Lenge siden vi diskuterte voldtekt.

Sotah
26.06.2020 kl 14:11 837

https://www.dagbladet.no/nyheter/domt-til-over-13-ars-fengsel/72608424

Spenstige straffer de har for tida. Og det er jo bra. Voldtekt er noe svineri.
Slettet bruker
26.06.2020 kl 15:59 812

Ja, det er lenge siden DU diskuterte voldtekt, Sotah! Det er ingenting spenstig over 13 år for mange voldtekter - så fortsett å holde deg i skinnet, du!
Fjordgubben
26.06.2020 kl 16:13 794

Alvorlig med voldtekter ja, men i dette tilfellet dreier det seg altså om en uskyldig person som ikke har voldtatt noen, men som et offer for et komplott av hevngjerrige kvinner.
Sotah
26.06.2020 kl 16:45 777

Retten kom frem til en annen kjennelse. Jeg har ingen annen innsikt i saken enn det som har stått i media.
Fjordgubben
26.06.2020 kl 16:52 767

Selvsagt kom retten til at han var skyldig, mangel på bevis spiller ingen rolle i saker som dette.

Som sagt var det her noen kvinner som var sure på denne fyren og bestemte seg for å samordne sine anklager og man får han dømt.

Slik har det blitt nå, bevis er ikke lenger nødvendig, man trenger kun å samordne de ulike «ofrenes» historier og saken er i boks.

Tipper her at kvinnene var sure fordi tiltalte sannsynligvis har oppført seg som en rundbrenner og som vi vet blir kvinnfolk forbanna på slikt. Greit sikkert ufin oppførsel, men fengsel?

Justismord.
atnorhe
26.06.2020 kl 17:00 759

Samme her, men det er kjent at han pleiet sosial omgang med flere av « ofrene» i mange år etter overgrepene, som var «festvoldtekter» uten at det dermed ikke er voldtekt, men disse damene dro hjem til udyret på fest og drakk seg så drita at de ikke visste om voldtekten før senere.

Ansvaret her ligger 100% på «overgriperen»en voldtekt og et uvillig samleie vs fyllesamleie.
Den andre parten har intet ansvar for å vite hva de gjør.

Mulig de var vonbroten, men det er vanskelig å bli forferdet over handlingen.
Fjordgubben
26.06.2020 kl 17:11 748

Saken er at man som mann ikke har mulighet til å forsvare seg mot kvinner som rotter seg sammen på denne måten, retten vil automatisk tro på kvinnene uansett hva de faktiske forholdene måtte være.
Slettet bruker
26.06.2020 kl 17:25 739

Lurer på når samfunnet og rettsvesenet er klar for menn som blir voldtatt av kvinner. Mange tror det er nesten ingen slike tilfeller med det florerer skal jeg si. Sove-voldtekter fra kvinner mot menn er nesten like utbredt som motsatt vei.
Redigert 26.06.2020 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
Sotah
26.06.2020 kl 17:29 737

Jeg har våkna med damer oppå meg ved noen anledninger. Tenkte ikke på det som overgrep, men mer som fyllerør. Men du har rett i at det forekommer.
Slettet bruker
26.06.2020 kl 17:44 727

Ha ha - vis meg hvem du omgås, og jeg skal si deg hvem du er! (Gammelt munnhell)

EDIT: Det gjelder selvsagt damer også. Jeg har liten forståelse for de som deltar i leken, men ikke tåler steken. Særlig når voksne kvinner kommer årevis etterpå. Den som utsatte seg for slikt, har i det minste utsatt seg selv for risikoen, så LEV MED DET!

Redigert 26.06.2020 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
26.06.2020 kl 18:01 713

Joda, dette blir som å rave rundt dritings på byen med en klokke til 300k på armen og en fet lommebok stikkende opp av baklomma, for så å bli overrasket når man våkner fyllesyk, blakk og uten klokke, for så å søke sympati fra samfunnet i ettertid.

Men ifølge kvinner så et dette «noe helt annet»!?

Hadde en slik diskusjon med tenåringsdatteren i en periode da hun gikk på byen seende ut som en prostituert, noe hun selv mente hun hadde full rett til å gjøre uten at noe noengang ville skje, heldigvis har hun nå kommet på bedre tanker men det er fremdeles slik at mange kvinner blir ofre når disse tingene skjer, mens menn får beskjed om at det var deres egen feil omtrent fullt og helt, noe det selvsagt ofte er.
Sotah
26.06.2020 kl 18:31 703

Jeg tok det på strak arm, fruen. Det var jo tross alt kjentfolk som satt seg til der jeg lå.
nabai
26.06.2020 kl 18:48 694

Jeg mener at skal vi har lover som beskytter kvinner mot sove-sex eller voldtekt som det nå kalles, så må loven være lik begge veier men den er ikke det. Selv politiet ler hvis en gutt eller mann hevder seg voldtatt. Husker en sak i Bergen hvor en ung gutt ringte politiet fordi en mann prøvde å voldta han, politiet lo og hadde mye moro med gutten på telefonen. Dette er virkelighetens verden, noen kvinnelige ledere vil ikke engang høre på slike historier langt mindre gjøre noe med dem.

