NANO: Realiteter besvares best med stengte tråder?

Slettet bruker
NANO 10.09.2018 kl 08:46 12586

Utviklingen i NANO er som følger:
1 uke: 57,70 -4,16%
1 måned: 65,50 -15,57%
3 måneder: 49,16 12,49%
6 måneder: 61,85 -10,59%
1 år: 80,00 -30,88%
Siden emisjon på 114: -51,5%

I hele fallfasen siden begynnelsen av 2017 har menighetens/enveis-haussernes svar vært å håne alle som maner til tåmodighet og realisme, og siden emisjonen har man gjort det man kan for å stenge folk ute som ikke er enige i at "toget går nå"; "markedet forstår ikke NANO"; "det er baissernes skyld at aksjen faller"; "det er shortere som ødelegger kursen"; "de som hevder at alt ikke on track må straks meldes til admin"; "de som ikke tilslutter seg at NANO vil få godkjenning langt før offisiell kjøreplan vil bli meldt til admin"; osv. Og rent generelt; mobb og personangrip alle som prøver å analysere aksjen realistisk og saklig. DE siste trådene sier det nødvendige om sånt...

Men denne parodien på debattkultur har dessverre ikke hjulpet, se kursutviklingen ovenfor.
Derfor har man nå funnet at det også er blitt nødvendig å blokkere alle som prøver å delta i debatten med saklige kommentarer: Man stenger kort og godt trådene for alle som ikke har 4000+ i kursmål, er foreløpig observasjon (Fornybarkrakk inviterte først kun Merlin til å delta, men nå har Bateman sluppet inn også - rene folketoget snart?). Moroen er uansett at det er mulig å lese det som skrives på en slik tråd, og til og med ta kopi og diskutere det på egne tråder når virkeligheten igjen legger seg over narrenes skip.

Ha ei flott børsuke - alt under 2450 for NANO på fredag vil få meg til å starte egen, lukket tråd (og invitere Fornybarkrakk og Merlin til krisemøte).

Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Hugoil
10.09.2018 kl 20:40 5711

Lote: Alle er som vi ser ute etter å mele sin egen kake. Jeg tror jeg står over om du tilbyr et stykke av skoffkaka di.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Panis
10.09.2018 kl 21:11 5674

Hugoil,
Det er bare å lete i arkivet så ser man Korsar sitt sanne jeg (som flere av oss på Nano trådene forsto da han begynte å skrive der)...
————————-
NANO + TRVX i boks: Hva er neste rakett? Korsar NANO 02.02.2017 kl 15:13 12807
Dette er en arkivert tråd!
Først, takk til alle som informerte så bra her inne at bl.a. undertegnede skiftet beite over til biotek - og har allerede dratt inn en formue på det. Men vi skal ikke hvile, vi må selvsagt posisjonere oss for mer:

- Først gikk altså NANO, og den kommer igjen snart, og da massivt
- Så kom TRVX i går og i dag, og den trenden vil fortsette lenge
- Er det PCIB som kommer nå, eller er det flere rakettkandidater?

Er det et selskap som har gått under radaren her? Fremdeles åpen for tips! :-)
—————————-
Korsar var litt mer ydmyk i starten enn han ble etterhvert!
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
JonneHex
10.09.2018 kl 21:15 5663

Investech bruker jeg for å finne gode kjøpspunkter i aksjer som har fått kjørt seg. Altså gjør d motsatte, om jeg liker aksjen. Hadde jeg fulgt Investechs ta som guide hadde jeg bodd på gata nå.
Da de tutet om farlig land i funcom på 2kr og var det bare å handle. Etterpå doblet den seg.. one of many..
Veldig kjekt. InvestechSalg=her må vi inn å sjekke..
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Fornybarkrakk
10.09.2018 kl 22:11 5525

Veldig bra initiativ, Panis.

Husk at det finnes flere forum der ute :) på noen er det moderering, som hindrer at brukere får hakk i plata og kommer med lite konstruktivt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2018 kl 09:19 5326

Det pågående raidet mot farma fortsetter i dag , der NANO og TRVX ser mest sårbare ut for dette akkurat nå.
Spørsmålet er hvor lenge 52 holder i NANO nå?
Det er ikke noe utpreget støttenivå heller (da må man ned på 49-50), så denne nervøse vakingen rundt 52 kan ikke vare lenge. Det går enten ene eller andre veien. Og den retningen bestemmes akkurat nå av dem som leker med både NANO og andre farmaaksjer. De som har nerver til det kan jo fortsette å sitte i NANO og håpe på en rekyl etter hvert.
Jeg foretrekker å vente ute i denne situasjonen, siden lavt volum og svært usikkert intradags utfallsrom ikke frister så veldig.

Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
11.09.2018 kl 09:32 5288

JonneHex
"Investech bruker jeg for å finne gode kjøpspunkter i aksjer som har fått kjørt seg."
Helt enig - Investtech kan faktisk være en hjelp, for øvrig både når man ønsker seg inn i en aksje eller ut av den, men altså under forutsetning av at man snur rådene på hodet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2018 kl 09:39 5266

dr. Stockman,
det er nok litt urettferdig overfor Investtech å basere seg på at de tar feil hele tiden. Min erfaring er at det over tid går omtrent i 50/50, altså det gode gamle prinsippet om apen og pilkastingen.

PS: Ellers var vi nå en tur nedom 51-tallet i NANO, men på så lite volum at det ikke gir tekniske signaler om videre fall, så langt i hvert fall. Men det trykkes på, rent teknisk har Investtech rett i at det er negativt sentiment i aksjen nå. Men som alltids kan snu ved evt. ny, positiv info. Problemet er imidlertid her at det kan være langt fram, lenger enn markedet vil vente.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
11.09.2018 kl 09:57 5224

Korsar
Du kan nok ha rett i at det jevnt over blir 50/50, men ihvertfall min erfaring er at siste anbefaling fra Investtech før en aksje går inn i en langsiktig motfase pleier å slå motsatt ut. Som da NANO toppet ut på 120-tallet, eller vendte opp ved 38-40. Så langt tilbake som i CRUs dager var Investtech bull de gangene CRU nådde 17 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2018 kl 10:32 5176

dr.,
problemet med ensidig TA-analyse uten tilhørende substansvurderinger, er at TA i essens bare fremskriver en trend: Stiger aksjen sier TA at den har stigende trend = KJØP, faller aksjen peker det mot videre fall = SELG, osv....TA blir derfor alltid komisk når trender brytes :-)

I dag kom for eksempel Investtech med en hårreisende usubstansiell analyse av DNO; der man framskriver at aksjen faller til at man så skal selge. Mens DNO gjør det motsatte, og stiger nå... :-)

Det er derfor jeg skiller mellom hva korte og lange (TA) trender sier, og hva som hele tiden oppdateres substansielt. Begge forhold må tas med skal man kunne ligge i forkant av hva som kan skje.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2018 kl 10:37 5161

Teknisk analyse (TA) er mest nyttig til å skaffe seg et faktisk hendelsesbilde i aksjer som tilsynelatende trades vilkårlig opp og ned over tid (for eksempel NANO), der man faktisk kan lese ut tekniske mønstre og slik få god støtte for tradingbeslutninger mens man venter på en mer fundamental utvikling. Ifht. fundamental utvikling er selvsagt TA et irrelevant verktøy, da er det hearsay, rene driftsfaglige vurderinger og andre substansielle analyser som gjelder.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
11.09.2018 kl 12:50 5136

Kan synes som om markedet har fått tid til å summe seg, og skjønner at dette kan være siste sjanse til å kjøpe aksjer på dette nivået. Isåfall bør de sende en takk til tøyseanbefalingen fra Investtech som bare tar hensyn til halve tegninga (den tekniske).
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2018 kl 13:07 5101

Det viktigste akkurat nå er at raiderne har roet seg, ikke bare i NANO, men også i TRVX og BGBIO. Da er det grunn til å håpe at kursene tar seg litt inn igjen, slik vi ser i NANO nå. Så nå er NANO tilbake i litt tryggere farvann, nesten midt på 50-tallet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2018 kl 13:09 5087

Det viktigste akkurat nå er at raiderne har roet seg, ikke bare i NANO, men også i TRVX og BGBIO. Da er det grunn til å håpe at kursene tar seg litt inn igjen, slik vi ser i NANO nå. Så nå er NANO tilbake i litt tryggere farvann, nesten midt på 50-tallet.
PS: Mye tyder på at PHO nå er neste tradertarget….jeg sikret i morges for min del ut den posten jeg fremdeles hadde der. PHO har vært gullgod en stund, men da begynner det også å friste de som satser på å dytte ekstra ned på en evt. gevinstsikringsfase nå.
Redigert 21.01.2021 kl 03:41 Du må logge inn for å svare
focuss
11.09.2018 kl 13:30 5345

