HUNT en billig aksje

Sandsli invest
HUNT 23.06.2020 kl 12:26 175902

Kunne ikke dy meg i dag og fikk lastet opp HUNT til kurs 3.28.
Redigert 21.01.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
16.11.2020 kl 17:47 6265

FRO opp 8% i USA. Bør gi drahjelp til Hunt som ligger i en positiv teknisk trend.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.11.2020 kl 17:49 6865

Ja, du har Okeanis Eco Tankers også, hvor du kjøper kr 115 for kr 56,20 ;) De har satt opp lukrative langtidskontrakter på halve flåten sin og vil gå med overskudd også i 2021 i et elendig marked. De har utbetalt 24% utbytte siste 3 kvartalene. Just saying ;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
polakk
16.11.2020 kl 18:06 6798

Enig .
Hunter har nå bare 5 båter, noe som gir en mer begrenset oppside en hos Okeanis. NAV i hunt er en plass mellom 4,2 - 4,5. medan den i Okeanis er 115 kr.
Det vil si at du betaler under 50 øre for en krone verdier i selskapet.
En annen ting som taler for Okeanis er at spreaden mellom HSFO og VLSFO ser ut til å bli større nå. Med scrubbere på hele flåten så er dette positivt for inntjeningen til Okeanis
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
16.11.2020 kl 18:20 6748

Stemmer det. Har en bunke med aksjer i OET og vet hvor midlene skal plasseres når de kommer fra HUNT. Det blir i Hafnia med sin flåte er det et førstevalg fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.11.2020 kl 20:41 6486

Enig + Okeanis har større VLCC`er enn Hunter, som gjør at de får høyere rater. En ting til Okeanis har, er et bra managment. Har notert meg navnene i ledelsen til Hunter, kommer ikke til å sette noen penger på det teamet noen gang igjen etter gevinsten i Hunter er sikret ;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.11.2020 kl 20:42 6477

Lenge siden jeg oppdaterte meg på Hafnia, har du en liten update?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
16.11.2020 kl 20:58 6405

Når verden åpner opp igjen 3-5 år så vil etterspørselen etter raffinerte produkter stige, ergo vil ratene også stige. Når det er stille i verden som det er nå så har ratene fått en knekk, det gjelder innen frakt av olje og olje raffinerte produkter. Hafnia ble sist omsatt for 14.98. oppgang på 6.54%.
https://bors.e24.no/#!/instrument/HAFNIA.OSE
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 21:05 6359

OET, Hafnia og Hunter er absolutt et fint trekløver å sitte med fremover, men på kort (og muligens mellomlang) sikt tror jeg det vil bli Hunter som sprer mest glede til investorene, selvsagt gitt at man har kommet seg inn i Hunt til en skapelig pris. Med riktig timing på vektingen i de tre rederiene (les tre rederier inntil Hunt har solgt alle skipene en gang i 2021/2022..?), vil man sannsynligvis kunne cashe ut solide gevinster over lengre perioder helt frem til 2024/2025. Forutsetter her at oljeetterspørselen går mot en normalisering i 2. halvdel 2021, og at man går inn i et bullmarked tank som varer i lengre perioder i årene 2022-2024.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.11.2020 kl 21:15 6319

Takk for oppdateringen :) Mulig jeg må granske den litt mer og se om det er på tide å ta noen lodd snart ;) Hovedplanen min er i hvert fall å tjene mest mulig penger på de upoplære bransjene rundt olje, som vil bøtte inn penger i 10-20 år til ;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
canarias
16.11.2020 kl 22:18 6138

Vi liker når det regner penger.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.11.2020 kl 22:29 6084

Hva sa du, åpner opp om 3-5 år, større pessimist en meg du.
Regner med full spiker høst neste år, og en klar forbedring mot neste sommer 21, fly demand er største trigger for olje etterspørsel og en viktig faktor for tank, det tror jeg kommer som et spyd om 1/2 år, reise kåtheten vil slå rekorder tipper jeg.
Se hva som skjer i Cruise aksjer i Amerika også en trigger og god indikator på hvor ting er på veg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
16.11.2020 kl 22:30 6073

