Impact coatings klar för rebound

Slettet bruker
IMPACT 08.09.2018 kl 22:10 2159

Här prickade jag in fingerprints uppgång från 6 jr. Sålde på 11 kr. Nu är den på 12 så där missade man lite men men.

Nu har jag hittat nästa rebound-aksje.

Impact coatings.

Den gick ner från 20 till 4 kr ganska fort, bland annat pga emission, men också för att de nya storägarna ansåg sina två kina- kontrakt vara ogiltiga.

VD och grundare fick sparken bra!

Sedan kom kvartalsrapport som visade att kassan var god, bra ingen risk för emission.

Sedan lägger man om strategi, går tillbaka till kärnverksamhet, beläggning för dekoration. Man gör bland annat krombeläggning till VW, till klocktillverkare, billyktor, och glasögon.

De sista åren har man hårdsatsat på bränsleceller, men det tar aldrig riktigt av. Men man har den bästa beläggning från tester så även här kan det komma stora order, det får bli en bonus.

Kursen rör sig nu uppåt, med ett par maskinorder till så kommer man ha en god butik. Det kommer små indikationer på att saker går åt rätt håll. Många trodde att den negativa spiralen skulle fortsätta ner, men nu har man annonserat ut 4 tjänster för att kunna bygga de maskiner man har order på nu.

En mycket spännande aktie i ett spännande läge och det här sådana här case jag jagar och tjänar mycket pengar på.

Mvh investorXYZ
Redigert 08.09.2018 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.09.2018 kl 17:39 2079

Upp 12,5 ,,%% idag.

Var det någon här som följde mitt råd?

Slettet bruker
12.09.2018 kl 22:11 2008

Ja! Upp 4,70% idag också.

Nu är vi på 6,70.

När jag tipsade er var vi på 5 kr blankt. Då ska vi se Nyhet;

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2018/09/12/impact-coatings-impact-coatings-bjuder-in-till-strategipresentation.html

det blir alltså en investeraredag för oss alla. Då får vi höra mer om bolaget.

Det går bra nu, hoppas att ni har handlat lite.

Slettet bruker
13.09.2018 kl 07:19 1974

Ser väldigt bra ut nu är ni med på tåget ??
Slettet bruker
13.09.2018 kl 07:26 1970

189 personer har läst tråden nu kanske 100 av de har gjort sitt livs affär!!
Slettet bruker
20.09.2018 kl 16:00 1873

Är ni inne nu ?? Plus 15 % idag!!!!


Haha haha
Slettet bruker
20.09.2018 kl 16:17 1865

Rik!! Bäst av allt är att nel går dåligt!!!
Slettet bruker
20.09.2018 kl 17:48 1849

Bra. Imorgon ska vi kynna nosa på 10,00 kr. Perfekt start på helgen
Slettet bruker
25.09.2018 kl 10:52 1759

Där kom en order på bränsleceller. Kursen upp 30% haha kööööp!!!!
Slettet bruker
25.09.2018 kl 15:22 1731

Detta går bra. Har snart dubblat pengar sedan trådstartarens start. Hoppas ni köpte och köper mer.

Imorgon är det investordag och då får vi veta mer.

Slettet bruker
25.09.2018 kl 15:43 1722

Nu kör vi för fulla muggar!! Bränsleceller , impact blir vinnare NEL förlorar, jag har drömt det på natten och drömmen blir nu sann!!
Slettet bruker
25.09.2018 kl 17:50 1708

Självklart. Missa nu inte presentationen imorgon!
Slettet bruker
25.09.2018 kl 19:58 1679

Kolla på detta inslag efter 28 minuter så förstår ni tekniken

https://tv.streamfabriken.com/impact-coatings-cmd-2017

Jag var på den här presentationen, det bjöds på kaffe och kakor.

Och imorgon kl 14 kan ni följa presentationen;

When: September 26, 2018 at 14:00 CEST

The purpose of the presentation is to provide further details on Impact Coatings’ updated strategy, which was summarized in the Q2 2018 interim report. The presentation is in English and will be concluded by a Q&A session. Presentation material will be published on the company’s website at 8.30 CEST on September 26.

Webcast link: https://digital.vevent.com/rt/fronto2~impactcoatings-180926

Conference call link (aslo for Q&A session): http://emea.directeventreg.com/registration/4636857
Slettet bruker
25.09.2018 kl 22:51 1658

Impact Coatings
IMPACT COATINGS RECEIVES ORDER FOR A FUEL CELLS COATING SYSTEM (Cision)
2018-09-25 10:15
Henan Yuqing Power Co., Ltd. (China) has placed an order for a coating system from Impact Coatings. The order, which among other things includes an INLINECOATER™FC machine and a license agreement, has a value of approximately EUR 1,200,000.

The coating system will be used for coating metallic bipolar plates for fuel cells using Ceramic MAXPHASE™. The customer will primarily deliver fuel cell stacks to the rail transport industry and is for this application working in close cooperation with highly regarded Tongji University in Shanghai.

Henan Yuqing Power Co., Ltd. registered as a company in 2016 and demonstrates a solid financial profile according to a search with the Chinese company registry.