Jeg vet at mang en mann har blitt voldtatt av sin kone, kjæreste eller venn når de var ruset og sov. Endel menn har ikke problemer med å få stå om de så tar sovemedisin. Dette blir utnyttet av kvinner, så kanskje vi bør få en ny metoo som krever kvinner straffet. Problemet er at nesten ingen mann vil stå frem og klage slik som kvinnene gjør, stå å gråte for politiet eller journalist fordi kona voldtok han. Da hadde han blitt kalt, "kjerring".
Slettet bruker
26.06.2020 kl 19:23 682

Jeg mener vi har kommet galt av sted med offerkultur når voldtekt ikke lenger impliserer noe vold.
Såpass får et ansvarlig menneske evne å passe på seg selv! Jeg ville aldri lagt meg til å sove omgitt av en gjeng fulle og gærne mannfolk.
Slettet bruker
26.06.2020 kl 20:20 661

Om kona hadde klart å voldta meg mens jeg sover hadde jeg betalt i kontanter.
Sotah
26.06.2020 kl 21:25 650

Jeg sjokker inn og er fullstendig enig med deg, fruen. Begrepet voldtekt må i boka mi inneholde vold. Ellers er det noe annet. Ikke nødvendigvis noe bedre eller noblere, ikke mindre straffbart. Men vi mangler et godt ord for det når det ikke er brukt vold. Psykisk tvang, manipulering, ufrivillig seksuell aktivitet, hva som helst. Men voldtekt uten vold blir faktisk bare "tekt"
Fjordgubben
26.06.2020 kl 21:31 645

Enig, om man må ikke dømmes til fengsel i 13 år for noe som i verste fall er en gråsone. Da vil man oppleve å bo i en politistat uten rettsvern.
Slettet bruker
26.06.2020 kl 21:41 639

Selvtekt er å ta seg til rette med andres eiendom. Det burde være et gangbart uttrykk for kropp også. Selvtekt er straffbart!

NB. Skal selvsagt ikke gjelde mindreårige som ikke selv forstår å styre, da påføres faktisk skade/vold mot barnets integritet, fysikk og psyke.
Nuka
26.06.2020 kl 22:10 622

Det var da enda bra, at du ikke forsvarer litt voldtektsdop i drinken til en femtenåring.
Slettet bruker
26.06.2020 kl 23:21 606

Kunne ikke vært mer enig, det ligger i ordet, "voldtekt". Det betyr at man med vold tar seg til rette, og når en kvinne ikke kan huske om de hadde sex frivillig eller ei, og trenger noen dagers samtale med velmenende venninner for å kunne konkludere, så burde politiet kastet ut saken. Deretter tatt bilde og fingeravtrykk av damen slik at de i fremtiden hadde dette på vedkommendes rulleblad i tilfelle hun ville gjøre det igjen. Det samme gjelder forøvrig en mann, men om det finnes slike tviler jeg på.
Slettet bruker
26.06.2020 kl 23:23 601

Hvorfor i huleste skulle jeg gjøre det??? - Jeg er 100% for lov og orden! - Hva tror du konservative står for?

Åja, dere libtards har navnet oss om til "høyreekstreme" fordi galskapen deres mangler motargumenter mot sunn fornuft, sann vitenskap og likeverd for alle.

Det er dere som relativiserer bort sunne grenser - ikke jeg!
Slettet bruker
27.06.2020 kl 03:22 577

Denne var unødvendig stygg. Vi vet hva Havfruen står for, så hvordan kunne du få deg til å skrive dette?
Slettet bruker
27.06.2020 kl 14:27 530

Det er ingen gråsoner , sex impliserer samtykke. Selv hanhunder med impuls rett i pungen respekterer tispas avslag, bare altså ikke enkelte tobente som mener at de argumentere seg til ett ufrivillig ligg fordi objektet ikke var godt tildekket, var på feil sted til feil tid, hadde inntatt rusmidler eller ganske enkelt hadde kort sjørt. Enig med Sotah, det er helt enkelt noe svineri.