Korsar
I PHO har det vært gevinstsikringfaser hele veien opp. Det typiske har vært at de aksjene har blitt støvsugd svært fort før kursen har lagt seg på neste trappetrinn.
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
tixis
11.09.2018 kl 13:58 5276

Jada og en aktør solgte seg ut av Nano i går etter å ha gått i null fordi han litt utpå dagen kunne se at Nano svingte ned. Kan jo ikke tape ansikt må vite.
Samme solgte seff seg ut av PHO i dag morges når han så at den snudde ned.
Snur den opp igjen i morgen så kjøpte han sikkert rundt 11 tiden i dag.
Bullshit!
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2018 kl 14:33 5220

tixis,
din bitterhet må tydeligvis plage deg mye?
Du misforstår igjen hvordan erfarne tradere opererer: man selger når man har nådd en ønsket profitt. Det er nemlig aldri feil å ta gevinst.
Og man selger hvis man lukter at det nærmer seg uttopping for en stund. PHO var der nå.

Noen ganger kan en slik forsiktighetsstrategi medføre at aksjen stiger mer og man mister toppen. Men først og fremst: Stopp et mulig tap raskt!
Det er langt bedre enn å sitte og hate Korsar etter å ha fulgt med NANO ned i et 50+% fall....
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Lotepus
11.09.2018 kl 14:39 5193

Korsar . Du svarte ikke på hvordan det gikk med DNO tråden din som du la ut på en annen Nano tråd . Sitter du på de enda ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2018 kl 15:20 5149

Lotepus,
er det ren trolling du prøver på her?
Jeg har rapportert om det konkrete salget 2 ganger allerede.
Ellers går jeg inn og ut av både DNO og andre fortløpende disse dagene. Mange gode tradeaksjer nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
tixis
11.09.2018 kl 17:20 5046

Tror du jeg er bitter for å ha 3,4 ganger potensiell gevinst i Nano til nå?

Jeg er bare så latterlig oppgitt over din harselering med alle andre som har en annen mening enn deg spesielt hva angår Nano

Når Panis setter deg til veggs med å kopiere inn dine tidligere tråder om Nano så bli det tyst som i graven. Du driter deg så jævelig ut og det verste av alt er at det ser bare ut til å prelle av deg som vann på gåsa. Du er bare en stor mega vits hele figuren.
Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder sitte her å skrive noe som helst, men når alt du lierer ut av deg er så til de grader idiotisk så bare må jeg.

Alle som har kommet seg velberget ut av ungdomskolen ser det, kommenterer det, men du bare holder på i samme stilen. Du gyver løs på Merlin fordi han har en litt annen tilnærming til Nano enn du har akkurat nå, men som Panis skriver så skal vi ikke mer enn et par år tilbake så satt du lenket til ripa og så ingen skyer på horisonten du heller.

Lurer på hvem av oss som er bitter jeg Kosekar? Det er nok du det som har tapt mye penger på Nano og etter Lugano 2016 har du ikke bedrevet annet enn destruktive skriverier om Nano "what so ever".

Hadde vært artig om du for en gangs skyld kunne kommentere på det selskap spesifikke, men det tror jeg du ikke har forståelse av i det hele tatt.

Jeg har vært på børs siden midt på 80 tallet og du er den største selvforherligende, feilfrie backtrader jeg noen gang har vært borte i.
Det verste av alt at du skjønner f... meg ikke det heller ser d ut for.

Ja ja du får bare holde på som best du kan. Latterlig er det bare uansett.
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
jorove
11.09.2018 kl 17:36 5011

Amen!
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
zuba
11.09.2018 kl 18:31 4933

Godt skrevet Tixis
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
11.09.2018 kl 18:53 4882

Tixis, ikke la deg irritere. Vi er mange som tenker det samme som deg.
Jeg er bare glad til at slike karakterer finnes i markedet.
Det blir «barneskirenn» ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Lotepus
11.09.2018 kl 19:01 4862

Nei Korsar ikke trolling . Har bare ikke følgt med . Bare registrert at kursen gikk ned etter ditt innlegg. Så bare lurte på om du satt på dem enda
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.09.2018 kl 19:11 4840