Impact Coatings has received pre-payment amounting to 80% of the order value. The remaining payments will be made upon delivery and upon final customer acceptance.

An already completed INLINECOATER™FC that can be modified to fit the customer’s specific requirements is available for the current order. Delivery is planned for the first half of 2019.

As with all exports from the EU, an export license will be required for the order to be valid.

For more information, contact:

Torbjörn Sandberg, CEO
+46 768 43 43 76

Peter Högfeldt, VP Marketing
+46 708 87 44 34

E-mail: investors@impactcoatings.se

Impact Coatings AB (publ) is required to disclose this information in accordance with EU market abuse regulations. The information was delivered, via the contact persons named above, for publication on September 25, 2018, at 10:15 a.m. CET.

-----------------------------------------------------------------




Slettet bruker
26.09.2018 kl 09:50 1609

Impact coatings, härefter förkortat "impen", dagen till ära, håller idag sin presentation kl 14.

Detta är rebound på sitt bästa. Man har sparkat VD och uppdaterar affärsmodellen. Och vips kommer det order.

Andra bolag inom bränsleceller, borde lära av detta. För all del även företag inom närliggande områden som försöker kapitailisera på BC- hypen,men med enkel teknologi, tex leverantörer av o-ringar eller tankstasjoner, kan också lära.

Vi är redan upp 5 % trots regn och motvind utanför dörren.
Redigert 26.09.2018 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.09.2018 kl 12:36 1581

Nu har vi dubblat pengarna och det känns bra. Vi gör oss klara för nästa dubbliing nu när omsättning ökar.

Lyssna inte på nel-sägare! Säg ja till livet, säg ja till impen.

Vi klarar det här!!
Slettet bruker
27.09.2018 kl 19:48 1530

Sådär, vi har haft ett par dagar med nedgång med 9 respektive 8 %. Allmogen ville sälja sig ut, och det är de väl förunt efter en stigning från 4 kr. Vi vankade över 8,29 kr på slutet och det är nu det börjar bli spännande.

Vi har ett läge där det är de sluga investorerna som köper sig in, i förvissning om att Impact kommer gå i land med sin tanke på världsdominans.

Man har ju en beläggning som har bättre egenskaper än guld, varför skulle man då tveka? Potentialen är helt fantastisk, och detta kommer till nytta inom allt från elektriska kontakter till bränsleceller.

Många börjar nu se på en portfölj som jag har; en andel powercell, en andel NEL, och en stor handel Impact Coatings. Jag är mest tveksam till NEL som uppträder misstänkt likt många blufföretag, men vi ska ge de en chans till.

Vi ska ej heller glömma att den nuvarande affären för impact främst är dekorativ beläggning. *Många bryr sig om design och mode, därför måste vi helt enkelt hjälpa till med beläggning av allt från glasögon, fiskerullar till mobiltelefoner och bildelar.

Som ni minns så var det bodycote som belade ABU ambassadeur, världens bästa fiskerulle, som fortfarande tillverkas i Sverige. Ni kan köpa den på XXL, och köper ni presentförpackningen så får ni med ett konjaksglas. Jag tror många har missat vilken stor betydelse PVD/CVD har inom industrin idag, vi får fram fantastiska ytor.

Det som är bra med att kursen går ner är att vi kan köpa mer aktier. Samtisigt får den inte falla för lågt, för det står en pöbelhop som är beredd att köpa upp billiga aksjer. Detta får under inga omständigheter ske!

Swedish bulls har inte rört sig en millimeter, trots två dagar nedgång. De bara ångar på om hur detta case framstår.

DEtta är svensk företagshistoria på sitt bästa. Som ni vet var det Wallenberg som konsoliderade den svenska flygindustrin, och har gjort det samma inom andra branscher. Vi snackar långsiktiga industriella ägare som har kapacitet att konsolidera hela segment!

Skulle inte förvåna mig om man låter Impact köpa upp NEL, och sedan sälja av det som inte är lönsamt. En sådan nedläggning av 90 % av ett företag är smärtsamt, men nödvändigt. Kursen på NEL är 3, 80 eller nåt, som om det skulle vara imponerande, det är många veckor sedan Impen vinkade adjö till de nivåerna med en tår i ögat. Det är så man utvecklar vinnare. Jag är glad att kunna vara en del av denna saga. Imorgon kör vi vidare, och det ligger i luften att vi får en uppgång på 5-10 %
Redigert 27.09.2018 kl 19:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2018 kl 19:53 1524

Lägg gärna en order imorgon, eller hör med någon inom olje- eller fiskeindustrin om de behöver bra beläggningar, om det skulle kunna gå bra. Folk stannar hemma från skolan bara för att följa med på kursen, det är dock inget vi rekommenderar.
Slettet bruker
11.10.2018 kl 22:01 1379

Ok SÄlja av skiten! vi fick sälj på swedish bulls helt riktig. Den ser svag ut nu. Måste ner till 4 kr igen så vi kan få en dubbelbotten sen sk vi opp..

ALLT INOM bränsleceller är tivivelaktig nu för det är några skumma företag som ger branschen dåligt rykte. Så fort de går konkurs tror jag impact kan ta revansch.