Rec -Hvorfor ikke gå for 49 % yulin ? Bløff eller fakta ?

Slettet bruker
REC 26.06.2020 kl 06:17 2489

Nå har denne Tore ....sittet på ML i 8 år og ikke fått til noen ting. Ledelsen i Rec har ikke skapt en skarve 10 øring til aksjonærene de siste årene. Men opsjonen de sier ... de sitter med er mulighetene til 49 % eierskap Yulin. Hvorfor sitter vi kun med 15 % ?. Dette er ledelsen og styret sitt ansvar å skape verdier. Ledelsen i dag forringer aksjonærenes verdier. Kast dritten ut sier nå jeg.

Rec har en særdeles passiv ledelse. På tide at nytt styre kaster ubrukelig ressurser på dør. Starte med TT. Og til Røkke. Hva er det du vil i Rec ?
På tide nå med update. Eller forlat selskapet
Redigert 19.01.2021 kl 17:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.06.2020 kl 09:33 2319

Det er en bra start å sette inn Anette Malm Justad som styreleder. Hun har tung erfaring fra restrukturering av internasjonale selskaper. Så får vi se hva som skjer med gamle TT etterhvert. Men Rec bør få inn en yngre CEO.
Slettet bruker
26.06.2020 kl 09:37 2307

Jeg er helt enig med deg, og har sagt det samme - ledelsen er passiv, og i tillegg arrogant. Man kan mistenke at dette skyldes at ledelsen er litt retningsvill og ikke helt vet man skal gjøre. Det er styrets oppgave å meisle ut en visjon og strategi, og ledelsens oppgave er å sette dette ut i livet.Jeg håper at når den nye styrelederen takket ja til dette vervet hadde større ambisjoner enn kun å heve honorar. Men, fram til nå har man ikke hørt et eneste pip! Man får vel gi henne noe tid til, men man burde forvente noen signaler snart. Det hele er selvsagt opp til Røkke, men styreleder og den daglige ledelse skal gi Røkker input slik at de riktige valgene treffes. Enn så lenge holder Butte skuta flytende. Potensialet er stort, men det e "itjnå som kjæm tå sæ sjøl"!
Jumball
26.06.2020 kl 11:26 2183

Denne skal mye ned! Derfor venter jeg med å handle mer av denne aksjen her!
bel68
26.06.2020 kl 11:39 2158

Jumball og det måtte du lage en ny bruker for å fortelle !!!!!!!!!
Jumball
26.06.2020 kl 11:47 2141

Se på USA hva de gjør mot Kina! Tror du at det er bra.?
Jumball
26.06.2020 kl 12:05 2104

Folkens begynn å reager! Denne skal mye ned!
Slettet bruker
26.06.2020 kl 12:31 2071

Du kunne kanskje presisere hva du mener med ditt utsagn. La gå at Trump er uforutsigbar, men USA har faktisk satt foten ned for et Kina som har vokst pga av en handelspolitikk på ulike villkår gjennom subsidiering, utestegning av utenlandske aktører fra det kinesiske markedet, kopiering/tyveri av patenter, plyndring av naturressurser i utviklingsland etc. Man burde heller spørre, slik som Trump mener, hva gjør Kina mot USA (og resten av verden). Trump og USA er ikke RECs fiende, det er statskapitalistene i Beijing. I tillegg er REC sin egen fiende siden de over så mange år ikke har evnet å se nye muligheter.

At amerikanerne i tillegg sauser det hele til med geopolitiske saker som militarisering av sør-Kina havet, avdemokratiseing av Hong Kong gjør jo forholdet enda mer innfløkt og spent. At USA er selvoppnevnt verdenspoliti er ikke noe nytt og kan kritiseres, men da må man samtidig spørre seg hvordan det ville ha vært dersom amerikanerne ikke hadde tatt denne rollen.

Så, kanskje burde du revurdere dit utsagn.
Intravenøsiu
26.06.2020 kl 12:42 2040

Statskapilisme gjelder både Trump og Kina, frackingbransjen i USA er ikke konkurransedyktig uten politisk press på andre i bransjen som produserer billigere.

Slettet bruker
26.06.2020 kl 12:50 2025

ikke direkte enig med ditt utsagn om frackinindustrien. Men er enig i at Trump blander seg inn i altfor mye.
Jumball
26.06.2020 kl 13:06 1997

skal ikke begy meg ut på den politieskorte debatten! Men slik jeg ser det ser det ikke lyst ut!
Skalleknarp
26.06.2020 kl 16:07 1877

Vil bare slenge inn i denne debatten at det fremover vil være nummer 1 for de fleste bedrifter WORLD WIDE en policy på bærekraftighet mål. (sustainability goals). For mange vil dette innebære bla. solseller på taket som er lett og forholdsvis rimelig å innfri for de fleste. Min oppfatning er at bare dette vil få litt sving på behovene fremover... Wait and see… God helg.
milk
26.06.2020 kl 16:47 1809

Har du ikke fått med deg at strømprisene er rekordlav? Oljen er billig! Hvem pokker bryr seg da om REC ? Som sagt,jeg sitter på min post,men REC er forlengst gått inn på tapskontoen min..... Overlever de,så blir det champis til Jul :-D
Slettet bruker
04.07.2020 kl 13:44 1407

Jaha 4% opp Fredag. Går vi gjennom 3 kr mandag ?
På tide med noe nyheter her nå Røkke ...

.