Photocure 300 kr?

JosefK
PHO 25.06.2020 kl 01:17 13294


Etter at de har toget ut, den ene etter den andre, har det blitt stille i Pho leiren. Jeg orker ikke peset fra rakettforskerne uansett så jeg holder stort sett kjeft.

Men er det grunn til det? La oss kikke på det:

Å overta agenturet i Europa har lenge stått høyt på min liste over tiltak for å forbedre inntjeningen.

De opererer med ganske konservative kalkyler på effekten. 1 milliard med 40% ebitda margin er ca dobbelt av det de estimerer som umiddelbar effekt ved overtakelse. Jeg mener det burde være mulig å nå dit tidligere enn 2023 som de opererer med.

Vel vel. Man må vel ta hensyn til at det er eldre herrer som styrer med sysakene.

Men la oss nå ta utgangspunkt i 400k ebitda og se hvordan det står seg. Legger man en konservativ ev/ebitda på 20 til grunn kommer jeg til en cap på 8 mrd. Delt på ca 27 mill aksjer er det en kurs på ca 300.

Litt forenklet ser jeg slik på det:

Justert for overtagelsen vil årets omsetning nå ca 500 MNOK. Jeg legger fullt regnskapsår til grunn her, selv om overtagelsen først er i oktober.

Med + 25% de to påfølgende år kommer jeg fint fram til en milliard. Det er mye lavere enn den veksten som er vist i to år nå, så det er konservativt.

Schneider satser alt på å lykkes med denne manøveren. Og jeg skjønner han godt. Men jeg kan med dagens emi ikke si annet enn at kapitalbehovet ble underkommunisert ved Q1.

Jeg vurderte å skyte inn min pott på emisjonen, men lot være. Det kom litt for brått på meg. Men når jeg får tenkt meg om, er det gode muligheter for 300 kr.



Redigert 21.01.2021 kl 02:05 Du må logge inn for å svare
Sappish
25.06.2020 kl 09:00 6281

Ja, omsider har Schneider nådd sin hovedmilepæl og er rigget til å ta Hexvix/Cysview markedet globalt.
Slik jeg ser det er nå de viktigste brikkene på plass og PHO har tatt sjumils-steg siden han overtok.
Dette er nå et case som har alle forutsetninger på plass og som har min støtte 100%.
Kurs på 300 er realistisk, og da faktisk ikke hensyntatt potensialet i Cevira, som ila 2-3 år kan ha tilsvarende kurs-potensiale for PHO.

En virkelig god dag for PHO !
focuss
25.06.2020 kl 09:25 6190

TS
Dette skjønner du ikke mye av. Bare tragisk
JosefK
25.06.2020 kl 09:34 6075


Men argumentet mangler. Så jeg det preller av.
focuss
25.06.2020 kl 09:45 6019

Selskapet er nå 100% administrasjonsstyrt. Det planlegges nå store investeringer i et marked hvor store investeringer ikke lønner seg. De har ikke lønt seg så langt i USA og i Europa blir det ti ganger vanskeligere grunnet vanskeligere forhold og mye mye lavere pris. Mye penger i rett i lomma på ledelsen dette.
kreinh
25.06.2020 kl 09:56 6216

Når man "utvanner" for å gire opp for vekst og stor ekspansjon i verden synes jeg det er absolutt akseptabelt. Å ha full kontroll over Cysview/Hexvix salget vil vise seg å være gull verdt. Tenk om noen av pengene blir brukt til å påvise terapeutisk effekt av middelet, som selskapet har klare indikasjoner om.
At ledelsen har fordeler i opsjonsavtalen vil vise seg om de fortjener det eller ikke
Redigert 25.06.2020 kl 10:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2020 kl 10:02 6188

Ja nu er vel omsettningen i Norden og Ipsenområdet ikke økende, og blir høyst 230 mil tilsammen. Og USA ligger an att hamne
på 135 mil i år. Det blir tilsammen 365 mil, var du får resterende 135 mil fra er en gåte. Og ca 100 mil av de skall til Ipsen, så det
reele tallet blir vel 265 mil. Mens kostnader øker med 170 mil til Ipsen, så EBITDA blir vel drygt 100 mil minus i år.
Og det tar de ikke igjen neste år.

Bare Cevira kan redde det her.
JosefK
25.06.2020 kl 10:02 6178


Nå har jeg sett gjennom årsrapport og Q rapport og segmentene taler sitt tydlige språk: Europa lønner seg og det skiller seg kraftig fra USA ved at det er et modent marked.

