FRO rally starter i uke 27 - Ta plass!

michelangelo
FRO 27.06.2020 kl 20:21 28747

Tydelige tegn på selgers utmattelse, vi ser mulig en rød dag på mandag som utgjør bunnen og da er det bare å kjøpe med begge hender... betydelig rally forventes!
Akkumuler...

;o

https://www.tradingview.com/x/wQzPhABM/
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2020 kl 20:08 6234

Litteratur:

https://www.amazon.com/Art-Short-Selling-Kathryn-Staley/dp/0471146323 (Mye bra for en langsiktig investor i den boken).

Det er ikke noe som er uklart med dette, man låner aksjer som man selger og kjøper dem tilbake og leverer dem til utleier. I mellomtiden har man betalt rente for lånet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
oivindl
01.07.2020 kl 20:16 6224

Enig i det, men Flipper hevdet i et tidligere innlegg det motsatte, noe som skapte litt forvirring.
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
michelangelo
01.07.2020 kl 20:21 6212

FRO stiger over 5% i USA ikveld, lover bra dette.
https://www.tradingview.com/x/fKF6BnKE/
;o
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.07.2020 kl 20:22 6222

Ganging og deling er motsatte regneoperasjoner. På sett og vis er en kort og en lang handel også motsatte operasjoner.

I det ene tilfellet begynner man med å selge.

I det andre tilfellet begynner man med å kjøpe.
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
bellx
01.07.2020 kl 20:55 6148

Har ikke spetalen en stor short i fro?Ser Hannisdahl spår tank nor og ned,ikke første gangen han tar feil.
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
nucleus
01.07.2020 kl 21:30 6046

La dem fortsette spå, Q2 og guiding fremover gleder jeg meg hvertfall til. Oljelager i USA har minket kraftig, da oppstår jo et transport behov pånytt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Flipper
01.07.2020 kl 23:56 5814

Les OM IGJEN hva jeg sier, har sagt, forklart.

Forstår du ikke det, kan jeg ikke hjelpe mer
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Flipper
02.07.2020 kl 00:29 5747

OK, en gang til

LÅN av aksjer for å shorts, er prisen kun en brøkdel av aksjekursen der og da.

La oss si, FRO er Kr. 80, og du låner aksjer til 25 øre pr. stk. til et vist tidspunkt,
som du MÅ betale 25 øre, OKKE SOM. Men, innen dette tidsrum KAN du shorts
FRO med det antall LÅNTE aksjer som koster 25 øre, uansett, om du BRUKER
muligheten, DU HAR KJØP, og selvsagt hadde tenkt å benytte.

I Uniten er ovennevnte satt i system, hvorved Merkantil Exchange i Chicago gir
månedlige Opsjoner, i en gitt Skala, hver måned, og Call ( option til å kjøpe )
Put option ( kjøpe aksjer på lavere nivå )

Pluss mange andre, Såkalt Derivater.... Ikke for amatører som oss, og jeg bruker
ALDRI derivater av noe slag, men forstår hva det er, og hvilke Indikasjoner det
gir for en gitt aksje, når man ser, Volum, pris og utløpsdato. Vedr. utløpsdato, er
den gitt hva markedet sier, hver 3 fredag hver måned ( men, vær klar over at det
ikke er offisielt, hva fredagen sier, siden oppgjør i Chigaco Option Exchange ikke
er offisielle før Lørdagen, kl. 12.00 i Uniten.

Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Flipper
02.07.2020 kl 00:32 5738

OK, en gang til

LÅN av aksjer for å shorte, er prisen kun en brøkdel av aksjekursen der og da.

La oss si, FRO er Kr. 80, og du låner aksjer til 25 øre pr. stk. til et vist tidspunkt,
som du MÅ betale 25 øre, OKKE SOM. Men, innen dette tidsrum KAN du shorte
FRO med det antall LÅNTE aksjer som koster 25 øre, uansett, om du har benyttet
muligheten eller ei. noe du selvsagt hadde tenkt å benytte. [ inngått lånekontrakt
må betales uansett, 25 Øre.

