For balansens skyld

Sotah
25.06.2020 kl 08:04 544

Her har vi en som sparte oss for usedvanlig mye kaos. Diplom er sendt på vegne av forumet.
https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/tildeling-av-medaljen-for-edel-dad/id2720854/
Risk-reward1
25.06.2020 kl 09:31 522

Vel fortjent! De grep resolutt inn og avverget idiotens planer. Heltmodig.
Klarer bare ikke å undres om denne måten å se det på også hadde vært tilfellet i media og påtalemyndighet, om en islamist angrep en kirke og to etnisk norske hadde stoppet han, ellers alt likt......

Eller hadde vi sett voldsanmeldelse, og anmeldelse/kritikk for unødvendig satt andres liv i fare for å "leke helt"? Kan aldri vite hvor de gærne harene hopper.
Og du Sotah hadde vel lagd en innlegg om at; -Jeg har tro på at påtalemakten og domstol gjør en riktig vurdering. Så kan dere som har fått nye helter juble så mye dere vil, jeg trekker meg tilbake i bunkersen.

Som kjent snur jo dere i venstresidens skrotavdeling på prinsipper og meninger avhengig av hudfarge og etnisitet, like fort som andre skifter skjorte.

RR
Redigert 25.06.2020 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Sotah
25.06.2020 kl 09:34 518

Dersom, hvis, såfremt ifall... Du får ta meg hvis det skjer, da.
Risk-reward1
25.06.2020 kl 09:56 503

Jeg beskrev jo det bildet du selv har laget av dine uttrykte standpunkter. Det er vært slik lenge, så vente på ett konkret tilfelle blir meningsløst.
Blir som Reading terroristen dette. Dagbladet omtaler han fortsatt bare som "25 år gammel mann". Hadde det vært en nazze hadde det blitt smurt ut i fete bokstaver.

RR
Sotah
25.06.2020 kl 13:02 471

Hvis du ser nøye etter vil du se at jeg sjeldent uttaler meg skråsikkert om noe som helst. Det et stort sett bare teite folk som er skråsikre. Verden er ikke svart/hvitt, men stappfull av nyanser.
Slettet bruker
25.06.2020 kl 14:12 450

Så du er ferdig med håndsopprekningen og vil gjerne over på noget annet?
Gikk jo ikke helt veien for deg den der.
Sotah
25.06.2020 kl 20:44 429

Det var ingen som turte å svare, FG.
CS_invest
25.06.2020 kl 21:01 419

Vel fortjent - skulle bare mangle. Og dersom så engang skulle skje noe speilvendt, som sålangt heldigvis vi ikke har opplevd - så får vi ta det ut fra den situasjon.

Viktig altid at forholde seg til realiteter - frem for fremtenkte realiteter - som har en tendens til at ikke altid at slå til.

Fra interview med 100-åring: "Du som nå blir 100 år - har vel hatt dine bekymringer opp gjennom livet"? Jo - jeg har jo det. Men det viste seg at de allerfleste ikke slo til!
Slettet bruker
25.06.2020 kl 23:29 388

Muslimer som går i moské kan aldri få min hyllest. De støtter en syk religion som gjør ufattelig mer skade enn den syke Manshaus.
Slettet bruker
26.06.2020 kl 00:29 370

Mannshaus klarte ikke skyte og sparte de to gamlingene, og de fikk medalje - hyggelig det!

Men nå står kanskje Al Noor moskeen for fall:

I Bærum kommunestyre 17. juni fremmet Miljøpartiet De Grønnes Signe Bakke Sølberg en interpellasjon der hun ba om at Bærum kommune «gjennomgår gatenavn og offentlig kunst for å gjøre en vurdering av om noe bør endres/fjernes med begrunnelse i antirasistiske standpunkt».
– Å hylle personer som har stått bak rasistiske holdninger eller handlinger sender et signal om at vi ikke tar problemet på alvor, sier MDG-politikeren til Asker og Bærums Budstikke. https://resett.no/2020/06/24/mdg-vil-renske-gatenavn-og-kunst-i-baerum-for-rasisme/

Fra kommentarfeltet til artikkelen:
"Muhammed kalte ikke bare folk fra Afrikas Horn for "rosintryner", han påstod også at Allah hadde skapt jøder om til aper og griser. Han fikk også 20% av alle slavene banden hans fanget, hadde sex med slaver, og solgte og kjøpte slaver."

Forsker Halvor Fosli sier dette 23. juni 2020: Koranen aksepterer slaveri som en naturlig, gitt institusjon. Profeten selv tok slaver fra de mange krigene han ledet, og slavemarkeder fantes i så å si enhver muslimsk-arabisk by omtrent helt opp til det forrige århundret, med et bredt spekter av «sortiment» fra hele den da kjente verden.
Ettersom islams hellige skrifter aksepterer slaveri, ble slaveriets opphevelse betent. Det Allah har tillatt, skal nemlig ikke mennesker forby. Det er ulydighet. Selv om vi ikke alltid forstår Allahs vilje, er han suveren.
I senere hundreår ble slavehandel på det afrikanske kontinent bygd ut til en velorganisert og omfattende institusjon med millioner av slaver. Få slaver fikk etterkommere i den islamske verden. Det skyldes at mannlige slaver som nevnt i stor grad ble kastrert. Den store svarte befolkningen i USA med afrikansk opprinnelse i dag, vitner om at slaveeiere i Amerika tillot familieliv.
Slaveri ble forbudt svært sent i mange arabiske land, som Oman (1970), Qatar (1952), Saudi Arabia og Jemen (begge i 1962). Mauritania er det landet som formelt avskaffet slaveri sist, i 1981. Det var kun gjennom ytre press at slaveri langsomt har blitt avviklet i den islamske verden – og kun gjennom en stor internasjonal, militær koalisjon ble Islamsk stat (IS), med sine sexslavemarkeder, nedkjempet. I vår tid.
https://www.document.no/2020/06/23/slaveriet-i-den-islamske-verden/

Redigert 26.06.2020 kl 00:37 Du må logge inn for å svare
Riot
26.06.2020 kl 01:23 357


Helt rätt av Norge att uppmärksamma hjältarna.......helt underbart att man gett frågan tid och utdelar både guld och silver.

Risk-reward1
26.06.2020 kl 09:48 307

Det er forskjell på å se nyanser og lete ensidig etter unnskyldninger og bortforklaringer som du driver med. Dette handler heller ikke skråsikkerhet og sort/hvitt.

"Ingen turte å svare, FG" etter å ha fått svar...... apropos teite folk :D
Du er ikke uten skråsikkerhet og sort/hvitt, Sotah. Du er et vått såpestykke på en plattform med slagside.
Sosialisme og islam har toet sine hender i et felles mål om å fjerne frihet

RR
Slettet bruker
26.06.2020 kl 09:58 301

I galskapens tid da yrkeskriminelle drittsekker som George Floyd - en yrkeskriminell er altså en som konstant utsetter andre mennesker for ulempe og livsfare - kan sørges av en hel verden som river seg selv og sin kultur i filler for hans skyld, så skal selvsagt gamlingene ha medalje for å ha tatt hit hatets religion!
Pensjon uten krav til oppsparing er de vel for lengst innvilget fra det norske samfunn (hvor vi andre har 40 års oppsparingstid for slike goder); det samme samfunnet som så vrangvillig lar vær å hjelpe en liten gutt, som opplevde at mor og bestemor tok sitt eget liv, og som fikk livsvarig skade på sin lille sjel. For ham finnes det ingen medfølelse.