Jeg ville forøvrig vært forundret om det var kantinedama som styrte.
focuss
25.06.2020 kl 10:03 6172

Hvordan skal investeringer i Europa lønne seg når de ikke gjør det i USA hvor dekningsbidraget er mange ganger så høyt og de har mer enn full refusjon. I Europa har må de søke refusjon i hvert enkelt land. Helt dødfødt. Det er en grunn til at Ipsen har gitt f...
risksøker
25.06.2020 kl 10:07 6116

Det er hvertfall noen som har tro på selskapet fremover med å sette nye penger i det, nemelig 190 mill
focuss
25.06.2020 kl 10:09 6099

Du ser på historien hvor PHO bare har mottatt royalty og ikke hatt noen kostnader. Du er jo helt blank mann.
JosefK
25.06.2020 kl 10:10 6060


Dekningsbidraget vil gå opp i Europa når mellomleddet forsvinner. Lønnsutgiftene vil også øke men forhåpentlig med motiverte ansatte.
vikingofnorway
25.06.2020 kl 10:12 6043

Verd å merke seg at emisjonen ble overtegnet flere ganger så når man skal regne penger må en gange opp 190 mill.
risksøker
25.06.2020 kl 10:14 6026

For å understreke mitt punkt;

Flagging Photocure ASA
Fond forvaltet av DNB Asset Management AS fikk i dag 25.06.2020 tildelt 542 400 aksjer i Photocure ASA (PHO NO) emisjon.

Fond forvaltet av DNB Asset Management AS eier etter dette 1,703,414 aksjer i Photocure ASA som utgjør en eierandel på 6.40% av totalt utstedte aksjer i selskapet etter emisjon.
Slettet bruker
25.06.2020 kl 10:17 6003

Ja det merkelige er att de bare har tru når det er emisjoner, forøvrigt er det i stort sett bare småaksjonærer. men til og med
de taper interesset når resultaterne uteblir år efter år.
JosefK
25.06.2020 kl 10:23 5942


Nei, det er du som er på bærtur. 1900, remember?
kreinh
25.06.2020 kl 10:32 5886

Du har ennå sjansen til å laste opp igjen før DNB Asset Management AS kommer med en analyse av selskapet. De er nå største eier i Photocure med 1,703,414 aksjer i Photocure ASA som utgjør en eierandel på 6.40% av totalt utstedte aksjer i selskapet etter emisjon.
risksøker
25.06.2020 kl 10:38 5862

Ja var en inne og tok en post på 50000 aksjer så en må vare rask kan gå fort dette.
Slettet bruker
25.06.2020 kl 10:40 5847

Focuss framstår nå på lik linje med Rischioso, beklageligvis all respekt blåst bort over natten.
kreinh
25.06.2020 kl 10:42 5829

Vi vet av erfaring at de selskapene som DNM velger å kjøre går aksjekursen opp. Det er vel nok å vise til NEL.
risksøker
25.06.2020 kl 10:43 5820

Og hva gjør shorterne nå, de har 500000 aksjer å dekke.
bravi
25.06.2020 kl 10:43 5821

Liker ikke dette noe særlig, investorene som har kommet til i den forrige emisjonen og sikkert også i gårdagens er slike som DS bare leker med,. Det er bare fond, investerings selskaper og småaksjonærer, ingen stor aksjonær til å stille krav til resultater og påvirke styre og administrasjon. Da blir det bukken som passer havresekken type opplegg. Nå har liksom alle målepunkter blitt flyttet frem til 2023. Enig med pafo, det er bare noe fra Cevira som kan dra kursen forutsatt at kursøkningen baseres på resultater og ikke bare en hype.

Mener at de først skulle bevise at de får det til i Us før de gir seg i kast med nye utfordringer.
bravi
25.06.2020 kl 10:57 5762

Synes det er synd at HS solgte seg ut, det var de eneste som sa ifra om noe som helst. Tenk om selskapet hadde Herbjørn Hansson som styreformann, kursen hadde neppe vært lavere, kanskje utgiftene hadde blitt tilpasset inntektene og vi etter hvert hadde fått utbytte. Slik dette ser ut nå med utgiftskåte DS i spissen (og fingrene i kassa) kommer ikke Pho til å betale utbytte, iallefall ikke så lenge DS er i selskapet.
Slettet bruker
25.06.2020 kl 11:14 5712

Ja att det skall komme til nye kunder bare for att de investerer, må jo forutsette att de trur mange ikke kjenner fordelerne med
BLC. Og att de skall oppsøke dem og informere dem, men eg er ganske sikker på att alle urologer som behandler blærekreft
vet mye vel vad BLC er. Og om de ønsker skaffe det. Det er mer en merkeligt att ikke Olympus, Wolf og Karl Storz klarer selge
sine scope selv. Om dagens salgskorps ikke hinner med att betjene potensielle kunder, da er det dags att oppbemanne.

