Vil du noen gang fly med en muslimsk pilot?

Slettet bruker
25.06.2020 kl 19:44 347

Det er ikke bare på den teoretiske testen man fusker når man skal ha sertifikat, men også med flysertifikatet.

Pakistan International Airlines har satt 150 flygere på bakken fordi de er mistenkt for å ha latt andre avlegge eksamen for seg.

En talsmann for det statseide flyselskapet sier at avgjørelsen kommer i kjølvannet av etterforskningen av flystyrten i Karachi i mai. 97 mennesker mistet livet etter at passasjerflyet styrtet midt i et boligområde.

En foreløpig granskningsrapport konkluderer med at ulykken skyldtes menneskelig svikt, både hos flyger og flygeleder.

Ifølge Pakistans luftfartsminister diskuterte flygerne koronapandemien mens de forsøkte å lande flyet. De hadde koblet ut flyets autopilot.

https://www.document.no/2020/06/25/pakistanske-flygere-mistenkes-for-eksamensjuks/
Redigert 25.06.2020 kl 19:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.06.2020 kl 19:50 345

Å fjuske er en utbredt kultur blant malatonine folk. I sannhet også er ekte araberkultur. De kommer fra mislykkede samfunn, kan ikke språket, har ikke sjanse å oppnå noe i utdanningssammenheng og må trikse seg til kompetanse. Dette gjelder i alle yrker hvor det er krav til substans
Redigert 25.06.2020 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
CS_invest
25.06.2020 kl 20:21 322

Helst ikke - selv om jeg neppe noengang får sjansen for at avklare dette (innelåst i bøttekottet før du kommer på). Men ikke så mye pga. jeg tror muslimer flest er dårlige mennesker - eller dårlige piloter for den del. Mest pga. det er en litt for høy fatalisme ("in'sh Allah") - slik jeg ikke helt kan fraskrive meg en frykt for at det kan forekomme en litt større likegyldighet til sikkerhetsmessige forordninger - da det uansett er Allah som "bestemmer" det sluttelige utkomme.
ladaen7,30
25.06.2020 kl 20:24 319

1/3 av flygerne satt på bakken da de ikke har "lappen......
Hvordan i huleste har dette selskapet kommet gjennom nåløyet og fått fått tillatelse til å fly til Europa?
atnorhe
25.06.2020 kl 20:31 312

Også favoritt folket til Norske politikere da! De kan alltids få sertifikat hos NAV hvis de støter på utidige krav i hjemlandet.

Vi kan senke kravet slik at det passer som hånd i hanske til de som ikke helt forstår alle detaljer. Det er nok av leger og advokater som er kvotert inn her på berget, så vi har god erfaring i forfordeling. Nordmenn er sånn passe likt i Norge, så her er dere velkommen.
Landet trenger innbyggere som politikerne har sansen for.
Slettet bruker
25.06.2020 kl 23:07 266

For ca 45 år siden, etter at landene Kenya ,Uganda og Tanzania hadde gått sammen om å danne flyselskap, East-African Airways, etter mønster fra SAS, ansatte de piloter fra mange land, UK og Skandinavia medregnet. I kabinen var de sorte. Men Kenyatta, daværende leder i Kenya, forlangte at sorte skulle ansettes også i cockpit. Daværende utsjekkansvarlig for piloter ble holdt ansvarlig for dette. Man klarte å samle sammen 42 kandidater, som alle ble sendt til flyskole i UK. Etter noen uker rapporterte flyskolen at de dessverre ikke kunne påta seg ansvaret for å utdanne gruppen til de nødvendige sertifikater. Over halvparten var uegnet. En flyskole i Texas var villig til å fullføre utdannelsen, og 14 kandidater ble tatt ut dit. Men historien gjentok seg, og resten endte opp på en pakistansk flyskole. En - 1 – kandidat fullførte der, - og fikk sitt sertifikat. Den utsjekkansvarlige i EAA (norsk) fikk press fra øverste hold på seg til å godkjenne ham for arbeid i cockpit, og lot ham ta av flyet i Addis Abeba. Noe som resulterte i et skjær ut i bushen, og ødelagt understell. Ikke lenge etterpå ble flyselskapet nedlagt.
Slettet bruker
25.06.2020 kl 23:09 263

For ca 45 år siden, etter at landene Kenya ,Uganda og Tanzania hadde gått sammen om å danne flyselskap, East-African Airways, etter mønster fra SAS, ansatte de piloter fra mange land, UK og Skandinavia medregnet. I kabinen var de sorte. Men Kenyatta, daværende leder i Kenya, forlangte at sorte skulle ansettes også i cockpit. Daværende utsjekkansvarlig for piloter ble holdt ansvarlig for dette. Man klarte å samle sammen 42 kandidater, som alle ble sendt til flyskole i UK. Etter noen uker rapporterte flyskolen at de dessverre ikke kunne påta seg ansvaret for å utdanne gruppen til de nødvendige sertifikater. Over halvparten var uegnet. En flyskole i Texas var villig til å fullføre utdannelsen, og 14 kandidater ble tatt ut dit. Men historien gjentok seg, og resten endte opp på en pakistansk flyskole. En - 1 – kandidat fullførte der, - og fikk sitt sertifikat. Den utsjekkansvarlige i EAA (norsk) fikk press fra øverste hold på seg til å godkjenne ham for arbeid i cockpit, og lot ham ta av flyet i Addis Abeba. Noe som resulterte i et skjær ut i bushen, og ødelagt understell. Ikke lenge etterpå ble flyselskapet nedlagt.
Fjordgubben
26.06.2020 kl 00:30 242

Folk driter i fakta, alle er like, alle er like snille, alle er like kriminelle, alle har like forutsetninger, alle har like ferdigheter, alle er like gode.

Det lengste man kan strekke seg til er at two legs are better than four legs, selv det kan man selvsagt diskutere!