I Uniten er ovennevnte satt i system, hvorved Merkantil Exchange i Chicago gir
månedlige Opsjoner, i en gitt Skala, hver måned, og Call ( option til å kjøpe )
Put option ( kjøpe aksjer på lavere nivå )

Pluss mange andre, Såkalt Derivater....

Ikke for amatører som oss, og jeg bruker ALDRI derivater av noe slag, men forstår
hva det er, og hvilke Indikasjoner det gir for en gitt aksje, når man ser, Volum, pris
og utløpsdato. Vedr. utløpsdato, er den gitt hva markedet sier, hver 3 fredag hver
måned ( men, vær klar over at det ikke er offisielt, hva fredagen sier, siden oppgjør
i Chigaco Option Exchange ikke er offisielle før Lørdagen, kl. 12.00 i Uniten.

Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 08:21 5562

Ja du betaler långiver rente for å låne aksjer og selge dem.

Du kan kjøre bil uten å kjenne detaljene i bilmotoren. Du kan også lære deg å bruke en opsjonskalkulator uten å kunne matematikken. Opsjoner kan være veldig lurt i gitte situasjoner. En opsjon er egentlig en forsikring. En kjøpsopsjon på en aksje er en forsikring for ikke å eie aksjen, mens en salgsopsjon er en forsikring når du eier aksjen. Noen sikrer seg også ved å være lang i aksjen som de vurderer som den beste i bransjen og kort den de vurderer som den dårligste i bransjen. Pengene du får på å selge en aksje kort, kan brukes til å ta en lang posisjon i den gode aksjen.

Som alltid må man lære å krype før man går. Les og simuler, papirplasseringer før du forsiktig begynner å bruke mer avanserte strategier. Min filosofi er å gå etter de aksjene som gir best utbytte (verdiaksjer) og ikke bry meg om kurs før jeg eventuelt skal selge. Da kan man gå glipp av vekstaksjer som er mer risikable, men kan gi en god avkastning om man vedder riktig på prisretning.

Personlig ville jeg vært varsom med å gå lang i Frontline så lenge Short posisjonen er så stor som den er per 2 juli 2029, 6.33 %. En short posisjon på over 5 % regnes som stor.

For øvrig merker jeg at den store short posisjonen i 5th Planet Games nå er borte. Den var større enn i Frontline. Plutselig var den borte. Den kan forsvinne like raskt i Frontline.

Man trenger ikke være intelligent for å gjøre intelligente investeringer:

https://www.adlibris.com/no/bok/den-intelligente-investor-9788271463823
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 08:29 5551

En kommentar til om Frontline. Mener du kursen på aksjen nå er god, er det bare å trå til å kjøpe. Aksjen er historisk en god utbytteaksje. Når toget forlater stasjonen har ofte shoterne dekket posisjonen sin og kursen kan ta av oppover. Du står igjen på perrongen, men det kommer stadig nye tog og det neste som kommer kan være bedre om du velger å følge 10 til 50 aksjer. Merk at der en en skjevhet mot å kjøpe for fort. Det kan lønne seg å vente på riktig tog.

Skal du operere i det amerikanske markedet er Short interest en størrelse de beste investorene følger. Du kjøper altså ikke aksje X før du har sjekket short interest. Mer om det på Investorpedia (en god ressurs)

https://www.investopedia.com/articles/01/082201.asp
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 08:36 5539

Fra kilden ovenfor

"A high short-interest stock should be approached with extreme caution, but not necessarily avoided at all cost. Short sellers (like all investors) aren't perfect and have been known to be wrong. In fact, many contrarian investors use short interest as a tool to determine the direction of the market. The rationale is that if everyone is selling, then the stock is already at its low and can only move up. Thus, contrarians feel a high short-interest ratio is bullish because, eventually, there will be significant upward pressure on the stock's price as short-sellers cover their short positions".

https://www.amazon.com/s?k=contrarian+investing
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
alan
02.07.2020 kl 11:31 5351

Saudi truer med ny priskrig.

https://www.dn.no/olje/opec/oljeprisen/saudi-arabia/saudi-arabia-truer-med-ny-priskrig/2-1-836572

Tipper Shorterne skal få det mer enn travelt hvis dette skjer....



Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.07.2020 kl 11:34 5347

Men hvordan vil den priskrigen påvirke ratene?
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Volga
02.07.2020 kl 14:57 5151

FRO har 23 VLCC, 28 Suez og 20 Afra (~1/2 LR2). Til disse vil det være et bredt sett med avtaler inngått p.t - noen lange/noen korte, men over tid vil prisene gå ditt spot'en peker.
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Flipper
02.07.2020 kl 17:04 5009

Interessant, kort fra en artikkel av Tradewinds - ECO skips, maskiner, ( effectiv WW, når jeg er 6'' under )

Den sørkoreanske skipsbyggeren har tatt et nytt skritt ved å kunngjøre en avtale med det New York-noterte Bloom Energy om å designe og utvikle slike skip.

"Ved å signere denne felles utviklingsavtalen har SHI en plan for å utvikle miljøvennlige skip som vil lede fremtiden for industrien, "sa Haeki Jang, visepresident for skipsbygging ved SHI.

"Målet vårt er å erstatte alle eksisterende hovedmotorer og generatormotorer med disse svært effektive brenselcellene i fast oksid for å samsvare med International Maritime Organisations 2030 og 2050 miljømål."

Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Flipper
02.07.2020 kl 17:13 5039

KoronaFinans

* långiver rente * - Ingen rente, men, fast pris pr. lånte aksje en tid. Kan godt avtale med
utlåner, at lånet av aksjer KAN videreføres over Opsjons perioden til å tilbakeføre...

Blir en AVTALE dem i mellom.

Ikke ekspert på dette, men vi har jo sett i Laaang tid at John og Trøim inngår såkaldte
TRS Agreement, som de kan ved utløp, rullere frem i tid.

Detaljer om dette kan jeg ikke, fordi jeg aldri som sagt, beveger ,meg inn i derivat.

Ønsker FULL kontrol, og investerer KUN med egne penger; som jeg tåler å tape
ALT, men det er skjelden man taper alt, med mindre selskapet går konk, eller trenger
en emisjon. Tenk på Kongsberg Automative, utvanning med en IPO på 10 ( ti øre ),

Har tenkt å kjøpe 500K aksjer, når PPS ligger rund 25 øret ... Enorm oppside, men,
nedsiden også stor. Happy go Lucky, er vel man kaller det. Men, likeledes uttrykket;
den som ikke deltar, intet vinner ...
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Flipper
02.07.2020 kl 17:31 5054

Clarksen Reseach Dept.

Ny ordrebok, 9% av verdensflåten mot 50% i 2008,

Poenget mitt hele veien ... enda mer opplysende med Konkrete TALL fra verdens største meglerhus.

Til veiledning begynnte jeg min megler utdannelse i Fearnleys, som da var eneste firma ( 4dje største, av
4 i verden ), som hadde forsknings avdeling. Snakker, fra 1970; og da vet jo alle at jeg en pensjonist
investor, som MÅ ha Noe å gjøre LOL .

SIT TIGHT FOLKS
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Flipper
02.07.2020 kl 18:26 4969

Nå kan vi danse ConTango igjen, og snart...... OPEC og OPEC+ vil helt sikkert ikke innordne seg, de er desperate for å inntekter, ikke
minst øke sine andeler på verdensbasis ... er jeg sikker på. Når jukset ikke NOEN med inngåtte avtaler ? Selv om min Hardisk er nogenlunde
full, så jobber prosessoren min relativt bra, og, både korttids- og langtids-minne bra, enn så lenge.