Det viktigste når du investerer er å sette deg inn i selskapene forstå dem. Alle har sine favoritter, mine er de som betaler utbytter hvert kvartal eller har hensikt om det. Hunt er et annet case sålangt, Q3 rapporten vil nok vise at det kommer en utbetaling, men nok ikke før i 2021. OET leverer og de driver det bra, de har penger i banken, solid finansiering og leverer hvert kvartal. Hafnia gjør det samme. Alle 3 selskapene er lavt priset som er normen innen shipping så for hvert av rederiene kan man se frem mot en verdistigning. Setter mest pris på selskaper som betaler utbytte hvert kvartal.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
16.11.2020 kl 22:36 6044

Pessimist eller realist. Kommer an på hvordan du leser verden. Du tenker sikkert at nå vil alle fly starte opp igjen. Det vil ikke skje før befolkningen har begynt å bli sikre på at det er trygt. Håper på at vaksinen viser seg å være trygg og fungere etter hensikten, men er i min tvil da det er rapportert om personer som har blitt smittet to ganger, langtidsskadede etc. Men vi får være positive
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.11.2020 kl 22:47 5998

Langtidsskader? Jeg tror ikke vi har begynt å se toppen av isflaket enda, og enda mindre har vi sett bunnen av flaket ;)

«One in five COVID-19 patients develop mental illness within 90 days»

https://www.reuters.com/article/health-coronavirus-mental-illness-int-idUSKBN27P35N
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
16.11.2020 kl 23:13 5893

Hadde langtidsskader vært mer i fokus tror jeg folk hadde vært flinkere til å respektere restriksjonene. Når man nesten bare snakker om dødsfall tenker mange at sykdommen ikke er så mye å bry seg om.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
16.11.2020 kl 23:46 5780

Utrolig hvor uforutsigbart corona har vist seg å være. Man er usikker på hvilken gevinst grunnet medfødt blodtype eller dna-et generelt for den saks skyld er til hjelp med corona. Påfallende er at flere og flere, spesielt fra land med mye smitte rapporterer at de sliter med pusten selv et halvt år etter smitte - uten noen bakenforliggende sykdom. Ja, det er dokumentert at flere har opplevd å bli smittet flere ganger. Flokkimmuniteten til svenskene var ikke annet enn en romantisk idè!

Når det er sagt vil jeg anta Hunter går som en kule i morgen etter kveldens tank-race i statene...


Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
17.11.2020 kl 00:02 5741

Vi får se hvordan det blir når børsen starter, at ikke noe mer negativt blir publisert ang spot.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
mimer
17.11.2020 kl 13:28 5274

Ja vi pirker oss oppover noen øre om dagen nå fram mot Q3 26.11.
Så kjedelig som denne har vært så må jeg si jeg blir litt skuffa hvis det ikke blir utbytteutbetaling til oss aksjonærer, gjerne 1 krone per aksje som flere har vært inne på.
Så kan man bruke dette på andre ting, og la "malingen" tørke videre til neste utbytte...;-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 15:12 5105

Dere har vel hørt om papiret som aldri beveget seg?
Skal bli en befrielse å få dette selskapet av børs i 21 når alle skipene er solgt, har ingen ting på børs å gjøre dette selskapet.
Gjesp
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Grylls
17.11.2020 kl 15:31 5057

Hva hadde du forventet? Det er jo ikke noe dårligere utvikling her enn i stortank generelt. To skip solgt, men veldig mye usikkerhet knyttet til strategi framover - samt både skipspriser og rater.

Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 16:03 4981

Utbytte på vei, vaksiner på vei, bedre marked utpå nyåret... her er det bare å lene seg tilbake og vente. Bedre tider like rundt hjørnet!
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Grylls
17.11.2020 kl 16:13 4961

Vi får håpe på det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 16:38 4884

Reprise av dette forventer jeg i Hunt etter q3, Sdsd som trades på samme Nav rabatt som Hunt, Sdsd som AF er nest største aksjonær.

https://newsweb.oslobors.no/message/518268

Før det igjen selges 2 skip til i H1
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 18:36 4672

Bare å få solgt tonnasjen og legge om driften.
Rederiene gjør alt de kan får å grave egen grav nå, som vanlig.
Bestilles skip som varmt hvetebrød når prisene er lave, som forventet.

https://www.tradewindsnews.com/shipyards/latsco-shipping-makes-vlcc-sector-debut-with-180m-order/2-1-913018
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
ks1977
17.11.2020 kl 18:40 4655

Hvor mange er disse varme hvetebrødene?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 19:34 4544

Det blir stadig fler, siste 1/2 år er det bestilt mer tonnasje en det er skrapet, så ting går ikke rette vegen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
ks1977
17.11.2020 kl 19:35 4542

Ja, men er det snakk om 3 skip eller 300 skip. Har litt å si...
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.11.2020 kl 20:34 4407

Med annonsert bullmarked (av flere analytikere) fra 2022, så er det jo helt naturlig at det bestilles noen nye skip. Ingen trodde vel at det ikke skulle bestilles flere VLCC i 2020 og 2021. Samtidig så vet vi at i 2020 vil ca 100 VLCC (av en flåte på ca 850 skip) være 20 år eller eldre. Det betyr at de har nådd eller er i ferd med å nå sin "skrapalder". Det tar jo også lang tid å bestille og bygge et nytt skip, mens avvikling og skraping kan ordnes på kort tid. Når vi i tillegg har en IMO2030 som gjør at flere rederier holder igjen på bestilling av nybygg, pluss et tankmarked som kommer til å puste tungt til et stykke ut i 2021, ja så tenker jeg at vil vi sitte igjen med færre skip totalt i slutten av 2021, og derav annonsert bullmarked som kan vare til 2024...

Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
17.11.2020 kl 21:14 4300

Dette caset ble på sett og hvis ødelagt når pandemien slo inn. Århundrets uflaks for AF... nesten ikke til å tro i drømmen. Nå gjelder det å maksimeres det som er igjen over kostpris. Når AF selger 2 båter til kjøpspris er det bekymringsfullt....
AF er fortsatt sånn ca netto negativ her...
The Black Swan kom 100%.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Frodon
17.11.2020 kl 22:02 4179

Caset er da ikke ødelagt, det bestilles vanvittig få nye tank skip fordi det er et miljø/teknologi skifte world wide. De fleste har ikke lyst til å bestille nye tank skip som varer i 20-25 år, før de vet hva reglene innen forurensning blir. Det kommer nye regler, som sannsynligvis vil sette fart i mer miljøvennlige tank båter, eks VLCC’er med LNG drivkraft. Nye VLCC’er med skrubbere ligger godt an her. Men dette er kostbart, så eiere er avhengig av høyere rater eller skatter for å få investeringene lønnsomme. Derfor er Okeanis og Hunter 2 gode bet, bare synd Hunter selger skip til kostpris. Heldigvis er Hunter priset så lavt at det er lønnsomt å kjøpe aksjen 😉

https://www.motorship.com/news101/lng/shi-confirms-maiden-lng-fuelled-vlcc-order
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
ks1977
17.11.2020 kl 22:08 4148

Blir spennende å følge med fremover, både på hvor mange nybygg som bestilles og hvor mye skraping som skjer. Akkurat nå så ser det ut som at skraping har vært nesten fraværende (ikke rart siden vi er inne i det som skal være høysesong), mens ordreboka har fått litt påfylling. At det kommer ordrer er jo ikke overraskende, spørsmålet er hvor mange som kommer - og da spesielt sett opp mot skraping.

For meg så så det ut som at skipsflåten omsider, etter et tiår i oversupply, hadde kommet ca i balanse før Covid-19 slo til (ref hvordan ratene reagerte på coscosanksjonene). Covid-19 har jo klusset ting til litt, og støvet har ikke lagt seg enda, men spørsmålet er hvor fort verdens oljeetterspørsel vil ta seg tilbake igjen (kan jo også være at det blir noe permanent forskyvning av hvor deler av oljen produseres).

