Aksjemarkedet i disse koronatider

Ajax1
NEL 27.06.2020 kl 11:18 1428

Jeg skriver dette innlegg på NEL tråden fordi det er her jeg føler meg hjemme, men dette er en generell betraktning om aksjemarkedet om dagen.
Jeg gikk ut av NEL på NOK 12 etter at Løkke solgte en stor post på NOK 11.77. Det burde jeg ikke gjort når vi ser dagens kurs på NOK 18.65 😢

Etter det har jeg vært jeg vært innom WALWIL, SUBC, KVAER og TOM. I går solgte jeg meg ut av alt 😒 Jeg ser at fasit er ca 20% økning av kapitalen siden 12 mars. Det er jeg fornøyd med i disse uoversiktlige/korona tider.

Norge har klart seg bra under denne korona krisen pga stor og konsekvent stenging av samfunnet, men det er mye som tyder på at vi vil få en ny bølge av smitten i verden.
Det vil trolig også føre til internasjonal nedgang i aksjemarkedet, noe som også vil påvirke OSE negativt, tror jeg.

Når det gjelder selskapet NEL vil jeg ikke inn der nå fordi jeg mener det er overpriset på dagens nivå, og tror at nedgang av NEL kursen vil komme.

Når det gjelder selskapene WALWIL, SUBC, KVAER og TOM vil jeg følge disse nøye i tiden som kommer.

God helg tl alle forumsvenner 😎
Redigert 19.01.2021 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
TheKurgan
27.06.2020 kl 12:14 1355

Får vi en W så vil det uunngåelig påvirke markedet i enda mer negativ retning. Her i Norge har vi klart å flytte smitte søylen foran oss, noe veldig utflating av den kurven som var målet har ikke skjedd for da måtte flere ha vært smittet. Det vil jonfaktisk si at vi her i Norge har stort potensiale fornå bli smittet med stor spredning!
Men, så har vi lært mye om håndvask og avstand til hverandre og behandling og vaksine nørmer seg. Så dette tror jeg går veldig bra👍
Jeg er også ute av NEL for tiden etter å ha fulgt de fra 2016. Har trua på de videre også, men litt redd for tidsperspektivet samt at de får flere konkurrenter fremover og ikke minst er det et vell av andre raskt voksende ESG selskaper som nå er interessante.
Slettet bruker
28.06.2020 kl 21:17 820

Kan fort være lurt å være ute også.
Men selv tror jeg NEL vil stige på neste kontrakt fra NKLA som er meldt kommer snart (var vel ett par mnd etter den forrige).
Altså resten av utstyret til de 5 første stasjonene.
Sjansen for en rekke ordre har aldri vært større.
Spørsmålet er hva NEL skal med cashen.
Hvor skal det bygges fabrikk?
Så tør ikke selge en aksje...
En av grunnene er også at det nettopp var en emisjon på dette nivået.
Historien har vist (uavhengig av covid-19, snart en ny i 2021? osv....) at NEL beveger seg opp etter EMI.
Den ble fulltegnet på noen timer (hørte snakk om 30 min).
Når det er så lett å skaffe cash på dagens nivå, så er det ting på gang vi vanlige ikke vet om.

Men man må ha trua ellers er det ingen vits.
Så støtter deg i å ikke handle NEL til 19 kroner om du tror den skal ned.