The Walll Street Journal - Saudier truer priskrig med OPEC-medlemmer

Saudi-Arabia har truet med ny oljepris-krig med mindre de andre OPEC-medlemmer for ikke overholdt kartellets nylige produksjonskutt, sa delegatene. Den saudiske energiministeren Prins Abdulaziz bin Salman ga ultimatumet ; da han ba Angola og Nigeria om å sende inn detaljerte løfter for å overholde inngåtte avtaler; sa delegatene !

WSJ link:

( søkte etter artikkel gjengitt av annen news outlet, siden jeg ikke har lov til å sitere fra dem, og her er den...)

Pars Today
( Iransk avis; lager et bokmerke på den selv, artig å se hva de skriver til daglig, ikke bare olje, men, alt hva en investor bør ta til seg, for totalbilde i verden, ikke minst i MidtØsten. Saker har alltid to sider, derav finner jeg det imperativ å holde meg underrettet.... Each his own ...

Saudi threatens new oil-price war with OPEC members

Saudi Arabia has issued a dire warning with OPEC members, Nigeria and Angola, warning that it would ignite an oil-price war with them unless they toe the line.

In June, OPEC+ members agreed to continue reducing production in an effort to boost oil prices and what they did has helped stem the previous decline in oil prices.

Yet, there are still countries that are refusing to comply. In the meeting, OPEC members identified Iraq, Kazakhstan, Nigeria, and Angola, as key culprits among others. However, Saudi Arabia and Russia could convince Iraq to abide and compensate for its previous lack of compliance.

Now, Saudi Arabia has threatened Nigeria and Angola, with the Wall Street Journal reporting that the kingdom has asked the two countries for a detailed description about how they plan to comply.

The ultimatum has been issued by Saudi energy minister Prince Abdulaziz bin Salman in recent weeks.

Riyadh has threatened to begin a price war with them should they fail to comply. It can start the war by offering its crude oil at a special discount to the main customers like India and China.

One of the consequences of a new price war is that it would result in a sharp decline in crude oil price.

Meanwhile, crude oil price rose for the second straight day on Thursday as traders ignore the surge in coronavirus cases around the world especially in the United States.

https://parstoday.com/en/news/west_asia-i123351-saudi_threatens_new_oil_price_war_with_opec_members




Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
ziik
02.07.2020 kl 19:34 4939

6 July er fristen for Fredriksens holding selskap til å løse inn TRS avtalen på 3 mill aksjer i fro til en pris på 80 kr ett eller annet. Husker ikke eksakt pris. Det kan jo kanskje trigge et lite rally hvis så skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Flipper
02.07.2020 kl 21:35 4828

Han '' ruller den videre '', som altid .... Ikke at jeg er ekspert på derivater, som tidligere sagt,
men enhver legmann som har sett dette, Gang på Gang, i alle hans selskaper, er hva som
skjer.

Slo opp Børsmelding Google og en fin oversikt og forklaring på TRS her; fra E-24; så er vi alle informert:

På FENOMENET,

TRS = Total Return Swap, er ikke værken short eller annet, innebærer ikke penge transaksjon ?, som jeg
ikke forstår en døyt av, men det er jo årsaken til at jeg ikke engang vil sette meg inn i alle derivat '' kunster ''
kun kjøp av aksjer til en viss kurs, som forklart fint av journalist i E24; Generelt for oss vanlige døde.

( La meg legge til her, vi vet alle at aksjemarkedet ser minst 12 måneder frem i tid, MEN, vi ser ofte at
LOGIKK ofte ikke er aksjemarkedets styrke, og går på tvers av, nettopp LOGIKK. Dette mener jeg selv
er et resultat av derivater Jeg/ sikker alle andre Noviser på derivater. MEN, husk, meglerhusene SER ALT,
og derfor, sett IKKE en '' Stopp Loss '', for den ser meglerne, og dropper raskt PPS og Harver dine aksjer.
Dette fenomenet er enda viktigere i USA, for Market Makers ( MM's Over there, følger INGEN REGLER,
fordi Finanstilsynet i USA, Security Exchange Commission ( SEC ) er korrupt som pokker.

