petrol
27.06.2020 kl 16:45 2990

Highroller har bare en måneds fartstid på forumet. Kan være grunn til å mistenke han for å være en tidligere kjenning - kanskje en hausser som har solgt seg ut og som nå prøver å snakke ned aksjen for å oppnå en gunstigere inngang. Pafo og Bravi er vel bare KMM mennesker.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2020 kl 16:57 2972

Hvorfor skal åpenbare kritikkverdige ting ikke belyses? Er det en sekt, der man putter hodet i sanden uansett? If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2020 kl 17:08 2996

Problemet er vel at det blir litt unyansert. Det er enten at aksjen går i 1900 kr. eller så går selskapet nærmest konkurs og ledelsen er svindlere. Blir litt voldsomt. Skjønner at du er ut og inn av aksjen. Er det ikke mindre stressende å sitte long?
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2020 kl 17:19 3006

Nu har eg trua på selskapet og spesielt på Cevira. Men har ingen som helst tru på styret eller Schneider, som bare sløser bort
våre penger. De her emisjonerne kommer bare att sløses bort på olønnsom vekst, og har utvannet verdien på våre aksjer.
Er det meningen att eg skall sitte og godta sånt, uten att kommentere det.

Og som opplysning så har Bravi og eg treffe bedre en hele hallelulja gjengen. Men ingen har fått mer kritik en vi. men vi vet vad
som skjer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2020 kl 17:32 2992

Halleluja gjengen var kun ute etter kortsiktig profitt og hausse opp selskapet. Men faktum er at pho er et selskap i sterk vekst og det går an å tjene gode penger på det som investor. Mange voksne folk her som tror at man blir rik over natta
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
bravi
27.06.2020 kl 17:36 2993

Vanskelig å se at turbotrader har satt på plass noe skap. Å være totalt ukritisk blir gjennomskuet, spesielt når det går imot kursutviklingen. Det er alltid en grunn til at kursen faller.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2020 kl 17:45 2980

Nok engang tar du feil, flere av hausserne er nå endel av sekten på Facebook, men de er borte fra forumet. På Facebook blir du brent på bålet hvis man ikke synger kumbaya. Anbefales allikevel, mye god latter når man ser på nivået. Popcorn anbefales og underholdning står sekten for.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2020 kl 17:56 2964

Har ikke sett at det hauses og snakkes skyhøye kursmål der. Siden er en fin kilde til informasjon. Tror du må sjekke en gang til
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2020 kl 18:00 2962

Kursmål? Hvem har skrevet noe om det?
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2020 kl 18:05 2954

Sorry, redigert og gjort litt mer forståelig
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2020 kl 20:16 2879

Tror oppfattelsen av fb gruppen du sitter med skiller seg veldig mye fra hva som er "gjengs" oppfattelse.
Fb gruppen inneholder i sum svært lite diskusjoner, men mer informasjonsflyt, både bredt og oftest først.
Man må kunne anta at de fleste i den gruppen enten er aksjonærer eller potensielle aksjonærer.
Her på HO derimot finner man alt fra positive aksjonærer til shortere. I tillegg finner man flere som er svært negative(baissere)med en klar agenda om å forsøke å kunne påvirke på en slik måte at man kan oppnå billigere inngang. Slik vil det være på et anonymt forum.
Og fordi om du mener at selskapet er noe dritt, at DS er en løgnhals, at ledelsen generelt skyr sitt eget selskap så vær klar over at du representerer ikke flertallet. Mulig du ikke klarer eller evner å innse det selv(all mulig grunn til å tro at du ikke evner på bakgrunn av utallige like innlegg uten substans), men såvidt jeg kan registrere representerer du en håndfull, det finnes nesten 7000 aksjonærer i Photocure.
Andre med samme eller lignende oppfattelse som deg vil selge seg ut og legge slikt selskap bak seg og la være å bruke mer energi på det, det klarer ikke du og da kan man jo spekulere i hva din interesse skyldes.
Jeg er ikke imponert over dine bidrag for å si det forsiktig, en fryktelig primitiv og lite konstruktiv måte å fremme sine synspunkter på.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.06.2020 kl 20:21 2871

Highroller er enten en sur og bitter grinebiter som har trødd skoa av seg eller så er vedkommende short i Photocure.
Jeg heller mot førstnevnte for da gjelder det for de dårlige taperne å legge all skyld for egen fiasko på alt og alle. Highroller virker å falle inn i den kategorien.
Ingen vil noengang kunne diskutere saklig med vedkommende for skylappene henger for bredt. Slike individer evner ikke å lytte til hva andre måtte ha å si og om dem er enige i noe av det vil dem aldri kunne innrømme det.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Computum
28.06.2020 kl 00:50 2746

Det merkelige er at de fleste aksjer har sin "Highroller".
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Fevang
28.06.2020 kl 01:50 2713

Året 2020 var det året PHO virkelig skulle tjene penger. Når så de leverte et Q1 som var skandaløst dårlig (Norne klarte å beskrive Q1 som sterkt...) så solgte jeg det aller meste på kurser rundt 72.

Nå er det mye som tyder på at Q2 blir enda verre siden de måtte ty til en emisjon. Jeg tror ikke det har noe hast med å kjøpe aksjen - men ser det kan komme et hopp via Kina.

På generell basis blir jeg også skeptisk når en aksje faller under emi-kurs.

Å guide for 2023 synes jeg er bare tull uansett hvilket selskap det gjelder.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 09:19 2603

Det er flere ting som er mildt sagt underlig og som ikke gir meningen. Uavhengig om man er aldri så forelsket i PHO eller ikke.
1. Hvorfor måtte man ha en emisjon nå? På hvilket grunnlag, gitt at ingenting tilsynelatende er forandret fra forrige emisjon. Whats the rush?
2. Det var visst en ekstrem interesse, men kursen er langt under emikurs. Hvor er den interessen?
3. Ledelsen er ikke selv interessert og selger mye mer enn de kjøper. Hvorfor, hvis alt var slik det skulle og hvis de vil vise at det vi sier, er det vi gjør. De viser jo markedet at de ikke tror på dette.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 09:35 2579

Ja det er enkelt att kritisere Highroller, men det ligger noe i det han seier. Ledelsen kjøper ikke aksjer, de bevilger seg dem.
Og det er ikke selskapet som betaler dem eller skaffer penger til dem, og Eremittkreps som maser om att sitte long. Må jo
bli imponert av ledelsen, som selger i samme øyenblikk de får dem. Og det er ikke noe som viser att de setter pris på aksjerne
de får eller trur på snarlig kursøkning.
Det er alt for enkelt att bare trykke nye aksjer, og belønne de som ikke har noen påvisbare resultater som viser att de
fortjener dem.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 09:42 2568

Hvorfor har det seg at en meget kompetent person som f. eks oljeanalytiker Thina Saltvedt selv aldri har investerert i noe som helst da? Ikke alle mennesker svir av pengene sine på investeringer, det må være lov.

Kursen kommer når den kommer og du vil være på utsiden når den rykker til mens du klør deg i hodet. Har du lagt merke til at det kanskje er et spesielt børsklima for tiden?
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 09:52 2552

Du unnlater totalt å svare på det som alle objektive ser. Dra inn Tina Saltvedt, da er det bare å si god bedring. Hva har børsklimaet med visstnok ekstrem interesse og kurskollaps som viser det motsatte. Du står igjen totalt uten troverdighet og vill leting etter unnskyldninger er patetisk.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 10:07 2535

Du ser etter tegn som ikke betyr en puck og nå begynner du å gå tom for argumenter, gå og vask munnen din med såpe
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 10:16 2519

Jeg gjør ikke annet enn å kritisere den ekstraordinære monotone sytingen hans.
Det hjelper ikke og bidrar ikke til bare å syte om det samme i hvert eneste innlegg.
Alle her inne som har et vefungerende hode vet at q2 blir av den mindre gode sorten, dette skyldes i all hovedsak nesten full nedstenging av alle helsetjenester i USA og verden forøvrig grunnet corona pandemien.
Selskapet har meldt flere ganger at dette rammer Photocure, selskapet har til tross for dette reist 140 + 190 mill i emisjoner til snittkurs ca. 71-72 kroner. Kursen idag ligger på ca. 73.
150 mill skal betales til Ipsen for rettighetene. Da sitter man igjen med 130 mill + 190 mill minus underskuddet for q2(ikke usannsynlig at det blir 30-45 mill). Ganske sikker på at USA nesten ikke vil gi inntekter, mens Europa blir halvvert i det kvartalet.
Det positive er dog at q3 kan bli betydelig bedre enn fryktet. For min del satte jeg tidlig en strek over både q2 og q3, nå melder selskapet at dem har merket en betydelig større aktivitet de siste ukene og til uken starter q3. Samtidig er dette langt fra over, spesielt i USA stiger smittetallene igjen, så jeg tar heller ikke for gitt at q3 blir særlig bra.
Utplassering av skop har nærmest stoppet helt opp, det positive er at KS har iverksatt betalingsutsettelse til 2021 for de som anskaffer nye skop nå framover. Når det gjelder tilbakekjøp av Ipsen rettighetene var det på høy tid at noe ble gjort der, for oss er det umulig å vurdere om 150 mill er en korrekt pris, mulig det skulle vært 100 men det burde kanskje også vært 200.
Poenget er at nå tar dem hånd om dette området selv og overtar det meste av Ipsen personellet relatert til Hexvix noe som selvsagt vil gjøre overføringen betydelig mer smidig enn om man startet fra scratch.
Jeg har store forhåpninger til at dette personellet vil få flere av de 500 ubrukte skopene inn i tjeneste nå når dem får satse på salg av Hexvix på fulltid. Kunngjøring av nyutnevnt Europa sjef vil bli annonsert hvert øyeblikk og jeg håper det blir en merittert skikkelse noe jeg tror det er all mulig grunn til å anta.
Når det gjelder ledelsens manglende aksjekjøp er det forståelig, men jeg må poengtere at det ikke er nøkkelen til suksess ei heller er det et signal om at ledelsen ikke har tro på eget selskap.
CEO i Biotec Pharmason ble satt inn i stillingen høsten 2019, han eier 500 aksjer i selskapet, kursen har steget fra 6-8 kroner til 39 intradag mens han har styrt, så slutt å fortelle at innsidekjøp er ensbydende med å fyre en aksjerakett for det er det ikke.
DS eier over 30k aksjer i selskapet, det er betydelig flere aksjer enn majoriteten av aksjonærene i selskapet gjør.
Dahl, Coy og styremedlemmene kunne med fordel kjøpt noen aksjer bare for å tilfredsstille småsparere her på HO. Men jeg ønsker heller personell og styremedlemmer som jobber for å gi alle mer igjen på lang sikt enn å tilfredsstille småsparere på HO med noen små innsidekjøp.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
bravi
28.06.2020 kl 10:37 2501

Høres veldig naivt ut når man hevder at utplassering av skop har stoppet opp pga. Corona situasjonen. Utplasseringen av skop stoppet før virus utbruddet med kun ett (1) fattig flex skop i Q1. Merk at det går ikke skylde på viruset for det lave tallet når 4/5 av kvartalet var inntakt. Så ser vi at DS fortsetter som før med store utgifter og masse selgere som selger mindre og mindre. Man kan lure på hva alle disse selgerne til DS og Coy egentlig driver med? Det vi vet er at de koster masse kr og ikke greier å skape noen inntekter. Da er eneste måten å forbedre resultatene å kutte kostnader, inntektene klarer de ikke å øke i Us, det så vi på utviklingen før virusutbruddet. Så på sakslista til GF, opsjoner og emisjonsfullmakter var til å bli kvalm av.

Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 10:51 2390

bravi,
Må bare spørre, er det første gang du leser agenda ifbm GF uavhengig av selskap?
Anbefaler deg å ta en titt på GF agenda til andre selskaper, fint om du gir en tilbakemelding om du finner store forskjeller!
En annen ting, ikke glem at det er du og jeg og alle andre som bestemmer at agenda klubbes gjennom, det er ikke Coy eller DS.

Når det gjelder skop utplassering og inntekter siste 2 kvartal tror jeg de fleste er eninge om at det var svakere enn forventet, men ser man over litt tid, ref. slide 10 og 11 ser man vel en positiv utvikling? Eller er det bare jeg som ser det, har ikke nasjonens høyeste utdannelse, men for min del virker det til å være økende utplassering av skop og økte inntekter.

https://photocure.com/globalassets/investor-relations/presentations/2020-pres/photocure_abg-oncology-seminar_june10_2020.pdf

Men mye av negativiteten skyldes vel heller en mismatch mellom forventninger og hva selskapet leverer. For resultatene over tid kan liksom ikke diskuteres, veksten er formidabel isolert sett, burde den vært enda sterkere, ja det er mulig, men vanskelig å si, jeg jobber ikke i Photocure og har ikke fullt innsyn i deres aktiviteter.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 10:51 2405

Når ansatte får eller løser inn opsjoner og tar dem ut som aksjer, så betaler de ca 31,8 % skatt på den delen som utgjør vinst
den dagen de selger dem. Men får de bonus eller tar ut opsjonsvinsten i kontanter som PHO ledelsen gjør, så regnes det som
lønn. Og legges på toppen der de betaler 44,2 % med trinnskatt, vilket gjør att har de aksjen i ett år så har de enda tjent 12,4 %.
Even om kursen står på eksagt den samme som den gjorde vid opsjonsutdelning.

Og det er noe helt annet en om noen tar reden skattade private penger og handler for, så før de som kan velge er det selvklart
en førdel att få aksjer som opsjoner. Men når de velger bonus eller kontanter, er det ett direkte bevis på att de ikke tror på
aksjen. Da de taper 12 % av vinstverdin i skatt. Og investorer vil jo att ansatte skall ha aksjer da det stimulerer de til att
øke verdien på selskapet og egne aksjer. Og man bør jo forvente att de åtminstende behåller den del som er att beregne
som gratis aksjer

Og det er direkte skammeligt når en sånn som Dahl velger kontanter i steden før aksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 11:47 2346

Dersom de tar hele opsjonsgevinsten som aksjer istedenfor bonus kommer det til å bli evig syting den dagen en i ledelsen selger aksjer for å kjøpe seg hytte. Ingenting galt i å ta ut som bonus, har full forståelse for dette. Kan ikke se at det har vært noen i ledelsen som har solgt noe særlig til aksjer. Dette er vanlige mennesker som har et liv som oss andre
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 11:55 2340

"Dette er vanlige mennesker som har et liv som oss andre"

Hylekoret på 3-5 personer på HO innser ikke det selvsagt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 12:00 2333

Prøver igjen og har tatt vekk punkt 3, der unnskyldningene/bortforklaringene hagler.

1. Hvorfor måtte man ha en emisjon nå? På hvilket grunnlag, gitt at ingenting tilsynelatende er forandret fra forrige emisjon. Whats the rush?
2. Det var visst en ekstrem interesse, men kursen er langt under emikurs. Hvor er den interessen?
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 12:04 2337

Ja de meste beror på øyet som ser, når det gjeller scope så vart det solgt 45 stive scope og 8 flexiscope i 2018.
Der Flexi i prinnsipp bare var tilgjenglig halve året og salgskorpset var 23 man. I 2019 vart det solgt 48 stive scope
og 18 flexi på ett helt år og 32 man, det er i stort sett det samme antall scope som 2018 om man ser på de både
sorterne, Men mindre per ansatt.

Men når man som du og selskapet legger årets antall scope på toppen av de føregående årens scope så ser det mye
ut. Men steller du de to årens salg var for sig brevid varran er det ikke mye att hurra før. Og de 13 ekstra scopen 2019
var som sagt meget dyre. Den typen vekst bør vi klare oss uten, men det kreves en del regnekunnskaper for att se det.
Og samle småaksjonærer til en stor røst er vel dødføtt, det er vel du ett levende eksempel på.

Og Ipsen kjøpet er vel på 163 mil efter dagens kurs, og når han har tjent inn de 163 mil igjen er det bare gudarna som vet.
Men det er ikke neste år, fast de lovt EBITDA pluss neste år.

Men den veksten som er i dag i USA og siden Schneider tok over. Så kommer vi hamne straks over 24 mil usd 2023
i steden for de guidede 70 mil.
Og hvordan du kan synes det er fantasiskt att de klarte hemte 330 mil på 5 mil aksjer, viser bare att du ikke førstår vad
det innebær i lengden.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 12:06 2332

1. Vil anta at dem ikke kunne hente mer enn 10-15% før ny GF med nye fullmakter om kapitalutvidelse var gjennomført.
Punkt 13.1) fra GF 2019 svarer 100% mot antall nye aksjer i første emisjonen på 2,179,638.(synd at du ikke selv klarer å tenke såpass)
2. Vel, alt er relativt, de to emisjonen er i snitt gjort på 71-72 kroner/aksjer, såvidt jeg kan se var sluttkursen 72,80 på fredag. Man kan vel ikke si annet enn at Pho kursen holder seg meget bra i en tid for short er på ATH, hvertfall min mening. Så får man vente litt nå, enten blåser kursen opp mot 80-85 på en 1-2 ukers tid, eller så vil shorterne få enda større overtak og vi kan se 65 igjen.
Jeg er veldig sikker på at det kommer kursdrivende nyheter de neste par ukene.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 12:10 2325

Har aldri sagt at jeg skjønner alt, skriver bare min mening på samme måte som du skriver din.
Jeg synes de to emisjonene viser styrke med helt minimal rabatt, at du sannsynligvis mener noe annet kan ikke jeg si noe på og det betyr heller ikke noe for min del.
Hva man mener henger nøye sammen med hva man har som utgangspunkt, jeg tror på dagens ledelse mens du ikke gjør det.
Og når utgangspunktet er så forskjellig sier det seg selv at vi også er uenige om resultatene så langt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 12:13 2328

Jeg vil anta at du hadde ønsket ingen drift i USA og at Norden og Partners skulle gi oss evigvarende underskudd med jokeren Cevira i ermet, jeg er ikke der.
Jeg mener det er viktig å ha ambisjoner og hårete mål og det tar tid å komme der, jeg har tid å vente.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 12:15 2326

Det er ikke enkelt for visse, hvorfor gi aksjer til noen som ikke vil ha dem. Jo for da får vi betale dem, men får de lønn så må
selskapet betale dem. Og jeg bryr meg ikke med vad vad folk gjør med sine som de selv har anskaffet. Men de jeg har vart
med att betale en del av, har jeg og en mening om vad de skall gjøre med dem. Det kalles aktivt eiende att mene noe om det
man er deleier i.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 12:42 2301

USA kunde gått med pluss reden i dag om de anpasset antallet selgere efter salget. Og så manner man opp efter behov.
Norden har alltid gått i pluss og partner og, men hadde de klart att finne ett økende inntresse for BLC. Så er det ikke feil
att kjøpe Ipsen rettigheterne, og bygge videre der og. Men da skall det skje gjenom lån som er en engangskostnad pluss
renter . Men nu må vi betale livet ut. Og de har ikke vist att det er nåt økande interesse før BLC, Og eg er sikker på att de
her to emisjonerne bare sluter med ett tap før oss. Når man ser på utvannings effekten

Og vi ser jo att det enda pluss vi har sett til kommer jo fra Cevira
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 12:51 2292

Vi ser og hører at i Tyskland har man stor markedsandel, mens eksempelvis Hexvix er fraværende mer eller mindre i Storbritannia, Italia, Spania etc.

Pafo, et spørsmål.

Hva tror du dette skyldes?
a. Manglende satsing i disse landene, eller
b. At disse landene ikke mener det er hensiktsmessig å bruke Hexvix.

Dersom ditt svar er a), hvordan mener du at Photocure skal gripe det an?
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
risksøker
28.06.2020 kl 13:00 2297

Når det gjelder styremedlemmer og aksjekjøp er det av interesse å lese børsmeldingen fra Mowi 25.6. Ser også at styreformann har over 1mill aksjer så jeg er veldig kritisk til at vår styreformann ikke kjøper aksjer og bør derfor byttes ut;

Share purchase by Mowi ASA's Board members
With reference to stock notice of 13 May 2020 and partly remuneration to Mowi
ASA's Board members in the form of shares.

All Board members of Mowi have today purchased shares in the company as set
forth below. The share purchases are pursuant to the recommendation from the
Nomination Committee which was adopted by the General Assembly on 3 June 2020.

The Nomination Committee is of the view that Directors on the Board of Mowi
should be encouraged to invest in shares in the company, which is also in line
with the Norwegian Code of Practice for Corporate Governance. Accordingly, all
Board members have purchased shares for the equivalent of NOK 59,886 each, in
total NOK 598,865. The shares were purchased at market price of NOK 177.18 per
share, equivalent to 338 shares each and 3,380 shares in total.

In addition to the above transactions, Bjarne Tellmann purchased 564 shares for
NOK 99,929 at the same market price of NOK 177.18. Accordingly, Bjarne Tellmann
purchased shares in total of NOK 159,815, equivalent to 902 shares at a market
price of NOK 177.18.

