprisen.

VLCC-ratene (VLSFO) for TD3-ruten ble sist vurdert til 12.874 dollar pr dag, opp 29,2 prosent på dagsbasis, ifølge en liste fra Pareto Securities.

Ratene har over den siste uken steget nær 94 prosent over den siste uken, fra rater på 6.644 dollar pr dag.

Til sammenligning er kontant breakeven for VLCCer på omtrent 22-24.000 dollar pr dag, ifølge Kepler Cheuvreux, mens Frontline, ifølge andrekvartalsrapporten, på sin side har en kontant breakeven på om lag 22.600 dollar pr dag.

Analysesjef Eirik Haavaldsen skriver i en rapport torsdag at bedringen i VLCC-markedet fortsetter. Aktiviteten i Midtøsten forblir imidlertid stille, men det er ventet bedringer her også.

Ikke noe lignende hell for mindre tankskip, som forblir relativt deprimert, skriver han.

Arctic Securities viser også til at aktiviteten har plukket seg opp markert i VLCC-markedet denne uken.

Fallet i oljeprisen har forårsaket en contango i oljepriskurven, som har støttet ratene. Det gjenstår imidlertid å se om oppgangen er langvarig eller et kortsiktig posisjoneringstrekk, skriver meglerhuset.

Skipsmeglerne i Fearnleys poengterer også at contangoen i oljepriskurven har gjort at befraktere i større grad øyner lagringskandidater, og perioderatene på tilbud er det dobbelt av de nåværende daglige inntjeningene i spotmarkedet.

Eiere med moderne tonnasje er imidlertid nølende til å låse seg inn og miste et mulig sterkt vintermarked, skriver skipsmeglerne onsdag kveld.

Det britiske oljeselskapet BP har videre chartret VLCCen Gene for å lagre olje offshore Malaysia for tre måneder til en rate på 20.500 dollar pr dag, ifølge Reuters torsdag, som viser til shippingkilder.

BP har i tillegg en opsjon om å forlenge flytende lagring-avtalen med ytterligere tre måneder til en rate på 22.000 dollar dagen, ifølge kildene.

Reuters meldte tidligere denne uken, med henvisninger til shippingkilder og -data, at Trafigura har hyret inn minst fem VLCCer for flytende lagring.

-Markedet er svakt og bearish og flytende lagring returnerer igjen, sier en markedskilde til nyhetsbyrået.

Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
10.09.2020 kl 13:53 8220

Det svinger fort:

TD3C-TCE $/DAY 12874.0 +2906.0

Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
ks1977
11.09.2020 kl 10:42 7780

Tror du bør bruke litt tid på å lese forumet og ikke bare hausse og baisse ettersom du er short eller long; jeg har aldri forsøkt å spå kursutvikling på kort sikt, tvert imot.

At HUNT, med bransjeledende lav CBE og også veldig attraktiv rente, skal bruke pengene til å nedbetale enda mer gjeld gir ikke mye mening. HUNT er ikke et shippingselskap, men all den tid de er (100%) investert i shipping (som vel er den bransjen som er mest generøs ifht utbyttepolicy) så er det begrenset hvor lenge de kan holde på uten å betale utbytte og/eller drive tilbakekjøp.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
11.09.2020 kl 13:42 7687

Fearnleys AG - China assessment today:

Voldsom innhenting!
TD3C-TCE - $/DAY - $17027.0 +$7059.0



Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
ruda
11.09.2020 kl 14:30 7653

Dette er bare imponerende av Hint. Blir spennende videre
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
11.09.2020 kl 22:06 7273

Bulklong
Payday nermer seg dag for dag. 10kr ? 11kr ? 12kr ?
Er du med eller triller du ører ?
Vi over 2 mill aksjer venter på deg her i long klubben!
Bli medlem da ?. billig nå bare 3kr pr stk.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
JanH
11.09.2020 kl 22:11 7282

Kan du fortelle mer om dette her? Og side tallene ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
canarias
12.09.2020 kl 08:25 6916

Vi er også tungt inne i Arne Fredly sitt investeringsselskap Hunter Group.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Dilbert
12.09.2020 kl 23:04 6359

Ser ut som Awilco har økt Hunter-posten sin. Kanskje ikke så tungt til at det skal bety noe, men det kan vel tenkes at de er gode på timing... ;-)
Ikke så lenge siden...https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/03/16/7507744/perfekt-timing-fra-awilco-eco-tankers
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
13.09.2020 kl 10:36 6009

Jeg ser ikke at awilco eier noe særlig med aksjer i Hunter ??
Disse ratene høres helt hinsides ut....
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
awkward
13.09.2020 kl 12:26 5866

Fra mars da.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Dilbert
13.09.2020 kl 21:03 5447

De har fått en post på 1M. Synes bare det var positivt at de økte på fredag. Og at DNB Navigator nå sannsynligvis er ferdig med nedsalget pga avvikling av fondet.
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
JanH
13.09.2020 kl 21:32 5375

Tror du denne vil tredoble seg nå den første tiden ? Det høres da voldsomt ut. I så fall er man avhengig av at ratene i vccl øker kraftig ? Er det noen av dere som har synspunkter om ratene fremover ?
Redigert 20.01.2021 kl 21:56 Du må logge inn for å svare