Fredriksen forlenger kontrakter med tre selskaper

08.06.2020 · Hanna Ghaderi

De John Frediksen-eide selskapene Hemen Holding og Geveran Trading har mandag inngått tre avtaler om å fortsette en såkalt Total Return Swap-avtale med Frontline, Mowi og Golden Ocean.

Mowi-avtalen er en videreført versjon av en tidligere kontrakt, og ny utløpsdato er 7. september 2020. De fire millioner aksjene ble kjøpt til en kurs på 195,81 kroner. Det er dyrere enn sluttkurs mandag, hvor kursen havnet på 195,3 kroner.

En tilsvarende kontrakt ble underskrevet med Frontline, og avtalen på tre millioner aksjer videreføres. TRS-prisen er 80,3 kroner per aksje, 50 øre dyrere enn sluttkurs mandag.

Også kontrakten med Golden Ocean Group videreføres, og utløpsdatoen på denne kontrakten på 4,9 millioner aksjer er 7. september. TRS-prisen var på 36,7 kroner per aksje, som er 80 øre over sluttkurs.

Fredriksens beholdning i de ulike selskapene forblir uendret, og selskapene eier henholdsvis 14,4 prosent av de utestående aksjene i Mowi, 40 prosent i Frontline og 35 prosent i Golden Ocean.

TRS betyr Total Return Swap, og er en måte å finansiere aksjekjøp på, tilnærmet lik terminer, skriver Nordnet på sin blogg.

Selve kjøpe foregår slik at meglerhuset kjøper aksjer, pakker de inn i en TRS og tilbyr eksponeringen til kunder, der de får avkastningen eller tapet på oppgjørstidspunktet.

Aksjer bytter aldri hender, men kunden får dra nytte av en eventuell kursbevegelse.

Grunnen til at Fredriksen og Trøim er storforbrukere av TRS’er er fordi det ikke påvirker eierforholdet eller er flaggepliktig, skriver meglerhuset videre.

Mowi-meldingen
newsweb.oslobors.no

Frontline-meldingen
newsweb.oslobors.no

Golden Ocean-meldingen
newsweb.oslobors.no

Skitt fiske

Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
ziik
02.07.2020 kl 21:43 4827

Men, det hadde fint om han brukte den nå som alle tekniske idikatorerer er røde med strong sell.
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Flipper
02.07.2020 kl 22:02 4828

Er det en ting du ALDRI skal forhold deg til, så er det nettopp tekniske indikatorerer, som oftest
generert av '' forståsegpådet ''.

Bruk egen FORNUFT, men, tilegn deg så mye informasjon som du kan, bla. her, MEN, ta IKKE
hva noen gir '' som MIN MENING '', som fasit. Det er for dumt.

Invester på basis, av hva du vet, og, dersom ikke sikker på ting, Ja, da er det jo nettopp hvorfor vi alle er her;
og spør hva du ikke forstår, klargjøring etc.

HJELPE HVERANDRE, for å FÅ INFORMASJON, og med det, MÅ hver enkelt gjøre seg opp sin egen
mening, og handle derefter.

IKKE STOL PÅ NOEN ANDRE, gjør EGNE VURDERINGER.

Et Forum er kun for å innhente adekvat informasjon ( Ikke minst LINKER til Sann informasjon, som verifiseres
av Linken. Spør om det er noe man lurer på av FAKTA.

Man har jo sett det er veldig mange her som gir gode svar og har innsikt, og siste la jeg merket til er

'' KoronaFinans '';

som hadde mange og gode innlegg,med INFORMASJON.