Dette blir mer og mer komisk: her sakser man innlegg fra meg som er lansert innenfor kortsiktige tradebilder, som om jeg har tenkt å sitte i samme posisjon i 2 år?
Mitt poeng er jo omvendt: man hiver seg med når det går oppover, og kaster seg av når det begynner å falle. Derfor er det selvsagt meningsløst, og ytterst uredelig, å presentere mine tidligere synspunkter som "varige analyser" ukritisk mht. om de er levert i opp- eller nedgående faser.
Og når det faste haussekobbelet er ute etter å hevne seg for sine nederlag, er det selvsagt ikke noe poeng i å ta til gjenmæle hver gang det leveres en stygg stråmann mot meg - da ville jeg hatt arbeid inn i de små timer hver dag :-)
Nei, her får man bare sitte rolig og glede seg til å høste av Merlins lovede oppgang på mer enn 7200%. Med slike utsikter haster det ikke akkurat med å entre NANO før 80-100 i hvert fall, så får man bruke energien på mer interessante aksjer i mellomtiden. Men så dum er ikke jeg; jeg trader inn god butikk i NANO hver gang den stiger, og hopper av når den faller. Slik at jeg vil pådra meg stadig mer hat fra de som bare sitter der passivt og taper. Men det tar jeg da virkelig ikke skade av :-)


Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
spaggio
11.09.2018 kl 19:43 4793

Vel, Korsar mulig du synes det er komisk men det komiske er at du inntar «offerrollen» hver gang du blir konfrontert med sannheten. Du «maler» ufortrødent videre mot Merlin i all den tid han har det høyeste kursmålet du kan finne ! Dine kortsiktige kursmål på 200.- gjelder ikke i denne sammenheng fordi det var basert på andre forutsetninger eller....?
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
HYPERgris
11.09.2018 kl 20:09 4752

Observerte korsar på jobb her om dagen, må jo ha litt av en setup for å kunne være så dyktig, tenkte jeg. Sniktitta litt på setupen.

https://ibb.co/fWHVH9
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Lotepus
11.09.2018 kl 20:11 4746

3 ganger har jeg spurt deg nå Korsar om du fremdeles sitter på DNO traden din som du kjøpte på 17.35.
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
tixis
11.09.2018 kl 20:20 4727

Ha ha ha Korsar.bare enda mer patetisk.

#Og når det faste haussekobbelet er ute etter å hevne seg for sine nederlag#

Kan du ikke lese Korsar? Kan til tider virke slik siden du mer eller mindre totalt ignorerer hva andre prøver å fortelle deg.
Hvilket nederlag ha jeg lidd?
Fortell meg det da siden du påstår det.

Nei selvsagt Korsar. Ikke lett å ta til motmæle heller når du gang på gang blir tatt med buksa nede.
Da er det bedre å servere noe svada og late som ingen ting og i stedet angripe andre som til dels har fornuftige resonnementer med ting du faktisk ikke kan si noe fornuftig om enn bare vissvass.

Slutt herfra for nå :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
11.09.2018 kl 21:01 4677

Dette er Klovnen i et nøtteskall : "jeg trader inn god butikk i NANO hver gang den stiger, og hopper av når den faller" He he :-)
Tror han på det selv ?

LOL :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Panis
11.09.2018 kl 21:55 4623

Flott svar Tixis, er redd du snakker for «døve» ører når det gjelder Korsar... Han har lagt alle lansiktige i NANO for hat det ser dere av denne ordvekslingen:

Fra tråden på nytt forum: Nano opp eller ned?

Korsar
24.04.2018 kl 16:21
2418
dr.,
jeg forstår ditt ønske om å håpe det beste, men når du skriver at "man kunne like gjerne sammenlignet med 120 kr" så avslører du dessverre at du ikke forstår hva som er de reelle tekniske multiplene i aksjen iht. FAKTISKE HISTORISKE MØNSTRE.
Det du skal sammenligne mot er verdien på aksjen målt mot ulike suksess-utfallsrom. Med dagens faktiske status og framdriftsbilde er 120 kroner hinsides overpriset. Jeg skal ikke begynne på en ny lekse her, men jeg kan heller si det slik:
For 3 mnd. siden var jeg villig til å strekke meg til en kurs på kr. 60 i nov 2018, men nå vil jeg bli svært, svært overrasket hvis NANO er over kr. 40 i november 2018. Dette utsagnet kan du gjerne arkivere og trekke fram når den tid kommer. Jeg står alltid for mine utsagn.

