Telefonfraser je itte kan holde opp med

Slettet bruker
24.06.2020 kl 13:59 736

Je er av den generasjon hvis bestemødre lurte på hvordan lyden kunne gå så langt gjennom hullet inne i de tynne ledningene. Da snakker vi "sveivegrammofonen" og røret hengende i tråd der man snakket inn i mikrofonen på apparatet som hang på veggen i gangen, og svarte med nummeret sitt mens dama på sentralen lyttet så du hørte henne pese av opphisselse og tilbakeholdt spenning.

Deretter vaks je opp med Televerkets historiske roterende nummerskivetelefon Elektrisk Bureau 1967, "gråtassen", som je fekk mye damer gjennom i sin tid.
Så kom forløperen for mobiltelefonen; den bærbare og trådløse basetelefonen som så ut slik mobiltelefonene kom til å se ut mange år senere.
Je kom fra ei steinrik slekt som var med telefonutviklingen hele tia se.

Så kom mobiltelefonen, og je hadde den 20 kg klumpen i bagasjerommet og ble telefonstorkæll på virkelig alvor:
- damene lot seg villig besudle mens de lutet seg over bagasjerommet for å se på mirakelet av en mobil (!) telefonkasse

Så fikk allmuen etter hvert mobiltelefoner, og da varrre itte noe gøy å værra telefonstorkæll lenger se.
Men je har behøldt sentrale telefonstorkællutsagn mens je betjener den lurvete NOKIA'en min:
- nei, nå legg je på røret du
- hører deg itte skikkelig du, må værra slyng på linja
- æ'kke enig der du - over!
- itte spis nårru snakker i tellefonen med meg din slask

Osv.

Så: Hva sier døkk andre storkællene når døkk må senke døkk ned tell å snakke med vanlige følk i vanlige mobiler?


Redigert 24.06.2020 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.06.2020 kl 14:06 730

Senker meg ikke ned til det nivauet du.
Hemmelig nummer,bare storkæller som har fått det av undertegnede.
Slettet bruker
24.06.2020 kl 17:11 707

Er det telefonselgere som ringer så pleier je å avbryte døm rimelig kjapt med «NÅ MÅ DU SE Å KOMME DEG I ORNTLI’ ARBEID DIN JÆVLA SLENDRIAN!» eller «VET MORRA DI HVA DU HOLDER PÅ MED DIN SLASK?»
Slettet bruker
24.06.2020 kl 22:32 684

Præhæhæ
Je fyrer av en startpistol i røret når seljere melder seg
Høhø
Slettet bruker
25.06.2020 kl 00:17 664

Jeg har telefon angst, men ville bare si at dette var en kvalitets tråd fra a til å som jeg nesten over så.

KFK! KFK!
Korsar for konge!
Jadda.
Slettet bruker
25.06.2020 kl 09:36 628

Takk! Takk!
Og så fra Mesteren selv!
Slettet bruker
25.06.2020 kl 11:42 613

Ellers liker je å skremme opp skvetne følk som je ringje tell se, for når dom svarer gauler je høyt:
- Så!! Det er DER du er!!!

En jeg fant nummeret tell på konas telefon svarte forfjamset før han fikk tenkt seg om:
- det var kjerringa di som fant på detta sjæl!

Telefon er storkæll, brukt på retta måten se



Hr.Suhr
25.06.2020 kl 13:56 595

Riktignok et hopp i tid fra den gang folk møtte opp og bestilte rikstelefon nede hos Televerket.
Historien om at noen hadde det artig og bestilte telefon til Feset og ikke meldte seg, er visstnok sann.
Følte meg selv mistenkelig gjort en gang da dama i skranken ba om at den som hadde Feset i boks fire måtte melde seg.

En nabo bruker forresten følgende metode når han antar nummeret er tvilsomt:
RIIIIIING-RIIIIIING...osv
Han anlegger da sur mine og renser stemmen før han svarer grumsete:
-JAHa?
- Er det Kåre Brynjulf Prompertsen jr., jeg snakker med?
- JAKADUVILL? (glefsende
- Jo, Kåre, du har jo en deal på bla,bla,bla-svada
- IKKE INNTRISERT med sinnssyk stemme (og påfølgene klask i benken med en tom hermetikkboks, før samtalen brytes.

Hr.Suhr
25.06.2020 kl 14:18 582

Unnskyld at jeg avsporer, men ellers har jeg også en god oppskrift på hermetiserte tomatbønner for hånden,
om noen spekulerer på hva de skal ha til lunsj.
Slettet bruker
25.06.2020 kl 14:21 580

Du å du, du for en tråd! Enda et mesterverk fra trådkongen Korsar!

Hr. Suhr: Ja takk, post oppskriften din se.
Hr.Suhr
25.06.2020 kl 16:49 560

Oi, var det folk her ennå?
Jo, nå skal du høre .
Du tar altså en boks Rema-tomatbønner (bønner er det samme og alt like genmodifisert), men Remabønnene er best.
Tøm disse i en kasserolle med en liten skvett vann og ditto skvett ThaiSweet chili-saus, litt sukker og
ett par-tre spiseskjeer eple-eddik, eller etter smak og behag.
La dette godgjøre seg på laveste temperatur, mens du sjekker kjøleskapet etter tomat, evt. skamfrossen isbergsalat,
strålet mango og event. annet globalfjas som ikke krever koketid, som da skjæres og hakkes i passe mengde før det tilsettes bønnene og gis
et lite oppkok.
Som du ser kan dette bli både et sunt og næringsrikt lite måltid, men du er ennå ikke ferdig.
For i tillegg skal retten tilsettes stekte oppskjærte baconbiter og deretter serveres sammen med speilegg og fortrinnsvis hjembakt brød.
Etes da til minne om våre bestemødre som var mest kjent for sin hjertevarme og sterke overarmer.
Slettet bruker
26.06.2020 kl 11:25 521

Je er imponert over at så mange her på forumet forstår og uttrykker sin respekt for min betydning for alle verdens undertrykte og kolikklidende for enden av en telefontråd.
Takk igjen!
Og Gud velsigne Vårherre!

Redigert 26.06.2020 kl 11:26 Du må logge inn for å svare
Hr.Suhr
26.06.2020 kl 11:54 515

Bare så dere ikke går og bilder dere inn at det er et fattiglem dere har med å gjøre her;
Dere er vel klar over at paprika skal skjæres og brukes 'kammervis' på langs?
Jo, det skal den, og her glemte jeg å nevne i går at et slikt paprikakammer
er passelig, og et utmerket tilskudd til Bønnegryta hass Suhr.
(ellers sprutet jeg også oppi ca 3-4 cm ketchup, men det syntes jeg hørtes så fattigslig ut at jeg unnlot å nevne det)
Slettet bruker
26.06.2020 kl 13:19 500

Kåre Brynjulf Prompertsen jr. høres ut som en storkæll gett. Dette er korrekt oppførsel når man mottar telefoner. Alle telefonsamtaler. Også fra kjente.
Redigert 26.06.2020 kl 13:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2020 kl 16:16 484

Je gjeng no over tell telegrafering.
Da blirru itte så lett hækka se

NÅ: Legge øret mot bakken og lytte etter blekansikters nervøse tramping på jernhesten. Kvesse tomahawken og pisse i oldefars mokasiner.
Telegraftråden er kutta. Kanskje dom råka ender med å finne opp trådløs telegrafering for å unngå nye sånne scener?

Slettet bruker
27.06.2020 kl 22:26 446

For mange dårlige tråder ligger høyt oppe, derfor OPP