KoronaFinans bør man lese med interesse, Alias gir nettopp det man skal på et Forum.

Reell informasjon, uten å fortelle, i morgen går det til Himmels, eller, i morgen går FRO i dass.

Vi tastes alle mer ... med adekvate FAKTA
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Flipper
02.07.2020 kl 22:51 4736

Big NEWS, FRO er nå inne offisielt på to Russel indexes

Frontline kom er på den endelige listen over selskaper i Russell 2000-indeksen.

Listen ble ferdigstilt 26. juni.

Før det var Frontline på listen over selskaper som Russell vurderte å legge til Russell 3000-indeksen.

Teknisk sett er Frontline BÅDE Russell 2000 og Russell 3000 indeksene.
[ **3000 er de største amerikanske selskapene etter markedsverdi, med de 1000 største som utgjør
Russell 1000; mens de neste 2000 selskapene utgjør Russell 2000-indeksen. ]

Fra nå av MÅ mange pensjonsfond og andre i henhold til sine Statutter, KJØPE Frontline,forpliktet til
å ha en viss andel aksjer av ALLE selskaper på RUSSEL Indexen

Tålelig bra, kjøp med begge hender
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Underberg
03.07.2020 kl 00:38 4580

Russel indexes hadde jeg aldri hørt om før så måtte google det, veldig intressant å lese. Blir spennende å se om det gjør noe med aksjekursen.
Den svinger volsomt mye for tiden.....
Du er flink å legge ut gode og saklige innlegg Flipper, det setter jeg stor pris på så fortsett med det :-)
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
vikingo
03.07.2020 kl 09:21 4362

har du info/link atFrontline at de er inne i Russel-indeksen?
Ser ikke noe om hvilke aksjer som er tatt inn der.
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
oivindl
03.07.2020 kl 09:33 4330

Mulig det bare er formuleringe dine, men dette stemmer da ikke:
"Når man dekker seg inn, normalt etter å ha tjent bra, Selger man aksjer basert på antall Lånte; for så å GI TILBAKE til
Reell askje-eier."

Man selger ikke aksjene når man dekker seg inn, da må de kjøpes tilbake.
Hva shorten koster i fastpris for shorter, er mindre interessant for øvrige aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Laden
03.07.2020 kl 09:59 4266

Kan ikke forstå at noen selger fro på 67 kr.
Det er et forventet utbytte på ca 10 kr om 2 måneder.
Helt utrolig.
Hold på aksjene og la shorterne blø.
Det skal dekkes inn 11 millioner aksjer og håper dette blir dyrt for de som ligger short nå.
Ikke selg,, sitt , vent på utbytte og la kursen gå til nye høyder når ratene nå skal opp..!!
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Mr. U
03.07.2020 kl 10:20 4245

de aksjene jeg har pt har snittpris på 89 kroner. med utbytter er det helt ok. og jeg skal ikke selge,selv om jeg muligens ikke er overbevist om at selskapet vil holde litt tilbake på utbytte.

når det er sagt: markedet ser skikkelig dårlig ut. svært svært dårlig. opec kuttene biter virkelig. og foreløbig ser man ikke nytt contango-play. tvert imot mange skip har faktisk losset, noen båter ble heller aldri lastet. så her må man ha tolmodighet.
hausserne:_dere burde stikke en finger i jorda.
mvh U
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Volga
03.07.2020 kl 10:39 4191

Mer enn $1 i utbytte som indikeres over tror jeg man skal se langt etter ja. Er jo ikke sikkert EPS blir $1 en gang. At mange er short burde være urovekkende. Mye short betyr ikke at en shortskvis vil inntreffe, snarere kursfall egentlig.

Det avgjørende blir om det drar seg mot en innstramming utover høsten. Man skal ikke utelukke noe, men det blir neppe noen ny priskrig. Da er det en normalisering som vil måtte dra dette opp igjen. Tipper vi får noen indikasjoner fra i midten av august og utover. Akkurat nå synes jeg det jevnt over peker litt nedover for FRO ja.