PS: At aksjen tidligere i dag var oppe i 55,70 på en tilfeldig intradagsmanøver (det kunne vært jeg som pumpet den litt for å dra gjennom en trade, f.eks) understreker akkurat mitt poeng til Andersiverden, samt at den nå "tyngdelovsteknisk" allerede er trykket tilbake i minus på 53,60. Dere må bare lære dere å begynne å prise denne aksjen iht. reelle faktorer og ikke egne ønskemål. Slike drømmerier har helt ødelagt aksjens debattmuligheter her på forumet. Jeg forsøker å rette opp litt dette, men er ikke sikker på hvor mye jeg når fram?

Men for å spørre igjen: Hvorfor tror dere aksjen fremdeles er 500-800% unna folk som Merlin sine absurde kursmål?
Fordi markedet ikke forstår noenting?
Eller rett og slett fordi markedet forstår ting betydelig bedre enn Merlin og sånne?
The choice is yours!
Redigert 24.04.2018 kl 16:29
——
dr. Stockman
24.04.2018 kl 17:07
2387
" Med dagens faktiske status og framdriftsbilde er 120 kroner hinsides overpriset. "
Det er jo din mening. Etter min mening er analysene som forefinnes alt for konservative, med bl.a. alt for lavt satt LOA og alt for høy diskonteringsrente, men de opererer i det minste med kurser som ligger milevis over dagens kurs.
——
Aksjespesialisten
24.04.2018 kl 17:39
2369
Stockman søk hjelp!!!
——
Panis
24.04.2018 kl 18:49
2330
Aksjespesialisten og Korsar,

Det er ikke Dr.Stockman som må søke hjelp, men dere...
Jeg tenkte bare å se hva som ble skrevet om NANO på det nye forumet nå, og huff dere svartmaler jo en medisin som er i verdensklasse både med tanke på behandling og virkemåte.
Stakkars dere, og husk nå for all del å ta medisinene deres hver dag...
——
Korsar
24.04.2018 kl 21:40
2284
Panis,
der måtte du altså komme med den klassiske NANO-stakkarsligheten igjen; erklære meg - som er omtrent den eneste som har vært i nærheten av faktisk kursutvikling siste halvannet år, som en som trenger medisin. Samt at du ennå ikke har skjønt at markedet ikke premierer ca. 1 års opparbeidede forsinkelser, søknads- og rekrutteringsproblemer, og fortsatt lederkrise, m.m.. Hvem tror du at du imponerer? Skal vi nevne dine kursmål de siste par år også?
Skal det være på denne måten er det vel bare å ta av silkehanskene i omtalen av selskapet i fortsettelsen, noe jeg personlig hittil har bestrebet meg på å gjøre, av ren omtanke for dem som har tapt store penger i aksjen etter å ha blitt lurt inn i aksjen gjennom sanseløs haussing av nettopp folk som Panis. Så kommer mer av denne dritten tilbake fra gamleforumet med å erklære folk for sinnslidende er det nok bare å begynne å si ting rett ut.

Redigert 24.04.2018 kl 22:19
——
Panis
24.04.2018 kl 22:22
2266
Korsar,
Da må jeg bare svare med at hvem tror du at du imponerer? Og hva med alle de som du har lurt til å trade både NANO og andre selskaper?
Det var heller ikke ment som noen stakkarslighetsmelding så der misforsto du veldig, og hvis du tror jeg synes det er morsomt å være aksjonær i NANO nå tar du helt feil, (men jeg tror på Buffet).
Var kanskje litt dumt det med medisiner, men ble litt provosert av AS som ba Dr.Stockman be om hjelp. Og BTW jeg hausser ikke, for stort sett refererer jeg til fakta levert fra selskapet eller andre institusjoner.
Jeg har heller ikke uttalt noe kursmål, så der også tar du feil (hvis du ikke tar med veddemålene da, for der har jeg vært med et par gr,)
Skjønner ikke hvorfor jeg svarte på denne, men jeg synes ting skal være sannferdig.
——
Korsar
25.04.2018 kl 00:10
2218
Panis,
og hva var kursene du tippet de "par gangene"? Vil du tilstå selv, eller skal vi hjelpe deg?
——
diffish
25.04.2018 kl 00:46
2208
Les innlegget hans en gang til så ser du at det er forskjell på tallene han har skrevet og det personlige kursmålet. Det spiller vel ingen rolle hva han tippet i konkurranser.
——


Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
11.09.2018 kl 22:12 4597

"For 3 mnd. siden var jeg villig til å strekke meg til en kurs på kr. 60 i nov 2018, men nå vil jeg bli svært, svært overrasket hvis NANO er over kr. 40 i november 2018. Dette utsagnet kan du gjerne arkivere og trekke fram når den tid kommer. Jeg står alltid for mine utsagn."