Men nu manner de opp før att selge til kunder de ikke vet om de finns, mens de selgere de reden har såvidt viser livteign.
Men Schneider er opptatt av vekst nær det gjeller omsettning før da kan de bevilge seg flere opsjoner.
Lønnsomhet er noe annet det krever både kunnskap og effektivitet, det er tyverr ikke noe han besitter.
Slettet bruker
25.06.2020 kl 11:35 5669

Focuss, no more love for PHO?

What happened to the best case on the OSE with potential price 1900kr pr share?

When the biggest optimist becomes a pessimist it's time to buy
Redigert 25.06.2020 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2020 kl 11:36 5661

Ja eg har sagt det lenge og Bravi og, det ende Schneider har vist hittils er att han kan bruke penger. Men det var ikke derfor
han blev ansatt. men han har sparket de få som har prestert noe. Og ansatt 5 veivisere som skall fortelle urologer ner de
skall buke BLC, da minke både scopesalg og bruk per scope. Så vi får håpe det ikke er noe han viderefør til Europa, det
blir en kostsam lærepenge i så fall.
SomSa
25.06.2020 kl 11:44 5634


Det er ikke lett å overbevise urologer og PHO har heller ikke klart å overbevise amerikanske urologer med en hær av selgere. Det er skremmende å lese hva kanadiske urologer sier om Cysview: Selv om PHO inngikk avtale BioSyent Pharma i 2015 for salg av Cysviw i Canada har inntektene vært beskjedent. Lykke til med Schneider´s fantasidrøm om å erobre Europa og omsette for 1 mrd innen 2023. De som kjøpe KOA i stedet for KOA-M og betaler ca. 80% mer på de samme aksjene vil også tro på Schneider.

Fra BLADDER CANCER CANADA
BLADDER CANCER CANADA is the first and only Canadian patient advocacy organization dedicated to bladder cancer issues.

HOW IS BLADDER CANCER DIAGNOSED?
In some facilities, Cysview (hexaminolevulinate HCl) with blue light cystoscopy ****may be used during the TURBT procedure****. A solution containing the hexaminolevulinate HCl (called an “agent”) is inserted into the bladder about an hour before the TURBT. The agent essentially “marks” the tumour, which can be more clearly seen using a blue light. The procedure is designed to enhance detection and visualization of nonmuscle-invasive bladder cancer, in particular carcinoma in situ (CIS) to help ensure the resections (surgical removal) of all suspicious lesions. It reveals lesions that may not be seen with standard white light cystoscopy. ***Note that Cysview is not available in all medical facilities. ( ja ja ca. 5 år har gått)
https://bladdercancercanada.org/en/diagnoses/
kreinh
25.06.2020 kl 11:47 5620

Glem utsikter, vekst prognoser, resultater for ett øyeblikk. Tenk heller på hvem som hausser aksjen. Er det småaksjonærer, Norne eller Edison. Eller er det DNM. Jeg holder en knapp på at en rosende analyse fra DNM vil få mer gjennomslag i markedet enn noen andre. Vil DNM ha aksjekursen opp, da går den opp. Så enkelt er det. Aksjekurser har mer med psykologi å gjøre enn fundamentale forhold å gjøre. Litt enig kanskje?
SomSa
25.06.2020 kl 11:51 5600


Dem som hørte på rosende NANO-analyse fra DNM i årrekke er ikke så happy nå. Det beste er å se hva PHO har oppnådd og kan de oppnå. PHO har drittet seg ut i USA. PHO hadde en sikker inntekt på 14-18 mil per kvartal fra Ipsen og Europa salget og dette skal forvandles til underskudd. Schneider er som en vektløfter, klarer ikke å løfte 100 kg men skal prøve på 200 kg. Hvor mange tror på det Schneider sier?