---
https://www.dn.no/olje/bjarne-schieldrop/olje/oljeprisen/oljeanalytiker-om-trusler-fra-saudi-arabia-apenbart-at-markedet-ikke-legger-vekt-pa-dette/2-1-836712
Redigert 21.01.2021 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Mr. U
03.07.2020 kl 11:19 4042

det eneste som kan redde situasjonen i det korte bildet er fall i oljepris som fører til en ny storage runde. men jeg har vel ikke stor tro ikke tro på at det vil skje, selv om det ikke er umulig. opec kuttene er enormt destruktive. hvis de øker litt for august vil vi se det nå veldig snart , og kanskje kan man få noe bedre rater fra midten av juli og utover. men det ser ikke pent ut i det hele tatt pt. det sier sitt at ffa posisjonen klokker inn 4 gangern av underliggende, for min posisjon sin del. det er sjelden kost.
Redigert 20.01.2021 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
03.07.2020 kl 11:34 4026

Jeg håper ikke på en ny storage runde. Bedre at markedet ganske raskt kommer tilbake til det normale slik at vi kan nyte godt av situasjonen med skroting av gamle skip og få nybygg. De ekstraordinært høye inntektene i q1 og q2 bør mer enn kompensere for at de neste to-tre kvartalene blir litt dårligere enn de ellers ville vært. Reprisingen av tankaksjer kommer gjerne i forkant av rateoppgangen når markedet ser lysning noen måneder lengre framme. Kan godt være at kursene skal enda litt lavere før det vender opp, men tror ikke nedsiden er veldig stor, og det er alltid en risiko å sitte på gjerdet til man ser at markedet bedrer seg. Bulk-aksjene hadde alt steget mye før ratene begynte å røre på seg, og de som ventet på et nytt fall i kursene for å kjøpe seg inn (som meg) gikk glipp av den oppgangen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
Flipper
03.07.2020 kl 12:58 3910

RUSSEL HOME PAGE - Frontline

2000 ser du på side 8.

https://content.ftserussell.com/sites/default/files/ru2000_membershiplist_20200629.pdf

3000 ser du på side 12.

https://content.ftserussell.com/sites/default/files/ru3000_membershiplist_20200629.pdf

Du kan laste alle Russel indexene du ønsker på Hjemmesiden i PDF format.

https://www.ftserussell.com/resources/russell-reconstitution

Klikk litt rundt så kan man lære mye - Ha det GØY lol
Redigert 20.01.2021 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
Flipper
03.07.2020 kl 13:07 3903

Ja, klossete ordlyd fra meg.

Men tror de fleste har en god forståelse av hvordan Shorting foregår....
Redigert 20.01.2021 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
børst
03.07.2020 kl 15:48 3712

I dag morges ble jeg Frontline-aksjonær til kr. 67 pr. aksje. I ettertid ser jeg at jeg skulle ha ventet litt, men det blir sikkert en bra utvikling over tid. Det manglet ikke kjøpsanbefalinger fra NHH-folkene da kursen lå over 80 kroner. Da skulle aksjen langt over 100.
Redigert 20.01.2021 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
Korporalen
03.07.2020 kl 17:37 3536

Det var vel basert på ratene som var den gang (jf. godt utbytte), men det er ikke tilfellet lenger.
Har kjøpt selv og kommer til å kjøpe mer når vi nærmer oss 50kr.
Redigert 20.01.2021 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
ziik
03.07.2020 kl 18:03 3491

Scroller man ned til bunnen av denne artikkelen så står det at short aksjene lånes før de selges. Det betyr da at det er 11 mill aksjer som ligger klare til å dumpes i markedet. Det er ihvertfall slik jeg tolker det.
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/07/03/7544369/frontline-topper-listen-over-short-favorittene
Redigert 20.01.2021 kl 23:16 Du må logge inn for å svare