Siden charterer allerede foretrekker yngre skip så har vi uansett et fortrinn der, og dersom (...) spreaden mellom HSFO og VLSFO hopper tilbake til pre-Covid (skal vi legge futures til grunn så vil de forbli "lave") - samt oljeprisen stiger - så vil vi også ha en ytterligere økonomisk fordel (sett bort fra ulikheter i CBE som burde være lavere for gamle skip, gitt at selskapet er styrt godt). OET hadde en presentasjon i Q3-rapporten hvor de regnet på CBE for gjeldfrie gamle skip (forutsatt at skipene ikke hadde balastvannrenseanlegg) og det var stygge tall for de gamle skipene.

Et annet element er jo om verden vil ha fortsatt fokus på et grønt skifte, om verdens ledere vil sette dette på sidelinjen litt for å prioritere sin egen økonomiske gjenbygning, eller om de strammer til grepet enda mer (virker for meg som at det er sistnevnte som er tilfellet, men det gjenstår å se). F.eks så skal det ikke store karbonskatten til for å gi ECO scrubber veldig store fordeler over resten av flåten (som da enten tvinger ratene til alle ned, men spesielt for gamle skip - eller som tvinger chartrerne til å betale mer, men hvor eco scrubber kan beholde differansen).
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
ks1977
17.11.2020 kl 22:13 4130

Enig i at caset ikke er ødelagt, men corona har nok endret risk/reward en del (i hvert fall/spesielt på kort sikt).

Her er en litt mer informativ video om utfordringene med IMO2030. Betyr jo ikke at ingen vil bestille skip, og kanskje det er de som bestiller nye skip nå som vil gå seirende av banen, men det er et dilemma at vi ikke har noen god løsning på fremtidens skip (og fremtiden er ikke veldig langt frem i så måte, spesielt ikke med tanke på at skipene skal bygges)
https://www.youtube.com/watch?v=yHbKYsc4F3E&feature=youtu.be&t=1

Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2020 kl 12:23 3526

Splid i Opec kan føre til mer fart på noen av oljepumpene i vinter, se link. Med Libyas økning til mer enn 1 million fat per dag de siste måneder, kan en ytterligere økning fra Emiratene/flere føre til bedre rater og evt. bedre prising av Huntskip i løpet av vinteren. Ett av flere scenarioer i disse ville og uforutsigbare tidene vi befinner oss i..?!

https://finansavisen.no/nyheter/olje/2020/11/19/7590088/spenningen-stiger-for-viktig-opec-mote
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
19.11.2020 kl 12:25 3520


Triste VLCC rater....


TD3C-TCE AG China $/DAY $6342.0 +$162.0

Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.11.2020 kl 21:40 3189

Gjesp

Kan det bli rally , siden stor tank stiger over hele linja, kanskje vi klarer 1 øre opp i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2020 kl 09:59 2809

Dette overgår mine forventninger, rally ble det opp hele 0,02 nå
Folk glemmer fort, innen 4 måneder drysser det rundt krona på aksjonærene
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
rocky_dan
20.11.2020 kl 10:07 2790

...og lige derefter falder aktiekursen 1 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Longline
20.11.2020 kl 10:23 2735

Sitter med 150,000 aksjer til 3,27.Hadde kommet godt med ett utbytte på en krone pr aksje.Om den da hadde godt ned en krone etterpå så ville jo jeg kommet ned på 2,27 pr aksje.Tror vi som er inne på 3 tallet sitter veldig trygt i HUNT.Så får vi se hva framtiden bringer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2020 kl 10:25 2726

Ikke bare at den skal ned 1 kr, men Longomongo har glemt vel at det skal betales skatt på utbytte også.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.11.2020 kl 10:27 2719

Skjønner ikke Dansk, eneste jeg skjønner er at Blystad kjøper mer aksjer, at det drysser 1kr/aksjen på investorene og at denne ligger over 4 kr innen q1,
Den som venter på noe godt osv osv
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare