PHO - Virker som det bygger seg opp en euforisk tilstand i PHO

Slettet bruker
PHO 08.09.2018 kl 19:04 4392

Hvis en leser siste dagers innlegg på stadig flere PHO-tråder, så ser det ut til å bygge seg opp til euforiske tilstander i i Photocure i disse dager.
Mesteparten av tiden PHO-oppgangen har vart, så har skribentene vært flinke til å holde seg til 1, -2 eller 3 tråder.
Det viser at det for det meste er helt andre og mer rolige investorer i PHO enn i mange andre aksjer.

I en nesten hvilken som helst annen aksje med det store spenningsmomentet, potensialet og oppgangen vi har sett i PHO i sommer, så hadde vi nok sett både 15, -20, - eller kanskje så mange som 30 aktive tråder delvis fulle av svada og baissere som ville gjenta seg selv til det kjedsommelige.

Baisserne i PHO er borte.
De har antagelig sett det samme som aksjonærene i PHO, at dette selskapet står på terskelen til å gjøre en kule, en reel kule, og at den blir vanskeligere og vanskeligere å stoppe eller forsøke å lokke tilbake.

100 kr mot Q3 bør vel være et realistisk kursmål for PHO-aksjen slik det har utviklet seg nå.
Redigert 20.01.2021 kl 10:00 Du må logge inn for å svare
HYPERgris
08.09.2018 kl 19:26 4362

Er på lag, men man skal aldri ta markedet forgitt innenfor ett gitt tidsintervall. På sikt går nok kursen varm, men markedet er ekspert på å spille på slike forventninger det bygges opp under her sånn..

Er ikke overrasket om pho står i 100kr før Q3, men blir heller ikke overrasket om kursen blir kasteball og det blir filleristing i treet.
Billyjojimbob
08.09.2018 kl 19:32 4345

Perfekt aksje å følge,kjekkere med volatilitet enn noe annet,eufori passer fint.Kursmål;Sky is the limit.
Londonmannen
08.09.2018 kl 19:43 4329

Joda, kr 100,- innen 8 NOV 2018 når Q3 presenteres, mener jeg er fullt ut realistisk forventning. Det er vel kr 40,- opp dit og totalverdien av selskapet vil da være vel 2 mrd. Det er ikke avskrekkende for et selskap som for tiden opplever et akselererende salg av et FDA godkjent produkt og som vil få nye godt av en forbedret refusjonsordning fra 1 Jan 2019.
Jeg er ikke fremmed for at markedet fort kan komme til å overraske oss positivt. Vi må ikke glemme at selskapet har varslet at det skal komme en ny CEO, det pågår ting i Australia, New Zealand og Canada som fort kan resultere i melding om innvilget refusjon. Ledelsen har også uttalt at de kommer med en oppdatert guiding senere i 2018. Ingen garanti for at den ikke kommer før Q3. Hva denne typene meldinger vil resultere i rent kursmessig skal jeg ikke spekulere i, men vi kan ikke bli overrasket om markedet kan reagere positivt. Og med et begrenset antall aksjer totalt, så må ingen bli overrasket om det kan bli trangt i døren.

Blir to spennende måneder, der kursen rimelig sikkert vil fortsette å krabbe oppover.
bateman
08.09.2018 kl 19:50 4314

Enig med Hypergris, vanskelig å spå markedet.
Men Photocure fremstår som er meget spennende case. Tror ikke det har gått opp for markdet at Cysview faktiks er blir Standard og Care i et millardmarked i US, og har også mange andre vestlige land for sine føtter.
Og markdesverdien er skarve 1,2 milliarder.


Kan illustrere dette med et eksempel, hva tror dere hadde skjedd med kursen i Nano om Betalutin ble SoC i 3L FL i US?

Verdien av Photocure kunne like gjerne verdt 4-5 milliarder i dag som 1,2 milliarder. Etterhvert som markdet skjønner potensialet her tror jeg vi får et langvarig rally mot 150-250kr.
Slettet bruker
09.09.2018 kl 00:32 4121

Photocure hadde forberedt den voldsomme veksten av salg av Hexvix/Cysview i mange markeder i god tid før Hestdal gikk av sammen med 5 andre medarbeidere.
Alt av nyheter rundt Photocure begynner å lukte gullfugl i hånden, og ikke på taket lenger.
Denne kontrakten med det nederlandske selskapet Tjoapack fra 31.05.2018 beviser dette:
_________________________________________________________________________________________________________________

Tjoapack wins packaging contract with Photocure

31-may-2018.