Following the share purchases the Board members hold the following number of
shares in Mowi:

-------------------------------------------------------------------
Acquired shares New holding
-------------------------------------------------------------------
Ole-Eirik Lerøy (Chairman) ((1)) 338 1 500 964
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 13:36 2257

Du hopper som alltid bukk over det jeg stiller spørsmål ved, i stedet et forsøk på tåkelegging (Er du DS?). Jeg forsøker igjen.
1. Whats the rush?
2. Det var meldt om ekstrem interesse ved begge emisjoner, men kursutviklingen avviker totalt. Det er problemet, så ikke kom med et snitt av begge, totalt irrelevant og typisk deg, når du er svar skyldig.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 13:37 2256

BLC er en cystoscope behandling med hexvix som kontrastmiddel, og alle er enige om att du ser mer og bedre den kreften
som er med BLC. Og i Tyskland og Norden har de fått det med seg og bruker det bare i stort sett vid TURBT.
Mens resten av Europa og USA finner kreften med WLC og opererer den de ser, og behandler den de ikke ser med antingen
med chemterapi eller først og fremst BCG. Som har samme anbefaling som BLC.

Då finns det bare en mulighet, og det er att kunne dokumentere store førdeler med BLC. Og der er de ikke, de fleste urologer
mener den behandling de bruker er like god.
Det er jo noe feil når kontrastmiddlet må selge scopet, så de må finne ut i sammen med scope tilverkeren hvordan de kan
dokumentere en effekt som overtyger urologerne. Og de kan da henvende seg til de som egjentligen skall selge scopen og
bestille der.. Føre det blir det aldri en suksess.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 13:47 2244

Ikke mulig å diskutere dette med deg, jeg har kommet med et ordentlig svar til deg.
Er du helt latterlig treg eller hva er det med deg.

1. For å få til en avtale med Ipsen måtte dem hente inn kapital i markedet ref. emisjon 1. Grunnet begrensninger kunne dem ikke hente mer enn 143 mill i første emisjon. Mest sannsynlig var det øbnskelig med 143 + 190 mill men de måtte vente til gf 2020 var ferdig.
Q2 og q3 har dem varslet at blir dårlige(altså med underskudd større enn vanlig!!!!!!!!!!!!!!!!!).
Pengene skal brukes til Ipsen rettighetene, bygge opp salgsapparatet i Europa, markedsføringsutgifter, arbeidskapital etc.
Hvor mange teskjeer trenger du?

2. Hvor lenge har du vært i aksjemarkedet, 1 mnd eller 2 mnd?
Det er faktisk helt vanlig at kurs faller til og under emi pris. Kursen i photocure holder seg faktisk bra sett i lys av markedet generelt samt ATH short. Det som ikke er helt vanlig er at emipris settes med så minimal rabatt i farma sektoren som i Pho, og ved to emisjoner på kort tid, det er fantastisk sterkt.

Og slutt med at jeg hopper bukk over ting, jeg er en av de få som i det hele tatt gidder å bruke tid på en ludo som deg som ikke en eneste gang har kommet med noen vettuge argumenter og egne tanker på hva dem bør gjøre anderledes annet enn at alle i selskapet er søppelfolk.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
kreinh
28.06.2020 kl 13:58 2226

Foreslår at du blokkerer highroller. Pafo og Bravi er ok og viser god innsikt, dog med en litt sterk negativ vinkling. De har sin oppgave i og med at man bruker tid til å motgå kritikken og får frem alle aspekter i caset. Jeg ser på inntreden av kjente investorer, meglerhus som et skifte mot at finansmiljøet tar Photocure mer seriøst enn før. Håper på en god utvikling fremover...
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 14:03 2228

Takk for tipset, det skal jeg gjøre.
Pafo er ok å diskutere med selv om vi nok har veldig ulike utgangspunkt, men han setter hvertfall pris på mot diskusjon selv om han er uenig
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.06.2020 kl 14:11 2221

Det er med slikt sektlignende tankegods at ledere som DS får holde på. Man forguder, ser ikke faresignalene og tilslutt står man igjen med ingenting. Dette samtidig med at parasitten har mesket seg med aksjonærenes verdier. Verden vil bedras, og da trenger man slike som dere.
Redigert 20.01.2021 kl 22:38 Du må logge inn for å svare