Riktignok en stund igjen til november, men jeg tror det ligger an til at Korsar blir "svært, svært overrasket". Hvis ikke må abstraktet ha vært en eneste stor skuffelse. Isåfall er dest jeg som blir svært, svært overrasket. For øvrig utmerket graving, Panis.
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Panis
11.09.2018 kl 22:49 4559

Dr.Stockman, da kan gjenstår det å vente til november for å se om Korsar blir overrasket NANO om kursen er over 40,-

I det ikke er tilfelle vil han vel klage på at det var klipp/lim og ikke det han mener nå... Stakkars figur, men han eier jo ikke antenner? Når han ser at så mange gjenomskuer han så burde kanskje være litt ydmyk spør du meg...
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
tixis
11.09.2018 kl 23:38 4524

He he les og nyt denne dkrullebukkens skriblerier.
Bra gravd Penis:-)

Fra Panis sitt innlegg:

NANO: Storeslem ikke før neste år?" Korsar NANO 30.12.2016 kl 15:57 4765
Dette er en arkivert tråd!
Hehe, jeg fikk alltid nabogutten til å grine når jeg på første nyttårsdag fortalte ham at han "dessverre ikke hadde fått julegaver i år".
Nå på lille nyttårsaften må vi snu på dette: Vi får (trolig) ikke storeslem før neste år. Vart du skræmt no? Hehe.

Skal vi dermed tippe hvordan aksjen vil gå neste år? Jeg drar en nyttårsfrekkas:

a) Påske: 145 (nye meldinger)
b) 1.juli: 139 (Pareto skaper ferieuro)
c) 1. okt.: 188 (etter shortskvis)
d) 31.12.17: 298 (melding om forventet konkret kommersialisering)

Ta kopi og drit meg ut om ett års tid! :-)
-----------------------------------
Korsar
24.04.2018 kl 21:40
2284
Panis,
der måtte du altså komme med den klassiske NANO-stakkarsligheten igjen; erklære meg - som er omtrent den eneste som har vært i nærheten av faktisk kursutvikling siste halvannet år, som en som trenger medisin.


Ta bare en bitte liten titt på datoene Korsar og regn deg halvannet år tilbake i tid fra ditt utsagt den 24.04.18

Oiiisann da er vi jo tilbake til tiden før dine kursutsikter fra den 30.12.16. Faktisk et par mnd før.
Jada d er gutten sin som oppriktig mener med sin kommentar den 24.04.18 at han tilnærmet er den eneste i verden som har truffet med sine spådommer angående Nano kursen det siste halvannet året. Ha ha ha ha. Månedene går fort vet du Korsar. Du har over hode ingen kontroll på dem ser jeg.

Snakk om å sause seg inn i sin egen gørje. Slik du holder på Mr. Korsar så møter du deg selv i døra. Måten du holder på gir ingen mulighet for annet. Til det har du alt for lang tunge til å klare og holde den rett i munnen.

Avventer enda et patetisk svar fra den godeste Korsar.

Skal vi snart være enig om at du har driti nok i benklærne dine nå eller skal vi arkivere d som en ekstra god varme før vinteren setter inn?
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2018 kl 00:03 4491

Som sagt, her legger haussetaperne ut Korsartråder som drøfter periodisk trading og later som det gjelder generelle trenduttalelser.
Her er derimot en Korsartråd fra januar i år som sier mer om hva jeg har sagt om hovedtrendutviklingen, og som setter disse stråmennene i sitt rette lys:

Korsar
22.01.2018 kl 14:18 7854

nanofreak:)
skjønner du ikke at det er selveste markedet du angriper og ikke oss som har hatt rett om NANOs utvikling siden den begynte å falle fra 129?
Det hjelper ikke hvor mye du gauler om hvor fantastisk NANOs produkt er - for det er ikke det vi snakker om mens vi venter på kommersialisering. De må jo få fram denne medisinen først!
Vi snakker derfor i denne fasen om at framdriften er betydelig svekket, det er kommet avslag på søknader, det svikter i rekrutteringen, osv.
Vi som respekterer tid og framdrift og generelle børsforhold og forholder oss til det syns derfor NANO i perioder er kjempespennende som et tradeobjekt, men blir ikke noe trygt long case før etter 2020.