Nederlandsk emballasje selskap signerer en 5-årig avtale for emballasje av proprietære blære kreft deteksjon produkter.

Tjoapack har annonsert underskrivelsen av en 5-årig avtale med Photocure for emballasje av sine proprietære blærekreft deteksjonsprodukter. Tjoapack har hovedkontor i Nederland og skal utføre sekundær emballasje og montering av produktpakker for levering til 25 europeiske land, USA, Canada og Australia.

Hexvix / Cysview er et stoff som selektivt tas opp av kreftceller i blæren, noe som gjør dem lyser rosa under Blue Light Cystoscopy (BLCTM). BLCTM med Hexvix / Cysview forbedrer deteksjon av svulster og fører til mer fullstendig reseksjon, mindre resterende svulster og bedre styringsbeslutninger.

Kontrakten vil se Tjoapack utføre sekundær emballasje og montering av produktpakker for levering til 25 europeiske land, USA, Canada og Australia.

Dexter Tjoa, direktør for selskapsstrategi ved Tjoapack, kommenterte: "Photocure har en global kundebase, som kommer med mange potensielle utfordringer. På Tjoapack har vi stor erfaring med å møte kravene til flere markeder, spesielt når det gjelder å overholde lovgivningen, for eksempel kunstverkskrav og serialisering.

"I tillegg vil fleksibiliteten som tilbys av vår lagringsplass på stedet, gi oss mulighet til å sikre fortsatt forsyning på kortest mulig ledetider. Vi håper dette vil være starten på et langt og vellykket partnerskap. "

Under prosjektet vil Tjoapack jobbe med halvfabrikata lagret på anlegget, bare ferdigstillelse og montering av kits når bestillinger kommer inn.

Kommenterer kontrakten, sa Gry Stensrud, VD for teknisk utvikling og drift ved Photocure, at "Photocure leverer transformative løsninger for å forbedre livene til blærekreftpasienter. Dette er veldig i tråd med Tjoapacks etos som var en stor beslutningsprosess for oss når vi valgte en partner.

"Vi var imponert over Tjoapacks kompetanse på dette området og er sikre på at de vil kunne møte våre krav."

Stensrud avslørte at Photocure er spesielt ute etter en leverandør som er klar for serialisering. "Selv om vårt produkt ikke trenger å bli serialisert i USA, da bildebehandling er unntatt der, er overholdelse av EUs MND nødvendig for å sikre kontinuerlig tilførsel til våre europeiske markeder," forklarte han.

https://www.cleanroomtechnology.com/news/article_page/Tjoapack_wins_packaging_contract_with_Photocure/143503

focuss
09.09.2018 kl 08:31 3970

"Kontrakten vil se Tjoapack utføre sekundær emballasje og montering av produktpakker for levering til 25 europeiske land, USA, Canada og Australia."

25 europeiske land? Er det noe på gang i Ipsen området?
bateman
09.09.2018 kl 09:01 3901

Skarp observasjon Focuss! Kan vi kanskje forvente et gjennombrudd i Europa også? Da må det kraftigere batterier inn i kalkulatoren;)
focuss
09.09.2018 kl 09:31 3850

batman
Det kjenner jeg at jeg ikke tør å tro på engang. På den annen side så synes jeg det ville være underlig om fase 3 studiet ikke også vil få konsekvenser i Europa. Ikke noe bedre for en europeer om 40% av den farligste blærekreften blir oversett enn hva det er for en amerikaner.
Legoland
09.09.2018 kl 10:00 3777

Ser at Investtech anbefaler PHO. Skal vi fortsette med aa misstro anbefalingene fra den kanten?
Redigert til riktig navn paa selskapet.
Redigert 09.09.2018 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
Realisten
09.09.2018 kl 10:08 3752

En klokke som står stille viser også rett to ganger i døgnet :)

Jeg tenker at det ville vært meget rart hvis Investtech IKKE anbefalte denne aksjen nå, da de baserer sine analyser på hva som har vært. PHO har vel den sterkeste trenden av samtlige på OSE nå.

Men slike artikler er uansett positivt for at kanskje flere får øynene opp for selskapet.
Sydney
09.09.2018 kl 11:09 3655

Hvor mange land i Europa har tilbudet nå da??
Slettet bruker
09.09.2018 kl 11:17 3619

Tjoapack forventer seg tydeligvis mye av kontrakten med Photocure, og håper på et langvarig samarbeid.
Dette hadde nok ikke vært understreket hvis Tjoapack ikke hadde hatt tro på en huge økning av salget av Hexvix/Cysview.

Jeg har trodd, og troen har styrket seg på at vi PHO-aksjonærer går stadig lysere tider i møte.
___________________________________________________________________________________________________________________

"I tillegg vil fleksibiliteten som tilbys av vår lagringsplass på stedet, gi oss mulighet til å sikre fortsatt forsyning på kortest mulige leveringstider. Vi håper dette vil være starten på et langt og vellykket partnerskap."

Sier Tjoapack
Redigert 09.09.2018 kl 11:19 Du må logge inn for å svare
liang
09.09.2018 kl 11:27 3593

https://www.euroinvestor.dk/nyheder/2013/03/18/ny-meta-analyse-som-bekrefter-klinisk-effekt-av-hexvix-veiledet-blaalys-cystoskopi-presentert-paa-eau-kongressen-i-milano/12251964

Artikkel fra 2013 som omhandler klinisk "tillegs"-effekt av hexvix behandling.

"Hexvix abstraktet ble av arrangørene kåret til et av de beste vitenskaplige innleggene som ble presentert under årets konferanse.

Meta-analysen er basert på rådata fra åtte ulike prospektive Hexvix studier og inkluderte 1293 pasienter. Resultatene bekrefter tidligere studier som indikerer at Hexvix cystoskopi gir en vesentlig forlengelse i tiden til tilbakefall av blærekreft."

Ser en denne terapautiske tillegseffekten i lys av patenttiden så er det ikke gitt at en produsent av en "kopi-medisin" får med seg og klarer å oppnå denne legende tillegseffekten.
Kanskje de også på noe sikt kan søke ny patent på denne kombinasjonseffekten?

focuss
09.09.2018 kl 11:51 3549

Liang
Mener å ha lest at det var en strategisk diskusjon i PHO før de startet fase 3 studiet som gikk på om de skulle satse på godkjennelse som medisin
eller som drug device og at de som vi vet falt de ned på drug device. Så er det interessant at de nå i ettertid har vist i cellekultur studier at BLC Cysview også dreper kreftceller på en helt dramatisk måte. Dette ble presentert på AUA-18 og der slipper man ikke til med bullshit.
Legoland
09.09.2018 kl 12:35 3479

Realisten,
du tenker da paa analoge klokker. De digitale viser rett tid bare en gang i dögnet.
bravi
09.09.2018 kl 13:04 3418

Dette caset ser tilsynelatende bra ut på alle vis. Mange problemstillinger er diskutert uten at noen direkte svake punkter eller show stoppere er identifisert. Basert på egne erfaringer med aksjehandel på børsen tror jeg det en hake også i Pho som gjør at aksjekursen ikke vil gå til himmels eller opp til focuss sine høyeste kursmål.. Erfaringsmessig er det alltid noe som ødelegger for oss småaksjonærer, jeg vet bare ikke hva det skal være i dette caset da bortsett fra at salget kan gå mye dårligere enn forventet.
focuss
09.09.2018 kl 13:18 3381

bravi
Det jeg ønsker meg mest i Pho er en stor industriell/finansiell eier som kunne tatt en styreplass.
Sydney
09.09.2018 kl 13:35 3347

Gjentar mitt spørsmål. Hvor mange land har tilbud og hexvix nå? De sier 23 land i Europa. Så hvor mange land kan få ett nytt tilbud??
bateman
09.09.2018 kl 14:20 3264

Photocure har klart kunststykket alle små biotech selskaper drømmer om, å nå markdet med sitt produkt. Ikke nok med det, de har også oppnådd å bli SoC i et milliardmarked!
At markdesverdien bare er 1,2 milliarder er helt ubegripelig.

Et eksempel:
Oncoinvent prises til ca 1 milliard, har ingen kliniske data å vise til og har 10-12 år til de når markedet

Hvor lenge skal denne åpenbare feilprisingen fortsette?
rockpus
09.09.2018 kl 14:44 3209

Bravi

Er enig at det er viktig å påpeke risiko også. En potensiell investor bør være obs på at focuss sine kursmål kanskje ikke nås. Kanskje må man i verste fall nøye seg med en kurs på 500 kr? Jeg må tenke meg om til i morgen om jeg virkelig vil ta en slik risiko..
Fortsatt god helg! ;-)
Redigert 09.09.2018 kl 14:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.09.2018 kl 14:49 3194

Finnes det noen av dere skribenter på PHO-trådene som noensinne har befunnet dere som aksjonærer i en aksje som har vært priset så lavt som 600 mill ved inngangen til sommeren med et potensiale på la oss si 10 milliarder på 3 års sikt, og at selskapet i tillegg har alt som skal til på plass for å penetrere USA-markedet, Canada Australia og NZ, i tillegg til å øke sin andel betydelig i Europa samlet med verdens beste medium til påvisning av blærekreft?

For min egen del er det første gang siden jeg begynte å handle enkeltaksjer på OSE i 1991 at jeg befinner meg i en så komfortabel situasjon som aksjonær i et selskap som jeg gjør i PHO nå.
NilsAB
09.09.2018 kl 17:10 3043

Skulle ønske PHO kom med en oppdatering og ny guiding omtrent nå... Helst en melding om at gammel guiding er alt for pessimistisk og at bestillinger ingen ende vil ta...
Jeg er også redd at Q3 blir moderat, vurderer nok når det nærmer seg å selge halvparten, men det spørs jo hvor kursen er siste dagene hva man bestemmer seg for...
Er nok det dere så fint kaller «taxisjåfør» når det kommer til aksjehandel. Eller styrmann på ferge... same same...
Det er sparegrisen min, som i hovedsak skal gå til ungene som står på spill, I dont want to fuck it up!
Slettet bruker
09.09.2018 kl 17:35 2992

Jeg synes det er litt merkelig at så mange går inn i aksjemarkedet uten en viss egenkapital som de har full råderett over, og slipper å være livredde for til enhver tid.

Men sparing, og det å bygge seg opp en kapital sakte, men sikkert på investeringer ser ut til å være nærmest fremmedord i moderne tid.
Alt begynner i det små, og så blir kapitalen som regel større etter hvert.

Når Ø Spetalen begynte å hove inn gevinster i flere 10-talls mill klassen, sa han at han ikke skulle kjøpe noe privat for pengene, men
bruke dem til å investere videre til han hadde nok til å bruke penger til hva han ville uten at det gikk utover investeringene.
Jeg tror aldri kjendis-investorene vi kjenner fra finansmiljøet noen gang har spurt sin kone eller andre nærstående om det er ok at de investerer i ditt eller datt.
I lengden kommer man alltid best ut hvis man har en plan og forfølger den, og så må en ha en plan B til de tilfellene der plan A i sjeldne tilfeller ikke ser ut til å gå veien.

Gjør du hjemmeleksene sånn noenlunde vil du alltid hanke inn flere gevinster enn tap i aksjemarkedet.
rockpus
09.09.2018 kl 18:44 2896

Har Pho antydet noe om når vi kan forvente ny CEO?
Slettet bruker
09.09.2018 kl 18:53 2873

De hadde antagelig ingen CEO på hånden når Hestdal og 5 andre medarbeidere måtte gå, og når vi ser Egberts stillingsannonser til salgsteamet i USA generelt, så vil han ha den beste CEO som er å få tak i (kommer sikkert til å koste mange opsjoner), men ingen bør tvile på at det blir en tungvekter.
NilsAB
09.09.2018 kl 22:15 2687

Er mine penger O.K. helt og holdent :-) Men har tenkt om jeg skulle være heldig, så drypper det nok mest på ungene... Mest bare monopolpenger som jeg har litt morro med, men plutselig så blir det jo litt av det... Noen hyggelige bet siste tre månedene og har vokst greit synest jeg... Da blir man som vanlig fattigslusk litt høyderedd...