Redigert 25.06.2020 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
kreinh
25.06.2020 kl 12:01 5548

NEL er allikevel i topp fem på stigning på ett år...
SomSa
25.06.2020 kl 12:17 5509


Selg PHO og kjøp NEL!
bravi
25.06.2020 kl 12:40 5458

Er skuffet over både Schneider og styreformann (for sandpåstrøingsorganet) Egberts. De har ikke levert, har ikke fått til salg hverken i Canada, Australia eller NZ heller ikke i Us hvor de selv har satset tungt med en hel saueflokk og ferdig påsmurt matpakke. Har ingen tillit til at de skal sitte igjen med mere på bunnlinjen fra salget i Eu enn det de har mottatt fra Ipsen. Hvorfor skal de få det til der når de ikke gjør det andre steder?

Er helt sikker på at det gamle regimet med Hestdal og Bellete hadde greid vesentlig bedre med en jevnt over høyere aksjekurs.
focuss
25.06.2020 kl 13:03 5404

Prisen på Hexvix i EU er vel ca 60 % av prisen i USA. De tjener ikke penger i USA så hvordan i huleste har de tenkt å tjene penger i EU hvor de ikke engang har refusjon. Virker helt sinnssykt idiotisk og de har åpenbart ikke forstått hvorfor ikke Ipsen investerte. Og de sa de ikke har tenkt å forsøke øke prisen. Kan de ikke barneskole matte tro?
vikingofnorway
25.06.2020 kl 13:04 5386

I motsetning til en del tufser ( de vet selv hvem jeg mener, eller burde vite det) som skriver på dette forumet har jeg stor respekt for Jonas Einarson i Radforsk. Han har vært positiv til hva DS har gjort med selskapet siden han ble ansatt. Han sier også at de har en fair sjanse til å nå målene for 2023, men at det krever stor vekst. Så ved å kritisere DS så kritiserer man indirekte også JE, som har løftet Radforsk noe enormt.
SomSa
25.06.2020 kl 13:19 5343


Jeg mistet tilliten til Schneider da han sa de skulle få 70% markedet i USA og senee sa det var et spøk eller liknende. Likner på Trump som sier mye rart og når han forstår at han har drittet seg ut sier det var et spøk.

Man kan lurer på hvorfor det hastet med enda en ny emisjon ( siste emisjonen var i april) og før presentasjonen av 2Q 2020. Jeg mistenker at 2Q blir jævla dårlig og 3Q blir heller ikke strålende og 4Q 2020 og 1Q 2021 blir kaos kvartaler. PHO kommer til å tape mye i de kommende kvartalene og behov for å fylle kassa. Det hastet med en ny emisjon mens aksjen var over 70.

Slettet bruker
25.06.2020 kl 13:20 5341

Ja Hestdal hadde jo medisinske kunnskaper som langt oversteg Schneiders, og Bellete solgte like mye som Schneider med
mindre kostnader. Og i Norden var jo Njåstein outstanding, og resultatet i Tyskland er eg overbevist om att Karl Storz stod
før. Og det er vel medisinske argumenter som skall overtale urologer att begynne med BLC, det hjelper ikke att komme med
noen medelmåtlige selgere før att overtale urologer. Det har vi jo reden sett.

Og vi hadde sikert hatt 5 mil mindre med aksjer med gamle ledelsen, vilket hadde vart gull vert nær pengerne fra Cevira
begynner rase inn. Før det gjør de snart, og da bør det legges in veto mot att Schneider får røre dem. De bør gå direkte til
utbytte så aksjonærerne får noe tilbake noen gang.
Scoopfinder
25.06.2020 kl 13:21 5332

Ha ha, sirkus-HO er fortsatt bortkasta tid ser jeg :-)

Dere skal slippe å lese mer fra meg. Morsomt å se at lille Focuss prøver desperat å komme seg inn i PHO igjen.
Snart skriver han om kursmål 1900 igjen :-)

Adjø :-)
focuss
25.06.2020 kl 13:21 5330

Har du noen gang sett Jonas vært negativ til noe som helst i et radforsk selskap? Ikke jeg.
Slettet bruker
25.06.2020 kl 13:30 5276

Jonas Einarson i Radforsk. Er vel positiv til alt og alle som radforsk har eller har haft aksjer i, så att hauserne liker han er
selvskrevet. Uten det hjelper på stort annet en kursen.
Redigert 25.06.2020 kl 13:32 Du må logge inn for å svare