PS: Som dere ser lenger oppe i denne tråden ble jeg kalt backtrader og det som verre er da jeg meldte at aksjen var i ferd med å falle, og at jeg solgte på 92.
Nå står aksjen i 81,50. Men det er selvfølgelig IGJEN fremdeles jeg som er idiot og amatør og hausserne som vet best, slik har det vært i over 1 år nå mens jeg har hatt rett om kursutviklingen hele tiden. På tide å skifte plate? :-)
------------------------------------------------------------------

Her er vi nærmere sannheten om hva jeg har sagt om overordnet trend :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Panis
12.09.2018 kl 00:35 4470

Korsar, seriøst?
Hvordan kan du komme med enda et innlegg som motbeviser det du sier? Dette blir jo bare verre og verre...

«Nå står aksjen i 81,50. Men det er selvfølgelig IGJEN fremdeles jeg som er idiot og amatør og hausserne som vet best, slik har det vært i over 1 år nå mens jeg har hatt rett om kursutviklingen hele tiden. På tide å skifte plate? :-)» Datert 22.01.18 og over et år tilbake blir da???

Du får stå på i troen Korsar om at noen vil følge deg og dine tips om aksjekjøp fremover...

Lykke til og god natt!
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
12.09.2018 kl 07:52 4356

K-fyren er jo ganske morsom. Dessverre for ham, ufrivillig morsom.
Jeg synes det er kostelig at han tror han lurer noen ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
tixis
12.09.2018 kl 07:59 4344

Fy faan korsar. Som Panis sier dette blir bare verre og verre.

Den 06.12.16 startet pr definisjon Nano fallet sitt da den toppet ut på 129. Det er da samme dag som emisjonen ble annonsert.

Hausseinnlegget ditt datert 30.12.16 kom altså over 3 uker etter dette. Allikevel kommer det skriblerier det seneste halvannet år om kriseemisjon - møkka emisjon - kjeltring emisjon, ja jeg vet ikke hva.
Lett å uttale seg med fasit i hånden Korsar.
Når dette virkelig skjedde fortsatte du med andre ord haussingen din og så for deg følgende kurser.
-------------------------------------------------------------------------------------
Sakset fra ditt eget innlegg 30.12.16

###Skal vi dermed tippe hvordan aksjen vil gå neste år? Jeg drar en nyttårsfrekkas:

a) Påske: 145 (nye meldinger)
b) 1.juli: 139 (Pareto skaper ferieuro)
c) 1. okt.: 188 (etter shortskvis)
d) 31.12.17: 298 (melding om forventet konkret kommersialisering)###
------------------------------------------------------------------------------------------------

Patetisk og ynkelig fra en forsmådd aksjonær som har tapt mye penger er hva dette er. Siden den gang trakk du inn årene og har hele tiden etter dette drevet idiot backtrading.

Nå må du snart gi deg med dette tullet.

Du kommer nok til å få rett i kursmålet ditt om 298, men bare halvannet år forskjøvet
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.09.2018 kl 08:22 4297

Jeg ser at bitterheten over dagens kurs på 53-tallet får haussekorpset til å fortsette å remje ut sin fortvilelse.
Som den sanne kristne og humanist jeg er, lar jeg dere gjerne benytte meg som prugelknabe - men merk: Det hjelper ikke på kursen :-)

PS: Men i dag får dere ha meg unnskyldt, nå er det Paretokonferanse og mange spennende foredrag på trappene. Ha en fin NANO-dag!
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
12.09.2018 kl 08:28 4278

Du slutter aldri å imponere meg Korsar. At du klarer dette viser at du er et overmenneske.
«jeg trader inn god butikk i NANO hver gang den stiger, og hopper av når den faller»
Genialt !
Vi er heldige som har deg her.
Når blir du verdens rikeste ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare
jorove
12.09.2018 kl 08:42 4253

Nå er ikke jeg spesielt religiøs da jeg har evne til å tenke sjøl, men var det ikke noe med de 10 bud og at man ikke skulle lyve Korsar?
Redigert 21.01.2021 kl 02:28 Du må logge inn for å svare